[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:38

Ach, wat jammer SD :(:) En arme mama....

Ik heb er twee onder een 100 grams staan en Bella (box met buitenluik) onder een heel vaak gewassen 300 grams, die zal praktisch dus nog ongeveer 150-200 zijn schat ik ;)

Ik heb hele dag gejureerd, daarna nog mijn eigen paarden eruit gehad. Concourspaarden voor morgen al gewassen en tuig gepoetst, hoef ik morgen alleen nog te vlechten. Begint pas om 3 uur, maar dan kan ik morgen nog wat rijden/longeren voordat we weg moeten :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:49

Wat leuk dat je ook jureert Gomir! Lijkt me serieus heel leuk. Als ik dat niveau ooit eens mag halen zou ik heel graag ook die opleiding/cursus willen doen! Welke klasses jureer je? Waar starten jullie morgen? :)

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:55

Ja heel sneu, ze ligt nu onder de kachel te slapen.

Laat net ook nog mijn telefoon vallen.. Die is dus ook stuk |o

Leuk Nann!

Klinkt als een druk dagje Gomir!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:00

Ik vind het ook heel leuk om te jureren! Jureer nu vooral ponyconcoursen, want dan kan ik de andere dagen gewoon lekker met mijn eigen paarden weg ;) Ik jureer BB t/m 1.40m (landelijk).
Volgens mij hoef je voor de cursus maar L+1 of zoiets te zijn dus dat is wel te doen :j

Wij gaan naar Appingedam, heb ik vandaag ook gejureerd. Morgen met 3 L-paarden en dan zaterdag nog met 1 in het Z.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:27

Marijkeeee schreef:
Haha zal wel warm zijn waar jij bent?

Je handschoenen drijven van je handen af in ieder geval.

Arme hond. Niets aan zo.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:20

Ah wat sneu van de puppy's zeg :( Weet de mama nu wel dat ze dood zijn?

Hartstikke goed Nan! Echt al veel vooruitgang met andere filmpjes. Die hoogte komt wel weer, eerst die rust erin! Top gereden :D

Wow drukke dagen zo in die paarden hé! Wel leuk als je zoveel afwisseling hebt in rijden en jury etc. Succes!

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:02

Ach wat sneu SD.. arme mama hond..

Leuk Nann je paard heeft er veel plezier aan zo te zien! :)

Jureer je ook dressuur Gomir of alleen springen?

Ik begin wel echt een herfstgevoel te krijgen van dit weer :x De laatste maaanden alleen op het land gereden omdat ik de bak nogal zwaar en aan de kleine kant vind. Maar volgens mij moeten we er toch weer aan geloven. Oja en als het teveel regent wordt de bak met geen mogelijkheid meer droog en is het echt zwemmen en ploeteren.. -O-

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:03

Ziet er goed uit Nann! :)

Ik heb ook helemaal niks met dit herfst weer.. ik ga vanavond weer een rondje oefen springen in Eemnes!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:12

Lijkt me echt ideaal als je ergens s avonds even kan oefenspringen. Hier in de buurt is dat nergens helaas :(

Balen van je bak zeg! Die van ons is gelukkig wel goed rijdbaar het hele jaar door met uitzonderingen als het eerst heel veel regent en dan gaat vriezen. Alleen vrieskou kan die wel hebben. Ben benieuwd wat voor winter we krijgen

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:14

Capriootje schreef:
Lijkt me echt ideaal als je ergens s avonds even kan oefenspringen. Hier in de buurt is dat nergens helaas :(

Balen van je bak zeg! Die van ons is gelukkig wel goed rijdbaar het hele jaar door met uitzonderingen als het eerst heel veel regent en dan gaat vriezen. Alleen vrieskou kan die wel hebben. Ben benieuwd wat voor winter we krijgen

Ja zeker ideaal, ik zag van de week op Facebook een advertentie dat het daar vanaf nu mogelijk is. Dus lekker dichtbij en binnen!

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:25

Ja ze heeft wel door dat ze er niet meer zijn Capriootje. :(
Ze loopt nu zo af en toe nog naar de mand toe, maar ze komt dan al vrij snel weer terug en dan gaat ze weer op mijn voeten liggen. :(:)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:49

Zit je fulltime in de paarden Gomir, of doe je dit allemaal nog naast een baan?
Wat sneu zeg SimonDesteny :(:) .

Hier hebben we indoor elke dinsdag oefenparcours van de club (5 min met de trailer) , en voor leden is het eerste parcours gratis. Moet alleen bekennen dat ik er nog geen een keer geweest ben, ook afgelopen winter niet :o . Heb op woensdagavond al clubles en bende rest van de week doordeweeks op kamers. Maar volgende week wil ik er denk ik een keer heen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:59

Wat sneu van de puppy's.. :(:) :(

Jureren is ook leuk! Ik ga over een paar jaar de instructeurs opleiding doen, ik help vaak kennissen met springen op het oefenparcours en vind dat toch wel leuk!

