[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lianne__

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:53

Gewoon opgeven voor het M1 vonneke. Met deze punten kan dat makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:55

Bedankt voor het welkom Lianne, lekker nog eens in het L2.

Ik ben ook geen koud weer rijder. Ik sla meestal januari/februari over met starten. Maar dit jaar was het maar weinig koud hihi

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:57

Gewoon lekker gaan Vonneke :) Dat gaat echt wel lukken als je zulke punten rijdt. Natuurlijk is het een zwaardere klasse, maar als de basis zodanig is dat je zulke punten rijdt in het L2, dan komt dat in het M echt wel goed.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:58

Ik kan in de winter gewoon op thuis terrein starten. Dus die rijd ik eigenlijk allemaal mee. Is meestal 1-2 keer per maand en dan 2 proeven. Start in de zomer minder omdat ik zelf geen vervoer heb. Dus dan probeer ik 1x per maand te starten.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:02

Haha ik heb ook altijd het gevoel dat we niet klaar zijn voor een hogere klasse, maar toch eigenlijk altijd goede punten gereden, op een enkele keer na, ook na het promoveren.
Paard is nog jong dus we doen het rustig aan, al gaat het nog allemaal hard zat.

Afgelopen winter ook op 2 of 3 verschillende locaties gestart, iig waar ik 2 proeven achter elkaar kon statrten bij verschillende jury's
Laatst bijgewerkt door melissa_93 op 13-04-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:02

Ik rijd overal zelf naar toe. Dat is wel heel fijn!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:03

Dat is inderdaad ideaal. Al vind ik op thuis terrein starten stiekem ook wel lekker. Je plukt hem uit zijn box, rijd je proef en zet hem weer terug.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:11

Welkom Vonneke.

Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten.

Ik las iets over stil vallen in de proef. Helaas ook wat last van. Thuis is hij eigenlijk heel snel. Maar op wedstrijd als hij het spannend vind kruipt in elkaar en sluit hij zich af. Veel mee nemen dus.

Over klasses uitrijden. Met mijn vorige paard ging ik altijd direct over. En als hij er nog niet klaar voor was hield ik hem thuis. Met deze zal ik waarschijnlijk wat langer doorrijden. Ook al train ik thuis vaak al wel een klasse vooruit.

Vandaag heeft hij zijn eerste oefenparcours gelopen samen met mijn bijrijder. Super braaf. Twee nette rondjes op 60 en 80 cm. Op naar het B :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:12

Dat is helemaal fijn! Dat kan ik niet. Sta op een kleinschalige pensionstal. 20 paarden.
Super fijn.

Heb tot een goede twee jaar geleden op een manege gestaan met een dikke 100 klanten pfffff hihi

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:15

Leuk zo'n allrounder Leonie_M.

Helaas is die van mij voor de duivel niet bang. Dus veel meenemen gaat helaas niet op. Ben bang dat ik gewoon consequenter moet zijn in mijn hulpen en de reactie daarop. Dus ga mezelf op strafkamp sturen :')

Wij hebben 50 paarden. Maar moet zeggen dat het er te gezellig is :') Ben blij als ik savonds rond 11 uur thuis ben omdat ik voor de verandering weer eens ben blijven plakken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:16

vooral thuis oefenen zonder zweep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:18

Klinkt gezellig Coquette.

Ik sta op een recreatie/sportstal. het is denk ik 3/4 recreatie en 1/4 sport.
Op zich wel lekker. Iedereen is of jonger of ouder dan dat ik ben maar dat is niet zo erg.
Heb een meisje waar ik heel goed mee samen kan. Zij rijd ook wedstrijden.

Maar ik ga om serieus te rijden, niet voor het eromheen. We hebben alle faciliteiten, dat is echt super fijn.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:22

Wij hebben denk ik 1/2 wedstrijdruiters 1/4 cowboys en 1/4 recreatie. Heb gelukkig ook alle faciliteiten die ik zou willen.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:24

Ik sta alleen op stal, paard staat bij iemand aan huis 5 km verderop.
Ik heb alle vrijheid en rust.
bij de buren hebben ze 20x40 bak die altijd droog is.
Alleen nog geen baklampen geinstalleerd.
Zelf een bak van 17x25 die vaak nat is. maar ik klaag niet, ik ben heel blij met dit plekje.
Zou er niet aan moeten denken om op pension stal te staan.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:24

Ik sta ook wel op een vrij grote stal. Voordeel is dat een groot deel van de paarden die er staan van de eigenaar zelf is. Voornamelijk wedstrijd gericht dus. Maar wel een hele prettige sfeer.

