Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 07:20

@Noukie, wat goed van je punt gefeliciteerd. Je hebt gelijk, gaan voor een stoere proef, veilig kan altijd.

@Cambionn, leuk dat je je weer hebt ingeschreven voor een wedstrijd, je schrijft over een D5 proefje wat wordt daarin gevraagd? Ik ben niet zo thuis in die proefjes :o Je schrijft ook over een nieuwe baan, wat ben je gaan doen?

@Charmaine, weinig lucht? Ben je ziek? Stoer dat je toch bent gegaan.. en je 2e rondje niet voor niets, gefeliciteerd. Nu moet je me even helpen met de stijlpunten ( vroeger weleens gesprongen ) echt geen idee wat laag is en wat hoog.

Gisteren zelf weer een wedstrijd gereden in het ZZL, eerste proef wat rommels maar toch 63% 2e proef (dit was de 3e keer dat we een 2e proef reden) liep hij fijner maar ook hier wat rommeltjes halve pirouette naar rechts verpest omdat ik hem teveel opsloot helaas want die kan hij heel goed.. toch 65,5% en beide proeven gewonnen nog 1 puntje en dan mogen we alweer ZZZ starten.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:48

moniek21 schreef:
@Cambionn, leuk dat je je weer hebt ingeschreven voor een wedstrijd, je schrijft over een D5 proefje wat wordt daarin gevraagd? Ik ben niet zo thuis in die proefjes :o Je schrijft ook over een nieuwe baan, wat ben je gaan doen?
De D-proeven staan hier. D5 heeft onderandere gebroken lijn 5 meter, grote volte, arbeidsstap, arbeidsdraf, arbeidsgalop, en tuigels lang laten en weer opnemen. Echt basis dus, maar het is ook de eerste proef die ik doe (nu voor de 2e keer) en rij pas anderhalf jaar.

M'n nieuwe werk is niet echt gerelateerd. Ik ga werken als security & compliance officer. In de datasecurity dus.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:53

Cambionn schreef:
moniek21 schreef:
De D-proeven staan hier. D5 heeft onderandere gebroken lijn 5 meter, grote volte, arbeidsstap, arbeidsdraf, arbeidsgalop, en tuigels lang laten en weer opnemen. Echt basis dus, maar het is ook de eerste proef die ik doe (nu voor de 2e keer) en rij pas anderhalf jaar.

M'n nieuwe werk is niet echt gerelateerd. Ik ga werken als security & compliance officer. In de datasecurity dus.

Dank je wel voor je uitleg :) dat klinkt als een B proefje .. maar dat is toch hartstikke leuk dat je een half jaar rijdt en nu al je 2e wedstrijd ga rijden +:)+

Klinkt als een leuke baan.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 14:47

Charmaine schreef:
Ik heb vandaag toch maar gestart ondanks weinig lucht. Was blij met al minder spanning dan vorige keer. 60 en 70cm gestart. Ik moet vooral werken aan hoog genoeg grondtempo en dat ze in de goed galop zit of bijspringt/wisselt. 1e rondje tijdfouten, 2e niet. En 62 en 67 voor rijstijl. Dus dat mag ook nog omhoog :D
Volgende keer maar 80cm, dan hou ik ook meer tempo denk ik :+ Voor nu wel tevreden voor eerste keer officieel. En 2 oranje linten mee naar huis :+

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb de 60/70 niet gezien helaas, het liep allemaal enorm in dus met mijn "bewust 1u te vroeg zijn om lekker te kunnen kijken" planning was ik eigenlijk precies op tijd :')

We hebben gisteren ook heerlijk gesprongen in de 100 :)

Afbeelding

Helaas beide rondjes een slordig balkje, maar wel al mijn afstanden heel goed kunnen zien en bewust kunnen rijden en het voelde heel fijn en vertrouwd. Had echt het idee dat mijn paard 100% van mij was dus in die zin wel heel blij mee :) Zeker na al die rare toestanden van de afgelopen paar maanden :=

Ik moet alleen mijn tempo alleen juist nog meer naar beneden bijschroeven en nog meer mijn dressuur gaan rijden tussen de hindernissen, waarom is het allemaal zo moeilijk echt :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:31

Fanatiek paard , gok ik ?

Charmaine toch gestart , bikkel. Vind jouw paard 60 cm de moeite tot springen waard ? Dit bedoel ik niet onaardig, maar ken zat paarden die daar gewoon hun benen optrekken omdat ze t niet hoog genoeg vinden ofzo .

Leuk over oa Oostenrijk te lezen. Toch weer net anders als Duitsland. Hier hebben ze die leistungsklasse, die uitmaakt wat je mag starten.
In t begin LK 7.

Om LK 6 te krijgen, moet je n proef afleggen en verplicht 6 dressuur - en springlessen nemen. En theorie. Dus dochter moest zich afgelopen zaterdag bewijzen.

Dressuur met mijn merrie was n eitje. Ze kreeg n 8.2
Springen op leenpaard 6 keer geoefend en 7.0. Kind moest wel even over 85 cm heen .

