Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:36

Gefeliciteerd iedereen die punten gereden heeft *\o/*

Ik heb mijn punten voor de 19e terug gekregen vandaag, alleen er staat geen naam van jury/jurynummer bij. Klopt het dat dit vaker voorkomt?
Dan nog een vraag voor de juryleden die hier mee praten. Zou ik misschien mijn proef naar een van jullie toe mogen sturen voor een beoordeling, om te kijken of dat hij echt zo slecht was als hij nu beoordeeld is? :o

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:36

Blondie20 schreef:
Hoi fanatieke online-proef rijders ,

Ik ben alweer een tijdje minder fanatiek op Bokt, maar in deze groep is vast iemand die mij verder kan helpen met de volgende vraag.
Wij hebben nu 2 online proeven gedaan, afgelopen twee dagen kon ik alleen helaas geen gebruik maken van onze binnenbaan en heb ik een proef opgenomen in de buitenbaan (20x60) waarbij ik een balk heb gebruikt om de 20 x 40 afmeting te gebruiken. Echter zitten de letters vast aan de bakrand en ik heb deze dus niet verplaatst, maar wel mijn oefeningen gereden naar verhouding.
Heeft een van jullie wellicht ervaring met op die manier je proef insturen? Kan ik het dan beter niet doen omdat het lastig beoordelen is of zou de jury daar doorheen kunnen zien? Ik ben benieuwd wat jullie denken!

Is voor mij geen probleem hoor maar als een jury wil dat je op de letter rijdt kan het wel nadelig zijn want de letters zijn er niet :D ... Ik weet waar de letters horen te zitten dus ik maak me er niet zo druk over

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:37

Questquedit schreef:

Ik heb mijn punten voor de 19e terug gekregen vandaag, alleen er staat geen naam van jury/jurynummer bij. Klopt het dat dit vaker voorkomt?
Dan nog een vraag voor de juryleden die hier mee praten. Zou ik misschien mijn proef naar een van jullie toe mogen sturen voor een beoordeling, om te kijken of dat hij echt zo slecht was als hij nu beoordeeld is? :o

Ja hoor stuur maar

Btw een nr van de jury of een naam zou wel fijn zijn maar bij de KNHS weten ze vast wel wie het heeft beoordeelt
Laatst bijgewerkt door JiKaLeNiPau op 18-11-20 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:42

MyWishMax schreef:
WenK schreef:
Wat jammer Roossie! Dat is wel zuur na zo lang wachten!

Lis_Ol, jammer dat het gevoel niet klopte, maar fouten in het grijze gebied horen meegeteld te worden in het naastliggende onderdeel, afhankelijk van waar het het dichtst bij zit en of het cijfer voor het voorgaande onderdeel al gegeven is. Dit moet wel altijd benoemd worden bij het commentaar zodat de ruiter weet dat het om een fout in het grijze gebied ging.

Precies. Het zou eigenlijk juist raar zijn als het niet meegenomen zou worden. Zo heb ik helaas wel eens een 3-2 gehad vanwege een actie in grijze gebied. :') stond wel bij dat de oefening zelf heel mooi was. Je hoort alleen niet ineens achteruit te vliegen en een rondje te draaien.

Klopt dames

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:44

linda2008 schreef:
Roossie, he bah dat is zuur zeg :(

Vera, gefeliciteerd!

Kirsten, oeps dat gaat wel afkicken worden inderdaad :=

Tessie, gefeliciteerd!!

Lis, jammer dat je gevoel niet helemaal overeen kwam. Fouten in het grijze gebied tellen wel mee, anders krijg je acties zoals MWM := hihi oepsie! Maar toch een winstpunt, dus gefeliciteerd :)

Hier iets raars... vanmiddag een winstpunt gekregen voor de proef van 12-11. Daarmee kwam de teller op L2+2, dit stond ook direct bijgewerkt in het beginschermpje met de balkjes. Maar nu ineens staat de teller op 3 :oo als ik er op klik zie ik toch echt nog maar 2 uitslagen met een wp.... zou mijn proef van de 19e een wp zijn en nog niet bijgewerkt? Zo niet, voel ik me wel een beetje l*llig :o := iemand dit wel eens gehad?

