Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:31

Yvank_ schreef:
Ja ze weten dus nog helemaal niets natuurlijk! Want de overheid wijkt ook wel van de routekaart af als het moet. En de Jonge en Rutte spraken helemaal niet van dat sport horeca etc weer los kunnen....

Maar dat heel voorzichtig kijken of het misschien mogelijk is dat je in eigen kring de feestdagen toch kan vieren met iets meer mensen... Hoe de KNHS daar van maakt dat vanaf 8 december meetmomenten wellicht weer kunnen is mij een klein beetje een raadsel.

Dit inderdaad, vraag me af of zij meer weten dan wij of dat ze gewoon ontzettend optimistisch zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:40

_Anneruth schreef:
@Yvank: je mag met 30 personen in 1 ruimte zijn, mits je 1,5 meter afstand kan houden. Thuis niet, dan mag je max 3 gasten ontvangen.

Wat bedoel je hier precies mee?

Deze maatregelen gelden al vanaf 13 oktober ja zijn neem ik aan bekend. Dat maakt niet je meetmomenten kan organiseren want het kabinet wil nog altijd reisbewegingen beperken.

Ik bedoel te zeggen dat de Jonge dat zei dat dat de verruiming is waar ze naar willen kijken voor thuis. En voor de rest waarschijnlijk pas half januari. Zo goed gaat het namelijk ook helemaal niet met de cijfers.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:43

WenK schreef:
Questquedit schreef:
Gefeliciteerd iedereen die punten gereden heeft *\o/*

Ik heb mijn punten voor de 19e terug gekregen vandaag, alleen er staat geen naam van jury/jurynummer bij. Klopt het dat dit vaker voorkomt?
Dan nog een vraag voor de juryleden die hier mee praten. Zou ik misschien mijn proef naar een van jullie toe mogen sturen voor een beoordeling, om te kijken of dat hij echt zo slecht was als hij nu beoordeeld is? :o

Sorry, herbeoordelen of een oordeel geven over een cijfer van een collegajury begin ik niet aan. Dat vind ik niet netjes, het zou me ook een beetje verbazen als de andere juryleden hier dit wel doen.

Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wat wil de ruiter hiermee? En hopelijk beginnen collega's niet aan herbeoordelen, niet correct t.o.v. van je collega die de proef beoordeelde.
En wat betreft deze ruiter: wat wil je horen: viel wel mee? Want dat geloof je dan wel?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:47

JiKaLeNiPau schreef:
Questquedit schreef:
Gefeliciteerd iedereen die punten gereden heeft *\o/*

Ik heb mijn punten voor de 19e terug gekregen vandaag, alleen er staat geen naam van jury/jurynummer bij. Klopt het dat dit vaker voorkomt?
Dan nog een vraag voor de juryleden die hier mee praten. Zou ik misschien mijn proef naar een van jullie toe mogen sturen voor een beoordeling, om te kijken of dat hij echt zo slecht was als hij nu beoordeeld is? :o

Ja hoor stuur maar

Btw een nr van de jury of een naam zou wel fijn zijn maar bij de KNHS weten ze vast wel wie het heeft beoordeelt

Vraagje aan collega: Waarom ga je hier in mee en waarom wil je naam van collega weten?Ik vind het niet collegiaal wat je doet.
Krijgen we dan discussies hier wie er gelijk heeft, de jury van de proef of de jury die een herbeoordeling doet?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:47

Volgens mij geen herbeoordeling maar stond weinig info op protocol. Waarom het een 5 een 5 is enz. Denk dat de jury een ruiter wil helpen en absoluut geen jury wil beoordelen.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:51

[/quote]

Ja hoor stuur maar

Btw een nr van de jury of een naam zou wel fijn zijn maar bij de KNHS weten ze vast wel wie het heeft beoordeelt[/quote]

Vraagje aan collega: Waarom ga je hier in mee en waarom wil je naam van collega weten?Ik vind het niet collegiaal wat je doet.
Krijgen we dan discussies hier wie er gelijk heeft, de jury van de proef of de jury die een herbeoordeling doet?[/quote]

Denk dat je het heel verkeerd leest. De jury wilde het niet weten, de ruiter vroeg waarom er geen jurynummer of naam op haar protocol stond. Zo krijgen we heel wat negatieve berichten terwijl het zo niet bedoeld is.

Getup

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:57

Hier juist een startpas genomen om het online proefjes kunnen rijden ( om rijd je te oefenen) voor mijn dochter. Dus hoop, dat het nog even blijft

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:00

Getup schreef:
Hier juist een startpas genomen om het online proefjes kunnen rijden ( om rijd je te oefenen) voor mijn dochter. Dus hoop, dat het nog even blijft

Oh spannend!! Veel plezier en succes.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:20

famkeY schreef:
Volgens mij geen herbeoordeling maar stond weinig info op protocol. Waarom het een 5 een 5 is enz. Denk dat de jury een ruiter wil helpen en absoluut geen jury wil beoordelen.

Maar dan zou je ook terug kunnen gaan naar de KNHS met dit verzoek en de jury op die manier om feedback kunnen vragen. Dan krijg je (hopelijk) de feedback van de juiste persoon en weet dit jurylid ook dat een stukje onderbouwing meegeven gewaardeerd wordt.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:24

Hilli schreef:
famkeY schreef:

Maar dan zou je ook terug kunnen gaan naar de KNHS met dit verzoek en de jury op die manier om feedback kunnen vragen. Dan krijg je (hopelijk) de feedback van de juiste persoon en weet dit jurylid ook dat een stukje onderbouwing meegeven gewaardeerd wordt.

