Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:37

KarinvdM schreef:
De KNHS leest hier zeker mee Fitz, maar of ze ook iets doen met wat ze hier lezen???

Dat doen ze zeker. Waarom zou anders dat artikel van Adraan opeens geplaatst worden? Zo hopen ze zichzelf een beetje in te dekken. Plus dat artikeltje van 1 proef er achteraan.

Mij is nog steeds niet de werkelijke (of een echt goede) reden bekend van die 20/40 regel.
Waarom zou je zoiets doen? Er zijn weinig wedstrijden, al helemaal niet in een 20/60 bak, en wat er aan wedstrijd is zit altijd vol. Daarnaast is 20/40 moeilijker om te rijden, dus als je dan een winstpunt hebt vind ik dat nog meer verdiend.
Dus wat is nou de reden? Willen ze de wedstrijdsport kapot maken?

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:22

Deliana27 schreef:
1 april gingen die nieuwe proeven toch in ? :+

Was dat een reactie op mijn opmerking? Zo ja, dat vroeg ik niet.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:43

Ik heb het al eens eerder geroepen maar de 20*60 accomodaties die er zijn moeten gewoon een hele dag Z1/Z2 uit gaan schrijven om zo aan de vraag te voldoen maar dat wordt nu dus eigenlijk oplost door iedereen gewoon maar 1 proef te laten rijden {x)

Verder was het argument van de KNHS toch dat de sport professioneler moest? Denk dat de mensen die er professioneel mee om gaan zelf al de grotere wedstrijden uitzoeken om de concurrentie op te zoeken.

Verder ben ik bang dat de KNHS over 5 jaar als er weer nieuwe proeven worden gemaakt, concluderen dat het toch wel erg druk wordt in de Z1/Z2 (lees; dit komt door de beperkte aantal wedstrijden die er zijn en die zitten dan altijd vol) en dat ze dan de doorstroming van M2 naar Z weer gaan aanpakken :+

goldwing

Re: Nieuwe KNHS dressuurproeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:56

Die doorstroming zijn ze nu al aan het aanpakken

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:59

Ik vond dat stukje in de Paard en Sport wel echt belachelijk. Die vrouw schreef dat ze gerust 180 km ging rijden om 1 proef te starten. Het kwam op mij over alsof iedereen dat maar normaal zou moeten vinden en omdat zij het doet we eigenlijk niet moeten zeuren.
Nou sorry, maar om 7 minuten in de ring te mogen verschijnen ga ik echt niet zo veel moeite doen.

Even nog wat anders, bij ons in de kring wordt er vergadert en daar worden ook de wedstrijd data besproken. Zo staat voor heel 2011 al vast wanneer de wedstrijden zijn en zijn er dus niet 2 wedstrijden vlak bij elkaar in hetzelfde weekend. Ik dacht eigenlijk dat dat overal zo is, maar dat is dus niet zo? Want dan zou er toch geen probleem zijn met teveel wedstrijden per regio?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:00

goldwing schreef:
Die doorstroming zijn ze nu al aan het aanpakken

Ik had het idee dat dat wel mee viel eigenlijk maar dan is dit ook een voorteken dat ze idd voorzien dat het niet gaat passen om alle Z-combinaties in een 20*60 baan te kunnen laten rijden...

Ben trouwens wel benieuwd naar het artikel in de P&S, moet m nog krijgen namelijk....

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:23

Had een paar weken geleden een jury die zich zelf verontschuldigde voor de punten en dat alleen maar de nummer 1 winst had, ze zei gewoon eerlijk dat ze van de knhs te horen hadden gekregen dat ze strenger moesten jureren, en dan word je gewoon 2de met 177 punten terwijl ze er ook nog bij zei dat als ik zo gereden had bij haar een paar maanden eerder het gewoon een dik winstpunt zou zijn geweest
Is wel frustrerend maar wil eigenlijk ook niet meer over naar het Z want dat betekend dat ik verder weg moet en in ieder geval geen thuis wedstrijden meer kan rijden want wij hebben maar een 20x40 bak

