[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:09

Wauw wat een heerlijk gevoel Kirsten! :D En balen die prikken, zal niet lekker rijden zijn inderdaad, succes met de prikken trouwens!

Anne wat fijn te merken dat ze het beter begint te kunnen, goed bezig :D En super dat het longeren ook zo top ging.

Karin wat fijn van je wedstrijd! En ondanks je foutjes toch mooi winst, super! Wijken pakte Burana vanaf begin af aan heel snel op eigenlijk, en is zonder wedstrijdspanning ook eigenlijk altijd een van onze sterke punten. Maar hoe doet hij het in stap? Daar kun je natuurlijk al veel meer in het tempocontrole doen. Op een volte de achterhand uitzetten is ook altijd een goede oefening om ze te laten wijken voor druk, dat is een oefening die ik standaard erbij pak in m'n training om haar fijn voor m'n been te krijgen.

Welkom Mara voor zover ik op je foto kan zien heb je een leuk paard! :D Ik ben Fleur, en heb een 9-jarige merrie Burana, inmiddels al 4.5 jaar in m'n bezit, en als je meer info wilt mag je er vooral naar vragen :j

Mijn les maandag ging weer lekker, ben wel optimistisch naar m'n wedstrijd zondag :)
En nog een positief puntje, m'n dressuurzadel kon toch nog aangepast worden! *\o/* Ze heeft de singelstoot naar voren geplaatst want anders had die de neiging om op d'r schouder te komen, wat ik zelf dus al had geconcludeerd ;) En weer wat opgevuld, dus voorlopig kunnen we er weer even mee vooruit, vind ook vooral m'n portemonnee fijn haha :P Wel weer wennen na dus 2 maanden met m'n naar spring neigende vzh te hebben gereden :))

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:24

Dankje Fleur, ik vind haar ook heel leuk haha :D

Ik geloof dat ik jullie vaker voorbij heb zien komen op bokt, vind je topics leuk om naar te kijken!

En fijn van je zadel. Is geen goedkoop grapje als je die nieuw moet gaan kopen :n Zelf vind ik het ook altijd een heel groot verschil tussen dressuur en springzadels, kan aan het begin nooit normaal zitten dus snap dat het weer even wennen voor je is.

Zelf heb ik mijn springzadel verkocht voordat en amour kwam. Toch wel zonde want ze vind het heel leuk om te springen. Alleen ben ik er zelf niet zo'n held in :o

karin1994

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:27

Welkom maar! Leuke foto! Mag je al tegelijk L1 starten? Spannend!

Hij wijkt in stap en draf alleen hij gaat meer opzij in een diagonaal, met stap gaat het beter, maar een keertwending doet meneer weer wel, we oefenen idd ook op de volte alleen doet hij het gewoon niet voldoende

Fijn dat de les fijn ging fleur! En dat je zadel nog aangepast kon worden, zit het zadel fijn? En hoe reageert burana daarop?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:10

Jaa Karin dat is een nieuwe regel geloof ik! Dat is ook nog een optie maar liever een keertje in die bak trainen :) Heerlijke punten zeg, op naar dat laaste puntje! Bij mij ging het wijken pas goed na de osteopaat, ze zat vast in haar rug waardoor het voor haar onmogelijk werd om te scharen... Leuke foto!

Welkom Mara, leuk koppie zit erop! :D

Ooh top van je zadel Fleur, dat scheelt een hoop! Alvast heel veel succes zondag! +:)+

Zo ben weer terug van 3 dagen shoppen :)) Vanochtend Roos gelongeerd en ging weer beter dan de laatste keer. Ze gaat het nu echt snappen en loopt hele stukken met d'r neus over de grond. Ben aan de hand bezig met het halthouden op commando zetten, met longeren 1 keer geprobeerd en ze stond stil *\o/* Morgen er weer lekker op!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:43

Ik mag inderdaad gelijk L1 starten Karin! Heb meerdere paarden gestart op minimaal L1 niveau en dat mag al na 2x geloof ik.
Gek van het wijken, misschien dat het kwartje gewoon nog bij hem moet vallen? Ik weet natuurlijk niet hoe lang je er al mee bezig bent.

