[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:25

Paroeska: ja daar heb je gelijk in, die overgangen tussen de klasses hier zijn echt zó onlogisch. :')
Elinebakker: ja ben best blij met het ruggebruik en de lengte die ze aanneemt in d'r hals nu, moest jengelen waar we van komen... Was ook het eerste waar ik van mezelf moest aan werken: NEUS ERUIT!
Lukt best aardig nu, eens ze wat goed loopt zit ze echt heerlijk. :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:26

per onderdeel 1 punt aftrek Ayasha, het is geen vergissing in het programma (net als lichtrijden op het verkeerde been, zelfde verhaal) (EDIT: Nederland en LRV iig, VLP weet ik niet)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:26

Ayasha schreef:
Het is toch logisch dat je 4'en scoort als je niet doorzit waar dat wel gevraagd wordt. Da's -2 per onderdeel. Na 2 onderdelen zou hij je dan idd moeten uitsluiten. Dat valt nl gewoon onder programma-fout.

Misschien moet men zich afvragen of, als je niet kan doorzitten, het paard wel klaar is om al mee te nemen.

Ja, in principe een paard dat goed over z'n rug loopt moet geen moeite hebben met doorzitten...
Dat is nl het hele doel van je paard in de hand stellen, zodat rug bol komt en het paard dus in staat is om een ruiter te dragen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:29

VLP is het -2 en een programmafout. Been there, done that. (doorgezeten op de diagonaal waar je moest lichtrijden.)
Toen is er zelfs gebelt om het onderdeel opnieuw te doen. :) En de 2e of 3e programma fout = uitsluiting.

De overgangen zijn hier niet zozeer onlogisch, wel erg groot, we hebben ook maar 3 niveau's eigenlijk.. :) (regionaal)
LRV en Nederland heeft dan nog eens 2 sub-nivau's per niveau (b1, b2, l1, l2.....)

__Astrid

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:31

4 toch? 0,1,2 en 3? :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:33

ohja _O- 4 idd...
Maar bij de LRV zit je met 8 niveau's door die extra onderverdeling. :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:34

:')
Om dan nog maar te zwijgen van dat rare systeem dat je 1 proef op je niveau rijdt, en 1 eronder.
Alle, ik bedoel: heb je dat nu al ergens anders gezien? :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:37

Nee. Dat is idd een gek systeem. Zeker gezien ze wel van elk niveau meerdere proeven hebben (E5 en E7, A6 en A7, L2, L4 en L6 al is de L6 (of is dat 8 nu? wel op 20*60 meen ik) zouden ze dus gewoon kunnen op splitsen. De M zijn ook 2 of 3 proeven van meen ik.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:40

Heb je niet L7 ook? Afmetingen van bakken weet ik niet. :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:41

Ik vind de oefeningen per niveau wel wat onlogisch. Schouderbinnenwaarts en contragalop is veel gemakkelijk te rijden (en uit te voeren, is minder kracht voor nodig) dan de overgang van galop naar stap. Ik start dus deze winter ook echt geen A, die overgang kan ik dus echt nog niet eruit gereden krijgen. Terwijl ik de L-proef helemaal zo moeilijk niet vond :o
(L was vroeger iig wel gewoon 20x40 want dat heb ik nog gereden)
Laatst bijgewerkt door Urielle op 20-11-13 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:41

L6 zou L7 kunnen zijn... "in mijnen tijd" was dat nog L6 maar is alweer een paar jaar geleden dat ik nog L gestart heb en sinds zijn er veranderingen in deproeven geveurt (ik heb ook nog A5 en A6 gestart en E4 en E5 _O-)

In de L moet je ook galop-stap overgangen maken vanuit contra...

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:43

Ik heb nog E4 en E8 gereden. :))

Urielle

Ayasha schreef:
In de L moet je ook galop-stap overgangen maken vanuit contra...

