[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:18

Ik open facebook zo even, ben benieuwd naar de foto's Lithya!

En Dior gaat super zeg! Die pakt het mooi snel op :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:52

Zooo even ego postje :D

Ben net thuis van hippinkster Hattem, suuper fijn rondje B gereden! Uiteindelijk nog 9e van de 51 geworden met 71,5 punten :) suuper tevreden!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:14

Netjes!!!
Ik was gister op wedstrijd met jonkie. Wilde even een keer testen of ijzers nodig zijn of ze ook op blote voeten kan. Nou, geen twijfel mogelijk, ze kan echt niet zonder ijzers. Doodeng en gleed alle kanten op. Nou was de bodem ook glad maar dan nog, ik denk niet dat een minder gladde grasmat geen glijpartijen gaat brengen. Was blij dat ik weer veilig op de grond stond en ik ben niet bang aangelegd :') 1e proef was ook helemaal drama met wat spanning er bij. 2e proef reed ik ook erg voorzichtig maar ging iets beter. Grappig vond ik het wel dat ik een 8 in de ene proef voor verzorging kreeg en in de 2e proef een 6,5 met als tip er achter 'ijzers' :') bij de eerste proef kreeg ik onvoldoendes voor wijze van rijden etc :') terwijl in de 2e dat gewoon voldoendes waren :')
Uiteindelijk 171 en 187,5 gereden maar dat vind ik op zich niet zo belangrijk. Het is namelijk een stresskip en was erg blij dat ze wel ontspannen was :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:39

Gefeliciteerd bokworst.
Nou ben je daar ook weer echter Vibabu :) toch puntje. Soms kan het raar gaan met jury's..

Ik heb fijn dressuur gereden. Helaas de eerste proef net iets te veel foutjes en dus net geen winst. Tweede proef lukte al veel beter een dikke 190,5 gehaald :D En zo heb ik meer punten in de L2 dressuur dan in het L springen... Want ja daar ging het weer totaal mis :(

Ik zit echt met handen in het haar met wat nu te doen. Ik heb er echt alles aan gedaan, zadel check, paard check, privé les, laag springen, etc etc en nog laat ze me weer zitten.. Zou bijna gaan denken dat we geen combi meer zijn :(

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:53

Ik reageer morgen op de rest maar;
Ach nee wat k*t Elke :( Lijkt mij rete lastig om mee om te gaan dus ik hoop dat je een oplossing vind.. Vind ze het springen dan wel leuk? Of waarom stopt ze? (Of zeg ik iets heel raars met of ze het wel of niet leuk vinden?)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 00:13

Ik wil best een paar keer mee naar tiebot ofzo Elke.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:53

Wat vervelend Elke.. :(
Wat ik de vorige keer in Dalfsen zag is dat je met behoorlijk tempo het parcour door wil komen. Misschien ligt je basistempo te hoog met te weinig ondersteuning van joun kant?
Is ze puur gemeen of is er iets rijtechnisch? Omdat medisch alles al bekeken is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:42

_Elke schreef:
Ik zit echt met handen in het haar met wat nu te doen. Ik heb er echt alles aan gedaan, zadel check, paard check, privé les, laag springen, etc etc en nog laat ze me weer zitten.. Zou bijna gaan denken dat we geen combi meer zijn :(

Wat klote Elke! Zou het misschien eens helpen om je instructie mee te nemen en bijvoorbeeld HC te starten met een oortje in? Dan heb je wat begeleiding onderweg. Het heeft mij veel geholpen dat m'n instructeur mee ging op cc. Of zit het misschien bij jou 'tussen je oren', dat je heel veel spanning op bouwt onbewust?

Ik roep maar wat hoor, ontzettend vervelend dat het zo gaat.

Vibabu, mooie trainingsrondjes toch, ook belangrijk.

Gefeliciteerd Bokworst!

Ik heb Ciocco niet op FB, zal je even pben.

Sanne :*

Laura gaat ook weer de goede kant op, klein klootzakje ook he :D

Ik ben gisteren gestart in Houten, vorige keer te kort losgereden, nu iets te lang. Eerste stuk van het parcours was heel mooi maar in het tweede stuk werden we slordig, en een balk door mijn fout. Heb me voor eind van de maand voor 2 rondjes L ingeschreven. :oo

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:36

Wat een onwijs leuk beest heb je toch Sanne!
Gefeliciteerd bokworst!
Ach weet je dat ook weer, fijn dat ze wel relaxt was vibabu!
Netjes Eva! En dat kunnen jullie :D

Klootzak is het sowieso die Mickey haha. Hij heeft dus gewoon soms periodes dat ie denkt: jullie kunnen allemaal de boom in, ik doe wat ik zelf wil. Maar gelukkig gaan die ook weer over :Y)
Deze foto moet ik gewoon even laten zien, net een echte pegasus/eenhoorn toch met die regenboog?! :')
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:12

Ik vind het toch wel een heel gaaf mormel hoor :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:26

Wauw die foto is erg leuk geworden! Helemaal leuk omdat t een schimmel is :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:58

Wat k*t zeg Elke -O- Misschien eens door iemand anders laten starten?