Fijn he Anne, als je ze zo vooruit ziet gaan! Dat halthouden vind ik een handige. Staat bij mij al heel lang op de planning om het aan te leren maar het schiet er toch steeds bij in :n

Ik ben een weekje weg naar zeeland, dus paardlief heeft ook een weekje vrij. Hoop dat het haar goed doet en ze er niet slechter van wordt!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:52

Wat leuk dat je wel eens een topic van me bent tegengekomen Mara :)

Ben ook blij dat m'n zadel voorlopig nog even meekan, kan ik verder sparen voor een trailer hihi :)) 'T is een kn zadel, ben er altijd erg tevreden over geweest, en nu op zich nog steeds, alleen is m'n springzadel wat zachter dan deze, en is 2 beugelgaten langer ook weer ff wennen :P Burana liep er nu ook weer fijn onder voor zover ik even kon voelen. Wel start ik m'n wedstrijd zondag nog even met springzadel, ik wil wel eerst weer thuis even testen hoe ze er in een training mee loopt, en hier heb ik afgelopen 2 maanden lekker mee kunnen rijden, en op wedstrijd heb ik liever niet teveel veranderingen tov normaal.

Lekker dat het longeren goed ging Anne!

Hopelijk valt het kwartje van het wijken binnenkort wel Karin ;)

Mara lekker een weekje even vakantie :) Meestal kan een weekje rust weinig kwaad, ik kon vorige week Burana weer superfijn rijden ondanks de week vakantie ;)

Hier staat het deze week even op een iets lager pitje, even wat gedoe op stal, waardoor m'n hoofd even niet stond naar lekker rijden. Wel heb ik Buraan sinds vandaag op ander voer gezet, zonder granen en melasse, en krijgt ze sinds deze week ook magnesium, hopelijk scheelt het wat in haar stressniveau dus ben benieuwd of ik komende tijd veranderingen merk :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:53

Veel plezier Mara, lekker! :D

Balen dat er gedoe is op stal Fleur, snap dat je hoofd er dan even niet naar staat!

Pff vandaag door het weer hadden de paarden binnen gestaan, ik loop de stallen in en ze begint al naar me te gillen, en dat drukke hoofd van d'r zei genoeg _O- Dus naar buiten gegooid en dat leverde dit soort taferelen op:

Dus toch maar niet gereden, had ik makkelijk kunnen doen want als ik er eenmaal op zit is er meestal niks meer aan de hand :Y) Dus gelongeerd en dat ging prima weer!

Heb mezelf overigens getrakteerd op een nieuw wedstrijddekje voor onze 'comeback' :=

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:17

super dat je teglijk L mag starten Mara, zijn jullie allebei al klaar voor jullie debuut in augustus?
fijne vakantie, je paard hoeft er idd niet slechter van te worden, voor sommige is het juist wel eens goed

Hoe is je wedstrijd gegaan Fleur? wel erg balen van dat gedoetje op stal, dat is niet leuk! ik ben benieuwd of de magnesium gaat helpen, wij verkopen het ook in de praktijk, en horen daar vaak goede verhalen over!

heerlijk filmpje anne! ik zou zo ook niet gaan rijden :P keer longeren kan ook geen kwaad!
heb je een foto van je dekje? en wanneer ging je weer starten

Qua het wijken ben ik weer overnieuw begonnen, vanaf de basis, in de hoop dat hij het nu beter gaat snappen als we de basisdingetjes weer gaan doen, heb een heel handig boek met allemaal oefeningen hiervoor erbij gepakt, en dat ging zaterdag eigenlijk heel goed! we hebben ook schouderbinnenwaarts meegepakt en ik voelde hem gewoon passen opzijmaken onder me, dus ik heb weer goede hoop!
ik had me voorgenomen om het wijken even links te laten liggen, maar vanavond ga ik met de vereniging 4-tal rijden, en daarnaast ga ik een L2 proef rijden, daar zit dus natuurlijk ook wijken in :')
ik ben heel benieuwd!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:57

Wow wat gaan jullie hard hier! En hele posts.
Ik moet beter mijn best doen het hier bij te houden :P

Welkom Mara. Gezellig dat je ook mee komt kletsen!
Fijn dat je de B over mag slaan zeg.

Fijn dat je zadel nog aangepast kon worden Fleur!
Anders is het inderdaad echt een duur grapje.

Haha geweldig dat hij zo lekker los ging Anne!

