[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:58

@ Haike. Nee wist ik het maar. Misschien dat ze toch ietwat spanning had, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Want dan is ze juist te voorwaarts. Kan ook zijn dat ze weer even over een puntje van sterker worden in haar lijf moet. Maar weet zeker dat we het wel weer op gaan lossen. Ook omdat het alleen maar in de proef gebeurde.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:18

Mag ik mij er ook melden? :D
zit nu nog in het L1 met mijn Tinkermerrie ( sinds februari officieel gestart in de B ) maar we gaan aankomend weekend over naar het L2.
We gaan best lekker, zijn nu in 5 wedstrijden 10 keer 1e geworden met in totaal 18 winstpunten, dus tijd om over te stappen naar het doorzitten en achterwaarts :j

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:38

Haha Dat mag zeker Lowara, als je zo goed gaat dan ben je ook wel echt klaar om over te gaan he!

ik vroeg me af waar iedereen eigenlijk start, ikzelf rij in omgeving Twente. En ga deze winter mee rijden in Kring Salland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:45

Ik start voornamelijk zuid oost en midden drenthe en vechtdal.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:47

Lowara wat toevallig ik ben ook met mijn tinker in februari begonnen en vorig weekend overgestapt naar de L2 :)

Gister de L2 proeven geoefend die ik over een paar weken moet rijden. Dan ook voor het eerst met de trailer naar een grotere wedstrijd. Normaal doen we alles te voet ivm trailerproblemen dus ben benieuwd.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:55

Ik moet altijd een trailer huren, ook niet in het bezit van een eigen helaas.
Ben wel van plan toch zelf maar eens mijn trailer rijbewijs te halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:11

Welkom Lowara, gaat goed dus zo te lezen!

Ik rijd in regio Den Bosch. Zelf ook geen trailer oid maar wel een heel lieve staleigenaar die mij overal heenbrengt!
Gisteren weer voor het eerst sinds ruim 4 maanden galopje gedaan, ze snapte er weinig van in het begin, maar nu maar uit gaan bouwen weer. Eerste wedstrijdje (l1) staat eind november gepland

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:15

Spannend, Haike.
Jij bent zeker snel gegaan, Lowara.

Ik rijd meestal in het zuid-westen van Friesland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:21

Ik heb gelukkig wel een trailer en auto. Geen trailer rijbewijs maar mag met mijn combinatie wel rijden :j

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:24

Ik ga dan alleen omdat het een wedstrijd is in teamverband. Dus elke vereniging stuurt een B/L of M/Z team van 3/4 combinaties. Je rijd gewoon 2 proeven en dan worden de teams met de meeste punten eerste. En het is op de manege/vereniging waar ik vroeger heb leren rijden :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:25

Nou als ik overal te voet heen moest kwam ik nergens :)) niet op les (30 km) en ook niet op wedstrijden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:32

Yvank_ schreef:
Nou als ik overal te voet heen moest kwam ik nergens :)) niet op les (30 km) en ook niet op wedstrijden :P

Daarom heb ik een trainer gezocht die ook aan huis komt, ben afhankelijk dus dan wil ik hem niet nog meer belasten. Wedstrijden hier ook weinig op stapafstand.

Ben wel erg benieuwd hoe ze het straks weer gaat doen, naar ons idee is ze in de stap en draf wel erg veel verbeterd al dus benieuwd dat straks ook terug ga zien in de punten. Ook wel blij ons L2-debuut af heb gemeld, anders hadden we meteen daarin moeten beginnen, nu stellen we gewoon een jaartje uit

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:32

Ja dat is dus ideaal bij mij! Mijn vereniging is 15 min stappen, een manege op 10 min stappen waar ongeveer elke 3 weken wedstrijden worden gegeven. En in de zomer zijn er nog een paar wedstrijd op 30 min.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:33

les heb ik op de stal waar ik stal (ben daar heen verhuist om die reden) Mijn vriend heeft aanhanger rijbewijs dus die gaat altijd mee, maar hij heeft echt niks met paarden dus als het even kan gaat ie liever niet mee. Daarom lijkt het me toch wel verstandig om zelf te kunnen rijden met trailer.

(onze combinatie verlangt sowieso een rijbewijs)

Ik ben al een jaar L1 bedenk ik me nu net. A.s. zondag heb ik mijn L2 debuut in markelo en daar heb ik een jaar geleden ook mijn L1 debuut gehad. Is een rustige lokatie en voor mij de eerste wedstrijd naar onze zomer stop.

