[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:16

Nou het rijden vanochtend ging stukken beter! +:)+
Ben buiten gaan rijden omdat ik geen zin had in de spanning binnen. Ging samen met een stalgenoot die western rijdt. Was meteen achter haar aan gegaan naar de plek waar Donna altijd vervelend doet. Ze toonde er helemaal geen spanning dus was super fijn.
Alleeeeen... hield ze rechts heel erg vast en deed dit echt pijn aan mijn arm. Probeer dan maar zelf te ontspannen, zo moeilijk! Uiteindelijk gestopt met draven en veel gaan buigen in de stap.. linksom, rechtsom. Toen kreeg ik wat tips van het stalgenootje wat zij altijd doet, super grappig om dan te zien dat de basis van western en dressuur gewoon hetzelfde is.
Nadat ze mijn hand meer accepteerde ben ik gaan draven met een langere teugel zodat ze mooi in een boogje liep en over haar rug. Ze vond dit in het begin heel moeilijk maar liep op een gegeven moment erg fijn! :D Stalgenootje zag ook echt verschil, dus deed mij goed :)
Zondag naar de overburen! Spannend! :=

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:55

Nou hier lukte er niets van haha. Nadat het vorige week zo goed was gegaan dacht ik leuk, gaan we vandaag nog een keer proberen. Ik was alleen wat later dan normaal (ga normaal in de ochtend) en het liep tegen opstallen aan, overal zat al hooi en biks in de stallen. Dus hij is er 1 keer gewoon vandoor gegaan aan de hand (draafde zo ineens keihard er vandoor, trok teugels zo uit mn handen door soort ministeiger (hij is 1.85 en ik 1.70 dus niet zo heel veel voor nodig als je het niet verwacht). Gepakt, de bak in die ook redelijk nat was, opgestegen maar hij was alleen maar aan het dribbelen. Schrok van elk klein rotdingetje en gebruikte het als excuus om heel hard te gaan draven. Doorzitten op hem gaat steeds beter met al dat oefenen haha. Heb hem 1 keer zelfs een soort pirouette moeten laten draaien om hem naar stap te krijgen, dus volgende week nieuwe poging haha.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:05

Charlotte446 schreef:
mcjv schreef:
He is dat bij de Zuidplasruiters? :D

Klopt! Mijn bijrijdpaard staat op de stal daarnaast :D

Leuk! De enige stal die ik daar nog ken is kleinheerenblinck (schrijf je dat zo? :P ) Dan staan wij niet ver van elkaar vandaan!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:16

Jammer dat bij jullie alle 2 niet zo lekker ging vandaag!

Ik ben aangemeld bij de knhs komt ineens erg dichtbij!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:18

Prima-donna fijn dat het beter ging vandaag! Is vaak ook fijn even een ander oog erop.

Theodora jammer! Volgende keer beter.

Venivedivinci oeeeh leuk leuk !

Hier vandaag met bijrijdpaard naar de springles geweest op de vereniging. Gaat steeds weer wat beter! Dressuurmatig ook heel fijn vandaag.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:07

Misschien komen we elkaar wel een keer tegen primadonna, al start ik merendeel in Dordrecht zelf, zitten hier 3 verenigingen op zichtafstand..

Jill is heel de week gereden, ze is 5 *onee 6 _O- * dus wil ze eigenlijk niet teveel dagen achter elkaar onder het zadel hebben omdat ze nog zo jong is.. dus ik dacht ik ga longeren maar toen ik op stal kwam vroeg stalgenootje of ik mee naar buiten ging. Nouja in mijn spijkerbroek dus maar een rondje buiten gedaan.
Rede dat ze zoveel gereden is dat wij alleen een buitenbak hebben dus een beetje voorsprong op een bevroren bak O:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:15

Leuk dat jullie allemaal bij elkaar zitten.

Wat betreft jonge frisse paardjes. Lastig hoor. Je weet soms gewoon niet of je op een bom of een kneusje stapt. Ik had het eigenlijk afgezworen. Maar ik denk dat als ik ooot weer een paard koop het toch een puppy wordt (wat ik nu rij is mijn bijrijdpaard). Maar ja die streken is wat minder. Al kan mijn inmiddels 9 jarige er nog steeds wat van haha.

@ladygoric, met een buitenritje er bij is het geen enkel probleem hoor. Zo vaak. Als je het maar afwisselt en niet 6x per week vet zwaar gaat trainen.

Ik heb gister les gehad. Ging heerlijk. Echt alles ligt aan mij.. zo grappig hoe duidelijk dat soms wordt.