Ik herken je probleem met het wijken wel hoor Karin. Dat is echt niet altijd een 'kwartje' dat zomaar valt.
Bij mij was het ook echt een geleidelijk proces. Waarbij vooral ikzelf consequenter en handiger moest worden. Het echte scharen lukt bij ons nog steeds niet eigenlijk. Mocht je nog een goede tip vinden, dan hoor ik hem graag haha.

Hier dan nog een foto van mijn nieuwe aanwinst. Niet goed op de foto te zien maar ze heeft blonde manen en blonde staart. Best bijzonder kleurtje voor een tuiger :)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-03-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:41

Hee allemaal! Ik ben ook weer terug van weggeweest. Helaas voor de vakantie geen tijd meer gehad om een uitgebreide update te geven, dus dan nu maar even :)

Wat fijn om al die positieve reacties te lezen zeg!

Anne: Tof dat je weer een wedstrijd gepland hebt zeg! En een trainingsweek lijkt me ook heel gaaf om eens te doen. Alvast veel succes! Heerlijk filmpje. Die kan best steigeren en bokken :O

Hoi Lisa! Ik ben tegelijk met Kirsten bij het topic gekomen, dus ik kende jou volgens mij ook nog niet. Klinkt erg leuk een kruising FriesxKWPN! Succes met het beleren van je 3-jarige. Wat voor afstamming is het?
En welkom Mara!
Voor jullie beide even wat info over mij en Particolare:
Ik ben Boukje en Particolare (Parti) is een 6-jarige Peru’s Scen Tao x Sire (Appaloosa x Tuigpaard). Hij is sinds 15 november 2014 van mij en in januari zijn we gestart op wedstrijden. Voor ons allebei nieuw, maar we vlogen er door heen. Inmiddels L2+1. Naast dressuur zijn we ook redelijk fanatiek aan het springen (inmiddels B) en crossen en rijden we ook regelmatig buiten.

Hoe ging je wedstrijd, Fleur? Fijn dat je zadel nog aangepast kon worden.

Gefeliciteerd met je punten Karin! Heerlijk dat ie zo z’n best deed op wedstrijd. Mooie foto ook!

Dan onze eigen update. Zoals ik al heb verteld hebben we een dikke winstpunt gehaald op de kringkampioenschappen en zijn we dus officieel L2! Zelf nog met een paar dikke fouten (op rust tijdens halthouden en wijken voor rechterbeen ging weer bagger), zelfs de jury vond dat erg zonde 8)7 Maarja, duidelijke punten om aan te werken!
In de tweede proef was de puf er een beetje uit bij ons beide. Dat was wel erg jammer, maar niet geheel onbegrijpelijk voor een eerste keer! Uiteindelijk zijn we nog 10e geworden. In eerste instantie mochten er 6 door naar de Regiokampioenschappen, en er vielen twee af, dus waren we 2e reserve. Stiekem had ik nog een beetje hoop, maar dan moesten er twee afvallen en dat was niet echt realistisch. Op vakantie ook absoluut niet meer over nagedacht.
Maar…!
We hadden in ons huisje geen internet, dus zijn we donderdag even naar het cafeetje in de buurt gegaan om even snel alles te checken. En daar zag ik zomaar een mailtje voorbij komen met de bevestiging dat ik ook gewoon door ben! :):) Er waren nog 4 plaatsen te vergeven in de L2 en 2 daarvan zijn naar onze regio gegaan O:) Ik was echt super verbaasd, maar ook heel blij. Dat wordt nog even goed trainen de komende weken!

Zaterdagavond kwamen we terug van vakantie, dus gisteren ben ik weer bij Parti geweest en hij was volgens mij wel blij om me weer te zien. Kwam gelijk op me af lopen en ging me zelfs knuffelen <3 Ik was eerst van plan om hem te longeren, maar toch maar even gaan rijden, want zondag hebben we al weer een wedstrijd. We hebben vooral wat lang en laag geprobeerd te rijden en hij voelde heerlijk aan. Hij ging wel even helemaal leip toen er 2 andere paarden aan kwamen lopen langs de weg, dat was wel even heel spannend, maar daarna weer fijn de ontspanning kunnen vinden en doorgereden alsof er niks aan de hand was.
Helaas is zijn mokpoot nog steeds niet goed, dus ik ga vandaag dierenarts bellen of hij AB ofzoiets kan krijgen, want zo komt het ook niet goed. Zijn rug zag er daarentegen wel heel veel beter uit. Hij heeft wat spieratrofie op de plaats van het zadel, met name langs de schoft is dat duidelijk te zien, door het slecht liggen van het vorige zadel ben ik bang, maar dat was nu al mooi bijgetrokken. Tijdens het rijden voelde ik ook echt dat ik beter werd opgetild, dus dat was gelukkig positief!
Komende week ga ik het rijden dus weer lekker opbouwen. Donderdag nog een privélesje en zaterdag clubles, dan kunnen we er zondag weer vol tegenaan hoop ik!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:09

