[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:40

_Floortje schreef:
Hey! Allen met wedstrijd dit weekend, succes :))

Ik moet een nieuwe deken kopen, want hij ligt niet goed.. Maar ik vind het zó moeilijk welke dan wel goed zal liggen -O-

Ik ben groot fan van Horseware dekens. Heb stalgenoten gehad die er ook heel tevreden mee waren, ook nog nooit iemand gehoord die ontevreden was. Hooguit weleens en daar ben ik het mee eens, ze zijn aan de prijs...

PrimaDonna_ schreef:
Ik had vandaag een stuiterende Don onder mij.. :(
Het waaide al super hard op stal en dacht; we gaan lekker binnen rijden voor de rust, ga de spanning enzo niet opzoeken buiten. Nou, helaas!
De wanden van de binnenbak trilde heel erg door de wind en hier sprong ze steeds weg. Heb echt niet fijn gereden.. morgen poging 2...
Ga zondag bij de overburen rijden, mijn instructrice gaat mee om daar les te geven en mij te helpen voor het geval Don gek gaat doen. Ben heeel benieuwd! Moet streng tegen mijzelf gaan zijn die dag dat ik mij niet druk ga maken.. zal moeilijk worden! :oo

Dat is vervelend van de wind. Bij mij was Pride eergisteren heel fris vanwege de kou, had gisteren verwacht dat hij ook druk zou zijn door de wind, maar daar gaf hij niks om en het ging echt tekeer rondom de bak.

Grappig, ik zie net dat wij tegen elkaar gaan debuteren in Bleiswijk :D

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:46

Zo, ik heb eindelijk tijd weer iets te laten horen hier. Ik heb het zo enorm druk gehad, met school, de paarden en dan nog een nare privé situatie. Maargoed. Ik ga weer tijd maken hier weer mee te praten.

Ciska heb ik helaas al een tijdje niet op kunnen rijden, dr zadel ligt niet meer goed maar heb simpelweg de tijd niet gehad om een afspraak te maken met de zadelmaker. Maar daar gaan we nu over 2 weken naartoe. En Valentina heeft helaas een scheurtje in haar check ligament, dus die is ook eventjes van de baan. :(

Verder heb ik hier wel meegelezen maar het zijn enorm veel pagina's om nog op te reageren, dus dat sla ik even over sorry :=

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:14

Bedankt allemaal! :D ik vind het ook erg fijn zo, ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren op vreemd terrein met allemaal paarden. Soms ben ik dan toch een beetje bang dat als hij wel aan de kletter gaat ik minder zou kunnen dan met bit :o

Waar starten jullie allemaal? Ik in de buurt van Zwolle/Wapenveld. Wil ook nog wel is wat langer rijden, in een straal van 40km

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:35

EdkingEnzo schreef:
Bedankt allemaal! :D ik vind het ook erg fijn zo, ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren op vreemd terrein met allemaal paarden. Soms ben ik dan toch een beetje bang dat als hij wel aan de kletter gaat ik minder zou kunnen dan met bit :o

Waar starten jullie allemaal? Ik in de buurt van Zwolle/Wapenveld. Wil ook nog wel is wat langer rijden, in een straal van 40km

Overijssel, omgeving Twente. Maar voor de koudbloedenwedstrijden rijden we verder.

venivedivici

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:20

EdKingEnzo ik denk dat dat helemaal goed gaat komen met jullie op vreemd terrein!

Ik start omgeving Tilburg (nb) maar voor een oefencross wil ik wel verder haha :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:37

venivedivici schreef:
EdKingEnzo ik denk dat dat helemaal goed gaat komen met jullie op vreemd terrein!

Ik start omgeving Tilburg (nb) maar voor een oefencross wil ik wel verder haha :)

In maart heb je Baarle-Nassau oefencros

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:39

MonteKarlo schreef:
venivedivici schreef:

In maart heb je Baarle-Nassau oefencros

Je bent een held!! Doe je ook mee en waar kun je je inschrijven?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:40

venivedivici schreef:
Je bent een held!! Doe je ook mee en waar kun je je inschrijven?

