Ik heb gister een proefje geoefend. Had al heerlijk los gereden. Maar zodra we t oefenen starten, kreeg ik toch al weer wat spanning en de spiegel die ze is, merkte ik dat ook terug in mijn paard. Maar er zaten hele fijne stukken tussen. Vooral de uitgestrekte stap, midden draf en gallop. 3puntjes die voorheen juist niet zo makkelijk gingen. Dus ik ben blij. 
Hebben jullie misschien tips voor de teugels oppakken na het halsstrekken? Mn paard wordt door die 'verstoring' nogal onrustig in de aanleuning. Ik heb tijdens de training daar wat meer voorbereidings tijd voor, en dan gaat het ook al wel steeds beter en krijgt ze meer vertrouwen. Maar in een proefje gaat t net te snel voor dr/ons en dan duurd t ook langer, voor ze weer fijn over dr rug is. Eigenlijk pas net ná mijn volgende 'oefening' in de proef en dat is zonde.. Tijdens hals strekken zelf wel ontspannen lang en laag, maar zodra ik de teugels oppak, verbreekt ze de verbinding (te weinig vertrouwen?) en lijkt ze onzeker en onrustig te worden. Ik krijg het niet goed of snel genoeg voor elkaar dat we die verbinding kunnen behouden, behalve als ik alleen mijn handen naar voren steek, maar dan kan ze niet laag genoeg zakken. Op wedstrijd kreeg ik dan op het protocol, dat het meer mocht... Dus volgende wedstrijd dan meer, lang laag, maar had ik weer het probleem van de teugels oppakken en de "onrust" die het veroorzaak.(Echter nooit commentaar op protocol, of een laag punt)
Wil het toch graag oplossen. Iemand ideeën en fijne tips?
Ik start binnenkort weer met mijn lessen, diegene gaat mij daar ook zeker bij kunnen helpen maar tot die tijd, zou ik het misschien met jullie tips kunnen proberen. 
Komende twee weken alleen maar regen regen regen hier, zag ik op weer online... Hoop dat de bomen rondom stal en de bak, dorst hebben..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-16 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt