[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:27

Niet leuk vibabu :n

En goldie heeft fijne springles gehad :j Wanneer ga je weer eens op concours?

Wij hebben het eerste concours op gras weer achter de rug. Hurricane deed het super! Die is echt helemaal nergens van onder de indruk :+ Die tenten die horen daar natuurlijk, want mijn fans moeten toch ergens kunnen zitten ;)
Gupje vond het in het klassiek wel iets spannend en kreeg daardoor twee foutjes, progressief 1 pechfoutje. En Bella begon niet helemaal lekker in het klassiek, want ze kreeg de bibbers van het applaus voor haar voorganger. Gelukkig nog wel binnen de 45 seconden countdown weer in de vooruit en met twee foutjes op stijlsprongen best tevreden. Jacht liep ze mooi foutloos, net buiten de prijzen.
Eddie mooi thuis nog even dressuur gereden. Dacht dat de bodem slechter zou zijn en dan heeft het met Eddie helemaal geen zin om te starten :+ Daarna nog even de jonge paarden gefatsoeneerd en nu ben ik moe :P

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:12

Oh balen zeg vibabu..
Fijn dat je les lekker ging Goldie!
Klinkt als een goede dag Gomir!

Hier heerlijk twee uur in het bos gereden met Mickey en Gismo was een dagje vrij dus die twee hebben nog de middag lekker buiten op de wei gestaan :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:13

Rotzak vibabu...

Gomir.. Geen idee, heb het idee dat er weinig is maar dat is mijn idee :P
Nu is outdoor beukers, maarja nu op soort van vakantie :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:56

Vanavond wel fijn met t jonkie gesprongen. Springtalent is het niet maar ze heeft wel lef en begint al best handig met haar benen te worden! Parcoursje van 70 cm denk ik gesprongen. Nu nog even oefenen op recht houden ipv slangevoltes. :)
Wel een tante is het! Ze speelde voor ballerina vanmiddag in de paddock. Stijgeren en dan een rondje draaien op dr achterbenen :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:59

Wat een pannekoek vibabu, daar wordt je niet blij van! :n

Gupje wordt ook al vlot een dappere dodo he Gomir?

Heerlijk Laura, is ook goed voor ze, even lekker naar buiten.

Ik ben eergisteren weer naar n crossterrein geweest, was super leuk! Hij wordt er ook echt blij van, water ging ook weer beter.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:09

Vibabu wat een rotzak!
Ik word soms al gek van die van mij, thuis springt ze alles en in een mooi tempo en op concours is er altijd wel iets eng waardoor ze gaat slingeren/afremt/erlangs gaat maar nooit echt gemeen of zo.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:57

Wat een zak zeg vibabu!
Wel mooie ballerina erbij ;)

Lekker dagje gehad dus laura.
Toppers van gomir ook weer hun best gedaan.

Ik heb gisteren cross gereden in Heerjansdam. Dressuur was tussen het springen en de cross. Rond crossende pony's en sketterende omroepster maakte van mijn dressuur proef meer een "passage-zonder-aanleuning-wegschietende-proef" beetje lage punten dus..

Springen was echt nog even spannend want het los springen was krap en stoffig dus ik begon te duwen en te trekken ipv loslaten en zelf mee te gaan wat resulteerde in twee weigeringen en een grote paars blauwe plek op m'n arm omdat ik niet meer kon sturen om een staanderblok heen. Auw.

Gelukkig door naar de cross. We begonnen top, helaas op 7 een echte langsloper omdat ik te hard ging en de bocht niet meer haalde. Kan mijzelf wel voor m'n kop slaan zo dom. Verder een flauwe stop van haar kant op een smalle. Afstand was goed, ritme was goed.. Jammer.
Het water deed ze dan wel weer foutloos erin springen!!
Dus beetje trots en beetje dom maar het was lekker weer en gezellig met Anne! :D

Over weekje op ons eigen concours weer starten :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:11

Lastig, dressuur tussen springen en cross in!

Wat een drukte Gomir! :D

Ik ben vandaag het bos in geweest. Wilde eerst even dressuurmatig trainen maar paard had er écht geen zin in.
Heenweg naar het bos dacht ik "waar ben ik aan begonnen" maar eenmaal in het bos werd ze relaxter. Ze begint ook steeds meer lol te krijgen in lekker galopperen :D
Eerst snapte ze dat niet, maar nu begint ze heerlijk aan te trekken (en ik denk alleen maar: ooooh als ze nu schrikt :') ).