Ze mag nu E en A rijden

LK 5 om L te rijden: 95 cm springen en n A proef rijden.

Daarna vanaf LK 4 gaat het op plaatseringen. X keer in de prijzen binnen bepaalde tijd en je mag hoger.

T is n heel gedoe. En erg duur :(

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:12

Hier even een kleine ego post! Sorry!

Vrijdag clinic gehad van Ineke Jansen! Liep tegen wat problemen aan en die meegenomen tijdens de clinic en echt super tips gekregen! Zondag op wedstrijd gehad en gelijk die tips meegenomen. Peet voelde on fire tijdens losrijden dus had goede hoop dat het goed zou gaan. Proeven zelf gingen wel goed! (iets met perfectionistisch zijn en alleen maar zien/voelen wat beter kan :') ) Tweede proef had ik geen fut meer en vond Peet het wel prima dus ging iets minder goed, maar ook zeker niet slecht! Werd beloond met 207 en 201 punten! En als kers op de taart twee keer een 8 voor harmonie :wow:
Afbeelding

Afbeelding
Trots op deze knaptoet <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:18

Wat een mooie punten zeg! Fijn dat je wat aan die clinic had dan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:21

Wat goed Flubberboot! Wat een score zeg +:)+ kreeg je er ook echt twee wortels bij? Dat vind ik dan wel weer humor :))

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:38

Autumnn schreef:
Wat goed Flubberboot! Wat een score zeg +:)+ kreeg je er ook echt twee wortels bij? Dat vind ik dan wel weer humor :))

Jaaa! En een beker met chocolade erin! Peet vond de wortels heerlijk!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:12

Oh nou dat mag hoor Flubberboot. Echt mooie punten en wat fijn dat de clinic zo had geholpen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:53

Flubberboot schreef:
Hier even een kleine ego post! Sorry!

Vrijdag clinic gehad van Ineke Jansen! Liep tegen wat problemen aan en die meegenomen tijdens de clinic en echt super tips gekregen! Zondag op wedstrijd gehad en gelijk die tips meegenomen. Peet voelde on fire tijdens losrijden dus had goede hoop dat het goed zou gaan. Proeven zelf gingen wel goed! (iets met perfectionistisch zijn en alleen maar zien/voelen wat beter kan :') ) Tweede proef had ik geen fut meer en vond Peet het wel prima dus ging iets minder goed, maar ook zeker niet slecht! Werd beloond met 207 en 201 punten! En als kers op de taart twee keer een 8 voor harmonie :wow:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Trots op deze knaptoet <3

Wat een punten :):) :wow: Daar mag je ook zeker trots op zijn! :))

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:20

Wauw flubberboot super punten gefeliciteerd, heerlijk als het zo goed uitpakt met de tips die je hebt gekregen +:)+

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:28

DemiSisa ik heb de filmpjes bekeken. Ten eerste super dapper dat je ze hier laat zijen! Jullie zijn een mooie combi!
Ik snap het commentaar van de impuls wel, het lijkt alsof je de hele proef behoorlijk aan moet werken, je been vrij onrustig en dat komt het beeld niet helemaal ten goede.
Ik zou proberen om je paard wat meer aan het been te krijgen en niet elke pas wat te hoeven doen, misschien thuis veel zonder spoor rijden zodat je op concours net dat beetje extra hebt?

Noukie een mooie punt erbij! Top dat je de 2e proef een aantal hele fijne stukken had! Die fouten zijn dan niet zo erg, die poets je er ook wel weer uit! En fijne jury is altijd prettig!

Charmaine top dat er alweer minder spanning was! Gefeliciteerd met je prijzen :)

Super Flyhigh! Ik doe je het niet na haha.

Moniek21 mooie scores! Heel gaaf dat je bijna de punten voor het ZZZ hebt :D

Flubberboot leuk een clinic van Ineke Jansen! Heb ik ook 2 of 3 keer bij haar gedaan, super leerzaam :D en volgens mij heb ik haar komend weekend als jury :+
En gefeliciteerd met je mooie punten en prijzen :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:55

Bedankt allemaal! Ik zit nog helemaal op een roze wolk <3 Zooo happy!

Oh wat leuk Melis! Ik vind Ineke echt geweldig! Heb eerder een instructrice gehad waardoor ik niet meer durf te lessen, maar Ineke is de enige waar ik het bij durf! Zo fijn kalm en duidelijk!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:28

Flubberboot schreef:
Bedankt allemaal! Ik zit nog helemaal op een roze wolk <3 Zooo happy!

Oh wat leuk Melis! Ik vind Ineke echt geweldig! Heb eerder een instructrice gehad waardoor ik niet meer durf te lessen, maar Ineke is de enige waar ik het bij durf! Zo fijn kalm en duidelijk!

Ik krijg sterk de indruk dat jij en melis zo’n beetje ergens in mijn regio zitten :D

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:14

Flubberboot wat fijn dat je daardoor wel weer durft te lessen!
haha, ik zit op de grens gelderland/overijssel :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:01

Ja daar ongeveer staat mijn paard ook alleen een stukje meer naar links zeg maar als het dorp in je profiel klopt :D

Maar leuk dat jullie zo een soort van in de buurt zitten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:40

Heerlijke punten en berichten zie ik voorbij komen, leuk!