Kan een foutje zijn ja, heb ik ook wel eens gehad. Ik was ineens Z2 + 2 met mijn M2 paard.

Even aangeven dan passen ze het aan.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:44

JiKaLeNiPau schreef:
Questquedit schreef:

Ja hoor stuur maar

Btw een nr van de jury of een naam zou wel fijn zijn maar bij de KNHS weten ze vast wel wie het heeft beoordeelt

Super, dank je! Ik ga hem uploaden en dan komt hij in een pb jouw kant op :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:48

Yvank_ schreef:
linda2008 schreef:
Roossie, he bah dat is zuur zeg :(

Vera, gefeliciteerd!

Kirsten, oeps dat gaat wel afkicken worden inderdaad :=

Tessie, gefeliciteerd!!

Lis, jammer dat je gevoel niet helemaal overeen kwam. Fouten in het grijze gebied tellen wel mee, anders krijg je acties zoals MWM := hihi oepsie! Maar toch een winstpunt, dus gefeliciteerd :)

Hier iets raars... vanmiddag een winstpunt gekregen voor de proef van 12-11. Daarmee kwam de teller op L2+2, dit stond ook direct bijgewerkt in het beginschermpje met de balkjes. Maar nu ineens staat de teller op 3 :oo als ik er op klik zie ik toch echt nog maar 2 uitslagen met een wp.... zou mijn proef van de 19e een wp zijn en nog niet bijgewerkt? Zo niet, voel ik me wel een beetje l*llig :o := iemand dit wel eens gehad?

Kan een foutje zijn ja, heb ik ook wel eens gehad. Ik was ineens Z2 + 2 met mijn M2 paard.

Even aangeven dan passen ze het aan.

Dan gaan we daar morgen maar even achteraan. Jammer, ik dacht misschien betekend het dat de 19e ook een winstpunt is... :')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:00

Questquedit schreef:

Sorry, herbeoordelen of een oordeel geven over een cijfer van een collegajury begin ik niet aan. Dat vind ik niet netjes, het zou me ook een beetje verbazen als de andere juryleden hier dit wel doen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:02

linda2008 schreef:
Dan gaan we daar morgen maar even achteraan. Jammer, ik dacht misschien betekend het dat de 19e ook een winstpunt is... :')

Dat zou natuurlijk wel alsnog kunnen he... even verder kijken in de resultaten? Ik weet niet of hij die van morgen al goed laat zien omdat het in de toekomst ligt.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:07

WenK schreef:
Questquedit schreef:

Sorry, herbeoordelen of een oordeel geven over een cijfer van een collegajury begin ik niet aan. Dat vind ik niet netjes, het zou me ook een beetje verbazen als de andere juryleden hier dit wel doen.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. "Zo slecht" was hij ook weer niet, alleen is het grootste deel van mijn cijfers tussen een 5 en een 6. Met een hele hoop zessen zonder commentaar vind ik het dan jammer dat er niets bij staat. Ik vraag me dan vooral af waarom het "maar" een 6 is. Daarom hoor ik dan graag hoe jullie als juryleden tegen deze proef aan kijken, of het dan echt maar een 6 waard is en wat er dan beter aan moet :j

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:11

Mosh schreef:
Ah ik baal. Denk je alles te hebben, proefje in hoofd gestampt enzo. Paspoort dus niet gefilmd :+ Nu twijfelde ik toch al over insturen. 1e keer filmen paar mooie vliegende wissels, drafgedeelte storingen. 2e keer drafgedeelte mooi en wissels slecht. Ga ‘t maar niet insturen. Alvast generale voor nieuwe events in december.

De rest gefeliciteerd met de behaalde punten!

Maar je hebt betaald en het geld toch niet voor punten dus wellicht haal je er nog tips uit?