Misschien met mijn andere paard! Moet effe kijken hoe het loopt.
Ehm je hebt een Facebook pagina... ah hier:
https://www.facebook.com/events/1824032514526215/
Misschien kun je daar de info vinden :j

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:48

Zie net dat het al vol zit. Heb toch maar mailtje gestuurd voor reserve!
Waar vind jij info over oefencrossen?
Mag ook in pb :D

Had nog meer fotos binnen gekregen van de cross clinic.
Met de sprong had ik niet verwacht dat ie zou springen dus me houding slaat nergens op haha.
Maar die ruimte :')

Afbeelding

Afbeelding

Edit: heb 4 februari opgegeven voor oefen dressuur, heb niks te verliezen toch haha.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:13

venivedivici schreef:

Met de sprong had ik niet verwacht dat ie zou springen dus me houding slaat nergens op haha.

[ [url=m/0FazHW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/txkloD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: heb 4 februari opgegeven voor oefen dressuur, heb niks te verliezen toch haha.

Leuke foto's! Ruimte genoeg ja haha.

Zit het serieus al vol ? -O- Balen.
Ik zie die dingen altijd meer per toeval, via Facebook(vrienden) en mn paarden vrienden in real life zegmaar haha. Verder volg ik af en toe crosstraining van m.argo van n.ijnatten en die heeft ook een groepsapp waar ik in zit, daar komen ook data's voorbij :j

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:16

Dankje!
MonteKarlo ja zag het op een site maar opgeven is mogelijk ben je reserve dus heb ik maar gewoon gedaan haha.

Alphen-chaam doet geen oefencross toch? Super zonde dat dat is bij mij om de hoek.
Oehh geeft zij goede trainingen en waar doet ze dat?
Had je nog meer datas?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:20

venivedivici schreef:

[ [url=m/0FazHW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/txkloD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto's! Nee je hebt sowiso niks te verliezen in de B. ook niet met startkaart.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:23

Dat is zeker zo shelly maar voor me eigen gevoel fijner om eerst keer zo te starten!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:38

Ik start in omgeving Breda/Tilburg :D

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:12

Start je tussen de ponys of paarden floortje?

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:14

Ik start tussen de pony's :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:20

Stoer hoor dat jullie gaan crossen, ik durf dat echt niet meer :=

Heb het weleens gedaan met mijn vorige paard, als ze dan niet goed uit kwam bij de sprong stond ik doodsangsten uit :P
Afbeelding
Afbeelding

Tijdje geleden ook met Pride een oefenparcours gesprongen van wel 60cm, vond het veel te spannend waardoor hij spoken zag. Uiteindelijk wel een best net rondje gereden!
Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:56

He is dat bij de Zuidplasruiters? :D

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:14

Ahh dan komen we elkaar niet tegen denk ik. Rijd je 4 feb in udenhout mee floortje?

Charlotte ziet er goed uit hoor!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:15

Nee ik ben 5 februari jarig dus dat was ik niet van plan :P

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:21

Oh haha ! Waar ergens sta je?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:22

mcjv schreef:
He is dat bij de Zuidplasruiters? :D

Klopt! Mijn bijrijdpaard staat op de stal daarnaast :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:01

venivedivici schreef:

Onze paardjes staan bij iemand aan huis. Jouwe?

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:08

_Floortje schreef:
venivedivici schreef:

Onze paardjes staan bij iemand aan huis. Jouwe?

