Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shirleyp schreef:Las op de vorige pagina dat deelnemers graag liever willen dat een jury een 4 of een 7 uitdeelt ipv alleen maar zesjes.
JeanneV schreef:shirleyp schreef:Las op de vorige pagina dat deelnemers graag liever willen dat een jury een 4 of een 7 uitdeelt ipv alleen maar zesjes.
De meeste deelnemers willen dat in hun voordeel.![]()
Deel maar eens een paar 2en, 3en of 4en uit als er een onderdeel mislukt... Klagende deelnemers dat de jury niet van dit type paard houd...
Riri94 schreef:Zijn er hier meer mensen die met alleen online proeven een klasse door zijn gegaan? Ik twijfel of ik nu de l1 alleen met online proeven door wil gaan, maar ik leer wel super veel van de proefjes nu ze worden opgenomen. Ik rij nu veel preciezer mijn proeven.
Spenk schreef:Maar een 3 hoeft niet perse commentaar bij gegeven te worden want als je een 3 hebt dan is er zoveel mis dat dat meestal niet opgeschreven hoeft te worden dat weet je dan zelf wel. Op wedstrijden heb ik bij een 3 meestal nooit commentaar of iets van ''mislukt'' want dan gaat het enorm mis immers. Juist de 5/6/7 behoeven commentaar.
Suzanne F. schreef:Probleem is dat in de 5-6 jes proeven vaak iets aan de basis schort. Meestal is dat de nageeflijkheid/aanleuning of de impuls. Dat is dan de hele proef niet aanwezig. Veel verder dan dit elke keer benoemen of ‘idem’ kom je dan niet. En dan beneden weer. Ja dan staat er niet veel op.
shirleyp schreef:Las op de vorige pagina dat deelnemers graag liever willen dat een jury een 4 of een 7 uitdeelt ipv alleen maar zesjes. Dat riep ik voorheen ook. Maar nu als jury zie ik dat dat soms best lastig is. Als een proef in z’n geheel ok is en een beetje voortkabbelt, maar er geen foutjes worden gemaakt blijf je toch wel steeds rond die zes hangen. Ik vind het zelf ook leuker om hoge punten voor goede dingen te geven en bij een foutje een keer te zakken, maar in sommige proeven kun je het gewoon niet kwijt helaas.
Hetzelfde geldt voor puntenverschil tussen jury’s, daar verbaasde ik me als deelnemer wel eens over. Maar nu als jury realiseer ik mij beter dat het rijden van 178 bij de ene jury en 193 bij de andere jury best meevalt. Dat zijn 15 punten verschil, maar wanneer je dat over 30 onderdelen uitsmeert is het per onderdeel maar een half puntje verschil. Dat is bijna niks, het verschil tussen een 6 en een 6,5. Ik vind jureren met dit soort dingen echt wel wat bijdragen aan mijn perspectief! Misschien helpt het jullie ook
Marjolein schreef:Ik heb het liefst een 8jes jurymaar dan schijn je ook een 8jes proef te moeten rijden.
Riri94 schreef:Zijn er hier meer mensen die met alleen online proeven een klasse door zijn gegaan? Ik twijfel of ik nu de l1 alleen met online proeven door wil gaan, maar ik leer wel super veel van de proefjes nu ze worden opgenomen. Ik rij nu veel preciezer mijn proeven.
wythlove schreef:Ik heb online net zoveel punten gehaald als op pad.
Nu klaar voor het M2. Duurt nog niet zo goed te starten, iets met faalangst.