[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:57

Oke dan hier een filmpje van afgelopen zondag. Was de eerste keer weer sinds 2 maanden, was dus best benieuwd hoe het zou gaan. Maar paard pakte echt fijn aan. (Nu zelf nog wat stiller gaan zitter)

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:10

Hè, glenstorm, dat is in Olst ofniet? Daar heb ik ook gestart afgelopen weekend haha

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:22

Jaa klopt! Dit is bij tiebot. Reed je ook in de B?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:28

@Eef: ik heb er gewoon een fulltime baan naast :+ Scheelt wel enorm in tijd dat ik op dit moment 24 of 48-uurs diensten heb, dan ben je ook relatief vaak vrij overdag :j

Mooi rondje Glenstorm!

Dalerveen is altijd wel fijn rijden, maar ik vind het zo onvoorstelbaar ver weg lijken over die stomme N-weg :=

Paarden liepen goed vandaag in Appingedam! Wel allemaal 1 of 2 foutjes, maar goede rondjes en heel veel geleerd! Nu net thuis :o

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:13

Aahw SD die puppy's ;'(

Netjes elysa ! Had al wat voorbij zien komen op fb :)

Ik duim voor je mee Elitedeux!

Hier in limburg is heel erg veel kwa oefenspringen .. denk dat als ik wil dat ik iedere dag wel ergens heen kan ..
maandag weet ik niet wat er is
Dinsdag kun je naar helden
Woensdag kun je naar peelbergen
Donderdag kun je naar asten
Vrijdag ook weer helden
Zaterdag & en zondag verschillend haha :)
Dus hier is keuze genoeg !

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:56

Lekker gomir!
Mooi rondje glenstorm :)

Ooh war lekker zeg zoveel oefenspringen. Hier in NH/Utrecht is echt super weinig voor zover ik weet..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:13

Ik ga denk ik maar eens naar een aantal oefenparcoursen af met t jonge paard.
Fijn dat tiebot ook indoor is. Ik mag daar voor oefemparcour graag komen

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:17

Ja tiebot is volgens mij elke donderdag oefenparcours en dan 1x per maand open indoor wedstrijd

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:58

He nog een bekende van het crossen :wave: , lekker paard hoor glenstorm.
Jeetje respect Gomir, fulltime werken en nog zoveel paarden en jureren er naast!
In Houten is ook regelmatig oefenspringen volgens mij paljasLaura. Heb ook nog een tijd in Utrecht gewoond met paard :) .

Paard had woensdag een ijzer eraf dus de smid zou gisteravond hem er weer onder komen zetten. Tenminste dat dacht ik, toen ik hem om half 10 belde bleek dat hij dacht dat we naar hem zouden komen := . Moeders moest vroeg op dus maar verplaatst naar zaterdagochtend, even snel voor concours er nog onder. Maakt gelukkig niet zo uit, ze loopt er niet minder om, woensdagavond nog een fijne springles gereden.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:16

paljaslaura schreef:
Lekker gomir!
Mooi rondje glenstorm :)

Ooh war lekker zeg zoveel oefenspringen. Hier in NH/Utrecht is echt super weinig voor zover ik weet..

Ik weet een mooie locatie in Eemnes, waar je in principe altijd op afspraak mag komen.

Super mooie locatie, weet niet of dat voor jou te ver is!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:42

Ha Evie! Die ijzers blijven lastig. Ben blij dat de mijne tot nu toe er nog maar een keer een af had.
En ja een bekende van het crossen. Ik zag op facebook dat mijn laatste cross al 1,5 jaar geleden was. Helaas is mijn paard gewoon echt niet geschikt en is het vragen om ongelukken. Hopelijk krijg ik ooit weer een paard tot mijn beschikking die wel geschikt is.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:25

Ijzers met jonge paarden zijn soms wel een dingetje :P Het eerste jaar vaak de hoefsmid moeten bellen vanwege een lekke band :+ meestal kan hij redelijk snel komen. Deze week zijn ze weer gedaan en ze moeten wel blijven zitten want hoefsmid is straks een paar weken weg.

Gisteravond oefenparcours in Franeker. Stonden aardig wat op de startlijst maar waren toch een paar die gewoon dan komen zonder van te voren aanmelden. Duurde eerst wel wat lang. Uiteindelijk gewoon 2x 1 meter gedaan had geen zin om nog langer te wachten tot ze gingen verhogen. 2x mooi foutloos de grote lijkt weer zin erin te hebben.

