Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Riri94

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:04

Zijn er hier meer mensen die met alleen online proeven een klasse door zijn gegaan? Ik twijfel of ik nu de l1 alleen met online proeven door wil gaan, maar ik leer wel super veel van de proefjes nu ze worden opgenomen. Ik rij nu veel preciezer mijn proeven.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:54

Las op de vorige pagina dat deelnemers graag liever willen dat een jury een 4 of een 7 uitdeelt ipv alleen maar zesjes. Dat riep ik voorheen ook. Maar nu als jury zie ik dat dat soms best lastig is. Als een proef in z’n geheel ok is en een beetje voortkabbelt, maar er geen foutjes worden gemaakt blijf je toch wel steeds rond die zes hangen. Ik vind het zelf ook leuker om hoge punten voor goede dingen te geven en bij een foutje een keer te zakken, maar in sommige proeven kun je het gewoon niet kwijt helaas.

Hetzelfde geldt voor puntenverschil tussen jury’s, daar verbaasde ik me als deelnemer wel eens over. Maar nu als jury realiseer ik mij beter dat het rijden van 178 bij de ene jury en 193 bij de andere jury best meevalt. Dat zijn 15 punten verschil, maar wanneer je dat over 30 onderdelen uitsmeert is het per onderdeel maar een half puntje verschil. Dat is bijna niks, het verschil tussen een 6 en een 6,5. Ik vind jureren met dit soort dingen echt wel wat bijdragen aan mijn perspectief! Misschien helpt het jullie ook :)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:36

Ik heb het liefst een 8jes jury :D maar dan schijn je ook een 8jes proef te moeten rijden.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:42

shirleyp schreef:
Las op de vorige pagina dat deelnemers graag liever willen dat een jury een 4 of een 7 uitdeelt ipv alleen maar zesjes.

De meeste deelnemers willen dat in hun voordeel. :D :D Deel maar eens een paar 2en, 3en of 4en uit als er een onderdeel mislukt... Klagende deelnemers dat de jury niet van dit type paard houd...

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:05

Ik heb vandaag weer een proefje opgenomen. Onwijs blij met onze proef en nu al enorm benieuwd naar de punten. Hadden op het binnenkomen na eigenlijk geen grote fouten in de proef :D

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:58

JeanneV schreef:
shirleyp schreef:
Las op de vorige pagina dat deelnemers graag liever willen dat een jury een 4 of een 7 uitdeelt ipv alleen maar zesjes.

De meeste deelnemers willen dat in hun voordeel. :D :D Deel maar eens een paar 2en, 3en of 4en uit als er een onderdeel mislukt... Klagende deelnemers dat de jury niet van dit type paard houd...

Nee hoor, beetje rare aannamen ook. Als ik voor mijzelf spreek heb ik liever een verdiende 3 met onderbouwing dan een 6 zonder ook maar iets van commentaar. Daar kan ik namelijk helemaal niks mee en een 3 met commentaar kan ik van leren.

Dat ik alleen maar 6'jes gehad heb ik niet perse het probleem, heb gebrek aan commentaar/opmerkingen/tips vind ik gewoon heel erg jammer :) Ik rij toch wedstrijden om ook wat te leren van iemand die met een andere/frisse blik kijkt naar ons als combinatie, maar zonder commentaar met alleen maar 6'jes heeft dat niet zoveel zin. Zou graag willen horen hoe we dan van die 6 een 7 kunnen maken! Al is het maar onderaan het proefje, maar daar staat nu ook niet echt iets waar ik wat mee kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:41

Maar een 3 hoeft niet perse commentaar bij gegeven te worden want als je een 3 hebt dan is er zoveel mis dat dat meestal niet opgeschreven hoeft te worden dat weet je dan zelf wel. Op wedstrijden heb ik bij een 3 meestal nooit commentaar of iets van ''mislukt'' want dan gaat het enorm mis immers. Juist de 5/6/7 behoeven commentaar.

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:44

Riri94 schreef:
Zijn er hier meer mensen die met alleen online proeven een klasse door zijn gegaan? Ik twijfel of ik nu de l1 alleen met online proeven door wil gaan, maar ik leer wel super veel van de proefjes nu ze worden opgenomen. Ik rij nu veel preciezer mijn proeven.

Ik heb de L1 doorgereden met maar één fysieke wedstrijd, en het lijkt erop dat de L2 ook zo gaat eindigen. Ik merk weinig verschil qua punten tussen fysiek en online. Als ik toch ergens verschil zou moeten aanwijzen dan is het dat mijn pony net iets meer gaat showen en minder meedenken als we een fysieke wedstrijd hebben. Mijn punten zijn dan ook meestal net wat hoger dan bij de online proefjes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:50

Probleem is dat in de 5-6 jes proeven vaak iets aan de basis schort. Meestal is dat de nageeflijkheid/aanleuning of de impuls. Dat is dan de hele proef niet aanwezig. Veel verder dan dit elke keer benoemen of ‘idem’ kom je dan niet. En dan beneden weer. Ja dan staat er niet veel op.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:07

Marjolein schreef:
Ik heb het liefst een 8jes jury :D maar dan schijn je ook een 8jes proef te moeten rijden.