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:14

Haha dat gevoel had ik ook vandaag met het andere paard wat ik regelmatig rij. Die zwabbert alle kanten op als ik wil galopperen buiten en is ook zo ontzettend snel. Dan denk ik ook wel eens.. Hakken laag en schouders terug..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:48

Hahaha Snorlex heel herkenbaar :')
Poeh ik zou dat niet kunnen op zulk druk terrein een proefje rijden elke!
Fijn dat je jonkie het springen leuk vind vibabu!

Gismo gister weer gereden. Hij pakt alleen helemaal vast om links en ik heb dan dus de neiging terug vast te pakken .. Probeerde er echt vanaf te blijven maar dan liep ie dus steeds rechts gesteld. Is weer iets van de afgelopen weken. Want eerst was rechts z'n vaste kant :') zit ie in ieder geval niet vast. Als iemand nog tips heeft erg graag :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:11

Zo recht mogelijk in de schouders houden en niet teveel willen buigen :)
Veel 8-jes rijden.

Althans, dat is wat ik dan vaak doe haha.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:40

Vanochtend zo fijn gesprongen. Sinds november eens wat anders dan bruine balken. Zeiltje. Tonnetjes onder de hindernis. Niet stoppen en hoe hoger het werd hoe enthousiaster hij werd. Moet maar weer op concours.

Rijd ze dan ook wel juist met stelling op de kant waar ze sterk worden. Dus rechtsom juist met stelling links.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:38

Hm ja dat wil dus ook niet echt zonder dat ik een lamme arm krijg :') Heb vandaag even gedaan zoals het helemaal niet moet, met los/vast contact, alleen met de linker kant dus. Máár na 20 minuutjes liet meneertje wel los en kon 'm toen weer op twee teugels de bak door sturen :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 01:15

Ik tik hem met de spoor van de strakke kant af. En dan contact op beide teugels even zwaar houden en met de benen hoofd er recht voor rijden. Bij een echt scheef dier ben ik daar wel even zoet mee. Wel dankbaar werkje om te doen.

Mijn dochter was vandaag weer op mijn paard aan het sturen. Hij was iets te scherp aan de hulpen. Salsa als zij ging verzitten. Was erg grappig om te zien. Voor haar ook weer een leermoment.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:58

Sorry ben nieuw op bokt dus als dit hier niet hoort ^^

Aantal jaar geleden een nieuw paard gekocht was de bedoeling dat ik met m ging springen. Goed ik begon dus met springwedstrijden niks aan de hand, maar toen in eens werd hij kreupel. Eerst linksvoor toen een paar dagen later rechtsvoor. Da kon niks vinden en na een paar weken liep hij weer super. Een half jaar later kreeg meneer een peesblesure oke halfjaar stil staan en toen heb ik m weer opgepakt en raad eens? Weer een peesblessure deze keer aan een ander been.. Hij gaat nu niet meer met de rest het grote land in maar staat in een klein stukje land waar hij niet zo kan gaan rennen en bokken (Da dacht dat het daar van kwam) en nu heb ik hem inmiddels een halfjaar weer opgepakt inclusief het springen en hij heeft nog geen 1x weer kreupel gelopen. Ik zit er aan te twijfelen om met hem weer naar springwedstrijden te gaan. Ik zit echt enorm te twijfelen wat zouden jullie doen?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:42

Pancakes laat eens een goede orthopedische hoefsmid er naar kijken en vertel hem wat jouw sportboek met je paard is. Ik ben net weer klaar met peesblessures aan beide voorbenen doordat mijn paard een net verkeerde hoefstand had tov het (zware/hoge) springwerk wat hij moest doen. Blessure laten genezen en een iets ander beslag en nu kan ik weer aan de gang.

Zoals jullie lezen ben ik dus weer wat aan de gang, beetje springen opbouwen ook. Paard is dolgelukkig, staat een filmpje op m'n insta. Door de recente kneuzing van mijn ribben kan ik alleen na de sprong niet helemaal balans houden dus klap weer voorover. Is even weer sterker worden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:34

Jullie wisselen elkaar mooi af met blessures Mirthe!! Mooi dat je weer voorzichtig los mag!

Pancakes, wat zegt je eigen gevoel over de diagnose? Als hij niet mag rennen lijkt het mij dat een misstap bij het springen ook genoeg is.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:01

Vind het ook een beetje typisch verhaal.
Die van mij had een peesblessure waarschijnlijk veroorzaakt door het stoppen op de hindernis en combinatie met een te stijle voet. Rust, andere stand van de voet, opbouwen en laten controleren voor te gaan springen. Daarna geen last meer van gehad.

