Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:24

Rizzla schreef:
Nou team Rath gaat nog wel wat verder. Ze proberen alle videos (zoals die van Topdressage te blokkeren), zelfs een eigen gemaakte YouTube video moest er aan geloven :

Voor het geld wat ze aan advocaten uitgeven hadden ze best een leuke choreografie voor Totilas kunnen maken !

http://www.horsus.nl/?p=nieuws&i=8723-v ... en-totilas

Wat een ongelofelijke onzin. Is iedereen hier nu echt zo naief dat ze niet zien dat degene die iemand anders van plagiaat beschuldigt zelf constant gebruik maakt van beeldmateriaal waarop hij geen rechten heeft. Ik vermoed dat de eigenaar van de beeldrechten actie heeft ondernomen en dat is dus niet team Rath, Bart zal het hebben moeten verwijderen om die reden. Bovendien is de maker van het filmpje meer dan bekend bij de beheerders van dit en vele andere fora (en dan zeg ik het netjes). Maar het is hem toch weer gelukt, iedereen een beetje opfokken. Daar genieten zulke types ontzettend van.

Team Rath en met name PS de eigenaar van Totilas zullen dit echt niet erg vinden. Hoe vaker de naam Totilas genoemd wordt hoe beter. :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:25

Ah thanx manubres. Dat is idd wel een nieuwe choreo.
Eerder sprak ie alleen van verfijnen.
Ben benieuwd.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:31

Rizzla schreef:
Nou team Rath gaat nog wel wat verder. Ze proberen alle videos (zoals die van Topdressage te blokkeren), zelfs een eigen gemaakte YouTube video moest er aan geloven :

Voor het geld wat ze aan advocaten uitgeven hadden ze best een leuke choreografie voor Totilas kunnen maken !

http://www.horsus.nl/?p=nieuws&i=8723-v ... en-totilas

Staat ergens beschreven dat een advocaat ingeschakeld is? Ik kan er niks over vinden?
Wel is de Topdressage site op dit moment niet bereikbaar..?

EDIT: ah, ik zie het al, het staat op pagina 1 van dit topic.. tja...

Citaat:
Team Rath en met name PS de eigenaar van Totilas zullen dit echt niet erg vinden. Hoe vaker de naam Totilas genoemd wordt hoe beter.

Geen betere reclame dan slechte reclame? Ben bang dat dit hier niet op gaat..
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 23-06-11 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:35

Zei al eerder; Rath kan niet echt winnen. Als ie wint, vindt iedereen het logisch, Totilas heeft al bewezen dat hij het kan. Hoewel Duitsers dat heel gauw ''vergeten'', dan is het wonderboy op wonderpaard. Als ie verliest, vind iedereen het een slechte ruiter, want je moet kunnen winnen, want het paard kan het. Verder heeft Rath al gezegd dat hij verwacht had, veel over zich heen te krijgen (al voor de beruchte Kür), en daar vrede mee te hebben.

En ik vind Sisther ook niet onverdienstelijk lopen. Maar duidelijk een wat moeilijker paard in het hoofd. Misschien wel wat meer merrie eigen. Het is echt heel spannend allemaal.

joelledsr

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:48

janouke @ [WD-V] Kur Gal en Rath

Te sneu voor woorden. :)
Blijkbaar leest Rath bokt.nl iig :D

Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die zin heeft om dit te gaan betwisten op grond van vrijheid van mening en persvrijheid :P

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:03

vosjevos schreef:
(Je kan toch wel wat onderdelen omgooien?, of doet het circuspaard het dan niet meer.)

Nee, dat is de hele clou van de kuur kopiëren, als je de onderdelen omgooit weet hij (het paard) niet meer vanbuiten wat het volgende kunstje is, nu wel. Dat maakt de overgangen, toch wel het moeilijkste aspect van zo'n kur als je de communicatie nog niet helder hebt, onmetelijk veel makkelijker, waardoor hij nu in de punten kan lopen. En anders vast niet.. of toch nu nog niet.

