Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:59

Ik vlecht voor een kleine wedstrijd ook niet :+ schoon zijn ze daarentegen altijd. Vind het ook stom om voor je instructeur te verschijnen met een smerig paard. Sterker nog, ik vind het al niks om zelfstandig op de vereniging te rijden met een vies, onverzorgd paard :+

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:59

Ik was en knot eigenlijk ook altijd! Vind het part of the game en gewoon super leuk :D Afgelopen zondag voor het eerst niet gewassen, want het was nog prima te zien dat hij vier witte voetjes heeft. Ik had ze vorige week zondag namelijk wel goed gewassen en ondanks de modder in de paddock waren ze nog aardig egaal wit. En ik had geen euro muntjes bij me voor warm water :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:04

LiselotZorro schreef:
Ik vlecht voor een kleine wedstrijd ook niet :+ schoon zijn ze daarentegen altijd. Vind het ook stom om voor je instructeur te verschijnen met een smerig paard. Sterker nog, ik vind het al niks om zelfstandig op de vereniging te rijden met een vies, onverzorgd paard :+

Gelukkig ben ik dus niet de enige met die afwijking haha. Ik kan me echt schamen als paard goed is, alleen zou ik dan 3 keer per week moeten wassen. Dus soms is ze wel vies(witte benen en staart wat grijs door paddock) maar echte vlekken moeten er af voordat ik rijd.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:06

Ik ben nog van de oude stempel, ik kwam vroeger de les al niet eens in als mijn pony een strootje in haar staart had. Dan kon ik omkeren en terug komen als ze wel schoon was. Met ongepoetste laarzen de les in? Dat was hetzelfde verhaal. Inmiddels ben ik er makkelijker in geworden, maar als je op wedstrijd gaat dan hoort alles er gewoon netjes uit te zien.

Ik had het er net nog over met mijn man dat ik minder serieuze filmpjes krijg dan in het begin en helaas ook een stuk minder punten kwijt kan. Ik vraag me soms ook af of ruiters zelf hun filmpje wel bekijken, want ik heb er in deze groep al 3 gehad die gewoon echt niet regelmatig lopen. En dan heb ik het niet over een paar taktfouten.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:07

Ik rij nooit met poepvlekken en al helemaal geen proefjes. Ik vlecht in principe, wassen hangt er vanaf of het nodig is, even de witte voetjes soppen is maar een paar minuten werk maar als de (buitenbak) nat is heeft dat weinig nut dus dan doe ik het niet.

Ik heb mijn punten terug voor de M1 van de 12e, 202 punten dus ik ben *\o/*
Nu heb ik niks meer open staan, jullie succes met refreshen (dat is trouwens echt het boktwoord van 2020 :') )

SteffiiY

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:11

Als jury let ik er in de klasse B wel op of pony/paard gewassen en geknot is. Als je gewassen/geknot in je wedstrijd outfit je rondje rijd krijg je van mij een veel hoger cijfer voor verzorging dan wanneer je je paard zo uit stal getrokken heb en normale kleding aan hebt. Dus als je in de B online rijdt, ik zou echt aanraden om netjes voor de dag te komen :D

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:11

ik heb eerste puntje L1 *\o/* was mij debuut. Alleen heel raar bij punten staat 0 ga ik op protocol staan en klik daar op heb ik 190,5 hahah heel raar

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:14

ik knot niet wel heb ik de rest goed afgestemd op elkaar. Witte broer wit dekje en de rest heb ik blauw training shirt aan met lange mauwen en bruine bodyprotector met bruine laarzen en bruine cap(alles past bij elkaar) heb ook altijd 7 of 8 voor met soms opmerking dat er erg netjes uitzie

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:15

Gefeliciteerd Helmab!

Dee_es: wauw wat een super punten weer! Gefeliciteerd!

Strootjes en mestvlekken vind ik ook echt not done.

Maargoed, wij rijden meestal in vol tenue.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:17

SteffiiY schreef:
Als jury let ik er in de klasse B wel op of pony/paard gewassen en geknot is. Als je gewassen/geknot in je wedstrijd outfit je rondje rijd krijg je van mij een veel hoger cijfer voor verzorging dan wanneer je je paard zo uit stal getrokken heb en normale kleding aan hebt. Dus als je in de B online rijdt, ik zou echt aanraden om netjes voor de dag te komen :D

Maar er is ons gevraagd om coulant te zijn wat de paarden betreft omdat sommige mensen maar zeer beperkt op stal mogen zijn vanwege de Coronaregels en daardoor soms niet kunnen wassen of knotten. Ik let dus vooral op punten waar iedereen iets aan kan doen zoals schone bitten, sporen en laarzen. Wedstrijdkleding is niet verplicht en daar mag je ruiters dus niet op afrekenen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:20

SteffiiY schreef:

En dat is nu dus net niet de bedoeling op dit moment.

Op diverse stallen zijn beperkingen hoe lang je op stal mag zijn en dan is wassen en vlechten niet mogelijk. Een borstel er overheen, nette laarzen etc wel.

Ook is wedstrijdkleding niet verplicht, dus daar mag je niet op afrekenen. Wel op een net shirtje vs een slobbertrui met gaten.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:22

Gefeliciteerd met jullie behaalde punten!
Ik ben nog in afwachting.