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:47

Dat heb ik als jurylid nooit te horen gekregen. Ben benieuwd van wie ze dat dan wel had.
Soms is het gewoon zo dat er veel deelnemers zijn met niemand een winstpunt, maar het is ook weleens dat zowat iedereen een winstpunt heeft. Ligt gewoon aan wat je die dat te zien krijgt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:03

Nee, dat lijkt mij ook onzin. Ik ben naar de bijscholing van het L/M geweest en ook naar de bijscholing van het Z, maar daar werd dat niet gezegd. :n

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:08

Klinkt als een zelf verzonnen regel dat dat jurylid

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:23

Dacht ik ook maar heb jury's gehad die ineens plots veel lager zitten met hun punten dan de keren ervoor niet alleen bij mij maar ook bij anderen gewoon is zijn geheel in het M2 veel lager dan wat je al jaren gewenhd bent van die jury, en dan kijk je het M1 wat ze dan ook moeten jureren en daar zijn de punten dan weer zoals je ze gewend bent van die jury
En dan hoor ik van andere juryleden dat bepaalde jury's die redelijk hoog zaten met hun punten dus aangesproken zijn door de knhs
Kreeg dat meteen te horen toen ik een bevriend jurylid vertelde ik heb die en die wedstrijd die en die jury toen zei ze meteen o die is op het matje geroepen door de knhs ivm zijn punten in het m2 die moet naar beneden met zijn punten ( nou dat deed hij dus drastisch hihi zo erg zelfs dat de organiserende vereniging haast de punten niet op durfde te lezen en zich veronstchuldigde van och hij leek zo aardig aan de telefoon we hebben hem alleen nog nooit gehad weet dus niet heo hij is als jury, ik kende de jury al wel jaren en ben zelfs vaak als schrijfster met hem meegeweest en wist dus mijn punten kijkent dat hij zo normaal niet jurereerde haha, ) Er moet dus ergens wel een kern zitten en dat niet alle jury's op het matje zijn geroepen is ook zo maar de jury's die al snel een 6 gaven als het een 5,5 was die waarschijnlijk wel
maar ja is toch koffiedik kijken en we doen er toch niets aan als de knhs iets wil en het wedstrijdplatform is het er mee eens gebeurd het

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:26

De KNHS kan toch niet van een staatje zien of de punten te hoog zijn.....???

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:34

Volgens mij wordt een jury alleen op het matje geroepen als aangetoond kan worden dat zijn punten niet kloppen. Dus met een filmpje van de desbetreffende proef. En als hij nooit commentaar op de startcoupon zet.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:35

Misschien moeten we, voor die proef-proefjes, even goed zoeken op internet. Misschien Wiki leaks? :')
In principe zouden de boekjes over 2 weken in de winkel moeten liggen, als er nu nog niets bekend is, vind ik dat persoonlijk behoorlijk kortdag!

Zonnetje: ze krijgen alle coupons van die klasse in 1 keer binnen, als ze dan zien dat de punten allemaal erg hoog zijn, dan krijg je dus dit...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:00

Dressuurgek schreef:
knollentuin schreef:
het feit is dat als er alleen nog maar in een 20 -60 baan z gestart mag worden het enorm druk gaat worden,en dan gaan ze de regel toepassen die ze al in de subtop toepassen en dat is dat als er teveel inschrijvingen zijn om iedereen 2 proeven te laten starten de tweede proef vervalt...was ik in de subtop al not happy mee twee uur rijden voor een proefje...yoehoe wat een hobby! en dan nu ook om de hoek lekker k.. wel. die zz-l amazone krijgt zeker een jaar gratis statren dat ze dat zo heeft vermeld in de paard en sport :+ of ze heeft gewoon echt tijd over :P

Das inderdaad #$%$%&%& lijkt mij dat als je een wedstrijd met 2 proeven uitschrijft dat je bij het bereiken van de max. aantal starts gewoon tegen de nieuwe aanmeldingen zegt 'sorry, vol'. Fijn zeg -O-

nee dat gaat anders, de nieuwe mogen er gewoon bij maar je mag met zn allen dus maar een proef. dan kunnen er 2 x zoveel combinaties starten maar allemaal maar een proef,en daar zit ik dus niet op te wachten...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:03

