Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:33

Robbie jemig wat heftig!! Dan staat je leven ineens op zn kop..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:40

Jeetje Robbie heftig! Lijkt me ook een zware keuze om dan je paard te verkopen! Heel rot voor je..

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:44

Ja heel bizar.. zo rijd je nog 3/4 paarden per dag, zo lukt 1 niet meer .. gelukkig kan ik wel weer lopen( zij het soms met zijwind) en praten. Maar herstel gaat traag.. een groot bewegend paard is daarin ook lastiger dan een kleiner vlakker dier. Dat heeft wel meegespeeld in de keuze van nog een half jaar aankijken.. paard gaat niet kleiner bewegen/ worden.
bij de haflinger heb ik altijd hulp van de eigenaar.. voor nu slimmer, voor ik helemaal het plezier verlies.
ons hele leven draait om paarden, maar kan ook genieten van toiletteren en fotograferen van de handelspaarden..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:12

Sjonge nou het klinkt mij echt heel heftig in de oren. Heb zelf een Pneumosepsis gehad in oktober. Dat herstel duurt ook lang, maar ik heb geen last van mijn evenwicht. De prikkelverwerking was wel een ding trouwens, bij teveel prikkels werd ik vreselijk duizelig.

Ik wil je graag veel veel beterschap wensen.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:30

Heftig Robbie! Veel sterkte!
Zei ik gister niet dat ik een Haflinger wilde? Ik ga er woensdag bij een kijken
:')
Een driejarige onbeleerde grote slungel die echt nog wel even tijd nodig gaat hebben om uit te zwaren. Maar staat op een manege en wordt heel veel mee omgetut, is echt heel braaf zegt ze

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 08:38

Heftig Robbie om te lezen! Hopelijk kun je nog wel met de paarden bezig blijven

Mijn wedstrijd gisteren ging niet zoals gehoopt. Losrijden ging onwijs fijn, maar in de proef klapte hij weer dicht, alles was spannend dus bijna bij alle oefeningen staat ook spanning. Nog wel een aantal mooie cijfers en zat ook niet super ver van een winstpunt af. Baal er wel een beetje van, thuis ging het zo fijn en zo goed. Kan op wedstrijd die spanning niet weg krijgen bij hem, dan zet hij gewoon weer z'n koppie erop en z'n kaken vast. Kan ik blijven proberen, maar wil geen gevecht aan gaan met hem. Volgend weekend starten we weer op dezelfde locatie, misschien dat het dan iets beter is. Word voor ons tijd voor het outdoor seizoen, is meer ons (Donner en mijn) ding :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:47

Hier ging het huis wel fijn 198.5 en 186.5 dus de laatste punt die ik nodig was in het l2 is binnen..( alstart ik Volgende week nog 2x l2 dinsdag en vrijdag) en dan gaan we kijken of we wat in het m1 te zoeken heb _O-

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:58

Heeft iemand een idee hoe serieus knhs met klachten omgaat? Geval wil zo. Vorige week 13 combinaties in de L1 waarvan er 2 1 winstpunt hebben gereden. Ik had een super fijne proef voor mn gevoel, wel wat foutjes. Mevrouw geeft zonder pardon 153 punten. Er waren meer combinaties met dit soort punten en ze gaf vaak als opmerking dat paarden onregelmatig liepen. Dan moet ze je toch gewoon uitsluiten ipv door laten rijden. Ik had ook meerdere 4en en niet hoger gereden als een 6. Ook bv een 4 voor volte 10 meter rechts omdat mn paard met omstellen iets uit de aanleuning kwam. Dus een klacht ingediend. Niet om de punten, waar ik toch wel even om heb zitten huilen, maar om de sport leuk te houden. We rijden amateurs klasse en geen Z. 3e plek van de 13 combinaties had 169,5. Vind dat echt niet gezond jureren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:08

Spaansepony, gefeliciteerd met je punten! Balen van je eerste proef, zonde. Ik had dat ook, waren er kinderen buiten bij de E aan het spelen, rennen en gooien. Helemaal rot. Mijne schoot weg en van de andere deelnemers ook.

Gefeliciteerd Snorkel met je punten! Spannend de M :D

Jammer Veertje, had je wel winst?

