Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseloverl schreef:Heeft iemand een idee hoe serieus knhs met klachten omgaat? Geval wil zo. Vorige week 13 combinaties in de L1 waarvan er 2 1 winstpunt hebben gereden. Ik had een super fijne proef voor mn gevoel, wel wat foutjes. Mevrouw geeft zonder pardon 153 punten. Er waren meer combinaties met dit soort punten en ze gaf vaak als opmerking dat paarden onregelmatig liepen. Dan moet ze je toch gewoon uitsluiten ipv door laten rijden. Ik had ook meerdere 4en en niet hoger gereden als een 6. Ook bv een 4 voor volte 10 meter rechts omdat mn paard met omstellen iets uit de aanleuning kwam. Dus een klacht ingediend. Niet om de punten, waar ik toch wel even om heb zitten huilen, maar om de sport leuk te houden. We rijden amateurs klasse en geen Z. 3e plek van de 13 combinaties had 169,5. Vind dat echt niet gezond jureren.
Suzanne F. schreef:Horseloverl schreef:Heeft iemand een idee hoe serieus knhs met klachten omgaat? Geval wil zo. Vorige week 13 combinaties in de L1 waarvan er 2 1 winstpunt hebben gereden. Ik had een super fijne proef voor mn gevoel, wel wat foutjes. Mevrouw geeft zonder pardon 153 punten. Er waren meer combinaties met dit soort punten en ze gaf vaak als opmerking dat paarden onregelmatig liepen. Dan moet ze je toch gewoon uitsluiten ipv door laten rijden. Ik had ook meerdere 4en en niet hoger gereden als een 6. Ook bv een 4 voor volte 10 meter rechts omdat mn paard met omstellen iets uit de aanleuning kwam. Dus een klacht ingediend. Niet om de punten, waar ik toch wel even om heb zitten huilen, maar om de sport leuk te houden. We rijden amateurs klasse en geen Z. 3e plek van de 13 combinaties had 169,5. Vind dat echt niet gezond jureren.
Mijn ervaring is dat er juist heel veel Sinterklaasjurys zijn en dat als er dan een keer een wat kritische jury komt, er meteen moord en brand wordt geschreeuwd want die jury zit er helemaal naast.
Ik heb de proeven niet gezien dus kan er nu niet over oordelen. Maar ruiters gaan vaak wel snel in de slachtofferrol en steken hand niet in eigen boezem. De jury wordt dan maar op de zwarte lijst gezet, die vragen we niet meer want die is te streng. Maar naar zichzelf kijken ho maar.
Er hebben dus toch 2 combinaties winst gereden, deze waren dus blijkbaar goed. Ik heb zelf ook weleens gejureerd op een wedstrijd waar ik heel geschokt heb zitten kijken naar het niveau. Die nodigen meestal juryleden uit de buurt uit, maar er was er nu 1 ziek dus ik kwam invallen. Ik heb denk ik de helft verlies of iets erboven moeten geven. Het was zo enorm slecht. En ze hadden het zelf niet door omdat ze altijd punten kregen van de ‘vaste’ jury’s. Maar ik had het gedaan natuurlijk. Boze ouders etc.
Dien gewoon geen klacht in. Bedank de jury voor haar kritische blik en ga werken aan jezelf. Volgende keer weer andere jury en nieuwe ronde nieuwe kansen.
Horseloverl schreef:Heeft iemand een idee hoe serieus knhs met klachten omgaat? Geval wil zo. Vorige week 13 combinaties in de L1 waarvan er 2 1 winstpunt hebben gereden. Ik had een super fijne proef voor mn gevoel, wel wat foutjes. Mevrouw geeft zonder pardon 153 punten. Er waren meer combinaties met dit soort punten en ze gaf vaak als opmerking dat paarden onregelmatig liepen. Dan moet ze je toch gewoon uitsluiten ipv door laten rijden. Ik had ook meerdere 4en en niet hoger gereden als een 6. Ook bv een 4 voor volte 10 meter rechts omdat mn paard met omstellen iets uit de aanleuning kwam. Dus een klacht ingediend. Niet om de punten, waar ik toch wel even om heb zitten huilen, maar om de sport leuk te houden. We rijden amateurs klasse en geen Z. 3e plek van de 13 combinaties had 169,5. Vind dat echt niet gezond jureren.