Zo'n clinic kan soms echt verhelderend zijn, ik heb er zondag eentje gegeven en daar zat één deelnemer bij die ik met een paar simpele tips zo fijn door haar proef heen kreeg. Meisje was pas 14 en zo intens gelukkig met hoe haar pony bleef lopen nu. Echt fijn!
Jammere van de meeste clinics is wel dat ze zo onwijs duur zijn. Voor even leuk tussendoor vind ik het soms echt wel heel veel geld en zeker hier in de omgeving wordt dat heel snel gevraagd.

Ik ga zaterdag een oefenrondje doen, zin in!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:43

Wat leuk daffodil dat je dat meisje zo goed kon helpen. Daar zal ze echt blij mee zijn geweest.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:53

Ja daar word ik altijd echt blij van. Ik geef niet meer zo heel veel les maar dit soort dingen krijg ik toch altijd wel weer frisse zin van!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 10:55

Wat een punten Flubberboot, gefeliciteerd! :D

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:42

Getup schreef:
Fanatiek paard , gok ik ?

Charmaine toch gestart , bikkel. Vind jouw paard 60 cm de moeite tot springen waard ? Dit bedoel ik niet onaardig, maar ken zat paarden die daar gewoon hun benen optrekken omdat ze t niet hoog genoeg vinden ofzo .

Leuk over oa Oostenrijk te lezen. Toch weer net anders als Duitsland. Hier hebben ze die leistungsklasse, die uitmaakt wat je mag starten.
In t begin LK 7.

Om LK 6 te krijgen, moet je n proef afleggen en verplicht 6 dressuur - en springlessen nemen. En theorie. Dus dochter moest zich afgelopen zaterdag bewijzen.

Dressuur met mijn merrie was n eitje. Ze kreeg n 8.2
Springen op leenpaard 6 keer geoefend en 7.0. Kind moest wel even over 85 cm heen .

Ze mag nu E en A rijden

LK 5 om L te rijden: 95 cm springen en n A proef rijden.

Daarna vanaf LK 4 gaat het op plaatseringen. X keer in de prijzen binnen bepaalde tijd en je mag hoger.

T is n heel gedoe. En erg duur :(

Ik moet zeggen dat toen ik zag wat er stond met 60cm, ik dat wel erg laag vond. De 70cm zie je op mijn filmpje op fb. Iets met beetje té voorzichtig zijn :+ De meeste paarden worden qua techniek beter als het hoger wordt, zo ook Birtha. Maar die wil bij het lagere werk ook niks aantikken gelukkig. Heb nu voot volgende keer maar 80cm opgegeven :o

Wat ik overigens wel mooi vind aan het systeem wat jij omschrijft is de veelzijdigheid. Je moet dus in de basis allround zijn. Precies zoals het vroegah in Nederland ook gewoon was om zowel te dressuren als te springen in de basis. Hoort bij je opleiding :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 13:23

@Charmaine ik heb het filmpje opgezocht, ziet er heel netjes uit :) en wat is je paard gigantisch groot zeg :wow:

Wel meer lestempo dan parcourstempo inderdaad. Uit nieuwsgierigheid ff galopsprongen in de lijnen geteld en ik heb met mijn kleine opdonder overal 2/3 minder gereden en dat vond ik voor mijn gevoel nog heel rustig :+ Volgens mijn protocol was het wel exact goed zo dus het zal wel :P

80cm kunnen jullie in ieder geval makkelijk aan!

@Getup ik ken een soortgelijk systeem uit Polen nog, volgens mij komt het bijna met het Duitse overeen en vond het altijd ook zo'n gedoe :') enerzijds mooi dat je wat meer geprikkeld wordt om veelzijdig te blijven maar anderzijds is die drempel meteen toch wel hoger dan hier. Ik vind de toegangelijkheid van de wedstrijdsport in Nederland namelijk heel erg fijn :)

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:01

moet je dan ook springen om wedstrijden dressuur te mogen rijden? Dit vind ik namelijk best wel heftig hoor... :+ Ik ben echt geen springheld en vind een kruisje vaak al eng HAHA.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 15:21

@flubberboot gefeliciteerd!

Leuk om zo te lezen over andere landen. Maar idd moet je dan zo hoog durven springen (zeg ik als dressuurmuts)? ik heb toevallig vorig jaar een rondje 70 en 80 gedaan en dat vond ik al hoog zat (en nu al een poos niet dus moet weer opnieuw moed verzamelen := )

Was bij de dierenarts beetje meh, atrose in hoefbeen en kogel maar 90% zeker dat de kreupelheid komt door de atrose in de hoef. Dus ingespoten en eind volgende week terug voor dempingzooltjes en als het nodig is weer inspuiten. Dan kunnen we hopelijk weer, maar ja dat is afhankelijk van hoe goed het inspuiten werkt. Dus ik zit nog anderhalve week in spanning....