[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:52

ivy_power89 schreef:
Wij gaan 5 november onze debuut in woudenberg rijden tijdens een barokke wedstrijd..... hij is 2 weken geleden gecastreerd en merk dat hij nu nog zoveel beter te rijden is

Wat leuk!Ik start daar ook die dag dan ga ik je vast zien. Vandaag 2e M1 wedstrijd en 2x 1e met 182.5 en 185 punten erg tevreden kon al fijn losrijden en in de proef bleef hij goed geconcentreerd.

ivy_power89

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:04

Wat leuk laura1982!
Wij zullen geen concurrentie zijn haha, ik heb mijn doel ingesteld om de eerste wedstrijd in ieder geval 170+ te halen. Winst zou leuk zijn maar is niet mijn doel. Voor nu hoop ik op ander terrein resultaat te zien van zn castratie en het fanatieke trainen wat wij nu doen. Haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:16

Ik vond het al leuk om mensen te zien en gezicht erbij te hebben. Wij hebben ook nog genoeg verbeterpunten hoor ene keer gaat het goed andere niet. We.doen het voor de lol.

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:25

Zo dit een interessant en leuke Topic.
Zoals in mijn onderschrift staat heb ik al enkele wedstrijden gereden in het M. 7 proeven in het totaal gereden :+ kan ik wel zeggen dat het me best is tegen gevallen. Tijdens de 2 proeven wedstrijd verschilde de uitslagen tussen jury met maar liefs 25 punten.

Waar vooral het verschil in punten zit, is het bergopwaarts lopen. Iig dat denk ik, maar wat is de definitie berg opwaarts lopen. Tijdens verschillende wedstrijden valt het op dat een paard die idd bergopwaarts loopt, niet per definitie bovenaan staan. Een paard die met een vals hoofd hals houding opvallend wel de punten krijgt. Ik kon me daar werkelijk steeks aan ergeren. In de dressuurprotocol, staat notabene vermeld dat het M1 proef zwaar gekeken word naar het rijden van de proef op letter en dat het niet erg is als een paard niet de gehele proef bergopwaarts loopt.

Ik heb daar echt heel vaak over ge&@$#*^#( }>

Ik ben vervolgens 6 maanden gelden van mijn paard gevallen (polsbreuk) en daarna kregen we problemen met het zadel. Nu gaan we as zondag voor het eerst weer op pad :-) Met een paard die beter zijn gewicht op de achterhand houd (behalve overgangen galop naar draf vind hij nog moeilijk) Zijn hoofd hals houding is ook stukken verbeterd. Dus ben benieuwd hoe de jury er nu naar gaat kijken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:09

De proeven zijn idd rot :=

Hier van het weekend 4 proeven gereden en drie winst meegenomen. Pfff blijf die contra lastig vinden hoor, 50% ging goed, 50% overkruisd nu. ( heej, we boeken vooruitgang :+ )
Wel merk ik dat bv het schouderbinnenwaarts makkelijker begint te worden en ik de snelle stukken begin te leren waardoor ze zowaar af en toe mooi lopen inclusief hoge cijfers ipv dat ik verdwaal.

De stand staat nu alweer op M1 plus 11 winst met mijn Tinkerdame. Maar we gaan nog lang niet over, eerst die galop stabieler krijgen, daar gaan we deze winter mee aan de slag.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:15

Vooruitgang is vooruitgang Lowara! Heb je thuis nog kunnen oefenen?

Dian loopt de laatste tijd niet zo fijn. Ik ben toch weer meer sportbrok gaan voeren want ze mist echt energie!
We hebben nu drie wedstrijden gehad en resultaat was niet zoals gewenst maar ben niet ontevreden. Na omstandigheden hebben we goed ons best gedaan. Ik hoop alleen dat we nu toch wel beter gaan rijden weer want op dit moment durf ik niet op cc hahaha

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:31

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe proeven ten opzichte van de oude M1 proeven? :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:16

@ alice; nee, helaas was de bak nog altijd te zwaar. Nu met de regen is het beter,maar heb sinds zondag niet meer kunnen rijden en heb pas dinsdag weer tijd om erop te gaan := mentaal trainen we vet hard uiteraard :+

@ mercury; ik vind het niveau te hoog geworden voor een M1 proef. Gebroken lijnen 8/10 meter was eerder een M2 oefening zo'n beetje, en vind het vanuit de L2 wel extreem veel sneller gaan dan eerder.
Maar wie weet is het M2 straks mega logisch nu, daar lag eerder het probleem voor 1 april geloof ik bij de meesten

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:42

Wij trainen mentaal ook flink Lowara Hahahah wel jammer dat je niet zo kon trainen als je had gehoopt. Maar geen haast toch?

Ik heb idee dat de galop moeilijker is geworden maar de draf een stuk makkelijker. Licht rijden en niet meer zo kort op elkaar. En idd volgens mij is het verschil tussen de M1 en M2 kleiner geworden.
Verder vind ik persoonlijk de overgang nu ik hem werkelijk heb gemaakt best groot. Vd zomer zijn we minder fanatiek geweest. En ik heb het gevoel dat we voor de zomerstop beter waren voorbereid dan nu. Ag ja...

