[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haasje20

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:05

Leuk luv!

Ik had vandaag mijn debuut, en in de tweede proef 205! Dus nu officieel Z2 :D Verder ging de proef niet zo goed dus nog genoeg ruimte voor progressie :+ Wel waren 7 van de 8 wissels correct, daar was ik het meest zenuwachtig voor hihi. .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:25

Ik meld me ook maar eens aangezien ons Z2 debuut waarschijnlijk in oktober plaats zal vinden :) (inschrijving is de deur uit!)

De meeste hier ken ik volgens mij al, maar voor diegene die nog niet weten wie we zijn: Linda & Aqanto (v. Tango, alias vosreus met zijn 1.82 m), ik word in oktober 39 en paardlief is 8 jaar.
Ik heb hem vanaf veulen af aan en al heel wat meegemaakt met hem, van het punt dat ik hem eigenlijk moest laten gaan tot wonder boven wonder toch nog een mooie sportcarrière *D
Ik heb hem helemaal zelf opgeleid, aangezien we beide nog nooit Z gereden hebben is het voor ons een grote ontdekkingstocht en we zien wel waar het (slag)schip strand :D

Het Z2 heb ik geen schrik voor, want het lijkt wel hoe hoger hij komt des te makkelijker en leuker het wordt voor hem,
de vliegende wissels zitten er al bevestigd op (zelf series om de 4/3, en om de 2 lukt bijna), galop app. en zigzag gaan ook super!

Hij is de laatste 2 maanden helaas niet helemaal fit geweest :(:) maar sinds deze maand is hij weer helemaal fit en back on track, hij loopt momenteel echt super :+:

Profiel staat vol met foto's maar ik zal toch even spammen *-:)
Afbeelding

Afbeelding

Serieuze training doen we ook, arbeidspirouette!
Afbeelding

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:53

Welkom, Linda! Dat ziet er netjes uit!

Zag je op de uitslagen staan, Laura! Heb daar vandaag gejureerd en was nieuwsgierig naar de uitslagen. Die spullen lagen daar voor de bixie proeven vanmiddag. Wel rot dat je paard daar zo op spookte.

Gefeliciteerd, haasje! Goed gedaan!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:20

Welkom Linda!

Proficiat met je debuut Haasje!

Deze week is bij mij debuut week. Krijg al kriebels in mijn buik als ik er aan denk. Gisteren thuis gereden en ook een paar wissels meegenomen. De laatste wissel die we reden was volgens mij de perfecte wissel :') En als dat niet zo was, voelde het toch echt goed. Kreeg er kippenvel van. Ben toen maar direct gestopt met wissels oefenen.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:05

proficiat haasje!

wij hebben zondag ons debuut. pff zal nog niet vlekkeloos gaan ben ik bang :o

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:58

Welkom linda & ik zeg het gewoon nog een keer.... jouw paard <3

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:12

Wow er zit weer wat meer leven in dit topic. Gezellig! Ben gisteren teruggekomen van vakantie en heb zojuist alles bijgelezen. Welkom alle nieuwelingen. Wat een gave paarden hebben jullie!

Gefeliciteerd met de succesvolle debuten. Leuk om te lezen!

Laura jammer van de spanning door de attributen maar verder wel mooi commentaar van de jury!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:10

Ik ben net terug uit de USA (drie weken gejureerd in Canada/Oost USA) en heb wat minder goed nieuws gekregen want Samuel Hit is afgelopen weekend kreupel gaan lopen dus die mag een week niet lopen. Hopelijk valt het mee en is het maar een verrekking ofzo, het lijkt achter in de knie te zitten zeiden ze. Ga straks even bij hem kijken.
Leuk dat er weer een aantal succesvolle debuten gemaakt zijn!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:51

Hé bah Jenny, da's niet leuk! Ga je hem nu in de M10 starten? (Dan ben ik voor even van je af :D )
Leuke paarden gezien in Amerika?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:40

Ja ik start sowieso M10 vanaf nu, dus ik zie je straks wel weer voorbijkomen ;)

Aantal heel leuke paarden gezien in Amerika, de kwaliteit daar wordt steeds beter! En op Iron Spring Farm ook nog even dekhengsten zoals UB40 gezien!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:21

Leuk Jenny!

Ik ben vandaag terug op wedstrijd geweest met Soraya. Ze was zoooo braaf! Echt een topper! Eerst geworden met 66,2%. Als ze zo blijft verder doen kan ik snel over naar de M10 :D

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:25

Top Lien!
Ga je nou eigenlijk nog naar Assen eind oktober of heb je afgemeld? Anders kan ik je zien :D

Ik was gister ook nog wezen starten, was eigenlijk 2x 1e in het Z2, maar deden het samen met het ZZlicht en toen 2e en 3e maar wel beide proeven winst. En m'n andere beestje ook winst en 3e prijs en best wat fouten dus nog genoeg verbetering :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:28

Proficiat hoor!

Nee, ga niet naar Assen. We hebben het er van de week nog eens over gehad en we hebben thuis nu even geen tijd om daar naartoe te gaan. Mama moet worden geopereerd en papa moet ook nog een tweede operatie. Wel spijtig!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:33

Gefeliciteerd Lien!Voor niets zo tegen op gezien dus!

Jij ook gefeliciteerd Anouk!

