[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:29

Leuk die complimenten van juryleden! Vind dat zelf ook altijd een van de voordelen van het uitdoorseizoen. Dat je na de proef nog wat feedback en complimenten krijgt. Heb je toch altijd meer aan dan die “lengtebuiging” en “meer sprong” oid op je coupon :).

Nou als jullie 2 selecties al weinig vinden moeten jullie maar niet naar mijn kring komen! :')
In de winter rijden we 1! selectie wedstrijd, bestaand uit 1 proef met 2 jury’s op de kring. Zonder finales etc. Op de regio ook 1 proef met 2 jury’s en dan wel een (kür vanaf Z2)finale.
In de zomer ook maar 1 wedstrijd, maar dan wel 2 proeven met elk 1 jury. En op de regio 1 proef met 2 jury’s en (Z2 kür)finale

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:20

Michelle77 schreef:
vec schreef:
Dat je Z1 en Z2 gereden hebt voor selectie. Of heb je er pas 1 ger3den?

Heb nog geen selectie gereden. De Z1 proeven waren ivm teamdressuur voor verenigingen. Daar mochten we als vereniging door naar de regionale finale.

Daarna ben ik overgegaan naar het Z2.

Is altijd weinig hier, 2 wedstrijden + finale. Maar bijna altijd mag zo goed als iedereen door naar die finale. Dus ik zou zeggen, doe gewoon 3 wedstrijden, 6 proeven, 4 beste tellen. Uitslag tijdens de laatste.

Dat is een stuk makkelijker dan hier. Tussen de 10 en 30 in een ring en 2 of 3 door.

Michelle77

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:28

In de zomer is het een stuk voller, dubbele aantallen zeker. Gemiddeld tussen de 20&30 per klasse ook.

We hebben hier de mazzel dat er heel veel startkaarthouders zijn en dus veel naar de regio mogen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:48

Wij hebben in de zomer niet eens selecties voor de regio dat is vrije inschrijving en in de winter tellen alle eerste proeven van gewone wedstrijden als selectie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:55

Best bij zonder dat het zo enorm veel scheelt per provincie. Bij sommige wordt er echt geselecteerd en bij anderen is het een kwestie van een goede dag hebben. Denk dat er bij een niet geselecteerde regio best wel eens een geluksvogel afgevaardigd wordt naar het NK omdat diegene net een topdag had.

Hier is het in de winter bij de selecties ook wel minder druk. Dat zal ook wel te maken hebben met de mogelijkheid tot trainen in de winter denk ik.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:56

Nou, op zich komt het bijna altijd dan toch aan op de vorm van de dag.

Finale is ook over 1 dag. Regio ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:03

Hier moet je over 5x rijden, dan komen toch echt wel de betere boven drijven.

De regio gaat ook over 2 proeven. Dan is het gelukselement er wel vanaf en zie je de betere bovenaan staan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:14

Bij ons is de eerste dag van de regio technisch gezien de selectie en de tweede dag is dan het kampioenschap. Beide over twee proeven dus dan is ee mazzel er ook wel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:20

Voor het rijden van het NK inderdaad wel. Maar het is wel jammer dat je niet hoeft te selecteren en gewoon op kan geven.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:48

Wij hebben 6 selecties, daar tellen de beste 3 van.
Naar rato mag dan een deel door naar de regio (wij kennen geen kringkampioenschappen) en hier rij je 1 proef en gaan (meestal, in de winter) de beste 5 door naar de finaleproef. Z2 en ZZl is kür op muziek.

In de zomer eigenlijk hetzelfde, alleen zijn er dan 2 ringen van elke klasse, behalve ZZlicht.
Hiervan mogen er dan 5 per ring door naar de finale proef en ook hier is Z2 en ZZl kür op muziek.

Ik rij trouwens in de regio Limburg

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:18

vec schreef:
Voor het rijden van het NK inderdaad wel. Maar het is wel jammer dat je niet hoeft te selecteren en gewoon op kan geven.

Er is wel een soort van natuurlijke selectie want je merkt wel de het niveau een stukje beter is dan op de meeste wedstrijden bij ons in de buurt.

Vanmorgen gebeten door een paard en nu ben ik zielig. Enorme snee in mijn vingertopje die nu aan elkaar geplakt is maar nog vervelender is dat het topje van het bot verbrijzeld is. Ik heb voor dit weekend beide dagen wedstrijd staan waarvan zaterdag de eerste selectie voor het NK is maar ik zie het somber in.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:21

Ai ai ai dat is mooi klote zeg! Dan ben je goed te pakken genomen.
En wat komt het toch altijd oliebol uit

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:51

Dat klinkt heftig Katja! Sterkte, zou flink zeer doen.. :(:)

Mijn paardje heeft van de enting nu al 2 dagen een dikke bult, ontstekingsreactie. Staat er sipjes bij. :(

Hier hebben we zomers inderdaad ook open inschrijving voor de regio (overijssel) vanaf Z. Maar in de winter is het bij ons wel zo dat er bijv. maar 2 van de 18 door mogen naar de regio, en dan ook nog over 1 proef, dus dat vind ik als amateur wel een beetje een onmogelijke strijd Haha. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:56

Au!!! Nonepie dat zal niet relaxed zijn zo aan je vingertopje. Hoe komt hij zo in de mond van je paard terecht haha.