Vandaag heerlijk met Casje naar het bos geweest, mevrouw is vandaag 9 jaar geworden en dat moest natuurlijk gevierd worden :Y)
Ergens echt een brakke afstand (kreeg der niet meer zo goed op het achterbeen), ze wist me gelukkig te redden maar daarna was ze wel wat voorzichtiger. Wel heerlijk af kunnen sluiten met waterbakpret :D

Gave foto Laura! Start je nu weer in het blauw :P

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:13

Jeetje Elke, wat rot.. -O- Wat Goldie zegt, wat als een ander erop zit? Misschien zit het toch onbewust bij jezelf.

Laura, wat een gave foto! En fijn dat het nu in ieder geval weer zo goed gaat!

Goldie, gefeliciteerd met je paard! :D

Sanne, ik vind je paard ook echt mega knap! <3

Eva, jammer dat ik niet wist dat je daar ging starten! Ik was er ook even kijken, maar toen was de L al bezig. Anders was ik wel wat eerder gekomen. Ah spannend hoor, L. Weet ook zeker dat het wel goed komt. Je paard heeft vermogen zat! Hoe gaat het met het bokken?

Zijn er mensen die toevallig 25 mei naar Bunschoten gaan? Is op een woensdag. Bij ons neemt het vertrouwen weer iets toe. Hopen dat het in een stijgende lijn gaat. :) We hadden afgelopen woensdag wel echt een fijne springles gereden. Heb nu al zin in morgen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:24

Elke :*
Laura gave foto zo!
Gefeliciteerd Bokworst!
Vibabu toch weer een puntje erbij!

Ik moe gauw op pad met Chall, want hij is me thuis zo waus dat kan ook niet goed zijn voor z'n benen :=

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:24

Zo ik ben de eerste teleurstelling weer beetje te boven.
Dank jullie wel voor alle reacties en tips! Even stuk voor stuk :)

Laura; springen vind ze volgens mij nog wel leuk want ze wordt heel fanatiek met trainingen etc. Maar ik ben bang op dat op deze manier ook haar plezier er aan gaat.. En dan nog weer verder de put in gaan.
Anne; Tnx , ik wil inderdaad nu maar weer oefen parcoursen gaan rijden. Beter dat dan steeds de wedstrijd spanning etc.
Carola; Ik heb juist met Gert ondervonden dat haar basistempo hoger ligt dan bij andere. Als ik mijn tempo wil verlagen dan krijgen we een galop sprong van 50 cm ... juist door haar naar voren te rijden en dan meer in mijn hand te ontspannen gaat het beter. Het is echt rij technisch van mijn kant.

We helpen elkaar niet. Juist werken we elkaar tegen. bijvoorbeeld gisteren ga ik de ring in en het eerste wat ze doet is der kop in de lucht en compleet de rug weg drukken en mij buitenspel zetten. Met z'n strakke rug kun je natuurlijk nooit fijn over de hindernis gaan. Laat staan rekken in een dubbel om de tweede te halen. Logisch dat ze stopt. Ik had de hartslag meter om en tijdens dat ik de ring in ging schoot die van 40 naar 140 . Soort van stress, hectiek dat ze weet wat komen gaat.

Pantykous; ja dat wil ik ook een keer proberen ja. Maar ik ga nu even niet meer op cc maar oefen rondjes rijden. Mochten we dan klaar zijn voor een parcours is dat wel een goed idee ja!

Een paar maanden geleden toen we ook zo in een stop zaten (eigenlijk is het al een jaar aan de gang dat het op en neer gaat) heeft Alice erop gezeten. Toen probeerde ze het ook maar Alice is natuurlijk veel sneller in haar reactie en houding is 100 keer beter en ze zet haar altijd goed bij de hindernis.
Maar ik vind dat een paard ook best mee mag kijken en soms helpen. Ze moeten de wil hebben om over de hindernis te gaan.

door dit alles is mijn motivatie ook ver te zoeken. Maar kan het ook nog niet zeggen dat ik het ga opgeven. 1,5 jaar geleden reden we of foutloos of misschien 1 balkje daarom weet ik wel dat ze het kan, het zit erin. Maar of ik diegene ben die het eruit kan krijgen... daar begin ik wel aan te twijfelen..