Even foto spammen
Afbeelding

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:25

Hoeven jullie niet te mesten?

En hoe zit dat met voeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:26

Niets, ik sta volpension.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:28

lianne__ schreef:
Hoeven jullie niet te mesten?

En hoe zit dat met voeren?

Nee ik hoef verder niks te doen. Behalve beweging geven :) En dat kost al meer genoeg tijd naast werk etc

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:30

Ik sta ook volpension. Zet enkel biks klaar omdat ik zelf wil bepalen wat hij eet. Heb een 20 x 60 en 20 x 40 binnenbak en nog een 20 x 50 buitenbak. Dus kan eigenlijk altijd wel ergens rijden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:32

Ik sta met Bo bij mensen thuis. Nog 1 ander paard. Goede bak, wel zwaar, verlichting, paddock etc. Staan er heel fijn, alleen soms mis ik wel wat mensen om me heen. Even kletsen.

Leuke foto's!

We doen in principe alles zelf/onderling. Ik mest de 2 paardenboxen en de box vd mini's op maamdag en woensdag. Mn vriendin/instr en mede eig van t andere paard op do en vr. Andere eig (en tevens dochter vd stal zeg maar) mest op dins en t weekend. Haar vader voert, zet indien nodig buiten/haalt binnen. Maar veelal doen we dat zelf. Als ik aankom gooi ik ze buiten of haal alles na t rijden binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:34

Ik heb ook eigen voer. Vos eet Subli Zonder.
Maar hier een voerkar met een eigen vak voor mijn muesli hihi.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:15

vonneke schreef:
Michelle77 schreef:
Zie het niet zomaar als hardlopers zijn doodlopers. Ik kan niet veel wedstrijden rijden, dus als ik dan alles uit moet rijden, gaat het me echt te langzaam. Ik heb meestal 1 klasse per seizoen, onafhankelijk van het aantal punten.

MAAR het is wel afhankelijk van het paard, wat hij aankan. Nu in de lagere klasses vind ik het anders dan in de hogere.

Zelf "heb ik in de planning" heb lekker heel de zomer in het M1 te rijden. Dus die zal ik wel grotendeels uitrijden, maar dat is meer vanwege mijn vroege overgang ernaar en de regio in augustus. Daarna denk ik dat ik hem lekker thuishoud totdat hij klaar is voor het Z. Dat ik 't M2 oversla. Vind ik echt een rotklasse en Bo is zo ontzettend groot, dat ik niet weet of ik het wel zie zitten in die kleine baan. Kan ik beter in een 20 x 60 rijden.

Maar 1 klasse per seizoen vind ik ook niet hardlopen. Dat vind ik mensen die winstpunten sprokkelen en dan met 10 wp overgaan.

Dat ben ik niet met je eens. Michelle zegt dat ze weinig kan starten, laten we dan uitgaan van 1 keer per maand. Seizoen is 6 maanden en als je bij alles dubbele proeven rijdt zou je dan dus 12 wp hebben. Vind ik geen sprokkelen hoor :n
Ik vind het voor mezelf onzin en een duur grapje om alle klassen uit te rijden. Hou hem dan liever twee maand thuis om voor te bereiden op de volgende klasse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:22

Volgens mij sla je volledig mijn eerste zin over met lezen?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:09

Ik sta op een kleine pensionstal met maar 7 paarden. Er zijn maar 2 mensen die wedstrijden rijden, de rest allemaal recreatief. Een stalgenootje heeft een nieuw paard gekocht, maar heeft amper tijd dus ik mag haar bij gaan rijden. Vind t heel leuk want ik wil al lange tijd een jong paard :)

Ik sta ook volpension, maar koop wel m'n eigen voer :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:49

Ik sta op een pensionstal met 40 stallen ongeveer, op moment is niet alles vol dan. Veel faciliteiten, binnenbak 20x40, buitenbak 20x40 die in de toekomst uitgebreid zal worden naar 20x60, stapmolen die van het zomer als het goed is groter word, longeercirkel die van het zomer als het goed is overdekt word, springweide, was en poetsplaatsen, brokken en stro/zaagsel zit er bij in. Ik voer alleen zelf wel bij :). Bij ons veel recreatieve ruiters/amazones maar ook wel een stuk of 15 wedstrijdruiters/amazones ene weer fanatieker als de ander :).