Nu afwachten wat t weer doet of we kunnen rijden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:29

Jullie gaan snel :+

Eston is niet extra fris, Carrera wel :+ Maar die heeft ook een tijdje stil gestaan en nu wel heel veel zin in het werken. Daar zitten allemaal sprongetjes en dribbels tussen. Ik rijd ze beide zo'n 3x in de week.

Ik wil rond april gaan starten, nog indoor 1 a 2x. Ik vind het nu al spannend, maar hij doet het echt super! Alleen de voltes in galop zijn nog wat lastig, er zitten soms wel wat bolle bokkesprongen tussendoor :+

Gaaf al die crossfoto's! Vroeger was ik nog wel meer een held, sprong met de Haflingers gerust 1.15m, maar toen ik samen met Goldy over de kop ben geslagen had ik het wel gehad. Heb voor haar nog wel gecrosst, maar nee ik ben echt een dressuurmiep geworden :+

Ik lees over alle lessen, krijg ook zo'n zin om weer te lessen! Alleen daar zijn ze nu beiden nog even niet op niveau/conditie voor.

PrimaDonna had het nog helemaal niet gezegd maar jouw zadel is echt <3 !!!

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:34

Ik vind het zo leuk om al jullie verhalen te volgen :)!

Wat tof dat je les goed ging, Joitsje. Heel tof om te zien als je dan vindt waar het aan ligt. Echt bijzonder hoe duidelijk dat soms kan zijn als er een ander naar kijkt.

Helaas is de sneeuw niet meegevallen Ladygiroc, althans bij ons niet hihi.

De planning was eigenlijk om deze week voor het eerst zelf op te stappen bij Brego, maar het weer gooit daar even roet in. Hopen dat het snel bij trekt want wij hebben onze eerste endurance wedstrijd gepland in Maart. Als het lang duurt, dit weer, gaan we dat niet redden vanwege de vorst :(.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:59

heel misschien dit jaar officiële wedstrijden starten met m'n bijrijdpaard! heb enkel nog maar FNRS proefjes gereden op de manege en 2x meegedaan aan de zitcompetitie van de FNRS.

ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen, vooral die eerste keer op wedstrijd. waarschijnlijk gaan we eerst wat onderlinge proefjes doen om er even in te komen en wat te wennen met haar op een vreemde locatie. maar alles op z'n tijd! al is het in 2018... :')

Afbeelding

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:03

Ziet er leuk uit Melewel. Gaat vast goedkomen.

Ooh crossen en endurancr is beode leuk. Al ben ik ook wel wat een bangeschijter voor de cross.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:21

Ik volg mee!

Ik ben van plan om mijn negen jarig bijrijdpaard wedstrijd klaar te maken. Ze is op latere leeftijd ingereden maar ze doet het super goed. Hier en daar zit er nog wel wat spanning waar ik aan moet werken.

Het is een fries, en het nadeel is dat ze rechts best stijf is en de rechter galop niet kan.
2 maand terug heb ik met haar een oefen wedstrijd gereden waar we 180.5 punten bij elkaar reden.

Ik hoop dit jaar te kunnen starten!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:47

Welkom welkom!

Heb een planning!

4 feb oefendressuur.
11feb oefenspringen.
En hopelijk 11 of 12 maart oefencross!
Heb me startkaart binnen *\o/*

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:44

Welkom Melewel, leuk! De zitcompetitie heb ik ook meegereden haha.

Ik heb me ook maar weer afgemeld voor dressuur aankomende zondag.. Paard was gister opeens kreupel :(. Vandaag weer gekeken (voor zover dat kon met geen binnenaccommodatie en zoveel sneeuw) maar ze leek vandaag gewoon weer goed. Uit voorzorg toch afgemeld voor het weekend, vind ik ook geen eerlijke voorbereiding voor haar.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:41

theadora99 schreef:
Nou hier lukte er niets van haha. Nadat het vorige week zo goed was gegaan dacht ik leuk, gaan we vandaag nog een keer proberen. Ik was alleen wat later dan normaal (ga normaal in de ochtend) en het liep tegen opstallen aan, overal zat al hooi en biks in de stallen. Dus hij is er 1 keer gewoon vandoor gegaan aan de hand (draafde zo ineens keihard er vandoor, trok teugels zo uit mn handen door soort ministeiger (hij is 1.85 en ik 1.70 dus niet zo heel veel voor nodig als je het niet verwacht). Gepakt, de bak in die ook redelijk nat was, opgestegen maar hij was alleen maar aan het dribbelen. Schrok van elk klein rotdingetje en gebruikte het als excuus om heel hard te gaan draven. Doorzitten op hem gaat steeds beter met al dat oefenen haha. Heb hem 1 keer zelfs een soort pirouette moeten laten draaien om hem naar stap te krijgen, dus volgende week nieuwe poging haha.