Over oefenparcoursen gesproken, bij ons zijn er een heleboel. Mijn pony gaat vanavond weer met het meisje die hem eens per week rijdt. Ze hebben zondag stalconcours en gaan 40/50 cm springen dus dat moet natuurlijk wel voorbereid worden. :=

Ik heb Larry gisteren weer meegehad na ruim een maand niet gesprongen te hebben. Hij was súperfijn te rijden! We reden HC L en een gewoon rondje M. Helaas viel hij in het M van 5 naar 6 door m'n binnenbeen heen en tikte hij 6 eraf, dat is toch een stukje spanning van hem, maar dat maakt me niet minder tevreden, ik ben blij met mijn pony! <3

Mijn vorige pony was er ook en hij werd 3de in het L, dus een supergeslaagde avond!

Ik heb een filmpje maar de baan is daar heel groot en mam is vergeten in te zoomen dus je ziet er eigenlijk niks van. :')

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:32

Wat sneu van de puppys :(

Ik heb mij overigens aangemeld voor de jurycursus t/m de L voor dressuur. Kreeg al een mail dat er heel veel aanmeldingen zijn... Hopelijk zit ik er toch bij :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:13

SD wat verdrietig van de puppy's. :(:)

Gomir wat leuk dat je jureert, die curus wil ik graag zelf ook nog volgen. :j
Curus moet je M1 voor zijn toch?

Balen Kimmes!
Onze bak is wel heel fijn! Eerder te droog dan te nat, in de zomer is dat wel nadelig want dan wordt ie zwaar als er niet genoeg gesproeid wordt..
Vorige winter heb ik 3 dagen niet kunnen rijden omdat ie hard was.

Netjes Change, gefeliciteerd!

Spannend Elitedeux, hoop dat je ertussen zit!

Netjes Nan! Hetzelfde parcours als afgelopen zondag staat er nog! Behalve die 2e dubbel, die stond er in de L pas tussen. :j

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:22

Geen idee wie er bij mij in de buurt wonen, maar in Dalerveen (Drenthe) is er iedere dag oefenparcours, op dinsdag na want dan is er concour. Het ideale vind ik dat er veel 'enge' hekjes in staan in allerlei kleuren en vormen.

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:55

@Kimmess ik woon vast bij je in de buurt :) Ik ga ook altijd even naar Dalerveen als ik op oefenparcours wil. Beilen staat ook wel eens wat maar lang niet altijd. Morgen ga ik even weer een rondje oefenen in dalerveen :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:18

Zag net filmpje op voorpagina nieuws van vleutel op een fjord springen :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:21

Ja die heb ik ook gezien, echt geniaal! _/-\o_

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:56

Dalerveen vind ik ook leuk :j
Is dat ook indoor trouwens? Het oefenparcour, alleen outdoor dacht ik

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:41

Cioccolato schreef:
Dalerveen vind ik ook leuk :j
Is dat ook indoor trouwens? Het oefenparcour, alleen outdoor dacht ik

In de zomer outdoor, maar nu gewoon indoor :) iedere dag behalve dinsdag en andere wedstrijd dagen. Al stonden er afgelopen weekend ook nog genoeg hindernissen buiten, maar geen heel parcour.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:51

Laat ik maar weer eens onder mijn rotsblok vandaan kruipen, ik zit er al ruim een half jaar onder denk ik. Maar wel altijd mee blijven lezen, ga vanaf nu weer proberen mee te kletsen.
Had de afgelopen maanden wel weer tijd om te reageren, alleen gewoon niks boeiends te vertellen. Paard heeft de afgelopen 3 maand maar 2 springwedstrijden gelopen in 1 week, en voor de rest eigenlijk alleen maar dressuurmatig getraind. Werpt wel zijn vruchten af want zondag sprong hij ondanks een stomme balk op 1 echt een fijn rondje (ik heb een filmpje voor de liefhebber)

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:55

Wat leuk, springende bokkers! ik meld me bij deze als spring amazone aan!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:03

Welkom meiden!

Filmpjes zijn altijd leuk :j

Previr, stel jezelf en je paard even voor! :)

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:30

Je kunt ook altijd in Ruinen terecht voor oefenparcour, in Veeningen alleen zomer's en in Zuidwolde af- en toe als het er staat. Warga, Tolbert en Vrowenparochie kun je ook vaak wel terecht maar dan moet je eerst even bellen. Bakkeveen is elke eerste of laatste zondag van de maand (weet het zo even niet meer).

Ik sta op pensionstal en heb dus altijd beschikking tot een binnenbak, ideaal <<)