[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:34

melissa_93 schreef:
Jammer TessJazz, volgende x beter!

Welkom [naam]

Michelle wat leuk dat je in het team zit! En mooie prestatie vandaag

[naam] wat een onwijs leuk paard!! Jullie gaan hard met de punten
Ik rijd ook alle klasses uit hoor haha. En wat anderen daar van vinden is niet mijn probleem :P

Coquette don heeft dat ook gehad, zweep weg en gelijk 'stil' vallen. Heb thuis veel zonder zweep gereden en veel schakelen en scherp maken aan het been. Pak nu vaak op wedstrijden met losrijden even de zweep erbij daarna weg en het eerste rondje in of buiten de baan de zweep er bij.
Ik ben ook niet op scherpere sporen gaan rijden. Gewoon kleintjes. En rij thuis bijna nooit met spoortjes, zodat ik op wedstrijd daar net wat extra heb

vanmiddag wat in-uitjes gesprongen. 3 achter elkaar. in het begin met 3 kleine kruisjes denderde ze er te hard door heen. toen het wat hoger werd (60 cm :P) begon ze stuk beter op te letten

Ik zeg altijd maar: Hardlopers zijn doodlopers hihi.

Bij mij zeuren mensen ook echt vaak dat ik zo lang blijf hangen. Maar wat moet ik dan? Iedere keer met 10/15 punten over? Dan had hij nu waarschijnlijk Z gelopen zonder succes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:35

melissa_93 schreef:
haha ik vind jammer om versneld over te gaan. Paard is nog jong en heb alle tijd :P

Hihi ik vind ook alle klasses leuk en idd jammer om snel over te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:36

_coquette_ schreef:
Hij doet het vrijwel meteen als de zweep weg is. Thuis rijd ik hem wel vaak met zweep. Dus ga nu thuis trainen zonder zweep.
Rijd hem nu met deze sporen, maar wil het liefst niet direct naar scherpere sporen omdat ik bang ben dat hij daar ook op afsluit als ik in de proef zit.
[ Afbeelding ]

Dat lijkt me de beste tip, thuis ook zonder zweep rijden.

Het is natuurlijk vrij logisch dat je paard in de ring van het been (of eigenlijk van de zweep) gaat als de zweep weg is.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:39

Jammer dat het niet zo ging Tess, hoe waren je punten?

Welkom vonneke! Leuk dier! Ik heb ook een Negro, en nu een 2,5 van de Negro merrie.

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Dat is lastig coquette! De mijne is als de dood voor het zweepje, dus ik rij er nooit mee.
Mijn Dreamcatcher reed ik eerder wel met zweepje, maar door veel schakelen scherper gemaakt aan het been en nu heerlijk zonder zweep te rijden :j

De mijne mag volgende week weer mee. Hij liep gisteren in de les niet zo heel lekker, maar vandaag weer heel fijn. Alleen begreep hij ineens het achterwaarts niet meer. Voorbenen gingen netjes achterwaarts maar die achterbenen :Y)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:40

vonneke schreef:
melissa_93 schreef:
Jammer TessJazz, volgende x beter!

Welkom Vonneke

Michelle wat leuk dat je in het team zit! En mooie prestatie vandaag

Vonneke wat een onwijs leuk paard!! Jullie gaan hard met de punten
Ik rijd ook alle klasses uit hoor haha. En wat anderen daar van vinden is niet mijn probleem :P

Coquette don heeft dat ook gehad, zweep weg en gelijk 'stil' vallen. Heb thuis veel zonder zweep gereden en veel schakelen en scherp maken aan het been. Pak nu vaak op wedstrijden met losrijden even de zweep erbij daarna weg en het eerste rondje in of buiten de baan de zweep er bij.
Ik ben ook niet op scherpere sporen gaan rijden. Gewoon kleintjes. En rij thuis bijna nooit met spoortjes, zodat ik op wedstrijd daar net wat extra heb

vanmiddag wat in-uitjes gesprongen. 3 achter elkaar. in het begin met 3 kleine kruisjes denderde ze er te hard door heen. toen het wat hoger werd (60 cm :P) begon ze stuk beter op te letten

Ik zeg altijd maar: Hardlopers zijn doodlopers hihi.

Bij mij zeuren mensen ook echt vaak dat ik zo lang blijf hangen. Maar wat moet ik dan? Iedere keer met 10/15 punten over? Dan had hij nu waarschijnlijk Z gelopen zonder succes...

ja hier precies hetzelfde. Punten vliegen wat dat betreft binnen hier, maar ga niet eerder over dan nodig. Krijg ook vaak te horen met name toen in de B/L1 reed dat het onzin was dat ik bleef hangen, bla bla. Mijn paard, mijn keuze haha

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:40

2timesmom; Mooi weer 2 punten erbij!