Er heeft bij mij ook eens een jury van bokt meegekeken, was een beetje onzeker geworden door het protocol. Ze heeft niet 'overgepunt' maar het heeft mij toen wel geholpen het beter een plekje te geven.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:14

Questquedit schreef:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. "Zo slecht" was hij ook weer niet, alleen is het grootste deel van mijn cijfers tussen een 5 en een 6. Met een hele hoop zessen zonder commentaar vind ik het dan jammer dat er niets bij staat. Ik vraag me dan vooral af waarom het "maar" een 6 is. Daarom hoor ik dan graag hoe jullie als juryleden tegen deze proef aan kijken, of het dan echt maar een 6 waard is en wat er dan beter aan moet :j

Een uitleg/verduidelijking bij cijfers vind ik idd geen probleem, maar iig van mij zul je niet horen dat het geen 6, maar een 7 moest zijn. Een 6 zonder commentaar wil ik best aangeven waarom ik denk dat de 6 gegeven is.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:17

WenK schreef:
Questquedit schreef:

Het gaat er toch niet om of je een oordeel geeft over een cijfer van een collega? Ik zie er niet zoveel kwaad in hoor om even een blik te werpen op een filmpje

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:19

urosa schreef:
Mosh schreef:
Ah ik baal. Denk je alles te hebben, proefje in hoofd gestampt enzo. Paspoort dus niet gefilmd :+ Nu twijfelde ik toch al over insturen. 1e keer filmen paar mooie vliegende wissels, drafgedeelte storingen. 2e keer drafgedeelte mooi en wissels slecht. Ga ‘t maar niet insturen. Alvast generale voor nieuwe events in december.

De rest gefeliciteerd met de behaalde punten!

Maar je hebt betaald en het geld toch niet voor punten dus wellicht haal je er nog tips uit?

Er heeft bij mij ook eens een jury van bokt meegekeken, was een beetje onzeker geworden door het protocol. Ze heeft niet 'overgepunt' maar het heeft mij toen wel geholpen het beter een plekje te geven.

Mooi voorbeeld hoe het idd kan. Heeft niets te maken met oordelen over een ander jurylid

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:20

JiKaLeNiPau schreef:
Het gaat er toch niet om of je een oordeel geeft over een cijfer van een collega? Ik zie er niet zoveel kwaad in hoor om even een blik te werpen op een filmpje

Ik las de vraag alsof ze niet tevreden was met de punten en een oordeel wilde of de punten "terecht" waren. Zoals gezegd begin ik daar niet aan. Zoals ze later toelichtte een mogelijke uitleg van de gegeven cijfers te vragen omdat er geen/schaars commentaar staat vind ik wat anders. Dat heb ik idd ook wel vaker gedaan en daar zie ik geen kwaad in.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:22

WenK schreef:
JiKaLeNiPau schreef:

Ik las de vraag alsof ze niet tevreden was met de punten en een oordeel wilde of de punten "terecht" waren. Zoals gezegd begin ik daar niet aan. Zoals ze later toelichtte een mogelijke uitleg van de gegeven cijfers te vragen omdat er geen/schaars commentaar staat vind ik wat anders. Dat heb ik idd ook wel vaker gedaan en daar zie ik geen kwaad in.

Kijk dat bedoel ik. Je kunt het op meer manieren lezen he dus ik begrijp jouw reactie ook wel

Questquedit

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:25

Nu ik het terug lees heb ik het inderdaad verkeerd verwoord. Het gaat me absoluut niet om "kijk wat een slechte punten deze jury me heeft gegeven, daar klopt toch niks van??", maar ik had hem om eerlijk te zijn zelf wel als een (magere) winstpunt ingeschat. Daarom ben ik juist benieuwd naar meer commentaar van mensen die er wat van af weten.

