[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:03

Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:04

De coupons zijn afgeschaft. Stomme dingen waren dat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:06

knetterhard schreef:
Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent :j

:j Elk "nieuw" systeem is moeilijk.. Als ik een seizoen in Nederland zou rijden zou ik dat misschien wel veel logischer vinden...

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:06

Ja dat wel, maar het hele systeem op zich vind ik NL veel simpeler.
FNRS voor de manegeruiters, KNHS voor de privé ruiters.
Aansluiten bij een club en dan inschrijven (ja dat is mss wel ingewikkelder) maar ik denk dat in NL je ook gewoon gelijk waar mag inschrijven? Ook over grenzen van provincie heen, nee?
Je start lekker zelf wat je wil, haal je zoveel punten = wp, (in tegenstelling tot LRV die met systeem van plaatsen werkt voor wps)
Duidelijke klassen, 1 outdoorseizoen, 1 indoorseizoen. Klaar.

En dan hier zit je eerst met de tweedeling VLP/LRV die compleet anders georganiseerd zijn, om nog maar te zwijgen van de verschillen in reglementen...
En dan binnen VLP voor dressuur en springen moet je provinciaal starten, andere disciplines VLP, om nog maar te zwijgen van al die licenties. 8)7
Seizoenen is ook zoiets vaag he, je hebt wel "officieel" winterseizoen provinciaal maar dat stelt amper iets voor en dus worden er overal "illegale" wedstrijden georganiseerd. LRV heeft dan ik weet niet hoeveel seizoen, een winter, een tussen, een zomer, en 2 cross seizoenen per jaar ofzo? :=

En dan weet ik dus geeneens hoe het in Wallonië geregeld is... :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:12

Inderdaad in een provincie naar keuze, As! Ik start net zo vaak in Zuid-Holland als in Brabant en ook wel eens Gelderland.

Vind het ook wel mooi dat je nu gewoon met de zelfde startkaart kunt springen, dressuren en crossen. Ook geen gedoe met coupons meer. Weet alleen niet hoe het zit met mennen, daar ben ik ook wel benieuwd naar, of je dan ook nog lid moet worden van een menvereniging. Dat zou ik in de toekomst ook wel willen doen namelijk.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 20-11-13 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:12

:') oke ik hoor nu chinees :P

Bij LRV mag je als pony ruiter je pony toch ook niet vlechten?

Hier in nederland is heel makkelijk. Hebben indoor en outdoor seizoen.
op startlijsten.nl vind je alle wedstrijden in je omgeving, daar staat een word bestandje bij die vul je in en die mail je naar ze toe op en je bent ingeschreven. Via die zelfde startlijsten.nl vind je ook bij die plaats je startlijst wanneer deze uit is gekomen. Boven de 180 is winstpunt van B tot M2 bij 10 mag je over bij 30(of is nu 40?) MOET je over, vanaf Z moet je 204 punten halen voor winstpunt maar heb je ook meer onderdelen. Je mag overal starten door heel het land waar je maar wil. Springen is foutloos 2 winstpunten balk of weigering 1 winstpunt en anders 0.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:13

Nies_ schreef:
Inderdaad in een provincie naar keuze, As! Ik start net zo vaak in Zuid-Holland als in Brabant en ook wel eens Gelderland.

Vind het ook wel mooi dat je nu gewoon met de zelfde startkaart kunt springen, dressuren en crossen. Ook geen gedoe met coupons meer. Weet alleen niet hoe het zit met mennen, daar ben ik ook wel benieuwd naar, of je dan ook nog lid moet worden van een menvereniging. Dat zou ik in de toekomst ook wel willen doen namelijk.

Inderdaad ben super blij met die startpas en geen coupons meer. Nu alleen opgeven waar je wilt en klaar :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:13

Hmm ik ken enkel de VLP. Daar moet je idd proviniaal starten maar daar zie ik het probleem niet zo van.
Illegale wedstrijden mag je niet meerijden, meestal zijn er clubs die ook gewoon legale "onderlinge" wedstrijdn organiseren. Ik heb iig elke maand wedstrijd dit winterseizoen (als ik zou willen ook 2 per maand) In december zou ik er al 3 kunnen rijden.