Vandaag lekker gelest. Hij deed het fijn. Nu heeft hij een paar dagen rustig aan. Hard gewerkt laatste dagen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:09

Oef idd dat is een uitgemaakte zaak vaak ja.

Kun je wel proberen te rijden Katja?

@Britt, had Darco ook. Was echt een zwelling ter grootte van een voetbal...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:35

Dat klinkt best heftig Katja! Beterschap!! Is de vinger niet te spalken, zodat hij wat steun heeft?

Hoe het hier in Friesland gaat met de selecties voor dressuur, ik zou het niet weten. Volgens mij zijn er voor alle klasses twee selecties, waarbij de beste telt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:45

Arm paard Britt. Heeft hij ook koorts?

Ik gooi alles vandaag aan de longe en dan ga ik morgen voorzichtig wat rijden en kijken hoe dat gaat. Ik heb liever geen spalk want dan kun je je vinger niet meer buigen en daar wordt rijden alleen maar lastiger van.
Voor nu gaat het best goed, wond zag er vanmorgen rustig uit en ik hen er weinig pijn aan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:18

Oh dat klinkt voorzichtig positief Katja...

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:35

Katja schreef:

Ik gooi alles vandaag aan de longe en dan ga ik morgen voorzichtig wat rijden en kijken hoe dat gaat. Ik heb liever geen spalk want dan kun je je vinger niet meer buigen en daar wordt rijden alleen maar lastiger van.
Voor nu gaat het best goed, wond zag er vanmorgen rustig uit en ik hen er weinig pijn aan.

Nee, omdat hij dit nog nooit had gehad had ik direct de dierenarts gebeld voor advies en zij zei dat ik het moest koelen 3x pd en temperatuur bijhouden. Temperatuur is elke keer normaal. Bult was wel heel warm maar heb er 3 keer per dag 15 minuten een zak ijs op gehouden en het slonk wel weer, vanochtend zag ik er al bijna niks meer van (donderdag geënt) en meneer krijgt ook weer praatjes :). Dus vanmiddag ga ik er weer even op.

Fijn dat je nu weinig pijn hebt, hopelijk kun je er snel weer mee rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:04

Katja schreef:

Je zou om een flexibele kunnen vragen Deze kun je dan zelf een heel eind in de goede richting buigen. Dat heb ik ook gedaan toen ik mijn bovenste kootjes gebroken had.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:12

Kijk dat is een goede tip. Ga ik even achteraan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:22

Dat zou wel een uitkomst zijn dan.

Gelukkig geen koorts.

Ik had het met Darco. Was maandags geënt,
Die avond kwam ik om gewoon even los te werken. Vond hem wat duffig. Naja, dacht stel me aan. Spullen pakken en leek hij wat beter. Ga de box uit, kom terug, stond hij weer met zn koppie laag. Toen zag ik die bult. Dus gelijk temperatuur genomen. Geen koorts, wel verhoging.

Eigenaren ingelicht en naar huis. Nog geen 2 uur later hebben de eigenaren temp opgenomen, was het bijna 39.
Om 22u is de DA geweest. Paar dagen wel verhoging gehouden.

Begin dit jaar was hij ineens ook doodziek, paar dagen 40+ gehad... Dus was wel even schrikken.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:23

Katja schreef:
Ik heb liever geen spalk want dan kun je je vinger niet meer buigen en daar wordt rijden alleen maar lastiger van.

Bedoelde meer aan een vinger er naast, dan kun je hem ook gewoon buigen. Maar flexibele is ook misschien een optie.

Mijn onderbeen was vorige week voor een deel ingetapet, en dat scheelde echt een heel stuk. Soms kunnen kleine dingen al verlichting geven.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:58

Dat zal niet veel uitmaken omdat het echt de bovenkant is waar het probleem zit. Ik kan hem eigenlijk best goed bewegen op het bovenste stukje na. Het moet vooral een beetje beschermd blijven tegen stoten en de eind ook tegen vuil natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:19

Bij wintersport krijg je een kapje van plastic. Doen ze er warm omheen en dat wordt dan hard. Kun je toch skiën en wordt het niet nat.

Dat zou perfect voor je zijn maar ik weet niet of ze het in nl ook doen.