Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:05

Ik zou jou ook niet herkend hebben zonder paard en al helemaal niet als ik mijn proef ga beginnen.
Is de passage beter als je hem meer vanuit je verzamelde draf haalt? Het is nu meer voorwaartse piaffe. Je piaffe is wel super mooi.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:04

Katja schreef:
Ik zou jou ook niet herkend hebben zonder paard en al helemaal niet als ik mijn proef ga beginnen.
Is de passage beter als je hem meer vanuit je verzamelde draf haalt? Het is nu meer voorwaartse piaffe. Je piaffe is wel super mooi.

En dit was nog niet eens zn beste Piaffe hij kan veel beter, hij vind het gewoon moeilijk omdat hij zo groot draagt om dan de passage in te gaan, als ik hem zo als een voorwaartse Piaffe rij blijft hij gelijk in het achterbeen, meer naar voren word Hij ongelijk, het heeft ook met kracht te maken denk ik hoor, en hij word er heel druk van in zn koppie, hij wil zo erg gaan zitten in de passage dat het eigenlijk teveel is van het goede en explodeert dan...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:53

Lastig stukje, hopelijk vind je de oplossing want je verzamelde draf lijkt goed zat om daaruit je passage te vinden. Helpt het als je vanuit de piaffe eerst naar je verzamelde draf gaat en dan weer terug sluit?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:08

Jonnekee schreef:
Katja schreef:

En dit was nog niet eens zn beste Piaffe hij kan veel beter, hij vind het gewoon moeilijk omdat hij zo groot draagt om dan de passage in te gaan, als ik hem zo als een voorwaartse Piaffe rij blijft hij gelijk in het achterbeen, meer naar voren word Hij ongelijk, het heeft ook met kracht te maken denk ik hoor, en hij word er heel druk van in zn koppie, hij wil zo erg gaan zitten in de passage dat het eigenlijk teveel is van het goede en explodeert dan...

Dat is inderdaad lastig.
Een trucje dat mij werd aangeraden een jaar of 6 geleden is om vanuit een stap pirouette de galop pirouette in te gaan. Zo kun de achterhand aansterken op een iets andere manier. Ik reed een heethoofd waar ik niet te vaak hetzelfde mee kon doen, dus ik vond het wel fijn om rare oefeningen te rijden.

Mijn Samshield is inmiddels door de fabriek gecontroleerd en helaas niet meer veilig. Gelukkig geven ze mij wel 25% karting + gratis verzenden op een nieuwe aankoop. Sinds dat ik deze cap 5 jaar geleden bij Divoza met 25% karting gekocht heb, vind ik het best wel een goede deal :D

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:26

gefeliciteerd met de goede resultaten !!
Zag ook een mooi trainingsfilmpje voorbij komen. Fijn dat je weer lekker aan de slag kan!

Ik had helaas wedstrijd van afgelopen weekend moeten afzeggen. Heb een hersenschudding/kneuzing over gehouden aan een val maar lijkt nog niet zo vlot te willen genezen. Echt dik balen want paardje was zoooo goed in vorm ! Maarja nu maar even rustig aan en dan hopelijk weer starten

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:07

:(:) Dat is inderdaad balen, hoop dat het snel weer beter gaat!

Driemaal is scheepsrecht, volgende week dinsdag wordt een hele knappe hengst gekeurd. Hopelijk is hij gezond en kan hij de quarentaine in! Als het allemaal meezit kan ik hem dan volgende maand in Nederland gaan halen *\o/*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:27

Wat een pech Marjolein. Neem goed de tijd om te herstellen want anders blijf je er lang mee zitten.

Spannend Snow_White. Hoe oud is hij?

Ik heb wel een mooie foto overgehouden aan mijn dramaproef van zaterdag:
Afbeelding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:40

Hij is 15. Iets ouder dan gepland, maar zij koopt hem puur voor de fokkerij en mits de vruchtbaarheids testen goed terugkomen moet hij nog wel een aantal jaren kunnen dekken.