'Gelukkig' is het springparcours van SGW winterswijk maar 95 cm...... maar het schiet door m'n hoofd, wat als het daar ook mis gaat.....

sorry voor de ego post .. -O-

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:21

Rot Elke!

Toen ik in een periode zat dat de afstanden steeds niet klopte en ze begon met weigeren ben ik lage lijntjes gaan springen. Beetje spelen, huppeltjes maken.
Nu kon het laatst tijdens de springles weer simpel omhoog.

Misschien ook zoiets proberen? Er echt weer een spelletjes van maken?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:03

Hmm. Lastig. Nu is er natuurlijk hoger basistempo en hard. Is het misschien nog gewoon zoeken naar een juiste verdeling met alles? Je tempo, waarin jij moet veranderen met afstand passen natuurlijk en zij met alles?
Ik moet zeggen dat vosje ook het parcour aflegd met haar hoofd in de lucht, dus ook daar moet iets in te vinden zijn!
Periode alleen maar laag trainen heb je ook al gehad of niet? Met de vos wisselen we dit ook altijd af, laag, wenden en bochten, lijntjes, losse hindernissen etc.
Kan er niet meer over zeggen omdat ik je niet zo kan zien rijden haha. Maar probeer mee te denken. Tof is anders, maar hou vol!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:57

Wat balen Elke...
Ik vind t lastig om je tips te geven en volgens mij heb je al supergoede begeleiding.
Gaan Gert en Alice mee naar wedstrijd? Dat ze misschien zien wat er veranderd bij jullie in de ring?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:16

Wat balen als je niet weet waardoor het komt! Ik heb van de winter een tip gekregen tijdens een crosstraining dat ik te veel ga jagen naarmate het parcours gaat en het dus steeds harder en groter springt, daardoor zou hij juist onzeker gaan worden. Maar goed dat is dus bij mij van toepassing. Jij heb denk ik goede begeleiding die het heel goed weten :D

2 weken geleden rondje gesprongen tijdens de onderlinge wedstrijd. Kreeg nu een paar foto's :D echt niet geweldig maar vind deze wel grappig. Lekker laag springen en kilometers maken. Dan komt de hoogte vanzelf wel.
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:06

Dat ziet er toch heel relaxed uit Vibabu!

Heeft niks met springen te maken maar <3 :

Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:34

Vibabu wat een leuk paard heb je! Is hij nog jong?

Eva, hele mooie foto! Hypofocus maakt ook altijd mooie foto's. :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:56

Ze vond het best spannend. Tenminste, het met alle paarden in de bak en springende paarden. De hindernissen zelf vind ze niet zo spannend en springt er gewoon (maar onwennig) overheen :') deze heb ik vorig jaar augustus ofzo samen met m'n zus gekocht. Ze is 5 en nu een jaar onder het zadel ongeveer en erg sensibel :')
Dit is niet de draak waar ik het meestal over heb :D dat is deze:

Afbeelding

Wat een mooie foto pantykous!!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:22

Vind alle foto's mooi die weer zijn geplaatst!!

Succes Elke om het juiste puzzelstukjes te vinden!!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:44

Ik ga 25e misschien naar Bunschoten met Gis als mijn vader tijd heeft, Nann!
Mooie foto's van de paardjes zeg!! Bij bloesem wil ik ook nog steeds, volgend jaar een poging doen :P

Ik heb de oplossing waarom Gismo ineens zo pakte op links! Zijn bovenste haaktanden zijn aan het doorkomen, je voelt ze onder het tandvlees zitten en hij deed laatste tijd ook ineens moeilijk met de neusriem vast maken. (Heb ik al geen aansnoer dus heel strak gaat sowieso niet). Maaar nu een gaatje losser is er niks meer aan de hand, dus dat deed 'm gewoon zeer :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:59

Gos. Arme Mickey, gelukkig nu gevonden :)

Gave foto Eva!

Wij hadden springles vanavond. Ging echt zo lekker, alles klopte.. Tot het ineens echt hoog werd en we een keer een foute afstand hadden. De keer erna twijfelde ze, maar sprong toch... Ja, dan gaat het dus niet meer. Klapten midden in een oxer van ruim 1,20m.. Balk doormidden... De keer erna stopte ze, snap ik volledig. Vertrouwen was even zoek, dus dat moest ik der weer geven, maar vond het rete hoog... Met wat stem aanmoedigingen deed ze het gelukkig weer, maar de mooie afstanden waren zoek.. Baal wel omdat het zo fijn ging en de eerste paar hindernissen op die hoogte gingen fluitend.. Hoop dat ze er niks aan overhoudt :=