Heftig Robbie, sterkte :(:)

Ik heb zaterdagavond wedstrijd, en als ik daar 2 puntjes rij mag ik al L starten 8)7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:45

Horseloverl schreef:
Heeft iemand een idee hoe serieus knhs met klachten omgaat? Geval wil zo. Vorige week 13 combinaties in de L1 waarvan er 2 1 winstpunt hebben gereden. Ik had een super fijne proef voor mn gevoel, wel wat foutjes. Mevrouw geeft zonder pardon 153 punten. Er waren meer combinaties met dit soort punten en ze gaf vaak als opmerking dat paarden onregelmatig liepen. Dan moet ze je toch gewoon uitsluiten ipv door laten rijden. Ik had ook meerdere 4en en niet hoger gereden als een 6. Ook bv een 4 voor volte 10 meter rechts omdat mn paard met omstellen iets uit de aanleuning kwam. Dus een klacht ingediend. Niet om de punten, waar ik toch wel even om heb zitten huilen, maar om de sport leuk te houden. We rijden amateurs klasse en geen Z. 3e plek van de 13 combinaties had 169,5. Vind dat echt niet gezond jureren.

Mijn ervaring is dat er juist heel veel Sinterklaasjurys zijn en dat als er dan een keer een wat kritische jury komt, er meteen moord en brand wordt geschreeuwd want die jury zit er helemaal naast.
Ik heb de proeven niet gezien dus kan er nu niet over oordelen. Maar ruiters gaan vaak wel snel in de slachtofferrol en steken hand niet in eigen boezem. De jury wordt dan maar op de zwarte lijst gezet, die vragen we niet meer want die is te streng. Maar naar zichzelf kijken ho maar.
Er hebben dus toch 2 combinaties winst gereden, deze waren dus blijkbaar goed. Ik heb zelf ook weleens gejureerd op een wedstrijd waar ik heel geschokt heb zitten kijken naar het niveau. Die nodigen meestal juryleden uit de buurt uit, maar er was er nu 1 ziek dus ik kwam invallen. Ik heb denk ik de helft verlies of iets erboven moeten geven. Het was zo enorm slecht. En ze hadden het zelf niet door omdat ze altijd punten kregen van de ‘vaste’ jury’s. Maar ik had het gedaan natuurlijk. Boze ouders etc.

Dien gewoon geen klacht in. Bedank de jury voor haar kritische blik en ga werken aan jezelf. Volgende keer weer andere jury en nieuwe ronde nieuwe kansen.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:10

Suzanne F. schreef:
Horseloverl schreef:

Mijn ervaring is dat er juist heel veel Sinterklaasjurys zijn en dat als er dan een keer een wat kritische jury komt, er meteen moord en brand wordt geschreeuwd want die jury zit er helemaal naast.
Ik heb de proeven niet gezien dus kan er nu niet over oordelen. Maar ruiters gaan vaak wel snel in de slachtofferrol en steken hand niet in eigen boezem. De jury wordt dan maar op de zwarte lijst gezet, die vragen we niet meer want die is te streng. Maar naar zichzelf kijken ho maar.
Er hebben dus toch 2 combinaties winst gereden, deze waren dus blijkbaar goed. Ik heb zelf ook weleens gejureerd op een wedstrijd waar ik heel geschokt heb zitten kijken naar het niveau. Die nodigen meestal juryleden uit de buurt uit, maar er was er nu 1 ziek dus ik kwam invallen. Ik heb denk ik de helft verlies of iets erboven moeten geven. Het was zo enorm slecht. En ze hadden het zelf niet door omdat ze altijd punten kregen van de ‘vaste’ jury’s. Maar ik had het gedaan natuurlijk. Boze ouders etc.

Dien gewoon geen klacht in. Bedank de jury voor haar kritische blik en ga werken aan jezelf. Volgende keer weer andere jury en nieuwe ronde nieuwe kansen.

Oh nee hoor. Ik heb geen moeite met commentaar. Maar ik wil wel graag terecht commentaar en commentaar waar ik wat mee kan. Dit was echt niet het geval. Eerste proef ook geen winst, was mn eigen schuld, reed gewoon niet goed, terrecht commentaar waar ik wat mee kan. Dat er Sinterklaas jury’s tussen zitten ben ik 100 procent met je eens.
Hou ik ook niet van. Als ik winst rij wil ik zelf ook het gevoel hebben dat het winstpunt waardig was. Maar dan blijf ik bij het punt: als ze vind dat mn paard onregelmatig is moet ze me uitbellen. Daarbij was ze ook niet thuis om er uitleg over te geven, terwijl ik dat wel graag had gehad en wat ook moet vanuit de knhs. Bij 5en schrijven heb ik ook graag dat erbij vermeld word wat er dan niet goed aan was, stond er niet bij. onderaan in het lege vlak ook niks qua: werk hieraan of werk hieraan.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:15

Horseloverl schreef:

Lijkt wel alsof je mijn jury had vorige week. Die punten ook zo en had ook niemand winst en zelfs in de bb proeven werden 140 punten uitgedeeld. :+
Dat haalt de hele motivatie weg van zulke jonge kinderen om wedstrijden te starten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:52

Onregelmatige stukken kan je niet op worden uitgesloten. Echt kreupel wel, dus echt uitgesproken. Dus bij veel tactfouten kan het alleen meegenomen worden in de punten en dat gaat hard.
Mensen vinden juist dat uitsluiten niet zou mogen, omdat een jury geen da is. Dan krijg je het dus in de cijfers tenzij het echt gewoon 100 procent duidelijk is. En als het zo erg is zou je zelf al niet eens de proef in moeten gaan.