En amour heeft pas al een maand vakantie gehad omdat ze niet lekker was, en dat heeft haar inderdaad ook alleen maar goed gedaan. Maar omdat t nu net zo lekker ging vind ik t even spannend haha.

Jammer dat het op stal niet zo lekker zit fleur! Als je hoofd er niet naar staat is het ook verstandiger niet te rijden inderdaad, mijn ervaring is dat het toch niet zo lekker gaat als je dan wel gaat rijden.

Meestal doet een keer longeren tussendoor ze ook wel goed Anne. Kan je filmpje helaas niet kijken haha. Internet is heeeel slecht hier.

We zijn er bijna klaar voor Karin, heb expres nog niks ingeschreven zodat ik er zeker goed klaar voor ben als ik start. Ik denk dat ik het zelf wel weer spannend ga vinden, is toch weer meer dan een jaar geleden dat ik ben gestart.
Ik denk dat het met je wijken wel goed gaat komen, met die verschillende oefeningen valt het kwartje vaak sneller!
Succes vanavond.

Leuk paard Lisa! Ik hou altijd wel van vossen met blonde manen.

Boukje, supergaaf dat je toch door bent zeg! Helemaal als je het niet meer verwachtte. Wel rot dat je paard wat last van zijn gezondheid heeft, hopelijk komt dat allemaal goed. Alvast veel succes voor zondag!

Ik hou hier mijn hart vast, het stormt verschrikkelijk dus ik hoop dat de paarden thuis er niet teveel last van hebben. Ze worden gelukkig goed verzorgd. Maar ben toch altijd het liefst zelf in de buurt bij dit soort weer.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:34

lisa, wat een gaverd zeg! lekker fris ogend paard!
ik rijd nu een vierkant, en op elke hoek moet ik een halve keertwending maken om op die vierkant te blijven, dit is in stap, dus hou ik hem beter onder controle, en moet hij toch 1 of 2 passen omzetten, dit werkt tot nu toe heel erg goed

voordat ik de lange zijde oprijd maak ik een volte 10 mtr. en probeer hem dan in die stelling te houden zodat hij schouderbinnenwaarts loopt, dit 2 passen en dan weer een volte, of rechtuit als het echt goed gaat, ik heb het idee dat dit gaat werken, omdat we dan beter kunnen communiceren en hij het dan gaat snappen!

dankje nynke! lief dat hij weer zo blij was je te zien! voor mok maken we op de praktijk zelf mokzalf, bij ons word het bij bekende klanten gewoon meegegeven, hopen dat het snel opknapt iig!
alvast heel veel succes zondag!!

dankje mara! ik neem altijd valdispert tablet van te voren, voor mij werkt dat stressverminderend :P
hmm hier is het gelukkig rustig, maar ik word ook niet zo blij van dit weer, gelukkig is er iemand in de buurt van je paardjes!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:02

Ik heb die foto helemaal gemist Lisa! Wat een gaaf paardje. Heeft wel iets weg van de tuiger die ik een tijdje geleden heb gereden, ook een blonde vos, brede bles en 4x wit! <3

Spannend, Mara, om na een jaar weer wedstrijden te rijden! Zal vast wel goedkomen ;)

Klinkt als goede oefeningen Karin. Uiteindelijk zal het kwartje wel vallen.
Die valdispert moet ik misschien ook maar eens proberen :Y) Wedstrijdstress is nogal erg bij mij... |o

