Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:11

moeten we dan echt laag denken (minder dan 10) of 10-20? Lachen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:13

weten jullie. ik heb ergens in het begin van dit topic ook veel geklept om mee te doen maar uiteindelijk toch besloten het niet te doen. om verschillende redenen dan wel.

maar ik krijg dus nu weer de kriebels Haha! het nadeel is alleen
1. ik heb geen wedstrijdkleding ed.
2. mijn paard en ik hebben geen wedstrijdervaring
3. ze loopt niet altijd nageefelijk
4. ze gaat betrellelijk hard in galop en totaal niet nageefelijk.

dus wat denken jullie? Lachen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:16

geluksvogel schreef:
weten jullie. ik heb ergens in het begin van dit topic ook veel geklept om mee te doen maar uiteindelijk toch besloten het niet te doen. om verschillende redenen dan wel.

maar ik krijg dus nu weer de kriebels Haha! het nadeel is alleen
1. ik heb geen wedstrijdkleding ed.
2. mijn paard en ik hebben geen wedstrijdervaring
3. ze loopt niet altijd nageefelijk
4. ze gaat betrellelijk hard in galop en totaal niet nageefelijk.

dus wat denken jullie? Lachen

Ik heb precies dezelfde problemen als jij, echt precies! Geen wedstrijdkleding + ervaring, loopt niet nageefelijk en gaat heel hard in galop en wil soms nog wel is langer doorgaan dan ik. Daarom doe ik niet mee, want dat schetst niet echt goed beeld, dan worden we straks niet serieus genomen.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:18

precies dat werd toen ook gezegt. ik werk er wel aan maarja ik denk niet dat die galop zomaar anders kan Verdrietig

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:20

Nee, ik denk ook niet dat me dat lukt voor 31 maart, jammer genoeg. Ben er namelijk al vanaf de zomer hard mee aan het werken. Toen ging het een tijd heel erg goed maar de bak was afgelopen weken zo ontzettend slecht dat ik alleen maar buiten kon rijden dus hij galoppeert weer net zo hard als eerst en net zo lang. Ik vind het zelf ook echt heel erg jammer, had me zo leuk geleken. Maargoed, dan maar zonder paard (als het doorgaat tenminste).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:29

Kleding is toch geen punt? Kun je vast wel lenen van iemand Lachen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:30

Ja ok, kleding wel. Maar dat is niet het belangrijkste punt waarom ik niet meedoe Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:32

Ik doe ook niet mee hoor... geen geschikt paard, nog niet eens ingereden namelijk Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:33

mensen kunnen van mij wel een jasje en broek lenen.......... geen probleem, ben er toch Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:35

gewoon mee doen! Mijn paard loopt ook niet helemaal volgens heb boekje maar ik doe alleen al mee om te helpen aan de 25 deelnemers te komen, en om mijn steun te betuigen voor deze actie! Daarnaast heb ik nog maanden om eens flink te gaan oefenen.

Wedstrijd kleding kan geregeld worden, heb hier ook nog een hoop liggen.

En als je paard geen wedstrijd ervaring heeft en je doet daarom niet mee aan wedstrijden leert hij het natuurlijk nooit Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:36

Precies.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:45

Ja ik wil best meedoen, lijkt me heel leuk. Maar op blz weet niet meer stond dat mensen waarbij het paard niet liep volgens de regels in die klasse liever niet moesten deelnemen, omdat zo het beeld wat sommige 'normale' ruiters hebben van mensen die bitloos rijden. Dus dan weet ik het ook niet meer..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:48

ik als normal zie een hoop sjit elk weekeinde weer MET optoming Haha! Haha!

dus ik denk zomaar aangenaam verrast te worden Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:59

Helaas is voor mij de lokatie toch echt te ver weg, in elk geval om met paard te komen.
Als het daadwerkelijk allemaal doorgaat en ik kan die dag komen kijken zal ik dat zeker wel doen Lachen

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:45

Ik ben ook een van diegene die zich nog niet definitief opgegeven hebben.
Mn ouders zitten nog te twijfelen over de afstand, en ik zit nog met de datum.
Als het allemaal kan dan ga ik me ook extra hard inzetten en extra hard trainen zodat we die KNHS mensen mooi kunnen laten zien dat het zonder bit óók kan! Vork

