Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:54

Bedankt allemaal! :D

Miranda jammer van je wedstrijd. Volgende x beter! Beterschap Sythaa! En Udo, bij ons in de buurt zijn best veel wedstrijden, maar je moet er op tijd bij zijn. Het zit vaak 2 maanden van tevoren al vol!

welshfan97

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:22

GerenGer, heb jij al een FEI papieren/paspoort? Ik heb dat allemaal wel en mag net als jou nog heel volgend jaar internationaal (en dus ook kader), maar kader gaat hem niet worden (en zeker op dit moment nog niet). twijfel of ik wel zou willen starten. er is nu die felix juristen cup en twijfel om gewoon mee te doen voor ervaring al is het wel erg dure ervaring. vroeg me af hoe dat bij jou zit en hoe jij daar over denkt.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:40

Proficiat Jenny! Had het al zien staan gisteren (de uitslagen van zaterdag hongen er nog :P )

Ik ben op pad geweest met Bono (M2), was 4 jaar geleden dat hij nog een indoorproefje gelopen had dus ik verwachte er niet al te veel van. Maar hij was zooo braaf! Hij liep gewoon 65,8% bij elkaar! We werden mooi 6e van de 32! Nu ben ik helemaal fier op mijn dikzakje :D

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:41

Super zeg lienbono! Daar mag je zeker trots op zijn, gefeliciteerd!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:46

Top Lienbono, superveel deelnemers dit weekend zeg!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:47

Inderdaad! Bij jullie op zaterdag ook hé! Da's wel altijd fijner dan dat je maar met 5 in de proef zit ofzo :D Zo kan je toch nog wat vergelijken met de rest.
Zijn er eigenlijk veel nationale wedstrijden in de winter?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:11

Dat is super, gefeliciteerd!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:20

lienbono schreef:
Inderdaad! Bij jullie op zaterdag ook hé! Da's wel altijd fijner dan dat je maar met 5 in de proef zit ofzo :D Zo kan je toch nog wat vergelijken met de rest.
Zijn er eigenlijk veel nationale wedstrijden in de winter?

Nee, maar een paar. Over twee weken is er weer één in Kuringen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:20

hesterve schreef:
sharon-quiz fijn dat het been niet meer warm is !Hopelijk gaat het nu weer goed en kan je van de week weer lekker rijden.
Ben zelf echt een kneus wat ritme betreft en geef bij de wissels de hulp ook maar wat op de gok..... Niet best maar moet het echt nog eindeloos herhalen voordat ik dat onder de knie heb. Veron doet het wel met gemak maar raakt dan in de war van mij als ik niet op het goede moment de hulp geef en maakt dan een rare sprong. Van linker galop naar rechter galop gaat het makkelijkst maar daar klopt de ballans ook het best. Van rechts naar links moet ik zijn balans goed in de gaten houden en als dat goed is lukt het ook al redelijk. Denk dat ik er nog wel een maand of 2 a 3 op moet trainen voordat het naar mn zin is. Hoop in maart mijn debuut te maken :)
Het kan goed helpen als je meetelt in de galop. Vrijwel iedereen telt als het binnenvoorbeen aan de grond komt en op dat moment wil je de wissel geven. Als je telt geef je vrijwel automatisch je hulp op het moment dat het voorbeen aan de grond komt.

Ik zit te twijfelen of ik volgend jaar mijn eigen paard Z1 of Z2 zal starten. Ik heb voor januari twee wedstrijden Z1 opgegeven maar hij doet de wissels en galopappuyementen zo makkelijk dat Z2 ook geen probleem moet zijn. Aan de andere kant is hij nog zo jong dat ik het misschien niet nodeloos ingewikkeld moet maken voor hem.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:26

Gefeliciteerd lienbono. Goed gedaan! :D

Katja je zult zelf het beste in kunnen schatten waar je paard aan toe is. Wel fijn dat de oefeningen in ieder geval voor het Z2 al bevestigd zijn. Misschien kun je een keer Z1 starten en als je het idee hebt dat je paard het makkelijk doet en aan kan, alsnog overstappen naar het Z2.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:35

Bedankt voor de tip Katja! Ik zal de volgende keer met galoperen met het voorbeen mee tellen!

