Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Katja schreef:Ik zou jou ook niet herkend hebben zonder paard en al helemaal niet als ik mijn proef ga beginnen.
Is de passage beter als je hem meer vanuit je verzamelde draf haalt? Het is nu meer voorwaartse piaffe. Je piaffe is wel super mooi.
Jonnekee schreef:Katja schreef:Ik zou jou ook niet herkend hebben zonder paard en al helemaal niet als ik mijn proef ga beginnen.
Is de passage beter als je hem meer vanuit je verzamelde draf haalt? Het is nu meer voorwaartse piaffe. Je piaffe is wel super mooi.
En dit was nog niet eens zn beste Piaffe hij kan veel beter, hij vind het gewoon moeilijk omdat hij zo groot draagt om dan de passage in te gaan, als ik hem zo als een voorwaartse Piaffe rij blijft hij gelijk in het achterbeen, meer naar voren word Hij ongelijk, het heeft ook met kracht te maken denk ik hoor, en hij word er heel druk van in zn koppie, hij wil zo erg gaan zitten in de passage dat het eigenlijk teveel is van het goede en explodeert dan...
Dat is inderdaad balen, hoop dat het snel weer beter gaat!

Prijzen zijn een stuk vriendlijker 

Duijfje schreef:Jonneke, Vanuit draf terug verzamelen en dan energie erin rijden? Zelf ritme geven met zweepje erbij of iemand vanuit de grond die ritme aan kan geven? Eventueel helemaal aan de hand? Weet niet of dat kan?
Wat betreft slipjassen die kan je tegenwoordig in bijna alle winkels kopen van equiline, anky, cavalleria toscane. Om een paar te noemen. Of laten maken bij Juuls, lamantia.
Jonnekee schreef:Duijfje schreef:Jonneke, Vanuit draf terug verzamelen en dan energie erin rijden? Zelf ritme geven met zweepje erbij of iemand vanuit de grond die ritme aan kan geven? Eventueel helemaal aan de hand? Weet niet of dat kan?
Wat betreft slipjassen die kan je tegenwoordig in bijna alle winkels kopen van equiline, anky, cavalleria toscane. Om een paar te noemen. Of laten maken bij Juuls, lamantia.
Het is echt een groot draver en vanuit daar naar de passage dat vind tie lastig, het probleem is dat hij teveel zn best wil doen en bang is om fouten te maken, hij wil teveel gaan zitten en word dan te druk in zn koppie komt in de knoop met zichzelf en ontploft dan, nu vanuit een voorwaartse piaffe gaat het redelijk hij moet nu eigenlijk weer naar voren maar dan word hij ongelijk in het achterbeen, rechts zet hij er onder en links trekt hij meer op ipv eronder te zetten, het is echt onwijs lastig voelen wanneer het goed is.
Piaffe doet hij nu weer heel erg goed dat is geen probleem voor hem.
Hoe krijg ik hem sterker linksachter? Zou er een supplement helpen om hem sterker te maken ik heb geen idee...
Als hij rustig blijft in de passage is het goed maar zodra hij in de knoop komt gaat het mis, kan hem moeilijk op zn flikker geven omdat hij teveel gaat zitten.
Soms pak ik een zweepje erbij maarja in de ring heb ik hem ook niet, persoon ernaast word hij alleen maar drukker van en aan de hand heb ik wel eens geprobeerd maar snapt tie niks van