Ja, maar dat ze dan in de A die overgang eruit laten en gewoon schouderbinnen en bijv. gebroken lijn of F-X-C bijv. in galop laten doen.

(Mijn L-paard toen liep M2 dus dat ging wel ondertussen ;) )
Laatst bijgewerkt door Urielle op 20-11-13 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

__Astrid

Of gewoon: wijken! :)*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:45

Dan krijg je er weer die gaan klagen dat ze het ineens van uit contra moeten doen.
Als ze uit de A een oefening gooien, dat ze dan de keertwending er maar uit gooien. Die overgang galop stap heb je tenminste nog wat aan. die is ook al versimpeld trouwens. Vroeger in de A6 moest je echt een correcte eenvoudige wissel maken. Nu moet je begin van de diagonaal een keer naar stap en dan op het einde als het eventueel eens uit komt, terug naar galop.

Nu train ik toch altijd minstens één niveau hoger dan ik op wedstrijd rijd (probeer iig). Eenvoudige wissels zitten er bij Sam al in, vond ie veel makkelijker dan de contra nu :=

ergens een SB'tje voor de M proeven zou niet slecht zijn, nu moet je in de M ineens alle zijgangen doen in de proeven terwijl die er voor niet voorkomen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:53

Ja, dat DACHT ik?! He, nu weet ik het, want ik had de eenvoudige wissel toen nog niet gereden ivm in Nederland Z1-oefening, maar ik kan me toch echt herinneren dat ik al voor de A snel snel snel die oefening erop moest zetten. Toen las ik later op Bokt dat het alleen galop-stap was en een eind later stap-galop, ik denk oke: slecht geheugen blijkbaar. Maar dat is dus gewoon makkelijker geworden. (nog steeds moeilijk want ik vind juist de overgang van galop naar stap zo sjit, zit dat erop dan kan ik de eenvoudige wissel wel maar ze blijven drafpassen ertussen doen ofwel zo op de voorhand vallen dat ze bijna op hun knieën liggen. Ben nu met de zwarte bezig om galop-draf elke 3 passen te doen dat ie beter reageert, want hij galoppeert dan wel gesloten maar hij komt gewoon niet terug. De hengst is nog niet sterk genoeg, die is eigenlijk net pas zover dat hij nu mooi gaat zitten in de galop.

De contra vind ik echt poepsimpel en de paarden ook, helaas betekent dat wel dat ik het changement er bijna niet uit krijg. Maar eerst andere stukken beter krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:58

Dat is veranderd in... Goh... IOk zit te denken.. Met Pret heb ik nog A6 gereden dus dat moet na 2010 geweest zijn volgens mij dat ze dat veranderd hebben...
Sam doet de contra wel maar zijn balans vinden is nog een beetje moeilijk. Zo lang ik niets anders vraag dan contra gaat het goed maar als de vraag voor contra op een grote volte oid komt dan krijgt ie het moeilijk. :(:)

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:36

Ayasha schreef:
Het is toch logisch dat je 4'en scoort als je niet doorzit waar dat wel gevraagd wordt. Da's -2 per onderdeel. Na 2 onderdelen zou hij je dan idd moeten uitsluiten. Dat valt nl gewoon onder programma-fout.

Misschien moet men zich afvragen of, als je niet kan doorzitten, het paard wel klaar is om al mee te nemen.

