[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:23

Ja dat klopt, maar dan nog, zo'n verschil...

Dankje!

Ik ga trouwens niet naar Drachten ;)

KB_Horse

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:26

_Rosa wat een knapperd!! Ik zal ook is een foto van mijn paardje plaatsen. Weet alleen niet hoe het moet... :D

Ik heb me weer ingeschreven voor wedstrijden. Herken me paard niet meer terug. Zo goed lopen dat ze doet. De 12e van juli gaan we weer op pad!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:38

Goed bezig allemaal :)

We hadden afgelopen Zondag wedstrijd gehad, de 1e proef ging super goed en liep ze voor 2 wp maar de 2e proef had ik zelf veel fouten gemaakt(door eigen schuld tot 3 x toe verkeerde galop, fout in travers, fout in middendraf etc.)en daar terechte lage punten(was ook nog mager gejureerd ook)
Echter hadden we in de 1e proef wel zo'n rare onbegrijpelijke jury.. Ik snap er nu nog niks van.

Bij de prijsuitreiking was ik geshockeerd zoals alle andere ruiters.
Er waren 4 prijzen, 16 deelnemers en nr 4 had 178, nr 3 179 en nr 2 181 en nr 1 188!!
En dit waren ruiters die geweldige proeven neergezet hadden en normaal dik 200 rijden..

Ik weet zelf altijd redelijk goed mijn punten in te schatten en heb de afgelopen wedstrijden steeds 2 wp per proef of bijna 2 wp per proef gehad voor soortgelijke proeven als de 1e proef.

Ik voelde de bui al een beetje hangen toen ik mijn protocol op ging halen. 160 punten!!
Ik snapte er echt helemaal niks van.... en dan was ik nog niet eens laatste(10e vd 16), vele hadden in de 150 en 1 zelfs 148!!!
In de M1 had dit jurylid ook gejureerd en daar was precies hetzelfde gebeurd(alleen 1,2 en 3 wp) en iemand zelfs 134 punten!
Er was dan ook vanuit vele kanten terecht veel commentaar op het jurylid.
Van de 32 deelnemers maar 5 deelnemers een mager wp(hoogste 188)en waren allemaal ruiters die normaal hele dikke hoge scores rijden!

Vandaag nog met mijn instructrice over gehad en zij kon het betreffende jurylid en gaf ook aan dat deze altijd heel negatief punt.
Ik had 4en voor onderdelen waar ik meestal 8en voor scoor en in mindere proef 7ens.
En onbegrijpelijk commentaar, alsof het over iemand anders ging.

Ieder ander jurylid had minimaal 30 punten meer gegeven maar goed weten we dat ook weer en daar ga ik dus nooit meer bij rijden :P

Verder wel megatrots op mijn paard want ze liep er echt super aan in de 1e proef en braaf op de trailer en een leuke dag gehad met vrienden, kennissen en stalgenoten :D :D

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:48

Mooi paard Rosa!

@tamaramt: ik denk dat ik die jury ook wel eens gehad heb in Oirschot. Alleen de prijswinnaars hadden een winstpunt, de rest verschrikkelijk laag, maar zo laag als jij nu schetst niet. Ik was toen vierde met 176p en mocht echt in mijn handjes knijpen met die punten...

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:17

Ik was gisteren 4e en 6e met 190 en 184 punten :)
Grote baan van 24 M1/M2.. gecombineerd.

had 8en voor de uitgestrekte/middendraf met als commentaar Wauw! leuk :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:00

@oneiros; die punten vallen nog mee idd. Maar kijk maar eens op de uitslagenlijst van Budel dan snap je wel wat ik bedoel :)
Ze noemen hem schijnbaar de horrorjury, ik begrijp nu waarom want horror dat was het :+ }>

@tinkels; super goed gedaan!! Gefeliciteerd :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:11

balen zulke horrorjury's... in friesland e.o. heb je er ook eentje... maar die kom ik niet meer tegen :P B/L jury

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:23

Gefeliciteerd Tinkels!

@ Tamaramt: zo'n jurylid hebben wij ook in Oost-Groningen. Punt heel laag, negatief. Wordt door veel verenigingen niet eens meer uitgenodigd om te komen jureren.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:32

Gelukkig hebben wij (in ieder geval ik) dat in het Midden van het land nog niet meegemaakt. Echt een horror jury ja....

En gefeliciteerd Tinkels!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:59

KB_Horse schreef:
Gelukkig hebben wij (in ieder geval ik) dat in het Midden van het land nog niet meegemaakt. Echt een horror jury ja....

En gefeliciteerd Tinkels!

Waar woon je?
Ik woon ook in het midden van het land.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:01

Amersfoort Askim!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:03

KB_Horse schreef:
Amersfoort Askim!