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:55

Ik heb even een mindere periode gehad. Heel veel spanning tijdens het outdoorseizoen en meerdere keren moeten afgroeten. Daar waar ik in de L2 er nog wel doorheen kon rijden (stukken goed de basis kunnen terugpakken, lichtrijden en ruimte voor overgangen ed) lukte dat in M1 echt niet meer. Even goed doorgetraind thuis en dat loonde afgelopen weekend in 3 winstpunten in 4 proeven. Eerste proef begon weer met veel spanning (madam is echt overal mee bezig behalve met mij) met resultaat 174,5. Weer terug in de losrijhal dacht ik 'nee dit gaat me niet nog een keer gebeuren'. Paard nog even goed aan de hulp gezet door veel onverwachte oefeningen en tempowisselingen zodat ze echt van mij werd. Tweede proef een mooie 188,5 gereden. De dag erna had ik weer wedstrijd en 182 en 194 gereden en daarmee ook weer eens in de prijzen gevallen. Een mooie oppepper voor mijn motivatie want ik begon het al steeds minder leuk te vinden (dat 'wat doe ik hier' gevoel).. Doorzetten dus :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:42

Goed bezig allemaal! Gefeliciteerd met je punten sjira

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:16

Ik wil me hier ook graag melden. Wij zijn ook m1 startgerechtig. Als een razende door de L2 gevlogen maar in mn hoofd een btje blokkade, om M1 te starten. Niet dat ik denk dat we er nog niet klaar voor zijn, maar ik denk dat ik gewoon blokkeer om het feit, dat ik vroeger nooit heb durven hopen/dromen, dat ik tot het M1 zou geraken... Maar hup doorpakken en gaan met die banaan! Helaas heb ik er zelf heel eventjes uit gelegen en nu ik weer kan gaan doorpakken, staat mn merrie met een spierknoop in dr rug. Dus dat eerst maar weer even oplossen en de fysio er naar laten kijken.
Ondertussen lees en kijk ik graag mee hier. Hebben jullie ook filmpjes van de proefjes? Dat vind ik altijd zo leerzaam :j

Dit zijn wij, oefenen op de contra's en het schouder binnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Braaf paard!
Afbeelding

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:28

Ik maak van alle wedstrijden een filmpje :-D vaste camera man bij me *\o/*
Als je me een PB stuur met je gegeven en je hebt fb dan koppel ik je aan de filmpjes :-D
Ik moet wel zeggen... Ik heb hele slechte proeven (onder de 180) en hele goede (>193) morgen gaan we weer geen idee hoe dat gaat aflopen :-D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:46

Oh ik wou dat ik dat had wordt echt nooit gefilmd ga vaak alleen op concours!!

Ik ben aan het oefenen met m'n eigen houding. Gevoel dat ik in de galop niet goed mee ga waardoor het steeds 4 takt wordt. Sinds donderdag rij ik nu stukken zonder beugels. Eerste wat m'n stal genootje opviel was dat m'n beenligging veel stiller was. Verdorie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:32

IpilyaNL schreef:
Als je me een PB stuur met je gegeven en je hebt fb dan koppel ik je aan de filmpjes :-D
Ik moet wel zeggen... Ik heb hele slechte proeven (onder de 180) en hele goede (>193) morgen gaan we weer geen idee hoe dat gaat aflopen :-D

Dank je voor het reageren. Maakt niets uit hoor, alleen maar leerzaam! Ik stuur je even een PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:33

IpilyaNL schreef:

Hoi hoi, ik weet niet precies welke gegevens je van mij wil maar ik heb wel FB. ik ben te vinden onder [naam] Krakeel

Groetjes

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:31

Euforie schreef:
IpilyaNL schreef:
maar ik heb wel FB.
Groetjes

Ik heb je een vriendschapverzoek verstuurd ;-)

@2YALL

Na 5 maanden zojuist terug van de wedstrijd. Tjonge wat vielen de punten tegen zeg... Ik heb het echt te doen met de andere die onder mij eindigde :(:) Je raakt er niet bepaald gemotiveerd van.

Iig ik ben dik te vrede. Overall van de M1&M2 samen ben ik 2X 3e geworden en als ik de M1 ruiters met elkaar vergelijk 2X 1ste. Dus zeker niet slecht. De punten EUhem... die zal ik maar niet noemen :+ Maar ik heb er goddank er 1 binnen gesleept *\%/*

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:50

Hoi allemaal!
Mag ik me hier ook melden?

Afgelopen vrijdag heb ik met mijn Friese ruin gossa de L2 afgesloten met 2 maal een 2e plaats met 199 en 202 punten..

5 nov is mijn M1 debuut, en ik ben behoorlijk zenuwachtig :x en vooral bang dat ik er niks van bak of gewoon hele lage punten rij _O-

Toch wil ik het wel graag proberen!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:47

Er gewoon voor gaan! M1 valt best mee hoor :D

Gefeliciteerd met de punten meiden!

Wij mogen zondag weer starten!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:15

5 november toevallig in woudenberg

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:56

Silby, bedankt! Ik denk dat ik het inderdaad gewoon ga proberen :Y) maar eng vind ik het wel!

Hoe hebben jullie de overgang L2 M1 ervaren?

Ivy, bedoel je of ik daar moet rijden?
Ik woon namelijk in zeeland dus Woudenberg is een beetje ver voor me :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:18

Welkom Gossa! Veel succes 5 nov

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:25

Ik vond de overstap wel fijn...
Heb de L2 afgesloten met winst en de M1 begonnen met winst...
Goed voorbereid op weg kan,ken je proeven en blijf ademen dan kom je een heel eind :D

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:05

Hier in mijn regio valt het tegen. De ene jurylid kijkt hoe je op de letter rijd en of de oefeningen correct uitgevoerd worden. De Anders wil een plaatje van een Z paard zien *zucht* hierdoor verschillen de cijfers van 175 tot 195 ... Tis elke keer weer de vraag hihihi

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:14

Maar dat heb je overal denk ik hoor, het blijft een jurysport natuurlijk...
Zo slecht is 175 toch ook niet :)