LRV heeft toch die acht/viertal verplichting of is die inmiddels af geschaft?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:14

Zie je? Hoe simpel kan het zijn?
Stelletje eikels in belgie...

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:15

Ayasha schreef:
Hmm ik ken enkel de VLP. Daar moet je idd proviniaal starten maar daar zie ik het probleem niet zo van.
Illegale wedstrijden mag je niet meerijden, meestal zijn er clubs die ook gewoon legale "onderlinge" wedstrijdn organiseren. Ik heb iig elke maand wedstrijd dit winterseizoen (als ik zou willen ook 2 per maand) In december zou ik er al 3 kunnen rijden.

Ohja, dat heb je ook nog! Weet zelfs niet of ze hier nog een viertal hebben, achttal al ff nie meer :P

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:17

Ayasha schreef:

Nee, maar ik woon op de grens van oost-Vl. En Vl. Brabant, dus zou voor mij fijner zijn als ik gewoon beide kon starten, maar naar t schijnt mag dat gewoon met 1 licentie?
Maar ik ga wss toch crossen bij VLP dus dan heb ik daar helemaal niks aan. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:18

hmm zou je eens voor moeten mailen, ik weet wel dat er soms V.O.R ruiters mee rijden bij ons ook dus lijkt me wel dat dat tegenwoordig mag? Alleen voor interprovinciale zal je maar voor 1 provincie mogen rijden natuurlijk.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:18

4/6-tal is hier bijna niet, vind ik wel jammer. Wij hebben sinds kort een C/D-viertal, hebben nu een keer geoefend, dus ben benieuwd :)) In heel de kring zijn er 2 ofzo, beetje triest wel.

Op "wilde" wedstrijd starten mag hier ook niet, geloof dat ze nu gaan invoeren dat je dan een half jaar niet mag starten :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:19

Elke vereniging moet verplicht minstens een viertal hebben idd, en als het opgesteld kan worden ook een achttal (en dan gaat het achttal voor twee viertallen). Niveau wordt ingedeeld op een puntensysteem van het individuele niveau van de ruiters. Zo hadden wij afgelopen jaar een achttal op M-niveau met allemaal B/L-ruiters omdat de Z-paarden geblesseerd waren. Met een beetje pech moet je dus met allemaal B-ruiters wel een Z-achttal rijden hahaha.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:23

Urielle schreef:
Elke vereniging moet verplicht minstens een viertal hebben idd, en als het opgesteld kan worden ook een achttal (en dan gaat het achttal voor twee viertallen). Niveau wordt ingedeeld op een puntensysteem van het individuele niveau van de ruiters. Zo hadden wij afgelopen jaar een achttal op M-niveau met allemaal B/L-ruiters omdat de Z-paarden geblesseerd waren. Met een beetje pech moet je dus met allemaal B-ruiters wel een Z-achttal rijden hahaha.

Ben jij dus ook van Belgie? :P want naar mij weten hebben wij hier geen 4/8 tallen bij ons bij de verenging in ieder geval niet. haha

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:25

Grensgevalletje dacht ik, nee? :D

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:28

Heb sowieso het idee dat vier- en achttallen steeds minder in trek zijn, iedereen gaat liever voor zichzelf. Wij krijgen elk jaar nog maar met moeite een viertal bij elkaar, terwijl het zo ontzettend leuk is! Het is hier overigens geen verplichting, maar we willen toch graag een vier/zestal afvaardigen. Ik zei wel achttallen, maar volgens mij hebben wij dat in NL helemaal niet meer?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:29

Volgens mij bestaan die idd niet meer. Denk dat verenigingen er met moeite 4 bij elkaar krijgen :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:34

Ik zou het ook niet willen maar ben sowieso geen verenigingsmens. Wil gewoon kunnen wedstrijd rijden, geen verder gezeur.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:49

Denk dat het inderdaad uitmaakt of je een verenigingsmens bent en hoe je vereniging erin staat. Bij ons is de sfeer en het verenigingsgevoel erg belangrijk! Ik zie viertallen dan ook niet als gezeur, ja het kost tijd, maar als een kans om een teamprestatie neer te zetten. De paardensport is al individueel genoeg!

