Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FleurSandro schreef:Gisteravond op springwedstrijd geweest, laatste keer was oktober. Laatste springwedstrijd was 1 grote ramp (80cm) ik kwam niet verder dan hindernis 2 en 3... Lange springpauze ingelast want hij sloeg helemaal dicht als hij een hindernis zag, ook thuis. In januari weer opgebouwd van heel laag.
Gisteren 60cm en 70cm gestart en ondanks dat de spanning weer hoog zat bij hem heeft hij het wel voor elkaar gekregen 2x foutloos te springen. Voorlopig deze hoogte maar even aanhouden totdat hij dit weer zonder na te denken gaat springen.
PSvanLot schreef:Jammer DemiSisa da je punten wat tegenvielen. Ik heb je filmpjes net bekeken, en vraag me af wat er gebeurt als je je sporen af doet?
DemiSisa schreef:PSvanLot schreef:Jammer DemiSisa da je punten wat tegenvielen. Ik heb je filmpjes net bekeken, en vraag me af wat er gebeurt als je je sporen af doet?
Moet ik nóg harder werken. Heb het een poosje geprobeerd, maar werkt gewoon net wat minder fijner. Ook met oefeningen als wijken/schouderbinnen, ed. En die heb ik juist wel nodig om hem fijn los te krijgen uiteindelijk.
Robbie88: ik heb pas geleden een proefgerichte clinic gereden maar die jury vond het best meevallen. Gevoelsmatig was het toen erger qua benen en het is zeker al wel iets beter geworden in de afgelopen 2 maanden. Heb gisteren weer een clinic gehad en heb gevraagd of we daar de focus op konden leggen, hele fijne feedback en tips. Maar als ik dan vervolgens de filmpjes terug krijg zie ik dat m'n benen gewoon bewegen ookal voel ik niet dat ze bewegen.. Dus daar baal ik echt heel erg van.
Esperanza schreef:Ik durf weer langzaam aan wedstrijden te denken en dus ook weer met jullie mee te lezen.De eerste wedstrijd bij ons in de buurt is 6 en 7 april. Hier in Oostenrijk is het normaal dat een wedstrijd 2 dagen duurt en dat je dus met je paard overnacht. Ga ik dat doen?
Ik moet zo leren omdenken en anders plannen als dat ik dat van Nederland gewend was. Hotel boeken, box boeken.....
Ik wil dan of 2 proefjes in de A (iets zwaarder dan de NL B) per dag rijden of een A en een L proef (L is vergelijkbaar met M1. Ik mag er 3 per dag rijden, maar dat lijkt me dan weer wat veel.
Of te wel, ik heb planningsstress. Ben er nu toch alweer een tijdje uit. Omdat het hier zo'n gedoe is en omdat het zo ver is. Mijn paard is wel klaar voor het L niveau van hier, maar zal ik niet eerst wennen en voor makkelijk gaan?
PSvanLot schreef:DemiSisa schreef:Moet ik nóg harder werken. Heb het een poosje geprobeerd, maar werkt gewoon net wat minder fijner. Ook met oefeningen als wijken/schouderbinnen, ed. En die heb ik juist wel nodig om hem fijn los te krijgen uiteindelijk.
Robbie88: ik heb pas geleden een proefgerichte clinic gereden maar die jury vond het best meevallen. Gevoelsmatig was het toen erger qua benen en het is zeker al wel iets beter geworden in de afgelopen 2 maanden. Heb gisteren weer een clinic gehad en heb gevraagd of we daar de focus op konden leggen, hele fijne feedback en tips. Maar als ik dan vervolgens de filmpjes terug krijg zie ik dat m'n benen gewoon bewegen ookal voel ik niet dat ze bewegen.. Dus daar baal ik echt heel erg van.
Ik vroeg het inderdaad omdat je paard in het filmpje echt niet aan je hulpen staat. Je moet er constant met je spoor in duwen om het paard aan het lopen te houden. Je hebt een zweepje in je hand, gebruik die dan ook een keer ipv steeds je spoor te moeten gebruiken.
Je paard moet moe zijn aan het einde van de rit, niet jij.
Charmaine schreef:Hier aanstaande zondag springdebuut, rondje 60 en rondje 70. Lig alleen met griep en beginnende longontsteking op bedDus ben bang dat ik af moet gaan zeggen. Baal enorm want er is niet veel springen in de buurt en deze hoogte zeker niet....
Lieser schreef:Charmaine schreef:Hier aanstaande zondag springdebuut, rondje 60 en rondje 70. Lig alleen met griep en beginnende longontsteking op bedDus ben bang dat ik af moet gaan zeggen. Baal enorm want er is niet veel springen in de buurt en deze hoogte zeker niet....
Elke 2e zondag van de maand is er een FNRS-springwedstrijd in Nootdorp. Misschien is dat wat om te oefenen?