Oo wat balen zeg dat het niet fijn ging! Hopelijk volgende keer weer beter :)

venivedivici schreef:
Ik ben aangemeld bij de knhs komt ineens erg dichtbij!

Echt zo leeeeeuk! *\o/*

Ladygiroc schreef:
Misschien komen we elkaar wel een keer tegen primadonna, al start ik merendeel in Dordrecht zelf, zitten hier 3 verenigingen op zichtafstand..

Jill is heel de week gereden, ze is 5 *onee 6 _O- * dus wil ze eigenlijk niet teveel dagen achter elkaar onder het zadel hebben omdat ze nog zo jong is.. dus ik dacht ik ga longeren maar toen ik op stal kwam vroeg stalgenootje of ik mee naar buiten ging. Nouja in mijn spijkerbroek dus maar een rondje buiten gedaan.
Rede dat ze zoveel gereden is dat wij alleen een buitenbak hebben dus een beetje voorsprong op een bevroren bak O:)

Ik zal komende tijd nog niet bij Dordrecht komen. Is wel een stalgenootje van mij die daar veel rijdt. Ze stelde woensdag wel voor om in maart met haar mee te gaan naar Dordrecht omdat het daar heel fijn starten is. Maar ik ga eerst hier in Bleiswijk en Bergschenhoek rijden :)
Naar buiten is ook even lekker! Hoofdje lekker leeg maken en lekker gaan! :D

Brego93 schreef:
De planning was eigenlijk om deze week voor het eerst zelf op te stappen bij Brego, maar het weer gooit daar even roet in. Hopen dat het snel bij trekt want wij hebben onze eerste endurance wedstrijd gepland in Maart. Als het lang duurt, dit weer, gaan we dat niet redden vanwege de vorst :(.

Het weer werkt zeker even niet mee nu.. Hopelijk wordt er straks beter zodat jij ook kan gaan trainen!

Melewel94 schreef:
heel misschien dit jaar officiële wedstrijden starten met m'n bijrijdpaard! heb enkel nog maar FNRS proefjes gereden op de manege en 2x meegedaan aan de zitcompetitie van de FNRS.

ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen, vooral die eerste keer op wedstrijd. waarschijnlijk gaan we eerst wat onderlinge proefjes doen om er even in te komen en wat te wennen met haar op een vreemde locatie. maar alles op z'n tijd! al is het in 2018... :')

[ [url=m/jyiH4P.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IFmWI1.png]Afbeelding[/url] ]

Lekker veel oefenen! Moet vast goed komen, en pas doen als het goed voelt :)
Ik heb ook alleen nog maar ervaring met fnrs proefjes, dus de knhs zal wel even anders zijn..

hielkebro schreef:
Ik volg mee!

Ik ben van plan om mijn negen jarig bijrijdpaard wedstrijd klaar te maken. Ze is op latere leeftijd ingereden maar ze doet het super goed. Hier en daar zit er nog wel wat spanning waar ik aan moet werken.

Het is een fries, en het nadeel is dat ze rechts best stijf is en de rechter galop niet kan.
2 maand terug heb ik met haar een oefen wedstrijd gereden waar we 180.5 punten bij elkaar reden.

Ik hoop dit jaar te kunnen starten!

Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen!
Ik ben benieuwd naar een foto! :)

venivedivici schreef:
Welkom welkom!

Heb een planning!

4 feb oefendressuur.
11feb oefenspringen.
En hopelijk 11 of 12 maart oefencross!
Heb me startkaart binnen *\o/*

Goed bezig Lisa-Jo! :D
Ik wil dit weekend ook even kijken voor februari en kijken of ik ergens in de buurt een clinic ofzo kan vinden..

xVerax schreef:
Ik heb me ook maar weer afgemeld voor dressuur aankomende zondag.. Paard was gister opeens kreupel :(. Vandaag weer gekeken (voor zover dat kon met geen binnenaccommodatie en zoveel sneeuw) maar ze leek vandaag gewoon weer goed. Uit voorzorg toch afgemeld voor het weekend, vind ik ook geen eerlijke voorbereiding voor haar.