Uploaden duurt alleen wat lang JiKaLeNiPau, maar ik ben er mee bezig!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:56

Blondie20 schreef:

Ik ben alweer een tijdje minder fanatiek op Bokt, maar in deze groep is vast iemand die mij verder kan helpen met de volgende vraag.
Wij hebben nu 2 online proeven gedaan, afgelopen twee dagen kon ik alleen helaas geen gebruik maken van onze binnenbaan en heb ik een proef opgenomen in de buitenbaan (20x60) waarbij ik een balk heb gebruikt om de 20 x 40 afmeting te gebruiken. Echter zitten de letters vast aan de bakrand en ik heb deze dus niet verplaatst, maar wel mijn oefeningen gereden naar verhouding.
Heeft een van jullie wellicht ervaring met op die manier je proef insturen? Kan ik het dan beter niet doen omdat het lastig beoordelen is of zou de jury daar doorheen kunnen zien? Ik ben benieuwd wat jullie denken!

Ik weet niet hoe de jury het nu gaat beoordelen, maar voor de volgende keer zou ik even de letters zelf uitprinten en op de juiste plekken ophangen, dat maakt het voor jezelf ook makkelijker! :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:00

Texas02 schreef:
Blondie20 schreef:

Ik weet niet hoe de jury het nu gaat beoordelen, maar voor de volgende keer zou ik even de letters zelf uitprinten en op de juiste plekken ophangen, dat maakt het voor jezelf ook makkelijker! :j

Ik kan meestal de letters niet lezen, maar als orientatiepunt is het wel fijn als er iets staat, al zijn het omgekeerde emmers oid.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:06

Ik twijfel om met mijn 3 jarige een B proefje door te sturen online om eens te kijken hoe dat gaat. (en omdat ik het wel leuk vind om eens in apenpakje een rondje te sturen haha).

Klopt het dat ik voor eind november weer een online event kan inschrijven? Dan kan je nu nog niet inschrijven toch?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:35

@SteffiiY: op dit moment kan je je niet inschrijven. Het event voor de 26e zit vol. Er komt een ander systeem begin december en ik vermoed dat we daarop moeten wachten voor we weer online een proefje kunnen opnemen. Dit stond vandaag in de nieuwsbrief van de KNHS.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:47

Ow top, dankjewel :D Dan wacht ik nog even :D

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:20

Jeetje, op de KNHS site bij nieuws: mogelijk weer meetmomenten op korte termijn mogelijk!! *\o/*
UPDATE 18 november 12.30 uur

Corona update: milde versoepeling maatregelen

Tijdens de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge op 17 november is aangekondigd dat vanaf 19 november 0.00 uur de extra maatregelen vervallen en we teruggaan naar de maatregelen zoals deze zijn afgekondigd op 13 oktober jl. De belangrijkste boodschap van de overheid hierbij is dat het aantal besmettingen aan het dalen is, maar dat het aantal nog niet laag genoeg is. We moeten dus nog even volhouden, ook in de paardensport. Wel zijn vanaf donderdag groepslessen in de paardensport weer toegestaan.

Minister de Jonge sprak de verwachting uit dat begin december, als de daling doorzet, er mogelijk een verdere versoepeling van de maatregelen komt. Met de dan geldende maatregelen wordt gekeken of meetmomenten of misschien zelfs een vorm van competitie vanaf dat moment weer mogelijk is. Indien de besmettingen en ic-opnames nog verder dalen, is de verwachting dat de tweede helft van januari een tweede versoepeling kan worden doorgevoerd en dat we dan weer op het niveau zitten van deze zomer. Volgens de routekaart van rijksoverheid en NOC*NSF zou dat betekenen dat er dan ook weer verruiming komt in het rijden van wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:28

Ja ze weten dus nog helemaal niets natuurlijk! Want de overheid wijkt ook wel van de routekaart af als het moet. En de Jonge en Rutte spraken helemaal niet van dat sport horeca etc weer los kunnen....

Maar dat heel voorzichtig kijken of het misschien mogelijk is dat je in eigen kring de feestdagen toch kan vieren met iets meer mensen... Hoe de KNHS daar van maakt dat vanaf 8 december meetmomenten wellicht weer kunnen is mij een klein beetje een raadsel.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:31

@Yvank: je mag met 30 personen in 1 ruimte zijn, mits je 1,5 meter afstand kan houden. Thuis niet, dan mag je max 3 gasten ontvangen.