Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:34

Wij reden zo rond :) of met een zwart shirt :)
Afbeelding

Had met mijn goeie gedrag de pootjes gewassen, maar daar bleef niet veel van over _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:39

veertje99 schreef:
Ik heb misschien even een domme vraag :+ Als er morgen nog weer een event online komt om in te schrijven, van welke datum tot welke datum mag je dan filmen?

Je mag een week van te voren filmen. Evenmenten zijn op donderdag, dus je mag filmen vanaf de vrijdag daarvoor.

(Bijv. 26/11 is het evenement, filmen is dan vanaf 20/11)

Ik ga denk ik niet knotten. Wel uiteraard netjes schoon, manen en staart geknipt en geborsteld, even glansborsteltje er overheen. Dan een wit dekje, witte rijbroek en een strakke baselayer in effen kleur. En schone laarzen & tuig uiteraard.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:44

xRoossie95 schreef:
Poetsen vind ik ook heerlijk, dat kan ik heel lang en uitgebreid. Maar wassen vind ik zo vreselijk :r Alles nat :') :') Maar ik weet niet wat voor super-poep die heeft hoor. Maar die groene/bruine vlekken gaan er met geen mogelijkheid uit. En het liefst vol op z'n hoofd natuurlijk he.

Ik vind wassen met deze temperatuur ook niet geweldig :+ Sinds ik ze 24/7 buiten heb houden ze zich wel veel schoner. In de winter zit er enkel wat wit zand of huidvet op, dat is heel goed zonder wassen schoon te houden.

linda2008

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:03

Ik was Meestal de dag van te voren, maar geloof mij maar.... daar zie je soms niets meer van... vies vies varken :o de dag zelf kan ik niet opnieuw wassen want dan duurt het veel te lang voordat ze weer droog is, dus ik doe mijn uiterste best met vlekkenspray, babydoekjes en wat dan ook allemaal maar er zal ongetwijfeld soms nog wel een vlek zitten die ik niet helemaal weg heb gekregen := ik hoop niet dat juryleden dan gelijk denken dat ik er geen tijd en moeite in heb gestoken! Ik zorg dat ze altijd geknipt is en meestal knot ik de voorpluk ook (tenzij ik ivm zonlicht op moet schieten o.i.d.)
Mijn laarzen poets ik sowieso heel regelmatig hihi :o

Roossie, jammer van de punten, maar gewoon knap dat je nog weet hoe je pony toen liep met zo veel proefjes waar je nog de uitslag van moet krijgen := hihi!

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:07

Weet iemand of er morgen weer een nieuwe datum online komt? Zag nog geen nieuwe op de knhs site.

Heb heel zinvol getraind vandaag, via YouTube een proefje aangezet in mn zak gestopt en die gereden, maar dan net even anders, want meneer weet precies wat hij waar moet doen.
Diagonaal draf verruimen ging ik nu terug naar stap of echt terug rijden, grote volte en dan galop aanspringen ging ik express op een heel ander deel aangalopperen, of met afwenden, express de andere kant op.
Ik vind het wel erg jammer dat de proeven niet rouleren, of dat je zelf je proef mag kiezen.

Mijn paard denkt echt teveel mee :z

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:10

Die van mij staat 24/7 buiten en er is hier geen warm water, dus ik doe het haar niet aan om voor iedere wedstrijd te wassen. Wel poets ik goed en zorg ik ervoor dat er geen vlekken meer zichtbaar zijn.
Daarnaast vlecht ik altijd (hengstenvlecht of als ik veel tijd heb knotten) en zorg ik ervoor dat ik er zelf netjes uit zie. Bij voorkeur in volledige wedstrijdoutfit, maar meestal niet met witte broek (die is dan in 5 seconden zwart namelijk, dat vind ik zonde :7). Ik heb het snel warm, dus ik rijd wel eerder in zomertenue nog dan dat ik mijn jasje ook aan heb. De volgende wedstrijden is het denk ik wel tijd dat ik mijn jasje wel erbij aan doe :p

@sonraffie: iedere woensdag om 09:00 komt een nieuwe online, om 14:00 opent hij dan ook opnieuw met nieuwe plaatsen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:41

Ik doe altijd knotjes. Komt de hals ook gewoon mooier uit. Ik vind het overigens wel bijzonder dat een jury het in de B lager beoordeeld als er geen knotjes in zitten. Het is tenslotte niet verplicht. Ook niet op reguliere wedstrijd. Verder vind ik het niet meer dan normaal dat je je netjes presenteert. Of dat nu in wedstrijd tenue of casual is. Netjes en schoon is het minste wat je kan doen. Net als de filmvoorwaarden gewoon hanteren. Waarom doe je anders al die moeite?