Maar aan een uitslag kan je nooit zien of een jury streng is. Je kan eigen proef bekijken, wat eigenlijk alsnog moeilijk is. Zonder film al niet te doen maar met film kan je alsnog anders erover denken. Ruiters denken in hele proef en jury onderdeel voor onderdeel met tig punten waar je aan moet voldoen. Maar zeggen dat jury streng is omdat er maar 2 winst hebben in een rubriek kan gewoon niet.

Gefeliciteerd voor degene met goede punten dit weekend!
Robbie, balen zeg. Sterkte :(:)

Ik moet nog even wat behandelingen voor mezelf inplannen voor de wedstrijd. Hopelijk lukt dat

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:11

Bij 5-en wil je inderdaad wel opmerkingen erbij. Dat moet ook, dus daarop zou je wel een klacht kunnen indienen als ze dit structureel niet gedaan heeft. Over de lage punten kan je niet klagen, maar wel over het ontbreken van commentaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:25

Precies, punten kan en moet je niet over klagen. Daar doen ze, terecht, ook niks mee. Geen commentaar wel.
Niet kloppend commentaar ook niet, weer terecht, want wie zegt dat het niet klopt. Commentaar wat extreem kwetsend oid is wel weer als het dat echt is.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 12:52

@Autumn van harte gefeliciteerd, hartstikke mooie punten! :)

@snorkel1986 gefeliciteerd! Ik denk dat jullie niet bang hoeven te zijn voor M1 als het in L2 zo gemakkelijk gaat ;)

Wat betreft strenge jury's, ik heb er tot nu toe nog nooit wat van gemerkt eerlijk gezegd :o B en nu L1 bij minstens 20 verschillende jury's gereden, ook op grotere wedstrijden enz, en soms werd er strenger gepunt dan het me lief was, zeker, maar nooit onterecht. Nu ook paar keer 4,5 op mijn protocollen gehad, tja, dan had ik maar beter moeten rijden ;) Als ik niet aan het opletten ben rijd ik namelijk alsof het losrijden tijdens een springwedstrijd is, vooral schakelen en draaien in galop gaat lekker slordig, dat wordt niet heel erg op prijs gesteld leert mijn ervaring :=

We zijn nog steeds L1 geklasseerd *\o/* en meteen nog 2x voor dressuur ingeschreven, we beginnen het echt leuk te vinden :D

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:55

Suzanne F. schreef:
Bij 5-en wil je inderdaad wel opmerkingen erbij. Dat moet ook, dus daarop zou je wel een klacht kunnen indienen als ze dit structureel niet gedaan heeft. Over de lage punten kan je niet klagen, maar wel over het ontbreken van commentaar.

Nouja dat dus. En als ik er daarna na de rubriek er naartoe loop om uitleg te vragen en als antwoord krijg “ ik ga er niks mee doen” dan ben ik pissig. Ze hoeft er niks mee te doen maar wilde ook geen uitleg geven erover. Ik wil alleen heel graag weten waarop dit gebaseerd was. Wat er precies zo verkeerd aan was. Het gaat mij echt absoluut niet om de punten. Ik ben meer springruiter en dressuur alleen op wedstrijd met haar omdat ik het leuk vind om eventueel wat verder te komen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:57

Fly_high schreef:

@snorkel1986 gefeliciteerd! Ik denk dat jullie niet bang hoeven te zijn voor M1 als het in L2 zo gemakkelijk gaat ;)

Wat betreft strenge jury's, ik heb er tot nu toe nog nooit wat van gemerkt eerlijk gezegd :o B en nu L1 bij minstens 20 verschillende jury's gereden, ook op grotere wedstrijden enz, en soms werd er strenger gepunt dan het me lief was, zeker, maar nooit onterecht. Nu ook paar keer 4,5 op mijn protocollen gehad, tja, dan had ik maar beter moeten rijden ;) Als ik niet aan het opletten ben rijd ik namelijk alsof het losrijden tijdens een springwedstrijd is, vooral schakelen en draaien in galop gaat lekker slordig, dat wordt niet heel erg op prijs gesteld leert mijn ervaring :=

We zijn nog steeds L1 geklasseerd *\o/* en meteen nog 2x voor dressuur ingeschreven, we beginnen het echt leuk te vinden :D