Suzanne F. schreef:Bij 5-en wil je inderdaad wel opmerkingen erbij. Dat moet ook, dus daarop zou je wel een klacht kunnen indienen als ze dit structureel niet gedaan heeft. Over de lage punten kan je niet klagen, maar wel over het ontbreken van commentaar.
Fly_high schreef:@Autumn van harte gefeliciteerd, hartstikke mooie punten!
@snorkel1986 gefeliciteerd! Ik denk dat jullie niet bang hoeven te zijn voor M1 als het in L2 zo gemakkelijk gaat
Wat betreft strenge jury's, ik heb er tot nu toe nog nooit wat van gemerkt eerlijk gezegdB en nu L1 bij minstens 20 verschillende jury's gereden, ook op grotere wedstrijden enz, en soms werd er strenger gepunt dan het me lief was, zeker, maar nooit onterecht. Nu ook paar keer 4,5 op mijn protocollen gehad, tja, dan had ik maar beter moeten rijden
Als ik niet aan het opletten ben rijd ik namelijk alsof het losrijden tijdens een springwedstrijd is, vooral schakelen en draaien in galop gaat lekker slordig, dat wordt niet heel erg op prijs gesteld leert mijn ervaring
We zijn nog steeds L1 geklasseerden meteen nog 2x voor dressuur ingeschreven, we beginnen het echt leuk te vinden
Fly_high schreef:@Autumn van harte gefeliciteerd, hartstikke mooie punten!
@snorkel1986 gefeliciteerd! Ik denk dat jullie niet bang hoeven te zijn voor M1 als het in L2 zo gemakkelijk gaat
Wat betreft strenge jury's, ik heb er tot nu toe nog nooit wat van gemerkt eerlijk gezegdB en nu L1 bij minstens 20 verschillende jury's gereden, ook op grotere wedstrijden enz, en soms werd er strenger gepunt dan het me lief was, zeker, maar nooit onterecht. Nu ook paar keer 4,5 op mijn protocollen gehad, tja, dan had ik maar beter moeten rijden
Als ik niet aan het opletten ben rijd ik namelijk alsof het losrijden tijdens een springwedstrijd is, vooral schakelen en draaien in galop gaat lekker slordig, dat wordt niet heel erg op prijs gesteld leert mijn ervaring
We zijn nog steeds L1 geklasseerden meteen nog 2x voor dressuur ingeschreven, we beginnen het echt leuk te vinden
Autumnn schreef:Spaansepony, gefeliciteerd met je punten! Balen van je eerste proef, zonde. Ik had dat ook, waren er kinderen buiten bij de E aan het spelen, rennen en gooien. Helemaal rot. Mijne schoot weg en van de andere deelnemers ook.
Gefeliciteerd Snorkel met je punten! Spannend de M![]()
Jammer Veertje, had je wel winst?
Heftig Robbie, sterkte
Ik heb zaterdagavond wedstrijd, en als ik daar 2 puntjes rij mag ik al L starten
SophievdV schreef:Een klacht indienen tegen de wijze van jureren heeft dus alleen zin als meer mensen dat doen. Als je deze jury niet vaak tegen komt dan zou ik het laten gaan. Ook al voelt het nu als een enorm onrecht misschien.
Apple schreef:Iedereen weer gefeliciteerd met de punten![]()
Fly, volgens mij waren wij op dezelfde wedstrijdDe wederhelft heeft ook een winstpunt gereden in de L1
. We hebben niet gewacht op de prijsuitreiking, maar hebben gelijk de protocollen opgehaald. Het was druk inderdaad, met 16 combinaties in de L1. Weer eens leuk, anders heb je vaak maar een handjevol deelnemers in je categorie en nu echt leuk