Melissa; ik heb de Anky Elegance net verkocht :P, ik zeg NIET doen haha! Echt kachelpijpen verschrikkelijk! Wou eerst hoe ik ze nu heb in de Superior maar die werden zo'n 850,- dus dat vond ik ''even'' te veel voor ''even'' nieuwe rijlaarzen aan te meten haha! De Anky Elegance blijven idd wel super mooi!

Yess; Netjes zeg! Gefeliciteerd.

_coquette_; Jammer dat hij zich afsloot voor je hulpen maar toch nette punten!

TessJazz; Balen zeg! Wel mooie foto's!

vonneke; welkom :D! die heeft zich mooi ontwikkeld! Leuk dier.

Michelle; Super zeg! Gefeliciteerd!

Met mijn eigen rijd ik ook alles bijna uit :). De andere kent al wat dus die mag 30 mei wel naar t M2 :).

Vanmiddag cc gehad met U.fo. Hij was wat gespannen eerste keer weer buiten, dus hij wou af en toe ook nog wel een beetje stout doen :D. Hij liep wel lekker uit zich zelf door en fijne stukjes in de proef dat hij zich zelf ook mooi ging dragen (is springpaard gefokt en wil nog wel eens wat zwaar worden in de hand). Had beide proeven eigenlijk wel sowieso in de 190 verwacht want had echt fijn gereden en op een paar dingen na ging het gewoon echt netjes, maar ach je kunt er niet altijd mee eens zijn denk ik dan maar weer haha! Had 185 en 183 en net buiten de prijzen hoorde ik achteraf. Echt blij om dit paard te mogen uitbrengen :). De fokker was er ook nog en die was ook trots dus altijd leuk om te horen!

Tsplendid

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:42

Groot gelijk als je blijft hangen of niet in de klasses, lekker zelf weten! Mijn eigen is ook gewoon geen topper die loopt ook vooral op heel veel de tijd geven en op karakter dus dan doe ik het ook 10x liever rustig aan dan dat paard eraan kapot rijden misschien :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:46

Zie het niet zomaar als hardlopers zijn doodlopers. Ik kan niet veel wedstrijden rijden, dus als ik dan alles uit moet rijden, gaat het me echt te langzaam. Ik heb meestal 1 klasse per seizoen, onafhankelijk van het aantal punten.

MAAR het is wel afhankelijk van het paard, wat hij aankan. Nu in de lagere klasses vind ik het anders dan in de hogere.

Zelf "heb ik in de planning" heb lekker heel de zomer in het M1 te rijden. Dus die zal ik wel grotendeels uitrijden, maar dat is meer vanwege mijn vroege overgang ernaar en de regio in augustus. Daarna denk ik dat ik hem lekker thuishoud totdat hij klaar is voor het Z. Dat ik 't M2 oversla. Vind ik echt een rotklasse en Bo is zo ontzettend groot, dat ik niet weet of ik het wel zie zitten in die kleine baan. Kan ik beter in een 20 x 60 rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:47

Ieder moet inderdaad doen wat hij of zij goeddunkt.

Proficiat met je punten Tsplendid!!

Ik rijd eigenlijk nooit met zweep en sinds 2 weken pas met een spoortje hihi.
Wanneer ik een zweep erbij pak wordt ie wel erg heftig hihi

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:47

Gwenn okee dan valt de elegance voor mij nu zeker af, vond ze idd ook te stug. Haha idd veeld geld, maar heb deze laarzen nu al 5 jaar ofzo, en is ook wel de bedoeling dat de nieuwe weer een aantal jaren mee gaan.

haha wij zijn volgens mij in de loop van de jaren wel steeds ongeveer tegelijk naar hogere klasse gegaan.

Michelle het ligt idd ook wel aan het paard.
Ik ben in oktober begonnen in t M1, daarna ongeveer 2 maand niks door een aantal oorzaken. en nu starten we gemiddeld 1x per maand. Wil iig niet voor eind zomerseizoen promoveren. Hoop tegen die tijd de oefeningen van t M2 wel helemaal bevestigd te hebben.
Heb zelf nog nooit M2 gereden dus vind het wel spannend, je hoort van veel dat het een rot klasse is
Laatst bijgewerkt door melissa_93 op 13-04-14 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:48

Michelle77 schreef:
Zie het niet zomaar als hardlopers zijn doodlopers. Ik kan niet veel wedstrijden rijden, dus als ik dan alles uit moet rijden, gaat het me echt te langzaam. Ik heb meestal 1 klasse per seizoen, onafhankelijk van het aantal punten.

MAAR het is wel afhankelijk van het paard, wat hij aankan. Nu in de lagere klasses vind ik het anders dan in de hogere.

Zelf "heb ik in de planning" heb lekker heel de zomer in het M1 te rijden. Dus die zal ik wel grotendeels uitrijden, maar dat is meer vanwege mijn vroege overgang ernaar en de regio in augustus. Daarna denk ik dat ik hem lekker thuishoud totdat hij klaar is voor het Z. Dat ik 't M2 oversla. Vind ik echt een rotklasse en Bo is zo ontzettend groot, dat ik niet weet of ik het wel zie zitten in die kleine baan. Kan ik beter in een 20 x 60 rijden.