Wat leuk!! Zijn we bijna buren hihi
Ik start vaak in Woudenberg, leusden, maarn en Amersfoort.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:30

Oh oh! Dan is er nog zo'n horrorjury! Want in Oirschot was het een vrouw.

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:32

Ja leuk Askim!!

Ik start ook meestal in Woudenberg, Lesuden centrum en Soest!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:08

Tinkels; toch netjes gedaan, op naar de volgende keer! Gefeliciteerd!

Rosa; Jullie gaan hard dus :D!

shayen08; net debuut!

tamaramt; zo hoog word hier in het M2 vaak niet gegeven :') Op de meeste concoursen blijft het wel steken rond de 180, hooguit 190 :P. Heb je al een Z debuut gepland of ga je nog even verder in het M2?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:17

oneiros schreef:
Oh oh! Dan is er nog zo'n horrorjury! Want in Oirschot was het een vrouw.

ah, dan weet ik denk ik al welke je bedoelt!
Die is idd ook :(
Maar deze was een heer: F. c ou wenberg

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:23

Hoi meiden,

Ik kom hier afscheid nemen, gister is naar een korte maar zeer heftige strijdt ( zeer zware koliek) onZe lieve merrie in onze armen gestorven..

Ik wil iedereen heel erg veel succes wensen en wie weet wat de toekomst brengt!

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:56

Jeetje annika! Heel veel sterkte gewenst met het verlies...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:06

Oh jeetje annika wat verschrikkelijk! :( heel veel sterkte de komende tijd..

Hier ook een horror jury, mr. van Zog gel >;) die durft gewoon op een selectie waar 2 jury's zitten > 20 punten verschil te maken!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:07

@annika: ooohhhh, wat verschrikkelijk erg.....
Heel veel sterkte met het verlies Y;( :(:)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:14

O jeetje Annika. De kippenvel loopt hier over mijn armen. Dat hoop ik nooit te hoeven meemaken. Heel veel sterkte de komende tijd. :(:)

@tamaramt: hij komt bij ons uit de kring vandaan. Ik wist niet dat hij zo erg was. Heb hem zelf nog nooit gehad als jury (misschien zegt dat ook wel genoeg, omdat ze hem nooit uitnodigen). Hij heeft wel een keer oefendressuur beoordeeld nadat we 5x een dressuurtraining hadden gekregen. Toen reed ik nog L2, maar wilde ik M1 gaan starten en heb dat tijdens de oefendressuur dan ook gedaan. In die proef moest je bij B afwenden en dan bij X aanspringen in galop. Ik had zoveel spanning (de hele proef) dat mijn paard daar zwaar in de staak ging. Ook de SB waren nog lang niet bevestigd. Toch kreeg ik 180p. Daarna kregen we nog mondeling aanwijzingen cq commentaar. Hij legde de vinger precies op de zere plekken, dus ik dacht eigenlijk dat hij wel meeviel....kun je je lelijk in vergissen dus! :+

@Amiigo: zo'n verschil kun je ook hebben met een jury die veel te positief punt, zoals onze welbekende sinterklaasjury Vinger hoets

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:24

Annika heel veel sterkte! Is ook altijd mijn ergste nachtmerrie voor mijn koliek gevoelige merrie.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:28

@oneiros: ik weet mijn eigen punten altijd heel goed in te schatten en zit er eigenlijk nooit verder dan 5 punten ervanaf. De afgelopen proeven heb ik allemaal prijs gehad met 2 wp per proef of bijna 2 wp per proef. Nu had ik een soortgelijke proef en dan 160. En dan sta je dus echt flabbergasted... Net zoals alle andere deelnemers(in totaal 32) En dan ook met 160 nog bijna in het midden uitkomen qua plaatsing...
Jureren doe je vrijwillig en omdat je het leuk vind, deze beste man had duidelijk een hele slechte dag en daar heeft iedereen van "mee kunnen genieten ".

Jammer zeker omdat het een selectiewedstrijd was maar ik weet dat het niet aan mij lag en dat ik gewoon een goede proef neer had gezet :)
De 2e proef was slecht en had ik veel fouten dus die was geheel terecht beoordeeld.

Maar wedstrijden genoeg nog en de punten voor het Z1 zijn toch al ruimschoots binnen dus daar hoeven we het niet voor te doen :D ;)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:37

Toch is het voor de selectie wel zuur, tamaramt. En ik zou ook flabbergasted zijn, dat heb ik trouwens wel vaker als ik uitslagen bekijk....maar goed, de welbekende jurysport...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:40

idd :+ }>
Daarom vergeten en weer doorgaan :)