Mee nemen betekent bij mij niet dat ze persee een goede proef moet rijden en moet winnen. Helaas was degene die ik mee wilde nemen geblesseerd en om dan met 1 paard naar Belgie te gaan vonden we ook niks. Ik rijd trouwens bij de DAP wedstrijden (5/6 wedstrijden per jaar). Dus hebben we de 4-jarige mee genomen puur voor de ervaring want ze moest toch kilometers maken. Toen ik dus zag dat mensen die licht blijven rijden niet werden gestraft heb ik zelf dat risico ook genomen. En inderdaad... sommige juryleden strafte dit niet af en ben ik gewoon gaan lichtrijden. Dat ik uiteindelijk een jury kwam die dit wel afstrafte vind ik ook helemaal niet erg hoor. Maar de 1e proef zegt die er niks over en dan ineens bij de 2de proef begint die dat ik moest doorzitten. Dan had hij bijv bij het tweede onderdeel al moeten bellen, zich netjes bij mij moeten roepen en niet ineens midden in mijn proef gaan roepen. Maar goed ik was niet de enige ruiter waarbij hij behoorlijk chagrijnig deed. Sorry dat mijn jonkie de bak gewoon heeeel spannend vond :(:) Uiteindelijk is mijn jonkie nog 3de en 6de in de competitie geworden dus dat is al beter dan we hadden verwacht :)

Ze hadden bij de DAP al over dat ze proeven wilden gaan aanpassen of miss nederlandse proeven wilden gaan gebruiken. De overgang van A7 naar A6 vond ik ook behoorlijk groot en veel mensen liepen hierop vast. Ik vind zo een paar wedstrijden hartstikke leuk en gezellig maar ben toch wel heel blij met onze nederlandse proeven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:41

E naar a valt nog mee, l naar m is gigantisch...

Paroeska; dan heb je gewoon een l*l van een jury gehad... :) Maar probeer dat niet door te trekken naar het hele systeem... :o Er zitten nl. ook hele hele fijne jury's tussen die behoorlijk "lijden" onder zulke idioten omdat ruiters door dergelijke jury's niet meer communiceren met de jury's die er wel voor open staan (een klacht die ik van heel veel van de betere jury's hoor, ruiters komen niets meer vragen over hun punten, ze klagen liever en maken ons liever slecht onderling... Terwijl ze beter even uitleg komen vragen)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-11-13 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:48

Het Belgische systeem is veel te ingewikkeld %) %) %) :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:13

Focussed schreef:

Dat is ook wat ik denk :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:15

Het is maar wat je gewend bent. Ik snap jullie systeem juist nooit. _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:34

Urielle schreef:
Ik vraag wel eens vooraf aan om bepaalde starttijden, bijvoorbeeld als ik er meerdere start of als er bijvoorbeeld een optreden of tentoonstelling op school is, dat gaat dan toch voor want kan het niet maken om niet bij mijn kinderen te komen kijken. Staat de starttijd er dan zal ik normaal niet vragen om te verzetten tenzij noodgevallen. Ik heb al wel een keer protest aangetekend omdat ik ingeschreven had voor een wedstrijd die zaterdag en zondag verreden zou worden, stond ik voor vrijdag 16.30 uur op de startlijst! Dan was ik nog niet eens klaar met werken :+ Zij verwachtten dus dat ik gewoon startgeld betaalde en dat is nog een hoop gedoe geweest (uiteindelijk moeten betalen grrrrr)

Dat ken ik! Wedstrijd ingeschreven, zaterdag laat in de middag of zondag vroeg als het allemaal niet kon moesten ze mn inschrijving maar negeren. Wat denk je? Startlijst stond er vrijdag pas, stond ik op zaterdag vroeg en was de enige in t L1 pony's. Nog gevraagd of ik niet na de paarden gelijk kon, geen reactie. Toen maar afgemeld. Kreeg mijn vereniging een factuur + adminstratie kosten voor mij! Belachelijk, wat een poedersuiker vereniging :o

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:46

Focussed schreef:

Dan heb je de helft nog niet gehoord, ik vind dat we echt een belachelijk systeem hebben. Bij jullie is het zo simpel. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:59

vind je dat echt? :=
Als ik Annash bezig hoor en hier op bokt lees duizelt het me al altijd.. Met die startcoupons enz... := Hier is het gewoon 1x je licentie betalen en verder gewoon je proeven en via een site in schrijven... := Geen gedoe met papieren enz..