Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Toch blijft het een beetje "ach, B klaar zijn we toch nog niet, want dan moet eerst dit dit en dit beter". Maar volgens mij is het ook een kwestie van gewoon doen en meters maken (maar daar moet ik mezelf nog even van overtuigen
)
volgende week mag hij aan!
Met net zulke mooie punten! Zal niet misstaan in de L1
Succes in het L1!
Reed tegen goede meiden met een aantal eigen paarden dus ik ging eigenlijk gewoon voor mijn twee puntjes
Jury was nogal aan de strenge kant, maar op zich vindt ik dat zo af en toe wel fijn. Ben 1e geworden met 183,5 en 182 punten. Pony gedroeg zich echt fantastisch, het was opstappen en rijden. Ik denk dat het door het warmere weer komt, hiephoi! Geen gezeur, geklungel en bokjes vandaag

Nu werken we echt nog aan de activiteit, overgangen en mijn houding. Ik kan mijn bekken moeilijk kantelen dus het voelt voor mij als of ik rechtop zit, maar helaas blijkt het tegendeel waar.

Handen dragen is ook echt een punt! Ik heb ook moeite om de juiste teugellengte te vinden. Bij te korte teugels loopt hij makkelijk te diep en leun ik nog meer naar voren. Als ik ze iets langer doe wordt het meestal iets richting mijn benen zoals op de foto:+ Tijdens de les draag ik mijn handen al een stuk beter en ziet het er al netter uit. Lekker doorpuzzelen! Fijn dat jullie dezelfde dingen zien als ik! 
Punt is dat ik mijn hakken niet uitdruk en gewoon uit mezelf de neiging heb om naar voren te leunen.
Het ziet er fijn uit!
Mij helpt het om mijn teugels dan korter te maken en overdreven voor me uit te plaatsen (maar ik ga daar juist rechter van zitten), zodat ik voor me uit blijf rijden.
Laat je tegen die tijd je bevindingen weten?
Ik heb er dan een handje van om gespannen te zitten en voila daar kiep ik weer naar voren en heb ik zo'n gekke arm-hand houding.
KirstenHorse schreef:Bedankt voor het commentaar en de tips meiden!
Het klopt inderdaad dat ik naar voren zit, dat is al een stuk verbetert gelukkig. Tijdens lessen zit ik netter dan mijn tijdens mijn proeven, omdat ik het gewoon vergeet tijdens mijn proefHanden dragen is ook echt een punt! Ik heb ook moeite om de juiste teugellengte te vinden. Bij te korte teugels loopt hij makkelijk te diep en leun ik nog meer naar voren. Als ik ze iets langer doe wordt het meestal iets richting mijn benen zoals op de foto:+ Tijdens de les draag ik mijn handen al een stuk beter en ziet het er al netter uit. Lekker doorpuzzelen! Fijn dat jullie dezelfde dingen zien als ik!
Lootje, ik heb mijn beugels al een gaatje langer hierPunt is dat ik mijn hakken niet uitdruk en gewoon uit mezelf de neiging heb om naar voren te leunen.
Jouw foto's zien er netjes en heel vriendelijk uit! Was je al gestart?
ik ben ook heel blij met haar. Nee we zijn nog niet gestart. 14 juni heb ik mijn eerste oefenwedstrijd. Ik vind ons op het moment ook nog niet goed genoeg hoor

Heel erg trots op mijn puppypaard hoe hij zich gedragen heeft. We moesten buiten losrijden en daar was het al best heel spannend, paarden die de baan in en uit ging, paarden die ernaast in de paddocks stonden, auto's en hordes wielrenners die langs kwamen
Maar hij gedroeg zich super goed, wel gespannen maar hij bleef wel bij me dus daar al heel blij mee! Daarna naar de binnenbak voor het proefje was wel weer even super spannend. De witte hekjes en de jurytafel waren toch wel heel eng maar we zijn het proefje doorgekomen! Ondanks wat extra voltes, buiten de ring beland en een keertje verkeerde galop zijn we toch nog op een winstpunt uitgekomen! (Als het officieel was dan
) Al met al een hele leuke en vooral leerzame ochtend gehad en lekker meters maken! 
Maar super dat jullie zo vooruit gaan! Foto's kijken is altijd leuk. Zelf heb ik op bepaalde paarden ook dat ik snel naar voren ga. Wisselt bij mij ook enorm met zadel en paard. Op Warlock heb ik het bv niet zo snel terwijl ik het op mijn andere bijrijdpaard wel snel had.
Mijn tip is dus vooral lekker blijven oefenen, ook eens een paar rondjes heel bewust enkel met je houding bezig zijn. Probeer eens wat anders uit, zoals je handen voor jouw gevoel enorm hoog houden. Leg ook je benen eens anders neer en ga echt voelen.

Mijn broertje heeft het binnenkomen gefilmd. 

Zegt niet dat ze het dus makkelijk had vandaag, ze heeft heel goed der best gedaan! Begint het lang en laag lopen steeds gemakkelijker te vinden