_O- _O-

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:19

Spenk schreef:
Maar een 3 hoeft niet perse commentaar bij gegeven te worden want als je een 3 hebt dan is er zoveel mis dat dat meestal niet opgeschreven hoeft te worden dat weet je dan zelf wel. Op wedstrijden heb ik bij een 3 meestal nooit commentaar of iets van ''mislukt'' want dan gaat het enorm mis immers. Juist de 5/6/7 behoeven commentaar.

Ik denk dat je best snapt wat ik daarmee bedoel ;) :)

Suzanne F. schreef:
Probleem is dat in de 5-6 jes proeven vaak iets aan de basis schort. Meestal is dat de nageeflijkheid/aanleuning of de impuls. Dat is dan de hele proef niet aanwezig. Veel verder dan dit elke keer benoemen of ‘idem’ kom je dan niet. En dan beneden weer. Ja dan staat er niet veel op.

Dat snap ik, alleen 2/3 weken geleden reden we bijna 190 punten, dus die basis zal niet het probleem zijn. En zo wel, ben ik dan gewoon benieuwd waarom deze jury dat vind en dan mis ik gewoon een stukje commentaar :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:31

Het is gewoon jammer als je commentaar mist. Ik heb ook wel eens voor dezelfde proef ruim 30 punten verschil gehad tussen beide juryleden maar met het commentaar erbij begreep ik het wel. De ene jury viel erover dat hij er nét niet helemaal doorheen leek en miste verzameling en de andere had daar geen probleem mee. Ja, dan gaat het heel hard.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:42

shirleyp schreef:
Las op de vorige pagina dat deelnemers graag liever willen dat een jury een 4 of een 7 uitdeelt ipv alleen maar zesjes. Dat riep ik voorheen ook. Maar nu als jury zie ik dat dat soms best lastig is. Als een proef in z’n geheel ok is en een beetje voortkabbelt, maar er geen foutjes worden gemaakt blijf je toch wel steeds rond die zes hangen. Ik vind het zelf ook leuker om hoge punten voor goede dingen te geven en bij een foutje een keer te zakken, maar in sommige proeven kun je het gewoon niet kwijt helaas.

Hetzelfde geldt voor puntenverschil tussen jury’s, daar verbaasde ik me als deelnemer wel eens over. Maar nu als jury realiseer ik mij beter dat het rijden van 178 bij de ene jury en 193 bij de andere jury best meevalt. Dat zijn 15 punten verschil, maar wanneer je dat over 30 onderdelen uitsmeert is het per onderdeel maar een half puntje verschil. Dat is bijna niks, het verschil tussen een 6 en een 6,5. Ik vind jureren met dit soort dingen echt wel wat bijdragen aan mijn perspectief! Misschien helpt het jullie ook :)

Bedankt voor het delen van jouw ervaring! 178 en 193 ligt gevoelsmatig inderdaad ver uit elkaar als ruiter zijnde!

Ook de eerste vind ik een interessante discussie. Ik hoor dat om mij heen namelijk ook dat mensen het fijn vinden als de jury duidelijk hoog of laag punt. Maarrrr; dat is hartstikke leuk als jij degene bent die voor 8en of hoger rijdt, maar stel je voor dat je diegene bent met een (te) braaf gereden proef waar in de basis net onzeker is (dus daarmee bedoel ik dat het niet écht goed is maar ook geen pijnlijk uitziend geheel) en je rijdt voor 4en of slechter...
Kan me aan de aan de andere kant goed voorstellen dat je het als jury niet altijd kwijt kan. Maar de ruiter komt dan wel van een heel koude kermis thuis...

Lastig hoor, jureren B-)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:04

Marjolein schreef:

Oh echt? Dat vind ik heel erg gek _O-

Zonder gein: een 6jes protocol met weinig commentaar is altijd jammer, maar dat is een 7en protocol zonder commentaar ook. Ik ben het wel eens met wat hier eerder werd gezegd soms is er ook niets anders van te maken als alles gewoon oke gaat..