Probleem met Parti zijn mok ik dat ik het niet met een zalf kan behandelen. Heb een paar keer gesmeerd, maar daarna sloeg hij al als ik er ook maar naar keek. Nu kan ik er gelukkig wel weer naar kijken en beschermers om doen zonder dat hij slaat, maar zodra hij merkt dat ik ook maar met een potje of kwastje in de buurt kom staat hij al weer andersom :\ Ik heb net contact gehad met de osteopaat, omdat de Mud Gard ook bijna op is. Ze heeft mij middelen aangeraden om zijn lymfestelsel en darmen te reinigen. Hopelijk heeft dat wél effect. Anders moet ie toch aan de AB.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:43

Wauw jullie gaan hard ineens meiden :D

Anne wat een stoer filmpje, fijn dat het longeren wel goed ging :)

Fijn dat het rijden weer beter ging Karin, veel plezier vanavond ook :j

Lisa wat een knappe merrie, mooi koppie zit erop zeg <3

Boukje wat tof dat jullie toch door zijn, gefeliciteerd *\o/* Super dat je ook meteen weer lekker kon rijden na je vakantie :) En fijn dat z'n rug weer beter was :j Hopelijk gaan die reinigingskuren werken voor de mok Boukje, helemaal als het zo hardnekkig lijkt te zijn klinkt het als iets wat inderdaad van binnenuit komt.

Mara rot is dat he, als je zelf niet in de buurt bent. Gelukkig worden ze wel goed verzorgd en zullen ze vast ook niks tekort komen ;)

Mijn wedstrijd was niet echt een succes. Ik had er sinds woensdag niet meer opgezeten en zaterdag alleen nog even kort lang laag gelongeerd, maar ik zat er zelf helemaal niet lekker in. Burana deed netjes haar best, ze was alleen weer wat zwaar en lang, maar 't lag volledig aan mij, en ik was even niet in staat om het op te lossen, waardoor ik zelf strak en gespannen werd, en m'n hele gevoel weg was. Had 178 & 175 punten, dus nog niet dramatisch, en wel weer een bevestiging dat ik echt prima in staat ben om mooie punten te rijden als ik haar op een fijne manier rond kan sturen, maar dat blijkt dus nog makkelijker gezegd dan gedaan :P Wil m'n instructrice volgende keer weer meenemen, die kan me er altijd goed doorheen praten :)

Ik ben ook benieuwd naar de magnesium Karin, tegelijkertijd heb ik haar op ander voer gezet, zonder graan en melasse en hoger in vetten, voor langzame energie, dus dat icm magnesium moet hopelijk voor Buraan d'r spanning wel wat gaan uithalen :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:20

Fijne oefeningen Karin. Die 2e pas ik al wel eens toe maar de 1e ga ik onthouden, fijn voor de afwisseling!
Die valdispert (schrijf ik het zo goed? := ) is een goeie. Als ik eenmaal weer in het ritme zit heb ik nooit last van zenuwen. Maar zo als ik net weer begin wel.

Pff boukje klinkt echt als een lastig probleem.. Zo hardnekkig heb ik het ook nog nooit meegemaakt :n

Zonde Fleur, van je wedstrijd. Aan de andere kant weet ik zeker dat je dikke punten kan rijden als je op deze manier al deze punten hebt. Meestal is het heel moeilijk om jezelf uit dat strak en gespannen zijn te trekken. Volgende keer weer beter!

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:09

Tijdje geleden dat ik weer heb gepost, maar genoeg om te lezen! Hoop dat de vakantiegangers een leuke vakantie hebben gehad!

Mara leuk dat je gelijk L1 gaat starten. Je mag het inderdaad overslaan als je zelf eerder winst in hogere klasses hebt gereden en het moet als het paard ook al winst heeft in een hogere klasse. Ik heb trouwens een vijfjarige Vivaldi x Vincent ruin, een reus van over de 1.80m. We zijn nu 3x L1 gestart en staan op +12 dus ga ook door naar de L2, verwacht straks indoor weer te gaan starten.
Boukje super leuk dat je toch door bent naar de regio finale! Wanneer wordt die gereden bij jullie?
Fleur jammer van je wedstrijd, maar het is echt net eronder. Dan kan je zeker winst rijden als je lekker rond kan sturen.