Vandaag onderlinge wedstrijd gereden. 208 in een Z2 proef en een balk in het springen. Ik werd zo boos op t beest dus hij heeft niet getwijfeld om niet te gaan :Y)
Word alleen zo moedeloos van de mensen die hem alleen zo zien... Ahhh zo'n lief paard! Hij is zo ontzettend braaf! Ja, gister lag ik er 3x bijna naast omdat meneer van een golfje op het strand in paniek raakte, stil staat en 90 graden wegrent. Na een brul dat hij moest ophouden met z'n stomme gedrag en een paar schoppen "schrok" hij ineens niet meer. Zó ontzettend irritant!
Puppy had een balkje in het springen en 192 punten in L1 proefje. Met inspringen nog een weigering, hij vond de rode balken gek :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:58

Tja dat hou je altijd vibabu.. Mensen bij mij op stal verklaren Mickey staats gevaarlijk maar dat is ie echt niet :')
Wel fijn dat ie nu wel ging en netjes van je proef!

Vandaag voor het eerst met allebei op wedstrijd geweest. Gismo de eerste keer en die loopt zijn rondje in galop (hele overwinning), is bestuurbaar en laat alles netjes liggen dus twee keer foutloos :D
Mickey eerste rondje een stomme balk omdat ie de parcoursbouwer ineens zag zitten en tweede rondje foutloos met tweede prijs en twee keer 72 stijlpunten!
Helemaal trots op mijn paarden <3
Afbeelding
Afbeelding

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:26

Zo dan, ik was jullie helemaal kwijt joh! Maar hallo :wave: , haha.

Laura, top rondjes! Super!

Hier gaat alles goed. Dior gaat (letterlijk) met sprongen vooruit. De laatste tijd doe ik minimaal 2 keer in de week gymnastiserend springwerk met 'm. (Veel cavaletti's met verschillende afstanden etc.) Doet hem onwijs goed, hij wordt steeds handiger en heeft er onwijs veel plezier in. Met dressuren heb ik er ook lekker profijt van want hij wordt steeds wat sterker van achter.

Afgelopen week voor het eerst met hem naar een vreemd terrein geweest (dankzij Eva <3 ) en heeft hij zijn eerste crosshindernisjes gesprongen. Ik heb toen ZO genoten op hem. Hij was heel braaf en deed kneiterhard zijn best. Water ging hij ook zonder al te veel aarzelen in. Voor een eerste keer echt heel tevreden. Helemaal gezien hij gewoon nog groener dan groen is wat betreft vreemd terrein e.d.
Zo, ik heb er een lekker kletsverhaal van gemaakt maar tot zo ver. :')

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:15

Goed om te lezen dat iedereen zo blij is met hun paarden. Lekker bezig allemaal! :D

Hier ook niks anders dan genieten: vrijdag had ik na 6 weken weer eens springles. Ze deed het echt heerlijk, geen foutjes, geen gemiep en ze sprong echt prachtig omhoog. Helemaal trots dus! <3

Ben nu bezig met 't uitzoeken van wedstrijden voor de zomer. Gaat veel dressuur worden merk ik wel, zijn er een aantal hier heel dicht in de buurt én we hebben er een op stal. Kijken of we deze zomer 'n klasse hoger kunnen komen. Hoeven nog maar 4 winstpuntjes, dus als ze zo goed blijft lopen moet dat lukken. :D Verbaas me erover hoe ontspannen en soepel ze in haar lijf is. Komt absoluut door het springen, kan niet anders! :P

Wat is jullie planning? Nog een grote uitdaging in de agenda? Had voor mezelf besloten dat ik Outdoor Brabant wil proberen (springen in dit geval). Kijken wat ze van zo'n grote hectische wedstrijd vindt. :=

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:46

Klinkt goed Sanne en Bunn!
Qua agenda ga ik alleen springen haha. Wilde ook nog kijken naar wat crosslessen met het witte monster want dat vinden we allebei wel leuk. Ennneeh einde van de zomer vakantie nog een weekje op instructieweek :D
Stoer dat je Brabant wilt proberen! Ik vermijd nu dat soort kijkerige dingen met Mick want die slaat dan toch dicht :(:)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:56

Hoi! Mag ik me ook melden?

Ik start nu sinds een paar maanden B springen met mn paard, en het lijkt me leuk om mee te praten :)

_Nikyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:59

Hoi! Ik zou me ook graag willen melden. Ik start B springen met mijn paard :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:32

Gezellig :) welkom.

Ik heb maandag ons eigen concours en tevens is dat een selectie wedstrijd. Ik ga maar weer eens een poging doen tot...

Daarna in juni wat crossen.
Ze heeft alleen nu iets reactie op der benen. Dikke gal. Volgens da komt het door het warme weer in combinatie met vers gras en daarna een cross. Deze week kalm an dus. Wel balen want met springen gingen we net zo fijn en we hadden woensdag ook weer training op de planning..