Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:57

WWWiske schreef:
Is Uffie alweer vertrokken? Zeker zo'n undercover "eendagsvlieg" Cool die z'n adrenaline effe kwijt moest. Haha!

nee sorry ik heb ook nog een ander leven dan de pc

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:38

CGJ12 schreef:
Hoofdredacteur Fabian van Bit leest ook mee op Bokt.......... dat lijkt me wel duidelijk!!!!
(het is BIJNA PLAGIAAT Haha!:D:D)

Gaat even naar de buurvrouw om de BIT te lezen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 13:43

uffie26 schreef:
aan de teksten te lezen inderdaad allemaal minderjarigen dacht ik maar ik heb me vergist, en het lijkt me beter als jullie allemaal met cap blijven rijden als je een tekst zonder leestekens niet eens goed kunnen lezen Lachen

Nee, dat is nog eens een nuttige bijdrage, Uffie. Haha!
Minderjarigen (en dan vooral jongere kinderen) gebruiken over het algemeen weinig tot geen leestekens en hoofdletters in hun teksten. Bovendien vind ik het niveau van het merendeel van degenen die hier geschreven hebben (zowel anti als pro vrije keuze helm of hoed)hoger lijken dan wat ik aan jouw bijdragen opmaak.

Sorry voor het offtopic gaan.

Weer ontopic:

Het artikel uit Bit heb ik via de mail ontvangen, maar omdat deze niet erg duidelijk was, heb ik hem zelf ook nog maar ingescand in drie gedeeltes (thanks anyway!).
Hij staat inmiddels op www.dressuurhoed.nl.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:58

Wat is het internet toch een geweldig medium!

Ik hoef niet eens een abonnement te hebben of de deur uit te gaan om een artikel uit de BIT te lezen!

Ik lees het gewoon thuis!
Dank je, Kitty!

Vooral de zin :"de helmverplichting zal geen slachtoffer minder opleveren in de dressuur.
Omgekeerd het hoedje geen slachtoffer meer ."

Die Fabian toch..OK dan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:59

Zal Gert Naber ook wel gelezen hebben........

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:56

Zat toestraks TV te kijken en de rally van Dakar voorbij komen. Mischien moet de KNHS eens contact opnemen met de organisatie dat deze rally's. Kunnen ze eens kijken hoe hun een evenement verzekeren..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:03

CGJ12 schreef:
Zal Gert Naber ook wel gelezen hebben........

Ik weet niet of Gert een abonnement op de BIT heeft... Knipoog

En zou hij het idd niet hebben zal hij er via de wandelgangen snel genoeg achter komen Haha!

@ Fleurtje

Citaat:
Zat toestraks TV te kijken en de rally van Dakar voorbij komen. Mischien moet de KNHS eens contact opnemen met de organisatie dat deze rally's. Kunnen ze eens kijken hoe hun een evenement verzekeren..

Met die vergelijking sla je de plank helemaal mis...
Goed bedoeld overigens Ach gut

Die rally staat nog boller van de sponsoren dan die hele KNHS...

Wij zijn 'maar' amateurs die hebben niet eens sponsoren.

Die hele kleine top in Nederland wel, en die zijn er maar wat blij mee Verward

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:26

Gerrie schreef:
Met die vergelijking sla je de plank helemaal mis...
Goed bedoeld overigens Ach gut

Die rally staat nog boller van de sponsoren dan die hele KNHS...

Wij zijn 'maar' amateurs die hebben niet eens sponsoren.

Die hele kleine top in Nederland wel, en die zijn er maar wat blij mee Verward

Natuurlijk hebben die meer sponsoren. Maar er word iemand arbeidsongechikt rolstoel hele huis aangepast etc. Betaalt dat automerk dat dan?
Je hoort van veel mensen dat bv interpolis niet uitkeert als je van je paard afvalt zonder cap dat je dan geen geld krijgt van je verzekering voor ziektekosten ed. Volgens mij heeft het zelfs in Bit gestaan.
En als je dan begint over autogordels, lichten aan, dronken autorijden etc. Vind iedereen het heel logisch dat als je dat als dronken (of zonder gordel of zonder lichten aan 's nachts) achter het stuur zit en je een ongeluk krijgt de verzekering wel gewoon uitkeert. (en dan word er ook uitgekeert dat is al vaak genoeg gebleken)
Ik snap dat ik hiermee een beetje de plank mis sla en dat anders is op een georganiseerde wedstrijd. (Ik ben nou eenmaal blond)