Oh ideaal haha. Ik sta in riel

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:12

xVerax schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ik had vandaag een stuiterende Don onder mij.. :(
Het waaide al super hard op stal en dacht; we gaan lekker binnen rijden voor de rust, ga de spanning enzo niet opzoeken buiten. Nou, helaas!
De wanden van de binnenbak trilde heel erg door de wind en hier sprong ze steeds weg. Heb echt niet fijn gereden.. morgen poging 2...
Ga zondag bij de overburen rijden, mijn instructrice gaat mee om daar les te geven en mij te helpen voor het geval Don gek gaat doen. Ben heeel benieuwd! Moet streng tegen mijzelf gaan zijn die dag dat ik mij niet druk ga maken.. zal moeilijk worden! :oo

Rot zeg.. Hier hetzelfde met het jonge paard vandaag, naast de wind hadden ze hier ook nog een of andere straaljagertraining. Ook overal gerammel etc in de binnenbak. Needless to say dat ik maar niet ben gaan rijden en haar maar aan de longe gegooid heb :+

Ik heb aankomend weekend 2 B proefjes gepland staan en heb ook besloten om de week erna BB te gaan springen :D. Rondje 80 en een rondje 90. Ben benieuwd wat we er van bakken.

Stom is dat he.. dan ben je ze gewoon helemaal kwijt en is het 1 bonk spanning wat je hebt.
Leuk dat je dit weekend 2 proefjes hebt! Succes! En ook alvast succes met springen! :)

Pien1989 schreef:
Knap zeg dat bitloos rijden! Vind dat toch altijd dapper en zeker als je ze zo lekker kan laten lopen.
Succes Vera!
Jammer prima-donna dat ze zo gespannen was. Het weer zit ook echt niet mee. Ik hoor de wind om her huis loeien nu en gister was ook al zo.
Hopelijk valt de sneeuw mee die eze voor vanavond voorspeld hebben! Paarden & vorst en sneeuw/ijzel vind ik nooit de meest ideale combinatie Haha.

Oooo ik heb zo'n hekel aan sneeuw en vorst hier in NL.. je kan gewoon niks meer dan!

Charlotte446 schreef:
Grappig, ik zie net dat wij tegen elkaar gaan debuteren in Bleiswijk :D

Ooo niet! Haha wat grappig!

xWouter schreef:
Zo, ik heb eindelijk tijd weer iets te laten horen hier. Ik heb het zo enorm druk gehad, met school, de paarden en dan nog een nare privé situatie. Maargoed. Ik ga weer tijd maken hier weer mee te praten.

Ciska heb ik helaas al een tijdje niet op kunnen rijden, dr zadel ligt niet meer goed maar heb simpelweg de tijd niet gehad om een afspraak te maken met de zadelmaker. Maar daar gaan we nu over 2 weken naartoe. En Valentina heeft helaas een scheurtje in haar check ligament, dus die is ook eventjes van de baan. :(

Sterkte met de privé situatie! Nooit fijn.. :(:) Wat voor opleiding doe je?

Fijn dat de zadelmaker over 2 weken komt, hopelijk kan je dan weer lekker gaan rijden! :) Moest even zoeken wat de check ligament was, maar gevonden! Sterkte met Valentina!

EdkingEnzo schreef:

Kan het zo'n stouterd zijn dan? Hij ziet er zo braaf en chill uit hihi := Maar dat lijkt mij ook wel lastiger als je hem in wil houden... ik heb dan nog een bit.. jij niks..
Ik zal in de omgeving van Rotterdam starten.

Charlotte446 schreef:
Stoer hoor dat jullie gaan crossen, ik durf dat echt niet meer :=

Heb het weleens gedaan met mijn vorige paard, als ze dan niet goed uit kwam bij de sprong stond ik doodsangsten uit :P
[ [url=m/hWY7JK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vsiCc8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdje geleden ook met Pride een oefenparcours gesprongen van wel 60cm, vond het veel te spannend waardoor hij spoken zag. Uiteindelijk wel een best net rondje gereden!
[ [url=m/eev48r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Ik heb daar ook eens een oefencross gedaan met mijn vorige verzorgpaard. Hij had er echt talent voor.. wilde het ook vaker gaan doen met hem, maar helaas overleed hij een paar maanden later.. |(