Ik zou als ruiter het ook anders doen, alleen vond de reactie van de jury wel heel lief. Denk dat het uit een goed hart komt. Ik ben blij met elke protocol (de ene wel blijer dan de ander haha)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:27

Goed punt, famkeY. Ik geloof ook absoluut in de goede intentie van de jury die aanbood even mee te kijken.

Ik deel mijn filmpjes (en protocollen) met mijn lesgeefmens, die pikt er de verbeterpunten uit en neemt dat dan mee in de lessen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:31

Ik vind het ook altijd oké als mensen filmpjes sturen hoor. Zoveel mensen/jury’s, zoveel meningen.
Ik wil daar best mijn mening en visie op geven. Op wedstrijd zit je ook weleens met meerdere juryleden en beoordeel je dezelfde proef. Soms zit je op 1 lijn, soms niet.
Ik zie er geen kwaad in. Het kan de ruiter helpen om net een iets andere kijk op een proef te hebben of om juist te horen dat deze jury het net zo ziet als de andere. Of om net wat meer uitleg te krijgen over de verbeterpunten.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:38

Zo doen wij dat ook. We hebben 1 x week thuis privé les en gaan dan lekker aan de slag. Zo leuk! Mijn dochter heeft sinds 2 jaar een “springpony” Maar door de Corona (en buitenseizoen gewone wedstrijden) nu toch echt M1 dressuur met 4 Wp :) Mede door de tijd en energie van deze jury’s.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:42

Suzanne F. schreef:
Ik vind het ook altijd oké als mensen filmpjes sturen hoor. Zoveel mensen/jury’s, zoveel meningen.
Ik wil daar best mijn mening en visie op geven. Op wedstrijd zit je ook weleens met meerdere juryleden en beoordeel je dezelfde proef. Soms zit je op 1 lijn, soms niet.
Ik zie er geen kwaad in. Het kan de ruiter helpen om net een iets andere kijk op een proef te hebben of om juist te horen dat deze jury het net zo ziet als de andere. Of om net wat meer uitleg te krijgen over de verbeterpunten.

Ja dit dus. Vind het zo leuk dat jullie zoveel voor de ruiter doen. Mag ook eens een dankje wel voor komen! Bijdeze *\o/*

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:16

famkeY schreef:
Getup schreef:

Oh spannend!! Veel plezier en succes.

Bedankt! We wonen namelijk niet meer in NL, dus wekelijks naar n meetmoment gaat m niet worden:D . Na de corona uiteraard wel regelmatig naar een wedstrijd. Maar nu niet mogelijk.

Pony is ook nogal vlug, dus thuis paar proefjes rijden is nu n goede oefening.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:33

Ik snap dat het soms niet bevredigend is als je een proef terugkrijgt waarbij de punten niet kloppen met je gevoel. Als je dan ook nog eens weinig tot geen commentaar erbij hebt zit je met een heleboel vragen. Punt voor punt laten herbeoordelen lijkt me wat vergaan, maar ik zou zelf contact opnemen met de KNHS en vragen of ze je in contact kunnen brengen met het jurylid. Normaal zou dat na de wedstrijd ook kunnen.

Ik heb trouwens afgelopen zomer een keer een 1 gekregen die ik niet terecht vond. Die heb ik aan meerdere mensen(waaronder juryleden) laten zien (voordeel van film) en die hebben toen eerlijk hun mening gegeven. Want ik voelde me toen wel bijna een dierenmishandelaar. Maar meestal kan ik het wel relativeren en als de beoordeling afwijkt van mijn gevoel dan kan ik wel zien vanuit wel oogpunt de jury het heeft gezien. Behalve als het veel hoger zit, dan is de jury gewoon een Sinterklaas.

Ik mag van het weekend weer filmen. Wel weer zin in na een break van 2 weken.

hojorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:16

Vandaag weer in de refreshmodus, nu mag het van mezelf officieel :). Zijn er al meer met punten van 19/11?

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:18

hojorie schreef:
Vandaag weer in de refreshmodus, nu mag het van mezelf officieel :). Zijn er al meer met punten van 19/11?

Hier ook druk aan refreshen voor de 19e... zondagmiddag ingeleverd.
Laatst bijgewerkt door Eveline77 op 19-11-20 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:20

Volgens mij hebben een paar mensen al punten voor de 19e als ik goed heb opgelet.

Hier ook druk aan het refreshen er voor :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:22

ik refresh ook weer mee :D

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:29

Ik refresh ook voor de 19e! Zondagavond ingeleverd

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:30

Ik ook zondagavond ingeleverd :D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:34

Hier ook aan het refreshen voor de 19e en zondagmiddag ingeleverd <<)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:38

Ik refresh ook voor de 19e, maar volgens mij zijn er nog best veel mensen die voor de 12e refreshen. Ik ben benieuwd, vorige week waren er al veel eerder veel mensen die hun punten terug hadden op dit moment dus ik denk dat ik nog wel even mag wachten (zaterdag avond ingeleverd). Maar tot die tijd heb ik tenminste iets te doen :D en zaterdag weer een nieuw filmpje opnemen dus als ik het maandag krijg dan loopt het mooi in elkaar over ;)
Aan de hand van het filmpje heb ik mijn eigen doelen weer gesteld dus als ik die kan verbeteren ben ik weer tevreden :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:39

Ik refresh ook voor 19/11
Heb hem maandagmiddag ingeleverd.

Ik verwacht er niet veel van, maar betrap me er toch op dat ik meer aan het kijken ben op de app :=