Zaterdag met de andere wedstrijd en voor de eerste keer M. Waag toch de gok :P eerst L en dan M. Neem dit keer 1 mee omdat ik die andere liever eerst een rondje B doe voor het vertrouwen, maar de B is pas ergens eind van de middag en de eerste groep L en M in de ochtend. Volgende keer maar beide mee. Heb dit keer op zaterdag in de middag andere afspraken.

Vanmiddag de 3 jarige weer even doen :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:56

Net rondje hoor op het filmpje! Beetje routine krijgen weer dan komt het helemaal goed.

Spannend hoor, rondje M. Succes! :D Hoe ver is je 3 jarige nu?

Hier de wissels nu bevestigd, gisteren sprong die beide kanten op in één keer. Knopje geïnstalleerd *\o/*

Zou zondag ook wedstrijd hebben, maar ook een feestje op ADE dus niet zo'n goede combi :') Nu volgende week maar weer. En week daarna rondje oefenspringen indoor, baan is daar vrij krap en flinke hindernissen dus wel lekker om even indoor in te komen. Heb met deze nog geen indoor gestart.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:37

Vanmorgen nog even een paar sprongetjes gemaakt met Schimmel. Ze trok er lekker aan. Klaar voor morgen, rondje B en voor het eerst L. Toch wel even spannend zo´n eerste keer :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:38

Zeker spannend, succes! :D

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:01

Capriootje schreef:
Zeker spannend, succes! :D

Dankjewel! :D

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:09

Vanmorgen even met begeleiding op oefenparcours geweest. Fijn gereden, binnenkort maar weer even ergens het L opnieuw proberen. Moet goedkomen na vanmorgen! Morgen voor de verandering maar weer eens op dressuur concours :+

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:37

@glenstorm ja B en L gestart.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 00:12

Dank voor jullie berichtjes. :o

Succes Elitedeux!

Ik heb besloten morgen onze pony maar weer eens een zadel op te knopen. :+

Mijn paard stuiterde vandaag alweer door het weiland heen, ben blij dat hij zich weer fit genoeg voelt daarvoor, maar ik heb toch liever dat hij nog even rustig aan doet, haha.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:40

Gisteren nieuwe wedstrijd broek gekocht met van die anti slip bij de knieen .. heb dat nog nooit gehad dus morgen kunnen we hem gaan testen :+ wat zijn jullie ervaringen er mee ?? Mijn wedstrijd set is nu ook bijna af *\o/*

Vanmiddag ook rondje in de reuver . Heb er helemaal zin in !! Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:21

Mooie broek! Ik vind die grip wel fijn :j

Succes voor iedereen die op pad gaat!

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:05

@benthevigox ik heb een witte rijbroek van Kingsland met grip bij de knieën en ik vind het echt wel fijn! Over het hele zitvak lijkt me wel wat teveel van het goede :P

Gistermiddag een uurtje les gehad in de stromende regen. De bak veranderde in het half uurtje voor mn les begon in een modderpoel, drama :7 Maar ik ben zoo blij hoe Dona vooruit gaat!
Afgelopen zomer een echte dip gehad.. Tandarts en osteopaat erbij gehad, en ondanks dat ik het zelf in eerste instantie onzinnig vond, maar om toch alles uit te sluiten, ook de zadelmaker eens laten komen voor het nieuwe kieffer zadel. Bleek gewoon dat het zadel in de boom scheef was wat je met het blote oog niet kunt zien. Een zadel uit 2015 #) nu ik sinds enkele weken met een ander passend zadel rijd weet ik direct waar de problemen weg kwamen, arm paard..

Morgen weer op concours, rondje B en L :j

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:09

Ah oke ben benieuwd hoe ik de broek ga vinden !

Balen van het zadel , wel fijn dat het nu weer opgelost is ! Succes morgen !

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:00

Jeetje kimmes, wel fijn dat dat nu opgelost is!
Grip over het hele zitvlak was ik ook eerst beetje sceptisch over maar het rijdt echt lekker haha. Met lichtrijden wel beetje raar maar in de galop echt top. Heb een beige van Equiline.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:53

Jaaaa ik hou ervan! Juist helemaal vind ik top. Ik krijg die equiline broek in het beige met kerst. Kan niet wachten! :D