Ik kreeg op mijn laatste protocol zelfs bij de 7ens tips om er een 8 van te kunnen maken. Zoiets is echt top. Vaak is het makkelijker om van iets goeds iets beters te maken dan van iets baggers iets goeds. Vaak weet je de minpunten en slechte kanten al wel van jezelf als combinatie.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:09

Ik hoop trouwens we dat de knhs wat eerder gaat overwegen om de proeven met de maanden mee te wisselen. Ik ben inmiddels deze proef wel een beetje beu. Komende tijd maar even rustig aan en hopen dat dit nog veranderd of er hopelijk later in het jaar weer wedstrijden komen.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:07

Ik heb dinsdag een proef gefilmd en meteen ingestuurd, wacht vol smart op de beoordeling (en begin iets wat ongeduldig te worden :z )
Een kennis is jurylid en heeft hem al eventjes beoordeeld, omdat het zo fijn voelde was ik heel benieuwd naar het resultaat, zei gaf 203 punten en zei extra kritisch te hebben gekeken, dus ben benieuwd of ze een beetje gelijk beoordelen.

Sta altijd open voor commentaar en iedereen heeft goede tips/aanmerkingen, ben benieuwd!! <<)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:41

Ik wacht ook al een tijdje en dat vind ik niet gek met deze dagen maar wel jammer als ik hier juryleden lees die graag aan de slag gaan.

Ik stel elke proef mijn eigen kleine doelen en het leuke is dat ik daar dan vaak een 7 voor heb, dus dan ben ik weer tevreden lokale kan er nog veel meer beter. Het zorgt ervoor dat ik het plezier in de proeven behoud en gewoon heel positief kan zijn.

Van de zomer reed ik online L2. Met wat geluk 2 winstpunten bij elkaar gesprokkeld. Toen 4 proefjes op een echte wedstrijd en 4 winstpunten. Voor mij is wel duidelijk wat makkelijker gaat. Dan is ze meer gefocust, meer op de hulp en gewoon echt fijner te rijden. Maar dat accepteer ik nu gewoon en we oefenen per onderdeel zonder winst te verwachten en zo blijf ik het gewoon leuk vinden :)

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 08:47

Ik wacht ook sinds woensdag. Maar vreemde dagen idd, ik kon alleen nergens vinden hoe lang een proef ergens mag liggen voor je aan de bel mag trekken? In mijn gedachte een week, maar kan het mis hebben?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:15

5 werkdagen

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:15

Riri94 schreef:

Ik heb de B online vol gereden, vlak daarna gingen de meetmomenten van start en ben ik bewust een paar keer op vreemd terrein gestart voor de ervaring. Was voor mezelf fijn starten omdat het niet om de punten ging. Haha. Ik reed online zo'n beetje dezelfde punten als op lokatie.

Nu het L1 vol is hoop ik het zelfde te doen, maar als het te lang gaat duren en we zijn echt L2 klaar dan ga ik maar gewoon door.

Mijn vorige pony was echt een zesjes pony... eenvoudig dier met eenvoudige gangen en karakter dat je niet in de steek liet maar ook geen stapje extra deed. Omdat ik nauwelijks onvoldoendes reed reed ik mn punten best makkelijk bij elkaar. Ik heb nu meer een karakterpaard, showt mee maar ook lastiger bij de les te houden. Verwacht hier naarmate we langer een combi zullen zijn wel hogere punten dan zesjes protocollen.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:16

Ik heb online net zoveel punten gehaald als op pad.
Nu klaar voor het M2. Duurt nog niet zo goed te starten, iets met faalangst.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:01

wythlove schreef:

Faalangst is kak... :(:) Ik heb het ook, kan mezelf helemaal gek maken. Mijn hoofd is mijn grootste vijand. Maar heb wel geleerd dan het van uitstellen niet minder wordt, gewoon gaan dus! Ellendig blijft het toch en vaak valt het resultaat best mee. Na een half uurtje dan, want het eerste half uur na de proef stamp ik mezelf vakkundig de grond in :o :') Maar daarna kan ik best gematigd enthousiast zijn over mijn eigen kunnen :D Zet ‘m op!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:03

wythlove schreef:

Gewoon starten, goede oefening op eigen terrein en je weet waar je aan moet werken. Straks op CC komt er nog meer spanning of andere invloeden bij kijken en nu kan je kijken waar je staat en je verbeterpunten zijn zonder de invloeden van CC. Iig zo zie ik het online rijden.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:39

wythlove schreef:

Heel herkenbaar.
Gewoon doen!! Dan weet je waar je aan moet werken en heb je het wel al gedaan.

Ik had hetzelfde. Ik vond ons er nog niet klaar voor. Ik heb nog nooit m2 gereden en Harry ook niet.
Heb het gedaan voor de ervaring.
1e x had ik 174.5 tevreden, omdat we nog nooit een m2 proef hadden gereden. Wel onderdelen maar niet achter elkaar
2e x zaten er andere fouten in dan de 1e x. Ik wacht al een week op die punten.
3e x was vandaag en daar was ik wel tevreden over. Alleen kent mijn lummel na 3x de proef dus al uit zijn hoofd.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:54

Eindelijk ook weer eens een proefje kunnen insturen *\o/* iets met eendjes in de bak.. buitenbak van ons eindelijk opgedroogd. Nu hopen dat de jury net zo blij is :o