Maar dan zou je toch altijd op eigen risico met hoed kunnen rijden.
Ik was vandaag ook op een manege met veiligheidscertificaat, de pensionklanten moeten daar ook met helm op rijden. Maar als er een ZZGP-wedstrijd gehouden word heeft iedereen een hoedje op. Het is zo krom allemaal Verward, ik ben er gewoon van in de war..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 01:23

Fleurtje100 schreef:
Natuurlijk hebben die meer sponsoren. Maar er word iemand arbeidsongechikt rolstoel hele huis aangepast etc. Betaalt dat automerk dat dan?
Je hoort van veel mensen dat bv interpolis niet uitkeert als je van je paard afvalt zonder cap dat je dan geen geld krijgt van je verzekering voor ziektekosten ed. Volgens mij heeft het zelfs in Bit gestaan.
En als je dan begint over autogordels, lichten aan, dronken autorijden etc. Vind iedereen het heel logisch dat als je dat als dronken (of zonder gordel of zonder lichten aan 's nachts) achter het stuur zit en je een ongeluk krijgt de verzekering wel gewoon uitkeert. (en dan word er ook uitgekeert dat is al vaak genoeg gebleken)
Ik snap dat ik hiermee een beetje de plank mis sla en dat anders is op een georganiseerde wedstrijd. (Ik ben nou eenmaal blond)

Maar dan zou je toch altijd op eigen risico met hoed kunnen rijden.
Ik was vandaag ook op een manege met veiligheidscertificaat, de pensionklanten moeten daar ook met helm op rijden. Maar als er een ZZGP-wedstrijd gehouden word heeft iedereen een hoedje op. Het is zo krom allemaal Verward, ik ben er gewoon van in de war..

Jij bent niet de enige Ach gut

Het is allemaal erg verwarrend..

Laten ze nou maar eens wat duidelijker zijn!
Duidelijkheid naar paarden toe werkt, bij mensen evenzo

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 01:32

Gerard van Velde heeft als hoofdsponsor ook een verzkeraar, maar reed toch mooi zonder helm........
Wedden dat zijn sponor annex verzekeraar nu geen helm van hem gaat eisen? Die doen aan die onzin niet mee.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 01:35

CGJ12 schreef:
Gerard van Velde heeft als hoofdsponsor ook een verzkeraar, maar reed toch mooi zonder helm........
Wedden dat zijn sponor annex verzekeraar nu geen helm van hem gaat eisen? Die doen aan die onzin niet mee.

Nee, die hoeven aan zichzelf geen verhoogde premie te betalen....

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 01:35

Ja ik merkte die verzekeringsmaatschappij ook al op ...TVM !

Dat was nog voor zijn val trouwens Haha!

Ik ken een paar personen die daar werken Schijnheilig
Toch eens vragen hoe ze daar over denken..

Volgens mij hebben ze geen paarden/ concoursverzekeringen lopen...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 01:37

Gerrie schreef:
Ja ik merkte die verzekeringsmaatschappij ook al op ...TVM !

Op deze manier kunnen ze voor goede reclame beter een schaatser hebben die valt dan eentje die kampioen wordt.... Ziek

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:15

Ehhh mensen.... ik wil niet de vreugd bederven maar hoor vanmorgen op de radio dat de discussie omtrent de helm tijdens het schaatsen weer oplaait door de val van Gerard. Bloos!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:22

gezellig hier OK dan! , ik mis een hoop Schijnheilig

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:33

WWWiske schreef:

Daar kun je maar één ding aan doen... vaker langskomen Haha! Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:54

ranna schreef:
Ehhh mensen.... ik wil niet de vreugd bederven maar hoor vanmorgen op de radio dat de discussie omtrent de helm tijdens het schaatsen weer oplaait door de val van Gerard. Bloos!

Zielig gedoe.

als er een ZACHTE boarding was geweest in combinatie met een soort van "grindbak" zoals bij andere sporten het geval is, was dit ook niet gebeurd.

Gerard klapte tegen zo'n reclame bord en kaatste terug op het ijs (of de beton). Als er een veel ruimere uitglijmogelijkheid was geweest met zeer zachte schokabsorberende boarding had hij zo verder kunnen schaatsen.

Je moet dus de OORZAKEN wegnemen, en je niet indekken tegen eventuele (volledig te voorkomen!) gevolgen door middel van een helm.
Die helm zou helemaal niet nodig moeten zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:28

CGJ, die klap op z'n hoofd moet je toch nog een keer overnieuw bekijken. Wat jij schrijft klopt van geen kant!

En dan nog, wil je in de rijbak ook een bumper maken en een opvangzone Verward

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:34

WWWiske schreef:

Ja jammer dat je nu even geen ADSL hebt..

Tot die tijd mondjesmaat bokken!

