Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:47

Succes Veertje, maar dat gaat je vast goed af!

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:51

Gefeliciteerd Fly_high!
Ik zoek nog een brave d of e pony voor mijn nichtjes waar ik zelf ook recreatief wat mee kan rijden, en neig ook wel naar een haflinger, maar moet dan wel een brave zijn voor de meiden ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:53

Gefeliciteerd Fly_High! Super punten. Ik zou ervoor tekenen :Y) en haha, dat snap ik heel goed. Zo had ik laatst 2 puntjes tekort om van mijn/iedereens gedoogde tegenstander te winnen, ik baal er nog van haha

Succes Veerle maar dat gaat helemaal goedkomen :)F

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:01

Succes allemaal morgen!!! Ik heb besloten mijn grote vriendelijke reus te koop te zetten.. eerst herstellen, en hopelijk in de toekomst dan weer wat voor mijzelf. voor nu levert het mij te veel frustratie / verdriet op. Wat mij ook in herstel in de weg staat..
Ik mag straks met de haflinger eventueel weer opbouwen, die is veel vlakker,en / of op paard van mijn man… mocht ik voldoende herstellen kan ik altijd wat weer kopen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:31

Och Robbie, wat zal dat een zware beslissing zijn geweest maar wel heel begrijpelijk.

Iedereen die morgen nog op pad gaat succes!

Ik heb gisteren mijn online proefjes voor de Wran virtual ingeleverd. Is western. Als het goed is uiterlijk woensdag de uitslag.
Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:34

Gefeliciteerd Fly high, super! *\o/*

Succes iedereen die nog morgen moet!

Ik moet van mn instructrice ook weer proefjes opnemen :+ wil eigenlijk in maart nog 4 punten thuis rijden, zodat ik vanaf april weer outdoor de laatste 2 kan halen.
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 18-02-23 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:35

Taaie beslissing Robbie. Maar als het je vooral frustratie geeft nu dan is het waarschijnlijk wel de juiste, hoe zuur ook.

Leuk Noisy!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:37

robbie88 schreef:
Succes allemaal morgen!!! Ik heb besloten mijn grote vriendelijke reus te koop te zetten.. eerst herstellen, en hopelijk in de toekomst dan weer wat voor mijzelf. voor nu levert het mij te veel frustratie / verdriet op. Wat mij ook in herstel in de weg staat..
Ik mag straks met de haflinger eventueel weer opbouwen, die is veel vlakker,en / of op paard van mijn man… mocht ik voldoende herstellen kan ik altijd wat weer kopen.

Wat jammer Robbie, hopelijk kun je een heel fijn plekje voor hem vinden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:47

Wat zal dat lastig geweest zijn Robbie! Sterkte en succes met de verkoop….

Wat leuk een westernproefje Noisy! Wat heb je allemaal voor onderdelen daarin?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:48

Noisy schreef:
Och Robbie, wat zal dat een zware beslissing zijn geweest maar wel heel begrijpelijk.

Iedereen die morgen nog op pad gaat succes!

Ik heb gisteren mijn online proefjes voor de Wran virtual ingeleverd. Is western. Als het goed is uiterlijk woensdag de uitslag.
[ [url=m/kRCSvv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Owhh ik wist niet dat jullie ook online in kunnen sturen.. cool

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:51

[quote="Autumnn"]Wat zal dat lastig geweest zijn Robbie! Sterkte en succes met de verkoop….

Zeker, dat zijn heeeeel veel tranen en slechte nachten overheen gegaan.
maar het is oké nu.. alle opties overwogen / geprobeerd. Maar ik moet mijzelf nu even boven rijden / paard zetten.
er gaat vast iemand net zo blij met hem zijn als ik was.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 23:03

Autumnn schreef:
Wat zal dat lastig geweest zijn Robbie! Sterkte en succes met de verkoop….

Wat leuk een westernproefje Noisy! Wat heb je allemaal voor onderdelen daarin?

In de Western algemeen heel veel maar online, bij de Wran waar ik lid van ben, kun je 3 onderdelen doen Showmanship at halter, Western Horsemanship en Ranch Riding.
Ik heb meegedaan met de ranch riding en de Horsemanship

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 23:09

Ik vind het western zo tof om te zien! Ben benieuwd naar je uitslag, hopelijk een positieve!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:04

Ik ben ook benieuwd.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 01:16

Ik moet zeggen dat ik de smaak ook wel echt weer een beetje te pakken heb met het westen rijden, zeker nu we ook online proefjes kunnen doen. Het nadeel met Western is dat je vaak het hele land door moet om ergens te starten en nu met dat online hoeft dat niet en kun je toch wat vaker starten.

Dit waren mijn proefjes trouwens.
Ranch Riding:
Afbeelding

Horsemanship:
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 09:46

Super tof, ik ben heel benieuwd hoe het gaat :D

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 15:21

Proficiat Fly high!

Jammer dat je je maatje te koop moet zetten Robbie, maar het lijkt me een weloverwogen beslissing...

Noisy oh hoe leuk! Dat is echt tof. Vind het wel leuk dat dat in NL veel meer gedaan wordt dat online, is toch eens fijne afwisseling als je niet zo goed op verplaatsing kan maar wel eens feedback wil krijgen van iemand buiten je kringen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 15:40

Nou hier een domper.. paard is niet goed. Er heeft een pony bovenop gezeten. Nu heeft ze een schram thv de lendenen, op de ruggengraat. En ze loopt niet goed, ik vermoed spierpijn. Met poetsen is het ook gevoelig.

Ik ga dinsdag weer heen om te kijken hoe het dan is. Het heeft even tijd nodig denk ik. Iemand die dit ook wel eens mee gemaakt heeft? De pony is er bij weg gehaald en ze staat nu eerst alleen met andere paarden om haar heen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 15:45

Wat jammer Robbie, maar ook een begrijpelijke beslissing. Gelukkig heb je nog andere paarden om je heen, je komt vast weer een leuke tegen als de tijd daar is.