Hier word bij de meeste wedstrijden in de winter maar 1 proef gereden.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:09

Ja er word gewoon gekeken hoe de punten in het algemeen zijn over verschillende wedstrijden en het aantal % aan winstpunten wat ze weggeven
Dat is ook wat die jury toen tegen mij zei die zat % matig te hoog met haar winstpunten en haar vriendin niet die had dus niets gehoord van de knhs en zij wel
En ook die jury waar ik het over had in mijn laatste verhaal zat % gewijs te hoog met winstpunten en ook hij heeft een brief gekregen terwijl de bevriende jury die brief niet gehad heeft maar het wel wist dat die bepaalde jury die brief wel gehad had

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:13

FriesWytske schreef:
Hier word bij de meeste wedstrijden in de winter maar 1 proef gereden.

dan ga ik niet eens van huis! al dat gedoe voor een proefje..pfft nee hoor dan maar niet. [ik doe dat alleen voor de subtop en tot een uur rijden anders kan ik daarbij wel het hele winterseizoen overslaan,maar basis...twee proeven en anders vrij weekend hoor :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:16

Dat is één van de redenen dat ik in de winter maar heel weinig wedstrijden rij. De andere is het weer. Zoek gewoon de wedstrijden hier in de buurt op.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:33

Ja ik zoek ook alleen maar wedstrijden in de buurt en dan met 2 proeven ( als het naast de deur is en een leuke vereniging wil ik wel eens voor 1 proefje van de deur af gaan maar dan moet het wel heel kort bij stal zijn )
Dus mij maakt het niet zoveel uit als ik 2de word in het M2 zonder winst want moet anders als ik over ga naar het Z zo ver van huis dat ik daar toch geen zin in heb dus maakt me niet uit dat ik langer in de M2 moet blijven, hoop alleen dat ik gemotiveerd blijf want met die instelling van ach ik rij er toch bovenaan bij ookal heb ik dan niet altijd winst is het natuurlijk niet best tenminste niet voor mij dan rij ik er zo onderaan bij met dat paard van mij want als ik niet spits en gemotiveerd ben is hij het al helemaal niet dus moet zorgen dat ik niet te laks ga v=worden haha

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:37

Naja, ik vind het raar, krijgen jury's die eronder zitten dan ook een brief :+

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:29

Nee de jury die dus wist dat de ander een berisping had gekregen zit altijd ver onder het percentage
Die maakt van een 5,5 altijd al een 5 en nooit een 6 bij de jury die ik beschreef maakte er altijd een 6 van
De vriendin van die andere jury zat ook altijd op een 5 ipv een 6
Niet dat ik nou wil zeggen dat dat fouten kijkers zijn maar ze ze gaan dus bij halve punten naar beneden ipv omhoog met het punt
Maar ach het maakt me niet zo veel uit want hier kan ik toch geen Z wedstrijden in het binnen seizoen rijden met 2 proeven dus om nou in het Z te zitten en dan misschien nog maar 1 wedstrijd in de 2 maanden te kunnen rijden een beetje redelijk in de buurt of ik mag lekker in het M2 blijven en kan zoveel wedstrijden per maand rijden als ik wil met 2 proeven
En op deze manier duurt het nog wel even voordat ik het M2 uit moet dus blijf lekker zo doorrijden haha

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:53

Ik heb dat ook een keer gehoord dat een jurylid die vaak in onze regio jureert een brief had gekregen van de KNHS omdat ze vaak te hoog zat met de punten.
Dus het komt wel degelijk voor dat zoiets gebeurd :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:01

Nou dan vind ik dat ze dat voor de ondergrens ook mogen doen. Er zitten misschien wat sinterklazen maar van die pinnen ook...

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:04

Lielle schreef:
https://docs.google.com/leaf?id=0B-svU1 ... OTcz&hl=en

probeer het nog eens met deze link? (docs waren gedeeld maar folder niet)

zonnetje, daarvoor had je het gele boekje (1985 of zo) en het grijze (1979)

Hier zie ik de voorbeelden voor de M2-proeven. Maar welke zijn voor de paarden?