Maar nog eens, ik begrijp die keuze volledig, is gewoon een zakelijke keuze van de eigenaar, die wil dat dit paard zo snel mogelijk buiten komt, en hij op het hoogste niveau toont wat er dressuurmatig in zit, hij moet nl. zijn nageslacht verkopen. Ik stel me wel de vraag of ze nog geen spijt hebben dat ze hem toch nog hebben laten starten, ik had ergens verwacht dat die definitief enkel in de fok zou gaan.

Dus beter show met een kopietje, als sport op een lager niveau of pas binnen twee jaar. Het paard heeft in de sport niks meer te bewijzen, als die meeloopt is het nu om zich als dekhengst te presenteren.
Dit gaat niet over Rath dus, die doet prima wat hem gevraagd is lijkt me.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:08

En wat doe je als je iets hebt gejat en iemand vertelt dat aan de rest van de wereld door het bewijs op video te tonen?
Dan roep je je advocaten bijeen en laat je het verbieden!

Nee, daar maak je echt veel mee goed, nu gaat de hele wereld ze waarderen...... :roll:

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:09

Bandida schreef:
vosjevos schreef:
(Je kan toch wel wat onderdelen omgooien?, of doet het circuspaard het dan niet meer.)

Nee, dat is de hele clou van de kuur kopiëren, als je de onderdelen omgooit weet hij (het paard) niet meer vanbuiten wat het volgende kunstje is, nu wel. Dat maakt de overgangen, toch wel het moeilijkste aspect van zo'n kur als je de communicatie nog niet helder hebt, onmetelijk veel makkelijker, waardoor hij nu in de punten kan lopen. En anders vast niet.. of toch nu nog niet.

Maar nog eens, ik begrijp die keuze volledig, is gewoon een zakelijke keuze van de eigenaar, die wil dat dit paard zo snel mogelijk buiten komt, en hij op het hoogste niveau toont wat er dressuurmatig in zit, hij moet nl. zijn nageslacht verkopen. Ik stel me wel de vraag of ze nog geen spijt hebben dat ze hem toch nog hebben laten starten, ik had ergens verwacht dat die definitief enkel in de fok zou gaan.

Dus beter show met een kopietje, als sport op een lager niveau of pas binnen twee jaar. Het paard heeft in de sport niks meer te bewijzen, als die meeloopt is het nu om zich als dekhengst te presenteren.

Precies! Vraag mij alleen af of het zakelijk nou zo'n goede keuze is geweest om de kur min of meer te kopieeren... Wel weer meer aandacht maar ogf dit nu de aandacht is die je wenst???

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:09

Bandida schreef:
vosjevos schreef:

Goh, Bandida, ik ben het met je eens! :D *\o/*

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:12

horseyfries schreef:
En wat doe je als je iets hebt gejat en iemand vertelt dat aan de rest van de wereld door het bewijs op video te tonen?
Dan roep je je advocaten bijeen en laat je het verbieden!

Nee, daar maak je echt veel mee goed, nu gaat de hele wereld ze waarderen...... :roll:

Ik zie nergens staan dat het de advocaten van Rath zijn die het filmpje verboden hebben. Ik heb alleen maar ergens in een van de duitse stukken gelezen dat de beelden eigendom zijn van een duitse productie maatschappij. Dus ik zou nog eerder zeggen dat die productiemaatschappij niet wil dat zijn beelden gebruikt worden voor dit soort doeleinden, want dat is het schenden van copyright! Dus wellicht zijn het hun advocaten en niet die van Rath

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:14

En jij gelooft dat die productiemaatschappij losstaat van Rath? Toe maar, geloof je nog in sprookjes?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:16

Laat die hetze, het feit dat het om Totilas gaat, of het juridisch mag of niet (alsof alles wat juridisch is toegestaan daarmee ook fatsoenlijk is?), wat wel of niet over de nieuwe kür werd aangekondigd, het aangevoerde argument tijdgebrek, Nederland-Duitsland, Duitsers of moffen, de rijkunsten van Rath en Gal, de muggezifterij over het woord kopiëren (Rath en zijn equileleider hebben al ruiterlijk toegegeven wat ze hebben gedaan en met welk doel, waarom moeten anderen daar nog over bomen?), of Rath zelf verantwoordelijk is voor zijn gedrag en weet ik al niet meer, er buiten. Laat de namen uit deze casus, maakt de casus anoniem als je dat kunt. Dan heb je geen last van de balast van bovengenoemde argumenten die de kwestie kleuren. En oordeel dan over het gebeurde.