Misschien is het idd het fijnst om de eerste wed.Z1 te starten en als dat een goed gevoel gaf kan je de 2de vast wel omzetten naar het Z2.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:05

Ik ga gewoon Z1 starten heb ik besloten. Dan kan ik na mijn revalidatie ook in het Z1 starten want dan zal ik vast niet optimaal aan het rijden zijn. Mocht hij heel goed gaan op dat moment kan ik zo Z2 starten.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:04

horseyfries schreef:
Als dat heel gemakkelijk gaat dan kun je de volte langzamerhand wat kleiner maken, waarbij het voor mij een eye opener was dat je eigenlijk bij de echte pirouette niet zozeer een cirkeltje draait voor je gevoel, maar eigenlijk meer telkens met een redelijk recht lichaam de voorhand een pas neemeemt opzij met je buitenteugel.

Woppa, dat is nou een super tip! Ik had hem bijna voor elkaar op een volte van vijf a acht meter!! *\o/*

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:11

Lastig figuur die pirouette, ik ben er ook n beetje mee bezig. Alleen heb vaak te veel buiging, waardoor de achterhand vaak te ver naar binnen komt en het draaien dan juist moeilijk word!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:15

Ook ik pakte af en toe een pirouette mee, inderdaad door een volte kleiner te maken

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:46

Gefeliciteerd lienbono.

Leuk te lezen wat iedereen zoal oefend met rijden.
Rijden er hiervandaan ook mensen mee
met de selectie aanstaande zaterdag bij de gouden adelaar inbunschoten?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:48

Ik kan geen kampioenschappen rijden dus sla de selecties ook maar over.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:53

Nee, de selecties durf ik nog niet aan in het Z2. hihi
Er rijdt wel een bekende mee..

Ik heb besloten de wedstrijden even een paar maanden op een laag pitje te zetten, de wedstrijd voor volgende week heb ik afgezegd. De komende maanden blijven we lekker door trainen, volgende week een lesje bij stal H.ulsman. En we gaan wat meer experimenteren met het springen!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:02

Ga je omscholen Romy?? ;)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:15

@romy wat leuk!

Zit er zelf een beetje doorheen op dit moment... harmonie tussen mij en mn paard is ver te zoeken :(
Hoop dat het snel weer beter gaat

Iemand die dit weekend nog op wedstrijd moet?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:41

Waar loop je tegenaan?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:44

DaisyB94 schreef:
@romy wat leuk!

Zit er zelf een beetje doorheen op dit moment... harmonie tussen mij en mn paard is ver te zoeken :(

Hopen is zinloos, harmonie komt van twee kanten dus het is nuttiger om jezelf af te vragen waar je zelf tekortschiet, heb je het momenteel heel erg druk, leg je teveel de nadruk op wedstrijdprestaties, wat maakt dat de harmonie verstoort is denk je? Ben je verder in je dagelijks leven momenteel wel heel gelukkig en relaxed?

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:34

Jammer Katja dat je geen kampioenschappen mag rijden.
Is ook wel lekker toch wat experimenteren met springen Romy46.
Dat is lastig DaisyB94, heb dat ook wel eens gehad dat het gewoon echt ff niet ging.
Kwam vooral omdat ik buiten het rijden om heel druk was en paard voelt dat aan en denkt dan ja daag
jij druk maar ik heb m'n tijd nodig.
Goeie vragen horseyfries!!
DaisyB94 ik heb dit weekend wedstrijd! Ben benieuwd heb een sterk deelneemersveld!!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:46

horseyfries schreef:
DaisyB94 schreef:
@romy wat leuk!

Hopen is zinloos, harmonie komt van twee kanten dus het is nuttiger om jezelf af te vragen waar je zelf tekortschiet, heb je het momenteel heel erg druk, leg je teveel de nadruk op wedstrijdprestaties, wat maakt dat de harmonie verstoort is denk je? Ben je verder in je dagelijks leven momenteel wel heel gelukkig en relaxed?

Auch >;) , dat is net meestal wel een van de punten waar het bij mij dan aan schort...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:57

Bij ons allemaal denk ik ;)