Al start ik hem nooit officieel, zou hij mij alsnog fijn wat dingen kunnen leren O:)

Ik heb het idee dat ik mijzelf vooral op de rechterhand af en toe in de weg zit, maar het is allemaal erg lastig als paard en ruiter het niet helemaal snappen :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:45

Mooie foto inderdaad!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:38

ja duurt allemaal lang idd ! maar blijvende hoofdpijn is ook niets, dus dat vooruitzicht zorgt er wel voor dat ik mn rust pak.

Wel echt een gave foto Katja!!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:22

Erg leuke foto inderdaad!
Jouw jas is trouwens ook <3

Ondanks dat hengst #2 dinsdag gekeurd wordt, heeft onze vriendin besloten om hengst #1 toch te kopen. Hij wordt onder contract verkocht dat zijn bemerking geen invloed gaat hebben op zijn taak als dekhengst. Hierdoor mag ik hem waarschijnlijk rond 10 November gaan ophalen in Amsterdam.

Altijd leuk om een vlucht naar NL te krijgen en als bonus zelfs nog een prachtig paard mee terug te mogen nemen :D

Sinds dat de kerstbonus eraan komt en mijn voorgevel eigenlijk niet meer in mijn slipjas past, ben ik me aan het orienteren om er in NL een te kopen. Heeft iemand nog tips waar ik hiervoor kan kijken?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:53

Ik mag het nu bekend maken van de nieuwe eigenaresse. 10 November vlieg ik samen met Zhivago naar Canada *\o/*

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:56

Gaaf! Gefeliciteerd

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:56

Gaaf!! Ik vond dat als jong paard verreweg de beste van zijn jaargang. Jammer dat hij nooit genoeg tijd heeft gehad om zich te ontwikkelen. Vlieg je KLM of cargo?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:58

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:48

WHAAAH wat gaaf showwhite, gefeliciteerd! Voor wedstrijdjassen, mijn moeder maakt in opdracht en heeft ook mijn slipjassen gemaakt. Ze maakt ook normale wedstrijdjassen! Als je interesse hebt moet je mij maar even een PB sturen ;) Prijzen zijn een stuk vriendlijker :)

Dit zijn die van mij :)

Afbeelding
Zwart met beige en strass

Afbeelding
Antraciet met grijs, zomeruitvoering (heb nog een foto in mijn profiel staan van deze)

Bedankt voor de complimenten van mijn filmpje! Het mag inderdaad nog wat kleiner maar het is belangrijker dat ze ze goed door blijft gaan in het tempo.

Hele mooie foto katja!

Jonneke, ik kan je helaas niet helpen met je passage probleem. Ben er zelf ook nog steeds mee aan het sleutelen :P

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:24

Dankjewel!
Ik vond hem als jong paard inderdaad ook enorm leuk, dus het is echt een beetje een pennydroom dat ik nu als groom mee mag vliegen :D

Het schema is iets veranderd, dus we vliegen nu vanuit Frankfurt. Het zal waarschijnlijk cargo zijn.

Je hebt PB :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:33

Ik vind Frankfurt wel een hele fijne luchthaven voor paarden.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:39

Jonneke, Vanuit draf terug verzamelen en dan energie erin rijden? Zelf ritme geven met zweepje erbij of iemand vanuit de grond die ritme aan kan geven? Eventueel helemaal aan de hand? Weet niet of dat kan?

Wat betreft slipjassen die kan je tegenwoordig in bijna alle winkels kopen van equiline, anky, cavalleria toscane. Om een paar te noemen. Of laten maken bij Juuls, lamantia.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:40

Duijfje schreef:
Jonneke, Vanuit draf terug verzamelen en dan energie erin rijden? Zelf ritme geven met zweepje erbij of iemand vanuit de grond die ritme aan kan geven? Eventueel helemaal aan de hand? Weet niet of dat kan?

Wat betreft slipjassen die kan je tegenwoordig in bijna alle winkels kopen van equiline, anky, cavalleria toscane. Om een paar te noemen. Of laten maken bij Juuls, lamantia.

Het is echt een groot draver en vanuit daar naar de passage dat vind tie lastig, het probleem is dat hij teveel zn best wil doen en bang is om fouten te maken, hij wil teveel gaan zitten en word dan te druk in zn koppie komt in de knoop met zichzelf en ontploft dan, nu vanuit een voorwaartse piaffe gaat het redelijk hij moet nu eigenlijk weer naar voren maar dan word hij ongelijk in het achterbeen, rechts zet hij er onder en links trekt hij meer op ipv eronder te zetten, het is echt onwijs lastig voelen wanneer het goed is.