Jammer van je punten Roosie! maar je hebt in ieder geval iets binnen.
@Bobje: 179,5 is altijd K om te krijgen..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:56

caro29 schreef:
Je hoeft van mij echt niet te vlechten maar wel netjes voor de dag komen. Schoon dekje, schoon paard en er zin in hebben.

Precies dit. Het verschil is ook echt niet zo groot dat je een 3 of een 9 hebt hoor ;) Het is voor mij vanzelfsprekend dat een paard met stro in zijn staart, een ruiter met blubber op de laarzen een lager cijfer krijgt voor verzorging dan een paard dat keurig schoon is met schone laarzen.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:56

Je krijgt van mij geen hogere of lagere beoordeling of je nu wel of niet knot of in jasje of nette trui verschijnt hoor. Netjes, schoon, verzorgd en paard in goede fysieke conditie is voor mij genoeg. Ben ook niet zo’n enorme puntenstrooier bij de verzorging trouwens, vind dat (winst)punten gereden moeten worden. Denk dat ruiters er dan ook veel trotser op zijn :j

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:03

xSannee schreef:
veertje99 schreef:
Ik heb misschien even een domme vraag :+ Als er morgen nog weer een event online komt om in te schrijven, van welke datum tot welke datum mag je dan filmen?

Je mag een week van te voren filmen. Evenmenten zijn op donderdag, dus je mag filmen vanaf de vrijdag daarvoor.

(Bijv. 26/11 is het evenement, filmen is dan vanaf 20/11)

Ik ga denk ik niet knotten. Wel uiteraard netjes schoon, manen en staart geknipt en geborsteld, even glansborsteltje er overheen. Dan een wit dekje, witte rijbroek en een strakke baselayer in effen kleur. En schone laarzen & tuig uiteraard.

Ja dat weet ik haha, heb al een paar keer mee gedaan. Maar ik bedoel de data van het event die dan online gaat komen :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:10

Oh zo, vorige week kon je inschrijven voor 26/11. Dus morgen inschrijven voor 3/12. Dus vanaf 27/11 filmen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:14

Ik dacht dat dit een topic was waar mensen ervaringen konden delen en waar ervaringen van juryleden als waardevol werden beschouwd. Wat triest om dan te vernemen dat er meldingen worden gemaakt bij de KNHS over jury’s die hier hun mening geven. Benader dan het jurylid zelf maar ga dan niet achter iemands rug om een melding maken. Dat zegt meer over de melder dan over de jury. Volgens mij zijn alle jury’s uit het topic integer en laten ze zich nooit negatief uit over een combinatie in het bijzonder.
In ieder geval mooi dat de naam van de melder bekend is, de KNHS doet gelukkig niet mee in achterbaks gedoe.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:18

Ik vraag me af wat er hier gezegd is wat niet door de beugel zou kunnen? Volgens mij werd er niet een deelnemer met naam genoemd of zelfs maar omschreven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:20

Suzanne F. schreef:
Ik dacht dat dit een topic was waar mensen ervaringen konden delen en waar ervaringen van juryleden als waardevol werden beschouwd. Wat triest om dan te vernemen dat er meldingen worden gemaakt bij de KNHS over jury’s die hier hun mening geven. Benader dan het jurylid zelf maar ga dan niet achter iemands rug om een melding maken. Dat zegt meer over de melder dan over de jury. Volgens mij zijn alle jury’s uit het topic integer en laten ze zich nooit negatief uit over een combinatie in het bijzonder.
In ieder geval mooi dat de naam van de melder bekend is, de KNHS doet gelukkig niet mee in achterbaks gedoe.