Maar 1 klasse per seizoen vind ik ook niet hardlopen. Dat vind ik mensen die winstpunten sprokkelen en dan met 10 wp overgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:49

Laarzen? Ik rijd met Konigs, ik heb een paar trainingslaarzen en wedstrijdlaarzen. Man wat zijn dat fijne dingen!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:49

Ik hoop eigenlijk om Gijs volgend jaar indoorseizoen Z te starten. Maar of ik de planning aan kan houden?!

Iedereen moet inderdaad zelf bepalen of ze een klasse uitrijden. En inderdaad kijken naar wat het paard aankan.

Gefeliciteerd met je punten Tsplendid! Goed gereden :)
Laatst bijgewerkt door _coquette_ op 13-04-14 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:50

Inderdaad vonneke :)!

Haha ja klopt Melissa we gaan vaak redelijk tegelijk over :P!

Wil op den duur ook wel weer graag bruine erbij voor voornamelijk training maar dan wellicht wel de Superior maar dat zien we dan wel eerst deze maar eens binnen krijgen en betalen :')

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:52

ik heb nu recgtiligne, erg fijn maar die hebben het nu wel een beetje op na 5 jaar, maar doen het nog prima als trainingslaars.
Probleem is dat er teveel keuze is, en ik niet precies weet wat ik nu wel of niet wil :P

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:54

:) Ok, dacht dat je het sowieso bedoelde als je de klasse niet uitrijdt.

Ik ben meestal niet bij 10 meteen gegaan, vaak kwamen er dan nog wel een paar leuke "prijzengeld" wedstrijden die ik dan liever in die klasse nog wilde rijden haha

Ben altijd wel behoorlijk snel gegaan. In oktober 2007 in het L1 met Veer gaan rijden en in de zomer van 2009, haalden we onze laatste punten in het M2 (en daar heeft ook nog in 2008 een veulen tussen gezeten) Z debuut was wegens een blessure een jaar later in 2010.

Nu met Bo begonnen in september in het L1, 3 proefjes, alledrie wel winst, maar nét aan. Maar ja, aangezien dat een soort van kamikaze spontane actie was, vond ik dit al heeeeel wat haha. Daarna een wedstrijdje op de manege (2 winst) als oefening voor de selecties. 2 Selecties (beide 4 winst) gereden en de regio (2 winst) Toen waren we klaar in het L1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:19

Dan doe je het toch heel goed Michelle?

Morgen maar weer eens overleggen met instructrice het hoe en wat voor het M1...

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:29

Houd iets je tegen om over te gaan Vonneke? Of echt enkel het uitrijden van de klasse's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:39

Geen idee Coquette. Het voelt heel veilig alle klasses uit te rijden.
Ik heb soweiso in april en mei nog opgegeven in het L2. Zit nu heel erg in dubio in juni gewoon over te gaan of toch weer de 30 te rijden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:43

wat voor punten rijd je in het L2?

Op zich is het qua oefeningen niet een heel groot verschil, waarschijnlijk train je daar sowieso al wel op.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:45

Ik zou gewoon opgeven voor het M1 in juni, je kunt altijd nog terug naar het L2 als het echt niet goed voelt. Zo doe ik het altijd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:47

Michelle77 schreef:
wat voor punten rijd je in het L2?

Op zich is het qua oefeningen niet een heel groot verschil, waarschijnlijk train je daar sowieso al wel op.

Beetje wisselend. Als ie gewoon goed braaf is tussen de 190 en de 200.
Heb een keer een hele fijne jury gehad... Die plaatste me 2 met 178 en 1 met 188. Toen kreeg ik echt 2x 20 punten tekort hihi (iedereen overigens)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:49

Dan zou ik echt wel de overstap durven maken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:51

instructrice vind dat ook hoor hihi.
Juryleden die ik spreek achteraf vinden het vaak ook een goed bevestigd paard.

we gaan het maar gewoon doen in juni denk ik.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:52

Ik rijd oom vaak tot over de 20 punten.
In de wintermaanden start ik niet, omdat ik dan maar 2 a 3 x per week kan trainen. Tevens vind ik het te koud. Haha
Het zomerseizoen start ik wel regelmatig.

Welkom vonneke, druk leven heb je. Wat een stoer paard heb je!
Gefeliciteerd met jullie punten Michelle en tsplendid.
Melissa jij gaat ook goed.
Coquette, ik vind in uitjes springen ook leuk! Gaan ze wel van opletten.

Ik start zaterdag nog een x L2.
Mijn instructeur zegt dat ik de klasse uit moet rijden en lekker ontspannen moet starten.
Het M1 komt helemaal goed als de basis goed is.
Ik reed altijd bij haar alleen op de clubles, maar start morgen met priveles bij haar.
Aan priveles ontkom je niet aan als je wat hoger wilt starten en daar geen ervaring in hebt. Ik heb er zin aan!