Hoe ik over DEZE kwestie oordeel? Een geboekte overwinning op deze manier zou voor mij niet als een grootse overwinning voelen. Rath zal dat misschien anders voelen of misschien ligt geld ten grondslag aan deze keuze. Ik heb een andere kijk op sportiviteit en fatsoen. Topsport is presteren, in het geval van een kür zowel in de dressuurring als bij de totstandkoming van de kür. In mijn ogen is presteren niet de kür van een ander voor een heel groot deel gebruiken, wat daar de reden ook voor is of wat de gevolgen er ook van zijn. Ik weet ook dat topsport lang niet altijd eerlijk en netjes is. Maar daarom ga ik dat nog niet normaal vinden.

Dat de beste mogen winnen blijft overeind. Mocht dat Rath zijn, dan zal hij voor mij niet de beste en de meest sympathieke zijn. Alleen de beste. De prijs voor sportiviteit en fatsoen gaat naar een ander.

In tegenstelling tot anderen in deze kwestie gaat mijn bewondering niet uit naar Rath, maar naar Gal. Hij is voor mij de enige die waardigheid behoudt. Iemand schreef dat Rath gebashed wordt, in mijn ogen is dat Gal. Ik hoop dat hij niet van plan was deze kür nog te gebruiken. Qua orginaliteit valt er geen eer meer mee te behalen. Niet door hem en niet door Rath. Zo zou het in ieder geval moeten zijn.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:17

@horseyfries: Gal is uitermate stil en heeft (nog) geen reactie gegeven... denk je dat ze bezig zijn het eea voor te bereiden mbt juridische stappen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:21

Nee, dat verwacht ik eerlijk gezegd niet, omdat Edward bezig is met zijn sport en zo'n rechtzaak daar alleen maar van zou afleiden. Ik denk dat hij al zijn tijd gebruikt om Rath het snot voor de ogen te rijden met een ander paard, en ik hoop van harte dat hij daarin slaagt.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:22

horseyfries schreef:
Nee, dat verwacht ik eerlijk gezegd niet, omdat Edward bezig is met zijn sport en zo'n rechtzaak daar alleen maar van zou afleiden. Ik denk dat hij al zijn tijd gebruikt om Rath het snot voor de ogen te rijden met een ander paard, en ik hoop van harte dat hij daarin slaagt.

Thx, beter eigenlijk! :D

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:22

horseyfries schreef:
En jij gelooft dat die productiemaatschappij losstaat van Rath? Toe maar, geloof je nog in sprookjes?

Allemaal speculatie. Bewijs maar dat het zo is. Heeft niets met sprookjes te maken.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:25

Boras schreef:
Laat die hetze, het feit dat het om Totilas gaat, of het juridisch mag of niet (alsof alles wat juridisch is toegestaan daarmee ook fatsoenlijk is?), wat wel of niet over de nieuwe kür werd aangekondigd, het aangevoerde argument tijdgebrek, Nederland-Duitsland, Duitsers of moffen, de rijkunsten van Rath en Gal, de muggezifterij over het woord kopiëren (Rath en zijn equileleider hebben al ruiterlijk toegegeven wat ze hebben gedaan en met welk doel, waarom moeten anderen daar nog over bomen?), of Rath zelf verantwoordelijk is voor zijn gedrag en weet ik al niet meer, er buiten. Laat de namen uit deze casus, maakt de casus anoniem als je dat kunt. Dan heb je geen last van de balast van bovengenoemde argumenten die de kwestie kleuren. En oordeel dan over het gebeurde.