Edit: Ook merk ik dat heel veel paarden er alleen maar scherper/beter van worden op bepaalde vlakken.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:31

Ik zit bij een vereniging die puur zorgt dat ik een startkaart kan hebben.
Niks geen lessen, bijeenkomsten enz. Heerlijk!!

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:10

Ayasha schreef:
E naar a valt nog mee, l naar m is gigantisch...

Paroeska; dan heb je gewoon een l*l van een jury gehad... :) Maar probeer dat niet door te trekken naar het hele systeem... :o Er zitten nl. ook hele hele fijne jury's tussen die behoorlijk "lijden" onder zulke idioten omdat ruiters door dergelijke jury's niet meer communiceren met de jury's die er wel voor open staan (een klacht die ik van heel veel van de betere jury's hoor, ruiters komen niets meer vragen over hun punten, ze klagen liever en maken ons liever slecht onderling... Terwijl ze beter even uitleg komen vragen)

Ben maar niet bang dat doe ik ook niet hoor :D Ik heb voorlopig zoveel meegemaakt en ook juryleden dat we door zo'n iemand ons echt niet uit het veld laten schoppen :P Verder hebben we hele aardige juryleden gehad, vaak zaten ze behoorlijk hoog met de punten, en sommige waren ook zeer terecht. Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of ze ook allemaal een licentie hadden. We hebben ook een aantal wedstrijden in het franstalige gedeelte gestart en dan ga je de proef vertalen, stond er in de kleine voltes loopt ze alsof ze een pijp heeft gerookt :') Degene die dit vertaalde snapte niet wat hij daarmee bedoelde haha.

Ik vind de afwisseling gewoon heel leuk en in Belgie is het allemaal toch net wat gemoedelijker en iedere keer kijken we weer onze ogen uit op wat voor locatie we weer terecht komen :P Maar verder heb ik het ook eens geprobeerd te snappen jullie systeem maar ik kwam er niet aan uit. Mij leek het leuk om bijv in de winter ook eens net over de grens te gaan starten maar daar snapte ik allemaal vrij weinig van.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:51

Mag ik tussen alle dressuurpraat even een update plaatsen van mijn ándere pony? Nee, niet Punzel, maar een relatief nieuwe aanwinst die nog niet in mijn profiel staat? Ben namelijk zó ongelofelijk trots op haar!

Deze merrie komt uit een in beslag name ( verwaarlozing), is tijdelijk ergens gestald en stond vervolgens op de nominatie om op transport te gaan ( richting italiaans slachthuis).
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben haar voor 175 euro gekocht met het idee: "als er wat mis is met haar dan kan de slager altijd nog, maar dan wordt haar in ieder geval een akelige reis bespaard, is er niets mis met haar dan zorgen we dat ze de maximale kansen krijgt om een goed huis te vinden."

Kortom: gechipt, inlaten enten, hoefsmid erbij ( zó dringend nodig), vervolgens na speurwerk haar fokker én haar papieren achterhaald, en hebben haar als 14 jarige die eigenlijk nog niets kon laten inrijden..

Papierloze verwaarloosde merrie die niets kan en afwerend is in contact is dus een goed gevoede, netjes bekapte, ongelofelijk lieve, vriendelijk ingeredenArabisch volbloed geworden

En vandaag, terwijl ze net een paar weken onder het zadel is kan ik dit filmpje maken..:

Ben zo trots op deze dame, die zó meewerkt om een succes te maken van de haar geboden kans..
Ik ben bang dat ze niet meer weggaat......
Laatst bijgewerkt door Punz op 20-11-13 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:53

Nicole schreef:
Urielle schreef:

Ben jij dus ook van Belgie? :P want naar mij weten hebben wij hier geen 4/8 tallen bij ons bij de verenging in ieder geval niet. haha

Ja, ik woon echt net onder de grens (ben Nederlandse en woon nu voor het elfde jaar in Belgie) en ik reed al jaren KNHS, heb 1 zomer LRV gereden heel veel jaartjes terug, heb in een grijs verleden ook nog even VLP gereden in een winterseizoen en ben deze zomer mn voor het sociaal contact ook weer LRV gaan rijden. Momenteel dus KNHS voor het echte en LRV voor de gezelligheid.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:55

Geweldig Punz! Super, gaaf dat jullie haar deze kans hebben gegeven!!!