Piaffe doet hij nu weer heel erg goed dat is geen probleem voor hem.

Hoe krijg ik hem sterker linksachter? Zou er een supplement helpen om hem sterker te maken ik heb geen idee...

Als hij rustig blijft in de passage is het goed maar zodra hij in de knoop komt gaat het mis, kan hem moeilijk op zn flikker geven omdat hij teveel gaat zitten.

Soms pak ik een zweepje erbij maarja in de ring heb ik hem ook niet, persoon ernaast word hij alleen maar drukker van en aan de hand heb ik wel eens geprobeerd maar snapt tie niks van :+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:10

Jonnekee schreef:
Duijfje schreef:

Het is echt een groot draver en vanuit daar naar de passage dat vind tie lastig, het probleem is dat hij teveel zn best wil doen en bang is om fouten te maken, hij wil teveel gaan zitten en word dan te druk in zn koppie komt in de knoop met zichzelf en ontploft dan, nu vanuit een voorwaartse piaffe gaat het redelijk hij moet nu eigenlijk weer naar voren maar dan word hij ongelijk in het achterbeen, rechts zet hij er onder en links trekt hij meer op ipv eronder te zetten, het is echt onwijs lastig voelen wanneer het goed is.

Piaffe doet hij nu weer heel erg goed dat is geen probleem voor hem.

Hoe krijg ik hem sterker linksachter? Zou er een supplement helpen om hem sterker te maken ik heb geen idee...

Als hij rustig blijft in de passage is het goed maar zodra hij in de knoop komt gaat het mis, kan hem moeilijk op zn flikker geven omdat hij teveel gaat zitten.

Soms pak ik een zweepje erbij maarja in de ring heb ik hem ook niet, persoon ernaast word hij alleen maar drukker van en aan de hand heb ik wel eens geprobeerd maar snapt tie niks van :+

Heb je al eens geprobeerd om het met dubbele lange lijnen te proberen? Of eventueel iemand op verdere afstand met een longeerzweep zodat hij misschien minder druk wordt?

Er zijn sommige mensen die zweren bij het aansterken van de benen met een trilplaat, ultrasound apparaat e.d. maar daar geloof ik niet zo in.

Heb je heuvels in de buurt? Dan kun je hem aansterken zonder dat hij (hopelijk) gek wordt.
Anders ben je helaas gelimiteerd tot de standaard oefeningen zoals cavalettis en overgangen overgangen overgangen...

Ik heb volgensmij een aantal keren een vliegende wissel gevraagd nadat ik een werkpirouette gereden heb. Nu springt ze vast om als ik de pirouette uitrijdt :o :=

Zhivago heeft zijn laatste bad gehad bij Van Uytert en is op weg naar de quarentaine! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:59

We zijn nu heel bezig met schakelen, gaat steeds beter, ik blijf erbij dat het puur kracht is, kan niet meer doen dan blijven oefenen haha

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:18

Ik denk dan idem blijven schakelen en blijven herhalen. De lijn van ontploffing opzoeken maar verleggen. Op tijd stoppen en soms ook juist niet erop doorgaan. vooruit blijven denken en rijden, niet doorsluiten naar Piaffe. Lastig wel!
Archie gaat ook snel te veel zitten als ik terug verzamel van normale draf naar passage. Neigt dan ook naar piaffe. Toch dan meer voorwaarts blijven rijden. Ook in verzameling.

Sterk maken inderdaad heuvels opzoeken, of balkjes, eventueel spier supplementen.

knap paard die Zhivago :9

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:13

Ach zo hebben ze allemaal wat. Ik heb er eentje gehad die juist veel te groot bleef. Hele mooie passage maar niet naar piaffe te krijgen, was een soort passage op de plaats en dan compleet uit de tact.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:27

Succes vandaag Rilla!
Nog meer mensen wedstrijd dit weekend? Ik wel maar geen dressuur. Met het jonge paard springen.