Leuk Jenny!Tot welk niveau mag jij jureren?
Wat leuk dat je dan uitgenodigd wordt om in Amerika te jureren zeg.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:54

vandaag z2 debuut gehad. Twee wissels niet zo mooi maar voor de rest liep hij heel goed. Hij had 207. Was helemaal blij met hem    <3 <3

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:58

Wat een toppers weer hier! Gefeliciteerd allemaal!! *\o/*

Jenny welkom terug! :D

Ik net terug van wedstrijd. Instructrice was mee, dus fijn losgereden. In de ring was ze deze keer ook heel braaf! Ze liep lekker door. Zelf nog te slordig gereden en 2 wissels een 4 omdat ik zelf twijfelde en dan mislukken ze altijd. Verder vond ik het eigenlijk wel een winstpunt waard, maar helaas dacht de jury daar anders over (6-jes jury)... 199 punten. Wel 3e van de 14! Was een strenge jury, er hadden er dus maar 2 winst. Toch met een fijn gevoel naar huis gegaan.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:00

Volgende keer ga je gewoon met dikke winst naar huis Laura!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:42

Gefeliciteerd Lien en Anouk!
Laura jij ook gefeliciteerd met je 3e plaats van de 14! Jammer dat het een strenge jury had. Wel lekker voor je dat je fijn hebt kunnen rijden!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:09

Wow gaat ineens hard! Listinglistje welkom!

Lienbono en Anouk, gefeliciteerd met de resultaten!

Jammer luv, maar gaat vast goedkomen de volgende keer en fijn dat je er toch een goed gevoel aan overgehouden hebt.

As zaterdag is het zover: mijn Z2 debuut met de schim :) Wissels gaan echt prima, maar ik begin er nu wel tegenaan te lopen dat we alleen maar een 20x40 bak hebben. Deze week eens in een echte baan rijden en de proef oefenen. Moet zeggen dat Chic veel fijner aanvoelt nu in de drafgedeeltes. We kunnen beter een ritme vasthouden (hij zit echt moeilijk, eerste paard waar ik moeite mee heb :P )

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:11

Welkom terug, Jenny! Leuk gehad? Waren je andere paardjes blij je te zien? Hoe gaat het nu met de Samuel Hit?

Gefeliciteerd, Lien! Super gedaan!

Ook top gedaan, Anouk!

Jammer dat je geen punt had, Laura. Maar wel fijn dat het zo goed ging met je spanning en dat je lekker hebt kunnen rijden!

Spannend, Mosh! Kun je niet langs de weg oefenen? Dat doe ik nl ook vaak: op buitenrit lang galoperen en dan wissels rijden.

Zelf had ik oefendressuur afgelopen zaterdag en ik had 214 punten. Had eigenlijk hoger willen hebben, maar wederom heb ik het zelf laten zitten in de proef. Was net niet streng genoeg voor mezelf, waardoor ik Blue dus niet voldoende eraan reed. Maar goed, weer een hoop geleerd en al een weer verbeterd ten opzichte van de vorige keer, dus ik mag tevreden zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:50

Ja is fijn om weer thuis te zijn. Het was leuk maar is wel heel druk, twintig dagen ofwel reizen, ofwel jureren aan één stuk door vergt veel van je.
Morgen kijkt de dierenarts weer naar Samuel, dan weten we hopelijk meer.

Lien, toppertje! See you in de M10! ;)

Succes Mosh!

Gelukkig heb je weer wat geleerd van je oefendressuur, hopelijk helpt dat straks je wedstrijdresultaten!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:24

Proficiat met de resultaten allemaal!

Haha, ja Jenny, ik kom er aan hoor!
In de winter ga ik het al wel oefenen bij de KR. En volgende week ga ik naar Bartels, denk dat ik daar ook de M10 proef ga rijden (is dat wedstrijdarrangement), uiteindelijk ben ik daar in de toekomst meer mee. Ookal gaat die proef nu nog niet perfect, 'k ga toch om bij te leren.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:16

Super Lien!! geweldig resultaat! Heb je een filmpje???? pleeeeeeeeeeeeeeeeeease :-p

Welkom terug Jenny!!

Luv, 6-jes jury's zijn echt kl*te... Dan rij ik nog liever niet.

Succes mosh! komt goed zaterdag!

Aristo heeft zijn laatste M3 gelopen op 20x40m. Wij hebben nu 30 bonuspunten. Volgens het oude systeem moet ik nu over gaan naar M10. Nu ben je dat niet meer verplicht, en mag je de rest van je leven in de M3-M4 blijven op provinciaal niveau, maar dat zie ik echt niet zitten :P

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:19

Geen filmpje Nathalie, ik had niet verwacht dat mijn eerste proef al direct zo goed zou zijn. Maar vanaf nu ben ik terug vertrokken hoor. Als er wedstrijd is ga ik rijden, dus een filmpje zal waarschijnlijk snel (3 november) volgen :D

Spannend van Aristo! Ik wou dat ik al mee kon naar de 20x60 piste!

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:44

Leuk dat het weer wat drukker wordt in dit topic. Ik lees nog wel steeds mee, maar heb tot nu toe nog steeds niet gestart. Het veulen is er sinds zondag af, dus wie weet kan ik over een tijdje ook weer op concours en echt mee kletsen.

Welkom Linda. Jullie zijn een mooie combinatie samen.

Gaaf zeg Horseyfries, zo'n werkbezoek aan Amerika.

Gefeliciteerd Lienbono. Mooi percentage! En leuk zo'n trainingsweek. Neem je beide paarden mee?

En ook goede resultaten voor Anouk en Sassie. Grappig, Assen is voor mij echt op de fiets te doen. Jullie bedoelen het Mac Rider gebeuren of niet?

Af en toe kunnen oefenen in een 20x60 is inderdaad wel fijn, succes Mosh!

Leuk oefendressuur, Roosje. Hebben ze je proef ook gefilmd?