Vlechten doe ik nu niet, maar was wel altijd zijn benen (3 witte benen :') ) en rij altijd met een wit sjabrak

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:37

Bij ons is er ook gevraagd om de tijd op stal beperkt proberen te houden, dus vlechten doe ik niet. Zorg wel dat ze netjes schoon is, staart uitgeplozen en manen netjes geborsteld, bit en sporen schoon en even een doekje over laarzen en tuig zijn gehaald. En even het witte voetje schoon als die vies is. Maar dat doe ik voor les ook, want dan moet ze ook gewoon netjes zijn.
Geen vieze kleding aan. Heb een zwarte broek en zwart dekje en een witte wedstrijdblouse aan. Volgens mij wel netjes. :j

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:39

Gefeliciteerd met de behaalde punten!
Komen wisselende punten voorbij, maar met fijne bij behorende protocollen voorzien van feedback. Weer lekker verder trainen!

Wij mogen maandag weer gaan filmen:)

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:50

JiKaLeNiPau schreef:
xRoossie95 schreef:
Moet zelf ook eerlijk bekennen dat ik niet knot en was voor de online filmpjes :') Knotten soms nog wel als we tijd over hebben. Maar wassen heb ik altijd zo'n hekel aan. Dus sorry soms zijn er nog poepvlekken :') Hoop altijd maar dat het niet zo opvalt/mensen het niet erg vinden

Doe je dat voor een normale wedstrijd ook niet? Je rijdt toch gewoon een wedstrijd eigenlijk dus heel eerlijk ? persoonlijk vind ik het niet kunnen. Doe even een klein beetje moeite al zou je het doen voor de jury die daar voor jou zit en zijn/haar tijd er in steekt.

Nee voor een gewone wedstrijd ook niet. Zoals ik al zei, heb er een hekel aan :')

En ik heb punten van 12-11! *\o/* *\o/*

Nu nog wachten op 5-11 en 19-11. 12 ging het minst lekker dus hoop ook snel op de andere punten :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:51

Wat waren je punten Roossie? :))

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:00

Je hoeft van mij echt niet te vlechten maar wel netjes voor de dag komen. Schoon dekje, schoon paard en er zin in hebben.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:01

Ik heb misschien even een domme vraag :+ Als er morgen nog weer een event online komt om in te schrijven, van welke datum tot welke datum mag je dan filmen?

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:02

Kaitlyn schreef:
Wat waren je punten Roossie? :))

169. Vind het een beetje een saaie jury met alleen 5 en 6. Denk dat het soms wel een tikkeltje hoger kon, maar zeker ook lager. Beetje gematigd dit keer. Maar verder wel kloppend hoor. Paardje had die week geen zin :') En toen ik hiervoor nog zei dat ik geen spanning had op mn verzorgpaard was dit de proef die gereden is nadat ik eerst geen eens een stuur, rem of gas had door mn eigen spanning. Mn zus heeft eerst haar wedstrijd toen gereden en daarna kon ik het weer een beetje _O- (wel het voordeel van online, kan je de volgorde nog aanpassen als je wilt :D , normaal wisselen we af)

Maar nog even over schoon paard dan. Wassen jullie dan de dag van te voren? Want dan is ie al weer vies.. Dus kan ik weer gaan wassen. Borstels, doekjes sprays niks werkt om de vlek er af te krijgen. Behalve onder de douche. En dan ben ik al weer een half uur bezig met droog krijgen.. Hebben jullie echt die motivatie? Ben ik zelf gewoon zo lui? :') -O-

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:13

Voor mij is dat ook echt quality time met m’n paard. Heb ze aan huis dus dan is er ook wel eens dag met alleen uitmesten, voeren en een knuffel. Ik vind vlechten en wassen ook echt leuk om te doen.
Afgelopen za voor het eerst niet geknot omdat ik eerst moest werken. Maar wel de benen, hals en staart gewassen. Ik heb een schimmel die 24 uur per dag buiten staat. Hij was nu echt zwarter dan dat hij echt is. Vlechten redde ik niet meer.
Ik mag in de binnenbak op een pensionstal filmen. En die houden de bak 30 min vrij voor mij. Wat natuurlijk super fijn is!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:14

Nee gewoon netjes poetsen en eventueel stof en huidvet veeg ik met een babydoekje weg.
Maar heb een bruin paard, dus is wel makkelijk. :j

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:14

veertje99 schreef:
Ik heb misschien even een domme vraag :+ Als er morgen nog weer een event online komt om in te schrijven, van welke datum tot welke datum mag je dan filmen?

Staat dat niet in de titel van t evenement? :o
Weet het niet zeker hoor haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:17

Ik was een dag van te voren en op de dag zelf poets ik de plekken er af of ik werk ze bij met poeder van naf. Het lijkt alsof het wassen geen nut heeft, maar de vlekken gaan er wel makkelijker af. Als het heel erg is zet ik de spuit erop. Zonder wassen van te voren wordt dat niet schoon, met wel.

Ik was en vlecht altijd dag van te voren, ongeacht hoe laat ik moet. Iets met ziekte en energie :') ik ben dus heel goed in het de volgende dag weer schoon laten lijken. Paard is een viespeuk met 4 hoge witte benen, dus zelfs met natte bak doe ik het.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:19

Poetsen vind ik ook heerlijk, dat kan ik heel lang en uitgebreid. Maar wassen vind ik zo vreselijk :r Alles nat :') :') Maar ik weet niet wat voor super-poep die heeft hoor. Maar die groene/bruine vlekken gaan er met geen mogelijkheid uit. En het liefst vol op z'n hoofd natuurlijk he.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:24

Afbeelding

Wij rijden zo!
Schimmel dus wassen, knotten (raar paard doet dan meer zn best alsof hij het weet)
Witte broek, laarzen gepoetst en wedstrijd shirtje nu met lange mouwen. Dekje in kleur van shirtje (wit op schimmel is gewoon niet mooi)
Rij L1

Edit: en witte handschoenen