Ooooh wat balen zeg! :(
Hopelijk loopt ze snel weer beter!
Toevallig las ik van de week een artikel dat rond deze tijd van het jaar paarden gevoeliger zijn voor peesblessures..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:42

Zoooo ik ben weer bij! Haha :D
Eigenaresse had Donna vandaag gereden, ze had der ook lang en laag gereden. Was daarna goed moe zei ze haha!
Morgen wil ik in de middag knotjes gaan maken, moet even oefenen en kijken hoe Don erop reageert.
Als het niet lukt mag de eigenaresse ze maken, zij is kapster geweest *D :=

Over het weer.. hier heeft het sinds gisteren 15.00 alleen maar geregend. En begon vanochtend rond half 10 ineens te sneeuwen. Maar ging meteen weer weg. Echt bizar dat het bij sommige flink wit is! :brr:

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:16

Hier lag vandaag 10cm sneeuw! :=
Gevoeliger voor peesblessures ja? I.v.m. de harde grond ofzo? Ik denk dat het bij haar een hoefkneuzinkje geweest is.. Ga je met naald en draad knotten? Dat heb ik laatst voor het eerst gedaan :=

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:19

Ach wat balen xVerax ! Hopelijk was het iets onschuldigs.

Nice dat je je startkaart binnen hebt venivedivici !

Alle nieuwe, welkom! Leuke paarden :)

--

Ik had vandaag besloten de storm te gaan trotseren. Vanmorgen lag er sneeuw in de baan maar door de dag heen is dat geamolten. Alleen het waait heel de dag al super hard... Gelukkig had ik een mooi oornetje gekocht laatst dus die op z'n koppie gezet, hij vond het erg interessant, ineens bewoog hij z'n oren niet meer hahaha }:0
Maar wel mooi een half uur in de storm gereden! Hij is geen een keer verschoten, helemaal blij mee +:)+

Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:20

PrimaDonna_ schreef:
Zoooo ik ben weer bij! Haha :D
Eigenaresse had Donna vandaag gereden, ze had der ook lang en laag gereden. Was daarna goed moe zei ze haha!
Morgen wil ik in de middag knotjes gaan maken, moet even oefenen en kijken hoe Don erop reageert.
Als het niet lukt mag de eigenaresse ze maken, zij is kapster geweest *D :=

Over het weer.. hier heeft het sinds gisteren 15.00 alleen maar geregend. En begon vanochtend rond half 10 ineens te sneeuwen. Maar ging meteen weer weg. Echt bizar dat het bij sommige flink wit is! :brr:

Foto als t af is :D

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:29

Evelien gewoon clinic gaan rijden, is zo tof. Wil super graag clinic van jill huijbregts rijden haha.
Ik wil ook foto zienn!!

Vera heb je foto van jou kunstwerk?

Montekarlo wat een blij hoofd :')

Mijn knotten met naald en draad lukken altijd goed maar duke heeft zulke dikke manen is menig paard jaloers op! Maar die knotten springen er ook echt uit haha.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:30

Ik heb alles ook even weer bijgelezen.

Wij hadden ook 10 cm sneeuw en nog steeds. Hopelijk morgen weer rijden pony's waren vandaag aan het racen en bokken op het land. Ik maak meestal knotjes met naald en draad maar dat kan ik niet en duurt altijd 1 uur :p. Laatste keer met elastiek gedaan want we hadden tijd nood. Ik ga het volgende week proberen met die nieuwe techniek.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:17

xVerax schreef:
Hier lag vandaag 10cm sneeuw! :=
Gevoeliger voor peesblessures ja? I.v.m. de harde grond ofzo? Ik denk dat het bij haar een hoefkneuzinkje geweest is.. Ga je met naald en draad knotten? Dat heb ik laatst voor het eerst gedaan :=

Ja vanwege het weer dat de grond de ene keer harder is en dan weer zachter.
En omdat je in deze tijd minder traint vanwege het weer.
Woaw! 0,1mm :')
Ja ik ga met naald en draad knotten, doe ik altijd! Maar Don haar manen zijn best dik dus even oefenen :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:19

@xVerax: Ja vanwege het weer dat de grond de ene keer harder is en dan weer zachter.
En omdat je in deze tijd minder traint vanwege het weer.
Woaw! 0,1mm :')
Ja ik ga met naald en draad knotten, doe ik altijd! Maar Don haar manen zijn best dik dus even oefenen :D

@MonteKarlo: Maar natuurlijk! ;) :D

@Lisa-Jo: Haha, die moet er dan ook wel zijn in de buurt ;) En moet ook een trailer kunnen regelen dan. Eerst wedstrijdjes rijden :)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:33

Haha ja dat is zeker zo! Was laatst in velddriel is voorbij denbosch.
Hopelijk keertje tussen ons in :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:36

Clinics vind ik altijd zo moeilijk te vinden. Jammer dat ze niet vermeld worden op startlijsten ofzo. Vaak moet je het maar net weten of een flyer voorbij zien komen.