[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_bokworst

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:21

Daar houdt ze vast niks aan over! Paar keer iets lager trainen, ook voor je eigen vertrouwen. Dan komt het vast helemaal goed :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:29

_bokworst schreef:
Daar houdt ze vast niks aan over! Paar keer iets lager trainen, ook voor je eigen vertrouwen. Dan komt het vast helemaal goed :j

:j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:15

Vandaag weer met schimpie dressuur lesje gedaan. Ik ben toch weer blij met der. Ze liep zo fijn :)

Ik ga weer plannen maken, in de B rond tuffen totdat het saai word ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:17

Ik was gister zo benieuwd of hij iets geleerd had van vorige week... Nou half is het antwoord. Hij stopte meteen vuil op hindernis 1 en kwam wat omhoog. Daarna even streng toegesproken en meteen een klap gegeven als hij maar iets twijfelde. Daarna alle twijfels weg en wel wat gespannen parcoursje gesprongen. Hij wist niet hoe hard hij er overheen moest. 2e rondje niet meer elke keer op groot laten springen en kwam de rust en vertrouwen weer wat terug :)
Zondag maar weer eens dressuur starten, ben benieuwd want de laatste tijd gaat ie best lekker. Kijken of ik nog eens de punten voor de Z2 kan halen. Lijkt me zo leuk om de vliegende wissels mogen springen in een proef :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:52

Fijn Elke!

Zou denken dat dat vieze stoppen er toch uit moet gaan als je zo consequent blijft Vibabu.

Ik heb gisteren heerlijk gelest, kon zelf mooi rustig blijven en dan gaat hij zo ontzettend fijn springen. Nu dit vasthouden!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:38

Lekker elke!
Ooh vibabu. Dit klinkt hoe ik mijn cross heb gereden :o
Fijn Eva!!

Zondag weer starten in Almere twee keer L :D ik wil vaker paar weken achter elkaar starten haha heerlijk om in zo'n ritme te zitten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:54

Ik hoop dat dit de laatste keer was :D Ben heel benieuwd hoe hij het volgende week in de cross gaat doen. Hij had wel door dat stoppen geen optie was en dan maar wat harder of hoger er overheen.

Ik denk dat dat ritme ook te maken heeft met het weer :') ben ook helemaal weer into wedstrijden. Totdat ik me vandaag op wilde geven en voor een weekendje voor 1 paard 75 euro inschrijfgeld kwijt ben :/ Ben nog even heel hard aan het nadenken of ik dat er wel voor over heb. En dan heb ik puppy nog niet bij gerekend om daar een oefenparcoursje mee te springen. De lol gaat er wel een beetje af zo met deze inschrijfgelden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:56

Waar is dat dan Vibabu? Dat is pittig geld!

Ik merk aan Evel (en mezelf :D ) dat vaak weg gaan wel beter werkt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:18

In Den Helder, is dan 2 dagen. 4x dressuur en 2x springen. Echt geen bijzondere wedstrijd, snap echt niet waarom het ineens zoveel moet kosten. Als het nou een gigantische wedstrijd was met super veel voorbereiding en uitleggen van banen... En aangezien ik toch geen bewegingswonder heb is de kans om een beetje bovenin te eindigen ook vrij klein.
Een van de grotere concoursen hier in de buurt waar ook leuke prijzen te verdienen zijn heeft niet eens zoveel inschrijfgeld.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:42

Idd veel geld maar ik ben als ik met beide paarden springen start ook al gauw 45/50 euro kwijt.
Haha ja veel weg helpt inderdaad maar ben afhankelijk van mijn vader en die kan natuurlijk niet ieder weekend.

Kent iemand hier toevallig springstal F.olkert K.elderman uit R.insumageest?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:16

Op zich is €10 per proef/parcours best normaal hier in de buurt. Dus had ook wel verwacht rond de 60 euro kwijt te zijn. of 75 incl 2 oefenparcoursen. En als het nou een groots opgezette wedstrijd zou zijn. Veel banen, grote parcoursen, veel deelnemers, veel publiek, veel prijzengeld. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar 1 springtuin en 3? dressuurbanen :o Prijzengeld is ook meestal waardebonnen dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Nee ik geloof dat mijn enthousiasme een beetje weg is -O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:52

12,50 per proefje hier, maar vind 50 of 75 ook nog wel een verschil hoor.

Niet bekend mee Laura! En lekker je E halen, kun je zelf op pad :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:52

Die ken ik wel Laura :j. Hoezo?

Inschrijfgeld loopt soms inderdaad de spuigaten uit :o
Als ik kijk wat een weekend concours mij soms kost := Gelukkig komt bij mij de rekening achteraf :P

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:00

Volgens Gismo zijn paspoort heeft hij hem gefokt!
Jaa is veel geld maar ik doe dan 2x 10 voor oefen springen en 2x 12,50 voor B springen. Dus binnenkort moet ik 4x 12,50 dokken voor wedstrijd met beide. Vandaar m'n redenatie dat dan 75 voor 6x opzich niet heel gek is :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:08

Nee, maar waar is de tijd gebleven dat je gewoon voor 8 euro kon starten? Het lijkt nu net 'je mag 12,50 max vragen van de KNHS dus dan doen we dat ook'. Voor een groot concours waar veel werk in zit oké (van die terreinen waar de paarden van Gomir lopen :D), maar dit is niet echt iets bijzonders.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:10

Dat is ook zo alleen ben ik ondertussen ook dus al gewend aan minimaal 10 euro. Eigenlijk idd te gek voor woorden maargoed niks aan te doen vrees ik...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:42

Ik had al ingeschreven.. Niet naar gekeken. Maar dressuur sla ik denk ik over dan... Maarja wel lekker dichtbij, dus benzine is bijna niks en dus ben ik nog steeds goedkoper uit :+
Volgens mij bij deze wedstrijd geen waardebonnen. Alleen de normale...

Cas is ook geboren in Rinsumageest, maar niet daar :+
Laatst bijgewerkt door Goldie op 20-05-16 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:43

Dat is ook wel zo, maar toch.... ze krijgen het wel een beetje hoog in hun bol :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:44

Kleine vereniging, moet ergens z'n geld vandaan halen... Maarja, zo komt er niemand :=

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:23

Hier is 10 Euro wel de Max hoor. Als het ergens 11 kost en op een andere kleinere locatie bv 9 kies ik daarvoor :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:26

Alles is hier 12.50 in de buurt, rondje BB een tientje soms. Net als Laura, we weten niet beter eigenlijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:51

Hier wisselt het heel erg tussen de wedstrijden wat het startgeld is. Tolbert op donderdag is altijd tien euro, maar dan wel waardebonnen als prijs.

Wat is zijn stamboeknaam Laura? Misschien ken ik de moeder wel.
Je kunt Folkert best even bellen hoor, vindt hij vast niet erg ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:52

Als je bekijkt wat het gemiddeld besteedbaar inkomen is in deze stad.... Dan is het gewoon niet handig om zo de prijs omhoog te gooien. Het staat al bekend dat het altijd lang duurt voordat de uitslagen er zijn en de meeste gaan er heen omdat het zo lekker dichtbij is. Ik denk dat er genoeg mensen nu zeggen oke ik start of minder of ik start niet.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:55

Wow 75,- is wel erg veel! Hier in de buurt is het maximaal 10,- per rondje/proefje, maar meestal rond de 7/8,-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:08

Z'n stamboeknaam is ook Gismo. Moeder is Lolita als ik het goed heb!