Mijn doel is nog haalbaar, M1 mogen starten einde vh jaar en dat kan ik kan nog wel 10 winst punten halen O:) ALS ze maar braaf is
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 25-09-15 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:34

Dat reed ik vroeger gewoon te pony, Yvank. Toen was het nog niet normaal om alles met de trailer te doen. Als ik dan wedstrijd had. Nam ik het halster en dek mee. Mijn vader kwam dan later met de papieren en las de proeven voor. Aan het eind na de parade weer op de pony naar huis. En zo ook met les. Ook in de winter. En toen hadden we hier in de buurt niet eens een manege. Dus dat was altijd outdoor lessen. Brrr, had soms ijskoude handen als ik thuis kwam. Maar wat was dat toen een gezellige tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:41

FriesWytske schreef:
Dat reed ik vroeger gewoon te pony, Yvank. Toen was het nog niet normaal om alles met de trailer te doen. Als ik dan wedstrijd had. Nam ik het halster en dek mee. Mijn vader kwam dan later met de papieren en las de proeven voor. Aan het eind na de parade weer op de pony naar huis. En zo ook met les. Ook in de winter. En toen hadden we hier in de buurt niet eens een manege. Dus dat was altijd outdoor lessen. Brrr, had soms ijskoude handen als ik thuis kwam. Maar wat was dat toen een gezellige tijd.

30 km heen en ook weer 30 terug? Nou mij niet gezien haha!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:43

Was een dikke 20 km heen en 20 km terug. Deed dat in ongeveer 5 kwartier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:48

FriesWytske schreef:
Was een dikke 20 km heen en 20 km terug. Deed dat in ongeveer 5 kwartier.

Poeh daar moet ik niet aan denken!

Wij hadden geluk ponyclub maar op 5 minuutjes zat n met wedstrijden moesten we pony even wegbrengen (10 minuten) en ging daar dan met alle andere pony's op grote wagen achter de tractor.

Nu wel kleine binnenbak op loopafstand, maar stel dat nodig is (rijd eigenlijk altijd buiten) dan gaan w liever met de wagen naar de club, dan net zoveel tijd kwijt en veel fijner om te rijden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:52

Hier nu de manege op 20 minuten van huis. Ga nu wel altijd met de trailer. Maar rijd meestal gewoon thuis en dus buiten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:35

Wat een verschil met nu en vroeger dan he :D
In mijn oude ponytijd ( en ik ben nog maar 31 :+) was het ook heel gewoon om met clubgenootjes een trailer te delen trouwens :j zo zijn wij ook begonnen.

Ik woon trouwens Twente ( Enschede) maar start landelijk.
Meestal regio Drenthe, Utrecht, Flevoland.
Morgen gaan we richting Hagestein, en twee weken geleden gestart in Leusden :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:39

Hier ook regelmatig samen met clubgenootjes op wedstrijd geweest, omdat mijn ouders dan niet konden. En dan gingen we in colonne met nog anderen clubgenootjes naar de wedstrijd. Iedereen hielp elkaar en supporte elkaar.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:54

Zo wat start je een eind van huis lowara, toch genoeg in de buurt zou ik denken. Haaksbergen vorige week en deze week Almelo of Vorden. En lonneker! Dichter bij kan haast niet haha. Mag ik vragen waarom je zover van huis start?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:20

Ik zit in het Nsvt en die heeft Tinkerconcoursen die KNHS geregistreerd zijn.
Oftewel.. Vele malen per jaar tweedaagse 'ponykampen' met al mijn 'vriendjes en vriendinnetjes' ,en nog kunnen starten ook :D

Heb wel tussendoor concoursen in de omgeving gereden ( De Lutte, Lonneker, Losser , Hengelo, etc) maar vind persoonlijk de sfeer tussen deelnemers gewoon niet echt gezellig. ( is puur persoonlijk hoor!).

ik presteer ook op reguliere concoursen erg goed, dus wil niet teveel starten omdat ik dan te snel door de klasses heen ga. Dus de keuze gemaakt om bijna volledig nsvt te starten :) heb wel Haaksbergen in november opgegeven trouwens, manege Capriole.
En mjah.. Dan ben je de sjaak en moet ik gemiddeld 2 uur enkele reis met de trailer rijden.
Maar daartegenover blijven we standaard twee volle dagen, dus het is de moeite absoluut waard.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:26

Oh Haaksbergen ga ik ook heen geloof ik!
Ik denk dat je mijn vriendinnen ook wel kent Dineke en Nienke ook tinker ladies!!
Leuk dat je daar voor kiest en kan me voorstellen dat de sfeer veel beter is idd.
Maar verbaas me altijd dat ik met een vriendelijke lach toch altijd wel weer in gesprek kom met een wild vreemde. :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:29

Nienke ken ik zelfs zeer goed :+ haar dochter zit bij mij op les :D
Waar ken jij Dineke en Nienke van dan? ( it's a small world!!)