Fly, gefeliciteerd met je punten!

Gaaf Noisy, ziet er wel apart uit zo met al die lijntjes, leuk dat die proefjes ook online kunnen, zeker als je er anders zo ver voor moet reizen.

Wat vervelend Sophie! Hier komt t heel af en toe voor dat een van de ruinen op een van de merries springt (gelukkig niet op die van mij) maar nog niet dat de merrie er daarna fysiek last van had, hopelijk is het snel weer over.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 16:42

Gefeliciteerd fly met je puntjes!

Robbie wat naar dat je vriendje weg moet.

Noisy ziet er leuk uit zo wedstrijdje al snap ik nu niet precies wanneer je moet draven enzo :')

Balen Sophie, hoop dat het mee valt en inderdaad spierpijn is en verder niks beschadigd is. Al zijn ze soms best wel hard hoor de paarden onderling ook dus ik zal mij nog niet grote zorgen maken en even rustig afwachten.

Hier ging wedstrijd vanmorgen niet fijn, tenminste niet wat ik verwacht had ook. Met inrijden liep hij niet fijn er reed continu iemand heel vervelend voor je voeten en dat paard bokte te hele tijd waardoor de mijne erg reageerde.

In de eerste proef kwamen er daarna ook kinderen met hun ponys bij het open Luik ineens staan en daar druk staan praten en opstappen. Doe dat lekker in je inrijbak. Gevolg paard schoot aantal keren flink weg niet meer fijn te krijgen. Eerste proef daarom ook 163 en dat begrijp ik heel goed met hoe het eruit zag. :+

Tweede proef een stuk relaxter kunnen beginnen en dit beloonde zich ook in 184 punten en een vrij ontspannen paard en netjes kunnen afsluiten zo. Dus daar was ik echt tevreden mee maar wel door mijn eigen fouten punten laten liggen. Geen hoeken doorgereden, niet eerst recht gesteld en dan pas wijken enz. Dat kosten dan wel punten. Weer allemaal leer punten voor de volgende keer :P

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:00

SophievdV schreef:
Nou hier een domper.. paard is niet goed. Er heeft een pony bovenop gezeten. Nu heeft ze een schram thv de lendenen, op de ruggengraat. En ze loopt niet goed, ik vermoed spierpijn. Met poetsen is het ook gevoelig.

Ik ga dinsdag weer heen om te kijken hoe het dan is. Het heeft even tijd nodig denk ik. Iemand die dit ook wel eens mee gemaakt heeft? De pony is er bij weg gehaald en ze staat nu eerst alleen met andere paarden om haar heen.

He wat vervelend!
Dit is precies bij de mijne ook gebeurt van de zomer.. Ook een wond en een vette bloeduitstorting.

Ik heb toen der hele bil op de echo gezet, toen was er nog niets aan te zien, maar ze heeft nu toch echt een dompel op haar bil waar die bloeduitstorting zat..

Na 3 weken liep ze pas weer soepel.

Daarna is het nog eens gebeurt, toen was het erger.. Daarna heb ik haar ook gelijk naar huis gehaald, dien mensen voelden zich echt super schuldig en konden en natuurlijk ook niets aan doen. Maar super banketstaaf..

De tweede keer heeft ze echt dik 2 maanden stilgestaan ivm de knie die super dik was.

Hoop dat de jouwne minder schade heeft en sneller opknapt! Echt super stom dat zoiets gebeurt.

Heb de fotos even in spoiler gezet.

Spoiler:
Eerste keer

Afbeelding

Afbeelding

Tweede keer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:29

Discodipp oei nee zo erg is het gelukkig niet! Heb de andere merrie ook wel eens met een hematoom uit de wei gehaald.. die had er gelukkig helemaal geen last van. Het is het risico van paarden samen houden. Maar ik vind ze over all wel fijner als ze echt met anderen staan dan alleen. Keuzes keuzes...

Kreeg vanmiddag al een video dat ze al dartelend door de bak ging. De paddock waar ze normaal staat is aan de krappe kant. Had gevraagd of ze in de bak mocht, dan heeft ze meer ruimte om de spierpijn eruit te lopen en dan binnen haar eigen grenzen. Nou, dat ging goed geloof ik :') Morgen nog een dag vrij en dan dinsdag maar even kijken. De merrie toont heel duidelijk dat ze niet fit is. Dan is ze traag. Op de video was ze alweer lekker ongeduldig dus gaat beter denk ik.

Spaanse pony he wat vervelend van je eerste proef! Gelukkig in de tweede wel goed af kunnen sluiten. Dat is wel beter dan dat het andersom is ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:59

Ik reageer later even op iedereen maar wij hebben gewoon 3 winstpunten gereden (186 en 195), ik ben zo trots en zo blij *\o/* Afbeelding

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:25

Autumn gefeliciteerd!
Spaanse pony, wat vervelend, wel gefeliciteerd met je punten de tweede proef!
Sophie wat vervelend, is altijd het nadeel van als ze in een kudde staan.
Robbie, Wat verdrietig! Wat was er ook alweer aan de hand?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:31

Autumn: gaaaffffff gefeliciteerd!!!
Nynke: ik heb NAH ( al 20 jaar ) en mij altijd redelijk kunnen redden, nu heb ik afgelopen zomer een hersenontsteking, waarschijnlijk door COVID gehad, en daardoor uitval centrale zenuwstelsel, en heel veel last op mijn evenwichtsorgaan. Ik kan geen prikkels aan ( licht/ geluid/ beweging) en mijn balans is weg zeker als ik moe ben…