Ranna schreef:
Citaat:
Ehhh mensen.... ik wil niet de vreugd bederven maar hoor vanmorgen op de radio dat de discussie omtrent de helm tijdens het schaatsen weer oplaait door de val van Gerard.

Welke radiozender was dat??

Aimee schreef:
Citaat:
Op deze manier kunnen ze voor goede reclame beter een schaatser hebben die valt dan eentje die kampioen wordt....

Ben ik niet met je eens.
In de schaats- en wielerwereld is het gebruik van een sponsornaam veel algemener dan in de paardenwereld.
Het is bijv. de TVM schaatser Gerard van Velde en bij de wielrenners de T-Mobile renner...

De extra reclame in deze omdat ie lelijk ten val is gekomen ontgaat mij in deze..

Maar dit is geheel off topic....

C schreef:

Citaat:
Je moet dus de OORZAKEN wegnemen, en je niet indekken tegen eventuele (volledig te voorkomen!) gevolgen door middel van een helm.
Die helm zou helemaal niet nodig moeten zijn.

Oorzaken wegnemen daar doe je inderdaad beter aan!!
In de schaatswereld door de boarding vast te maken zodat de schaatser er bij een gemiddelde snelheid van 50 km of meer er niet onderdoor gekatapulteerd wordt.

In de hippische door oa meer zorg te besteden aan de zitkwaliteiten van de ruiter...

En niet alleen diegene die bij de FNRS aangesloten zijn...

Een bumper in de rijbak kun je ook ondervangen door op de tweee hoefslalg te gaan rijden!
Een oefening op zich

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:17

Gerrie schreef:
In de hippische door oa meer zorg te besteden aan de zitkwaliteiten van de ruiter...

En niet alleen diegene die bij de FNRS aangesloten zijn...

Een bumper in de rijbak kun je ook ondervangen door op de tweee hoefslalg te gaan rijden!
Een oefening op zich

Of deze:

* nooit parades meer
* nooit prijsuitreikingen te paard
* nooit meer losrijden met meer dan 1 paard per 150m2
* nooit meer pony's tussen paardem
* nooit meer tuigpaarden binnen 2 km van het dressuurterrein
* nooit meer wapperende vlaggen op het terrein
* nooit meer wapperende reclame boardingen
* nooit meer wandelwagens en buggy's op het terrein
* nooit meer loslopende kinderen tot een jaar of 8 op het terrein (die hollen..... vaak met klompjes)
* nooit meer rollator oma's en opa's op het terrein
* nooit meer parkeren en opzadelen langs de doorgaande weg
* nooit meer dressuurringen dichter aan elkaar plaatsen dan 8 meter
* nooit meer een jury-auto dichter bij de ring dan 6 meter
* hulpteugels bij losrijden toestaan
* losrijden door "anderen" dan de wedstrijdruiter toestaan
* totaal verbod op longeren binnen 1 km van het wedstrijdterrein
* verbod op loslopende paarden in wei binnen 1 km (bij koeien volstaat 500 meter ook)
* verbod op penny-activiteiten in de maneges tijdens wedstrijden (ook buiten)
* verbod op halsstrekken
* verbod op kleine kinderen op paard bij het uitstappen
* verbod op "jassen uittrekken" als je te paard zit
* verbod op het "opruimen van de Z-ring" zolang er nog anderen te paard zitten

als het hierbovenstaande een beetje (met rede) wordt gehandhaafd is de sport al een STUK veiliger.
Dat levert méér op dan een helm .........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:19

Aimee schreef:
En dan nog, wil je in de rijbak ook een bumper maken en een opvangzone Verward

Ik maak een "vergelijking".

Eerst kijken naar de externe factoren.
Hierboven heb ik er al een paar opgenoemd.........

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 14:27

Alleen dat verbod op halsstrekken zie ik nog niet zo zitten. Dat is toch echt de beloning voor mijn paard als we de ring uitkomen.
Voor de rest kan ik me wel vinden in bovenstaande veiligheidsmaatregelen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:30

daarom schreef ik ook "met rede"........... Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:33

Gerrie schreef:
Een oefening op zich

Tuurlijk, als je paard zo debiel doet dat de ruiter er uiteindelijk afvliegt is die ruiter op dat moment echt bezig met op de tweede hoefslag rijden....

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:43

Voortaan alle rijbanen minimaal 30X70 maken. Dan kunnen ze daarin een 20X60 ring uitleggen met witte hekjes. En dan niet de ring verkennen om de ring heen maar in de ring. Kan er niemand meer tegen de keerwand aanvallen. Alleen nog maar in het zachte zand. Natuurlijk moeten de witte hekjes dan niet van hout zijn maar opblaasbaar.