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:27

Visconti schreef:
En als je paard geen wedstrijd ervaring heeft en je doet daarom niet mee aan wedstrijden leert hij het natuurlijk nooit Knipoog

ik weet het alleen ben echt niet van plan wedstrijden te gaan rijden al kan het bitloos. nee voor mij geen wedstrijden maar het enige waarom ik mee zou willen doen aan deze is dat er mensen zijn die wel willen rijden maar zonder bit. en ik kan natuurlijk een hoop mensen ontmoeten en ideeen enz uitwisselen want dat zou bij mij best wel handig zijn Bloos! niet dat ik zo slecht rij hoor Haha! alleen heb ik al meer dan een jaar geen les en jullie hebben natuurlijk ervaring met bitloos rijden Haha!

ik kan natuurlijk nog maanden oefenen maar onze bak is zo bagger slecht Scheve mond kan er haast niks in beginnen en ik denk dat zelfs met een goede bak en veel getrain, ik mijn paardje niet aan de teugel krijg in galop

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:56

Ik doe ook alleen mee met clinics en vooral buitenrit hoor. Wil er gewoon echt bijzijn!

Ga trouwens binnenkort ook mooi stukje bitloos rijden bekijken. Kom er net namelijk achter dat Honza Blaha tijdens Jumping Amsterdam diverse malen een show geeft. En Tsja, laat ik nu net een pass-partout voor alle dagen hebben;-)
Heb hem tijdens de NH-dag al gezien en vindt het helemaal niet erg dat hij weer komt!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 07:47

@geluksvogel: Ik ben ook niet van plan om, mocht het ooit gelegaliseerd worden, wedstrijden te gaan rijden. Heb het tien jaar lang vrij intensief achter elkaar gedaan en kan eigenlijk niet één wedstrijd opnoemen waar ik echt genoten heb. Maar voor deze actie ga ik wel even mijn best doen Ja

Een slechte bak ik lastig, heb ik ook last van. Ik train voornamelijk in het bos, wil heel goed.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 08:59

Ik twijfel, om me toch weer om te geven. Had me van het lijstje afgehaald, omdat we niet met hackamore mochten starten. Maar inmiddels rijd ik met een libby's hoofdstel met sidepull werking, dus als ik daar mee zou mogen starten, (hij is zwart met een wit streepje).
Verder moet ik ook nog vervoer zoeken dan, en moeten we hard gaan trainen. Dat trainen ligt wel in de planning, over 2 weken heb ik 2x in de week beschikking over een goede bak, en 2x in de week een les bij de rijvereniging. Maar we hebben nog geen goede aanleuning, galop is nog een drama en stelling wil ook niet altijd even goed.
Maar als alles volgens plan gaat, en het een beetje meezit... dan schrijf ik me alsnog in.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:33

Klinkt allemaal heel positief! Ik ben blij dat ik weet dat er nog zoveel mensen erover denken om zichzelf (toch) nog op te geven! Dat geeft weer hoop!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:50

Ik zou hier echt onwijs graag aan hebben meegedaan!
Helaas heeft mijn ´bejaarde´ een trailertrauma en heb ik het er niet voor over om haar die stress aan te doen. Lachen Zijn er werkelijk maar zo weinig aanmeldingen?

Ik wil in elk geval wel komen kijken!

Hebben jullie al wat mensen als fotograaf gevraagd? Een aantal (UK)bokkers is daar zeker toe bereid denk ik.
Misschien is het iets om deze foto´s dan op een site te publiceren, en dat mensen ze eventueel kunnen bestellen tegen een kleine vergoeding? Dat denkt meteen een deel van jullie kosten.
Ik neem in elk geval m´n camera mee. Haha!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:19

100% voor hoe minder bit hoe beter ik zal het zelfs super vinden als je gewoon zonder mog rijden...
Ik vind zo en zo dat ze makkelijker moeten worden want ik ben van plan met dames zadel rijden (zo dra me fries oud genoeg is)
Dus alles moet gewoon toegestemd worden (ook western zadel enzo...)
Dus ik stem JA op Bitloos!! ook op zadel loos!
En JA op andere zadels!! (Dresuur, Dames zadel, Spaans zadel moet wel bij de dressuur blijven)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:19

Ik kan alleen niet mee rijden me paard is te eigenwijs en me andere dieren kan ik nog niet rijden.... sorry

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:23

Ik heb vandaag weer even gelobby't!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:42

Heb de poster uitgeprint en zal die binnenkort op stal ophangen.

Ik zit zelf met het feit dat Auk niet geënt is en ik met een westernpad rijd. Plus dat het op een zaterdag valt.
Anders had ik me waarschijnlijk wel ingeschreven en dit trainingsdoel doorgegeven aan mijn instructeur Clown