Huh, wat? :(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:22

MyWishMax schreef:
Suzanne F. schreef:

Huh, wat? :(

dat dacht ik ook bij het lezen van dat verhaal; huh wat? :?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:31

Suzanne F. schreef:

Oh wat naar te lezen. Ik vind het juist altijd super dat stukje “contact”. Hoe jullie erin staan. Ik hoop dat jullie wel door blijven gaan met posten. Ook al is dit een echte naaistreek.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:31

Suzanne F. schreef:

Meen je dat? Ik schrik daar echt van. Je hoeft het echt niet altijd eens te zijn met de wijze waarop iemand zich uitdrukt (ik vind sommigen ook wat te uitgesproken reageren en daardoor soms wat negatief overkomen), maar ik heb hier nergens gezien dat iemand persoonlijk besproken is of integriteit/privacy niet gewaarborgd is. Waarbij ik aanneem dat de wijze van zaken bespreken de grond va de klacht is?
Laatst bijgewerkt door WenK op 17-11-20 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:37

Heb ik een berichtje gemist? Ik heb echt geen idee waar dit over gaat.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:43

Ik snap niet helemaal dat er niet strenger omgegaan wordt met de regels, zoals voorstellen en paspoort filmen. Hele idee van paspoort filmen is toch dat je de pagina van de aftekeningen goed in beeld hebt zodat zeker is dat paspoort klopt bij het paard in de ring?
Denk dat ik van de week maar ga filmen met camera op statief, paar meter achter C. Blijkbaar wordt nu alles geaccepteerd. Scheelt ook weer iemand vragen om te komen filmen op onze vaak uitgestorven club.
Overigens heb ik, afhankelijk van wat voor weer het was, best vaak modder aan m'n laarzen en een paard met modderige hoeven. We komen van een boerenerf en het grootste gedeelte van het terrein is onverhard en dat kan na veel regen wel een béétje modderig zijn.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:51

Suzanne F. schreef:

Wauw... Dit meen je niet? Ik hoop toch dat als iemand iets vindt van wat een jury of deelnemer zegt deze toch eerst in gesprek gaat met de desbetreffende persoon ipv achter iemands rug om een klacht in te dienen? -O- Mocht iemand ooit iets van mijn posts vinden: pb’en mag altijd, ik houd van een open dialoog.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:55

Suzanne F. schreef:

Met je eerste zin ben ik het helemaal eens. Van de rest schrik ik, dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Laten we het hier gezellig houden, van elkaar leren, met elkaar meeleven en samen refreshen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:00

Ik schrik ook van het bericht.

Suzanne F. kun je iets meer duidelijkheid verschaffen? Heeft iemand uit dit topic bij de KNHS geklaagd over een jurylid dat hier meepraat? En de KNHS heeft daarom contact opgenomen met dat jurylid?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:02

urosa schreef:

Suzanne F. kun je iets meer duidelijkheid verschaffen? Heeft iemand uit dit topic bij de KNHS geklaagd over een jurylid dat hier meepraat? En de KNHS heeft daarom contact opgenomen met dat jurylid?

Daar raak je precies de spijker op zijn kop. Er heeft iemand inderdaad over mij geklaagd bij de KNHS met screenshots.

De KNHS nam hierover met mij contact op, maar gelukkig meer om mij in bescherming te nemen dan mij op mijn vingers te tikken. Ik weet dat ik direct kan reageren, maar dat betekent niet dat je dit doet zonder jezelf kenbaar te maken aan mij voorafgaand aan deze actie.

Ik vind het oprecht triest dat iemand niet het dialoog aan durft te gaan, maar een actie als deze doet.

Vraag me ook af wat je doel hiermee zou zijn. Misschien een berisping van de KNHS, maar daar heeft het nog niet bijna tot geleidt.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 17-11-20 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:03

HafNap schreef:
Laten we het hier gezellig houden, van elkaar leren, met elkaar meeleven en samen refreshen.

Eens _/-\o_
(Ik refresh ondertussen weer verder :Y) )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:03

urosa schreef:

Hier uit het topic weet ik niet. Kan ook een meelezer zijn geweest. Naam (echte naam) is bij diegene bekend. Maar inderdaad, zo is het gegaan. Melding met screenshots en al bij de KNHS.