Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
silby schreef:Maar dat heb je overal denk ik hoor, het blijft een jurysport natuurlijk...
Zo slecht is 175 toch ook niet
Alice13 schreef:Maar ga je dan geen verhaal halen?
[naam] schreef:IpilyaNL schreef:Ik maak van alle wedstrijden een filmpje :-D vaste camera man bij me![]()
Als je me een PB stuur met je gegeven en je hebt fb dan koppel ik je aan de filmpjes :-D
Ik moet wel zeggen... Ik heb hele slechte proeven (onder de 180) en hele goede (>193) morgen gaan we weer geen idee hoe dat gaat aflopen :-D
Hoi hoi, ik weet niet precies welke gegevens je van mij wil maar ik heb wel FB. Stuur me maar een pb.
Groetjes
IpilyaNL schreef:Ik heb meerdere malen geschreven bij het M1 & M2 klasse. De ene jury brengt het heel positief en de ander wil niet eens iets op de protocol zetten. Op een ander topic was er een vraag gesteld hoeveel ruiters er uiteindelijk naar bv de lichte tour gaan. Daarbij was een grafiek te zien dat na het B en het L flink wat ruiters afhaken. Ik vind dat echt spijtig. Wij amateurs besteden heel veel geld en tijd in onze paarden/hobby. En niet iedereen heeft het geld om een Totilas te kopen. Het mag in mijn ogen geen reden zijn dat een Tinker, minder punten krijgt omdat dit ras minder souplesse toont dan een kwpn'er. Een jury dient daar rekening mee te houden. Hoe het went of keert.. ik vind het prima dat de ene jury strenger is dan de ander. Echter dienen ze wel rekening te houden met het promoten van de sport en het motiveren van de ruiter. Ik heb bijvoorbeeld 2 x gereden bij een vereniging waarbij ik onverwacht lager scoorde.. zo laag dat zelfs meerdere deelnemers hierover klaagde (20 deelnemers 5 hadden boven de 180 gescoord in het M1) ik was 40 euro armer zonder enig idee te hebben wat ik dan wel zou kunnen verbeteren. Het mooie ervan was, dat de jury zich direct naar huis keerde en je als ruiter niet de kans krijgt om een toelichting. Mijn vader filmt btw elke wedstrijd en ik bekijk hem altijd direct. Ik heb vaker met een jurylid gepraat over een onderdeel. En altijd netjes achteraf uitleg gekregen, maar sommige juryleden zwaaien dit gewoon af??? Dat begrijp ik werkelijk niet, ze zijn er voor ons, maar zonder ons hoeven ze ook niet te komen. Toch?
Maar als je het hebt over een waarde van een oefening , dan vind ik een 6 of een 4 een groot verschil van benadering. Elke jurycursus geeft duidelijk uitleg waar een ruiter/paard aan moet voldoen. Dat is bij het M1 anders dan het M2. voldoe je aan de gehele criteria dan is het een 10 en bij elke fout in de criteria word het niveau van africhting aanduid met een lager cijfer. Deze benadering zal voor ieder jurylid gelijk moeten zijn. Helaas is dit in de praktijk niet zo. In het KNHS proevenboekje staat duidelijk in welke criteria's er zijn en waar de jury per klasse op let, maar ik kom te vaak tegen dat die niet bekend zijn bij juryleden en dat ze zelf hun eigen interpretatie erover hebben. Waarom heeft de KNHS ervoor gekozen om dit dan in het boekje te zetten? Deze tekst komt mss gefrustreerd over, maar dat is zeker niet de bedoeling. Het is vallen, opstaan en weer doorgaan in het M1.