Hoe ik over DEZE kwestie oordeel? Een geboekte overwinning op deze manier zou voor mij niet als een grootse overwinning voelen. Rath zal dat misschien anders voelen of misschien ligt geld ten grondslag aan deze keuze. Ik heb een andere kijk op sportiviteit en fatsoen. Topsport is presteren, in het geval van een kür zowel in de dressuurring als bij de totstandkoming van de kür. In mijn ogen is presteren niet de kür van een ander voor een heel groot deel gebruiken, wat daar de reden ook voor is of wat de gevolgen er ook van zijn. Ik weet ook dat topsport lang niet altijd eerlijk en netjes is. Maar daarom ga ik dat nog niet normaal vinden.

Dat de beste mogen winnen blijft overeind. Mocht dat Rath zijn, dan zal hij voor mij niet de beste en de meest sympathieke zijn. Alleen de beste. De prijs voor sportiviteit en fatsoen gaat naar een ander.

In tegenstelling tot anderen in deze kwestie gaat mijn bewondering niet uit naar Rath, maar naar Gal. Hij is voor mij de enige die waardigheid behoudt. Iemand schreef dat Rath gebashed wordt, in mijn ogen is dat Gal. Ik hoop dat hij niet van plan was deze kür nog te gebruiken. Qua orginaliteit valt er geen eer meer mee te behalen. Niet door hem en niet door Rath. Zo zou het in ieder geval moeten zijn.

ben er gewoon stil van... _/-\o_

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:26

Ik ben wel heel benieuwd wat Rath & Co nu denken. Zijn ze er heel erg mee bezig, houden ze het een beetje stil voor MAR.... leest hij zijn eigen gastenboek bijvoorbeeld.....

Persoonlijk denk ik dat ze voor Aken met een nieuwe kür komen en daar is het dan klaar mee....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:27

FlyAway schreef:
horseyfries schreef:

Allemaal speculatie. Bewijs maar dat het zo is. Heeft niets met sprookjes te maken.

Nee, met een beetje logisch nadenken... :D

Zegt de naam Plönzke je iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:27

Er is geen enkele andere ruiter die zijn filmpjes laat verwijderen van you tube etc etc ...
Dus het heeft er alle schijn van dat de Kur van internet verwijdert wordt omdat ze denken daarmee de rel rondom de Kur te laten verdwijnen.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:29

horseyfries schreef:

Helemaal mee eens, Dat zou echt heel gaaf zijn als dat Gal lukt! Ik gun het hem 200%

Anoniem

Ik zou ook niet reageren als ik Gal was.
Verder ben ik het helemaal met Boras eens.
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat ze voor Aken met een nieuwe kür komen en daar is het dan klaar mee....

Een nieuwe kur voor juli? Neuh geloof ik niet.

FlyAway

horseyfries schreef:
FlyAway schreef:

Nee, met een beetje logisch nadenken... :D

Zegt de naam Plönzke je iets?

Als je zulke beweringen doet moet je ze kunnen onderbouwen. Zonder onderbouwingen veeg ik mijn .... er mee af. :D

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:31

Ah Flyaway, was juist zo blij dat Horseyfries er weer is... denk dat jouw opmerking een beetje in het kaliber pot verwijt de ketel is!

Edit: je hebt het al weer aangepast zie ik, dat is fijn want anders wordt het er inderdaad niet gezelliger op.
Laatst bijgewerkt door Embe op 23-06-11 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:32

Embe schreef:
Ah Flyaway, was juist zo blij dat Horseyfries er weer is... denk dat jouw opmerking een beetje in het kaliber pot verwijt de ketel is!

?
Ik zie dat je jouw post al weer hebt aangepast. Toch blijft je opmerking vreemd, want ik maak mijn posts niet persoonlijk, horseryfries wel. Ik geef alleen aan dat ik nergens iets terug kan vinden over advocaten van Rath en Horseyfries vindt het nodig persoonlijk te worden door te vragen of ik ook nog in sprookje geloof. Als jij vind dat dat dezelfde manier van discussieren is als van mij, ja joh, dan heb je helemaal gelijk ;)
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 23-06-11 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt