[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:41

Je bent welkom om bij mij te rijden, maar dat is nogal een stukje uit de buurt :+.

Kun je wel gelijk een strandritje maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:44

Ook bij ons op stal een mooie binnenbak, maar wellicht wat te ver. Ik zou best een grijs jasje willen, maar pas nooit in maat 38. We hebben een hele mooie wedstrijdset voor Chaplin in het grijs. Mijn man heeft wel een chique grijze rij jas. Mijn zwarte jasje is echter nog prima, en een nieuw jasje voor eens per maand starten vind ik te duur.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:47

Haha dat zou tof zijn maar idd beetje ver .
Ben overal aan het horen maar ze vragen overal dit jaar 10 € en met twee paarden vijf dagen per week is dat honderd euro per week en dan wordt het gewoon echt te duur. Als ik er nog ietsje bijleg heb ik ze op volpension voor hetzelfde geld

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:51

Is bij ons ook de vaste prijs. Toen wij geen binnenbak hadden op stal (vorige stalling) gingen we altijd bij de RV in de binnenbak rijden. Was altijd een hoop gedoe in de wintermaanden, paar keer per week met de trailer op pad. Vind het wel ideaal om alles bij de hand te hebben. Wij hoeven als er echt een pak sneeuw ligt niet eens met ons paard naar buiten. Hij kan via de stalgang zo oversteken de binnenbak ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:05

Dat is hier helaas niet, de club huurt eens per twee weken de bak op vrijdag en dan betaal je vijf euro maar door de week kun je er niet terecht. Volpension is helaas voor twee paarden te duur en ook wat sneu voor de pony die dan alleen staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:17

Ik heb gister een proefje geoefend. Had al heerlijk los gereden. Maar zodra we t oefenen starten, kreeg ik toch al weer wat spanning en de spiegel die ze is, merkte ik dat ook terug in mijn paard. Maar er zaten hele fijne stukken tussen. Vooral de uitgestrekte stap, midden draf en gallop. 3puntjes die voorheen juist niet zo makkelijk gingen. Dus ik ben blij. :)

Hebben jullie misschien tips voor de teugels oppakken na het halsstrekken? Mn paard wordt door die 'verstoring' nogal onrustig in de aanleuning. Ik heb tijdens de training daar wat meer voorbereidings tijd voor, en dan gaat het ook al wel steeds beter en krijgt ze meer vertrouwen. Maar in een proefje gaat t net te snel voor dr/ons en dan duurd t ook langer, voor ze weer fijn over dr rug is. Eigenlijk pas net ná mijn volgende 'oefening' in de proef en dat is zonde.. Tijdens hals strekken zelf wel ontspannen lang en laag, maar zodra ik de teugels oppak, verbreekt ze de verbinding (te weinig vertrouwen?) en lijkt ze onzeker en onrustig te worden. Ik krijg het niet goed of snel genoeg voor elkaar dat we die verbinding kunnen behouden, behalve als ik alleen mijn handen naar voren steek, maar dan kan ze niet laag genoeg zakken. Op wedstrijd kreeg ik dan op het protocol, dat het meer mocht... Dus volgende wedstrijd dan meer, lang laag, maar had ik weer het probleem van de teugels oppakken en de "onrust" die het veroorzaak.(Echter nooit commentaar op protocol, of een laag punt)
Wil het toch graag oplossen. Iemand ideeën en fijne tips?
Ik start binnenkort weer met mijn lessen, diegene gaat mij daar ook zeker bij kunnen helpen maar tot die tijd, zou ik het misschien met jullie tips kunnen proberen. :)

Komende twee weken alleen maar regen regen regen hier, zag ik op weer online... Hoop dat de bomen rondom stal en de bak, dorst hebben.. :\
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-16 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:35

Helpt het als je ze niet ineens naar boven haalt maar stukje bij beetje oppakt?

Fijn dat het zoveel beter gaat met de moeilijke onderdelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:37

Zoals ik hem begrepen heb moet je ze weer naar de hand toe rijden, dus steeds stukje bij beetje oppakken en aanvullen met been. Ik krijg juist de opmerking dat het laten zakken te schokkerig gaat. Hij zakt wel genoeg, en laat zich ook goed weer oppakken na het hals strekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:43

Ohh, jullie zijn al wakker! Fijn om zo snel al reactie te krijgen, dank je wel! :j

Ja dat helpt wel maar dat moet heel langzaam, te langzaam voor in de proef.
Ik moet ook zeggen dat ik zelf altijd zit te prutten met de teugels oppakken, dat zorgt ook niet voor al te veel vertrouwen natuurlijk.
Het lukt me wel om langzaam korter te pakken door te "schuiven" maar als het wat sneller moet, moet ik altijd overpakken.. Dat is voor haar denk ik teveel onzekerheid, om laag te blijven en dan verbreekt de verbinding dus. (Wat eigenlijk een logisch gevolg is van..)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:50

Ik heb heel lang met 1 hand gereden (relaxed buiten rijden, los teugeltje) omdat dat paard nog wel eens schrok heb ik ook geleerd heel snel de teugels weer op te pakken. Gelukkig voelde ik het altijd aankomen als ze weg zou schieten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:50

@Euforie... als jezelf niet zo handig bent met teugels oppakken dan dat gewoon vaker oefenen tussen oefeningen door... dan zal het toch tijdens de proef ook makkelijker moeten gaan. Tijdens training ook wel goed voor ze om heel vaak wat uit te schuiven en dan weer in arbeidshouding.

Ik ben rustig mijn wedstrijdjes aan het plannen ... gisteren les gehad en ze is veel beter in balans en erg ontspannen.. dus dat is al super. Kan er ook beetje aan rijden in stap :D dat was echt een ramp ze kon extreem telgangen. Nu nog even tempo in draf beetje omhoog en galop wat vaker mee pakken en dan lijkt het wel ergens op :+

De planning is nu in maart 2x starten en dan begin april nog 1x indoor en dan vanaf eind april volle bak het outdoor seizoen in *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:27

Dan ga ik idd maar gewoon door zoals we bezig zijn, en veel wisselen en door oefenen.

Komt met jou ook wel goed als ik het zo hoor. En tot maart, dan heb je nog wel eventjes. Succes :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:10

Zo, ik heb er voor het eerst weer opgezeten. Dat viel nog niet mee _O-

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:29

Morgen helemaal niet waarschijnlijk }>

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:34

Mijn lijf ging wel :D :D :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:33

Nou, waarschijnlijk start ik dit jaar met 2 paarden in de B, want sinds vandaag heb ik een eigen pony op stal staan *\o/*

Het wordt wel allebei van de zomer dan :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:44

Je kunt natuurlijk niet zo'n berichtje plaatsen zonder de pony even voor te stellen. Gefeliciteerd!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:13

Gefeliciteerd, ook ik ben wel benieuwd naar je pony :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:31

Afbeelding
Dit is ze!

Haar naam is officieel Schoenbrunn Typesse, maar we noemen haar Zara. Ze is een Duitse Rijpony van ongeveer 1.40m en ze wordt dit jaar 10 :) Haar kleurtje is eeh, best apart :D Haar benen zijn gedeeltelijk egaal vos en de rest is iets richting roodschimmel :P

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:06

Wat een knapperd <3 Veel plezier met haar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:55

Leuke pony hoor!

Ik voel me na zondag best wel schuldig. Maandag had ik al het idee dat hij niet 100% lekker liep, maar kon er niemand mee kijken. Ben na 20 minuten gestopt en heb heel rustig aan gedaan. Vandaag weer opgestapt maar voelde gelijk niet goed. Staleigenaar mee laten kijken en idd niet goed. Loopt kreupel en heeft links een warme kroonrand. Gok misschien toch overbelast door de zware bak met losrijden. Terwijl we beiden heel bewust rustig aan gedaan hebben en nauwelijks los hebben gereden omdat we de bodem zo slecht vonden. Hoop dat het meevalt en snel weer over is.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:19

GA, Wat een leuke pony! Heel veel plezier met Zara!

Susan, je bent er snel bij. Hopelijk gaat het snel beter.

Hier rustig ah trainen. Na de wedstrijd alleen maar bezig geweest de ontspanning terug te krijgen en dat is fijn gelukt. Wat buitenritjes en springen erbij en dan volgend weekend maar weer zien hoe het gaat.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:22

GA wat een leuke pony! Gefeliciteerd.
Susan beterschap voor je pony! Hopelijk is die snel beter te pas. En goed dat je toch naar je gevoel hebt geluisterd toen het niet goed voelde!
Kitty, af en toe even lekker ontspannen is wel fijn toch :)

Ik heb vrijdag nog les en dan zondag weer cc

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:44

Is geen pony hoor :) ruim 1.70 :j

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:45

_O- van binnen een pony hihi
sorry!