Ja dat vind ik dus ook :o ik heb 1 keer 166 gereden, balen en inderdaad mopper mopper mopper, maar ik heb wél veel aan haar commentaar gehad. Waardoor ik ook anders ben gaan trainen en ik ook merk dat dat zijn vruchten afwerpt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:45

Fly_high schreef:

:D vorige wedstrijd met 160 en 166thuis gekomen dus heel makkelijk gaat het ons niet af maar heb via de kring trainingen een iets andere manier gevonden hoop ik in elk geval fijne handvaten waar ik mee verder kan en meer van dit soort resultaten te halen

Denk over die jurys dat ook de organiserende vereniging daar melding van moet maken qua bijzondere punten telling als het zo laag is.. dat is gewoon raar

Al heb je idd regio's waar beter/ slechter gereden word.. denk ik

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:59

Autumnn schreef:
Spaansepony, gefeliciteerd met je punten! Balen van je eerste proef, zonde. Ik had dat ook, waren er kinderen buiten bij de E aan het spelen, rennen en gooien. Helemaal rot. Mijne schoot weg en van de andere deelnemers ook.

Gefeliciteerd Snorkel met je punten! Spannend de M :D

Jammer Veertje, had je wel winst?

Heftig Robbie, sterkte :(:)

Ik heb zaterdagavond wedstrijd, en als ik daar 2 puntjes rij mag ik al L starten 8)7

Nee geen winst gereden. Had ik ook niet verwacht. Hij had telkens net zijn neusje eruit en een te strakke bovenlijn door de spanning. Wat dan wel weer is met hals strekken kon hij het wel loslaten dus daar hadden we een 7,5 op, maar zodra je dan weer op maat moet maken gaat het koppie er weer op.

Voor komende zaterdag helaas mijn wedstrijd afgezegd in het L1. Omdat ze teveel aanmeldingen hebben mag je maar 1 proef starten. Zondag kan ik gelukkig in het Z wel 2 proeven starten. Nu nog even kijken of er een wedstrijd te vinden is voor het L1 en anders doortrainen voor ons L2 debuut :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:03

Horseloverl schreef:

Daar doen ze niets mee. Klachten over de beoordeling is jouw woord tegen het hare. Wel als er veel klachten komen van verschillende ruiters dat zo’n jury een coach toegewezen krijgt die mee gaat kijken als ze inderdaad afwijkt naar beneden of naar boven toe ( alleen in t laatste geval klagen mensen niet)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:49

Een klacht indienen tegen de wijze van jureren heeft dus alleen zin als meer mensen dat doen. Als je deze jury niet vaak tegen komt dan zou ik het laten gaan. Ook al voelt het nu als een enorm onrecht misschien.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:51

Iedereen weer gefeliciteerd met de punten :-)

Fly, volgens mij waren wij op dezelfde wedstrijd :-) De wederhelft heeft ook een winstpunt gereden in de L1 :D . We hebben niet gewacht op de prijsuitreiking, maar hebben gelijk de protocollen opgehaald. Het was druk inderdaad, met 16 combinaties in de L1. Weer eens leuk, anders heb je vaak maar een handjevol deelnemers in je categorie en nu echt leuk :-)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:03

SophievdV schreef:
Een klacht indienen tegen de wijze van jureren heeft dus alleen zin als meer mensen dat doen. Als je deze jury niet vaak tegen komt dan zou ik het laten gaan. Ook al voelt het nu als een enorm onrecht misschien.

Ik heb even rondgevraagd maar zijn er dus nu een aantal die ook een klacht hebben ingediend. Ben benieuwd of ik er ooit nog wat van hoor

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 16:14

Apple schreef:
Iedereen weer gefeliciteerd met de punten :-)

Fly, volgens mij waren wij op dezelfde wedstrijd :-) De wederhelft heeft ook een winstpunt gereden in de L1 :D . We hebben niet gewacht op de prijsuitreiking, maar hebben gelijk de protocollen opgehaald. Het was druk inderdaad, met 16 combinaties in de L1. Weer eens leuk, anders heb je vaak maar een handjevol deelnemers in je categorie en nu echt leuk :-)

Yup ik weet het zeker dat het dezelfde wedstrijd was :) gefeliciteerd met winst!

Ik reed wel als laatste, dus hoefde niet te wachten.

Wel belachelijk lang op het paard gezeten, baan verkennen rond 17u en 18:30 pas tweede proef, arme Henkie was er al zoooo klaar mee. Des meer blij met het tweede winstpunt :) en 5de op 16 zijn ben ik ook veel meer blij mee dan eerste van de drie worden ofzo :=