Zelf alleen zaterdag nog gereden tijdens de storm. Ze waren bij ons op stal 2 boxen aan het bij bouwen dus zagen, boren en timmeren naast de bak en dat in combinatie met die storm dacht ik dat het niet zo best zou gaan. In de binnenbak idd schrikken en spanning, dus ben op een gegeven moment maar naar buiten gegaan, hij liep echt als een zonnetje :') Af en toe beetje spanning maar dat was er een stuk beter uit te rijden dan binnen. Enige nadeel dat we nat werden, maar dat had ik er wel voor over.
Verder niks spannends maar ik lees lekker mee :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:56

Haha Karin, het had eigenlijk best gekund want die van mij is als ze los is vreselijk druk maar als ze eenmaal aan het werk is dan is er niks meer aan de hand gelukkig! Ik heb gewoon een witte Anky pad gekocht, had een heel glitterdekje maar vind hem toch niet zo leuk meer dus nu lekker simpel! Ik ga 18 augustus weer starten na 7 maanden niks :D
Hoop echt voor je dat het wijken nu beter gaat, top dat je opnieuw ben begonnen.

Gaaf dier Lisa!

Boukje, ik vind het ook heerlijk, eindelijk mogen we weer! En nu wel met een bevestigde basis ;) Ja die van mij kan flink losgaan, toen ik haar net had ging ze op deze manier ook door de wei en bij het minste vloog ze zo uit d'r plaat, gelukkig hebben we dat niet meer en was dit echt een uitzondering haha!
Superleuk dat je alsnog door bent, dat is leuk nieuws!

Ja Mara vind ik ook hoor, ik longeer ook regelmatig. Voorheen met de longeerhulp maar heb nu een chambon besteld. Nu ze echt begint te ontspannen en dus laag loopt met d'r hoofd, gaat dat ding juist heen en weer slingeren waardoor ze echt rukken in d'r mond krijgt, dus wordt ze eigenlijk gestraft op momenten dat ze juist beloond moet worden en dat is uiteraard niet de bedoeling! Dus ben benieuwd of de chambon beter bevalt!

Oooh wat jammer van je wedstrijd Fleur :( Instructrice mee vond ik altijd vreselijk fijn, die kent jullie als combinatie tenslotte het beste. Volgende keer beter!

Hier gister weer gereden; 6 dagen niet gereden waarvan ze 3 dagen gedaan is door m'n tante en mevrouw moet meteen weer even uitproberen of ze eronderuit kan komen... Pff heb echt gevochten met d'r en ze vond zichzelf wel hilarisch, ik vond het alleen wat minder grappig :') Op een gegeven moment raakte ik ook gefrustreerd en ben ik maar gestopt want dan ga ik het op een oneerlijke manier oplossen en dat willen we helemaal niet.
Vandaag 2e kans, dit ging aan het begin ook vreselijk maar ik was zelf heel rustig gebleven, heb echt doorgereden tot het wel ging en uiteindelijk gaf ze zich over en liep ze suuuuperfijn! :)

Nu een druk programma: morgen les, woensdag rijden in de bak waar ik wedstrijd heb 18 augustus, als het donderdag goed weer is fotoshoot op het strand en zondag paard wegbrengen voor trainingsweek :D Erg leuk allemaal.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:18

Wat een super nieuw dat je door bent Nynke :D
Mijn 3 jarige tuiger is een merrie van Edelweiss, KPWN hengst vos uit 2009.
En mijn 6 jarige pony friesxKWPN is een Piter312 x Onbekend / EdKingHill x Balzflug.
Vervelend van de mok zeg! Ben echt zo blij dat mijn paardjes daar geen last van hebben.
Hoe reageert je paard als je de praam om doet, en dan er iets op probeert te smeren?
Wat ik doe als ik bijv. sokken ga knippen is gewoon een voetje laten geven, alsof ik ga hoevenkrabben.
Kun je ook geen creme smeren als je het voetje vast hebt? Lastig hoor!

Bedankt voor de leuke reacties :D Heb haar ook echt om haar koppie gekocht haha.
Daarnaast Hadrie een echte knuffelkont. Heel aanhankelijk, en dat met haar 3 jaar.

Inderdaad niks aan als die paarden zo in de storm staan Mara.
Ik ben ook altijd blij dat ze dan binnen staan. Vandaag regende het écht veel!

Karin zal morgen eens kijken (als het weer het toelaat) of ik ook zo'n vierkantje kan rijden.
Dit doe je dus alleen om de hoeken door te komen? Schouderbinnenwaarts gaat bij ons wel erg goed.
Travers daarentegen...
Maar aangezien ik weer aan het opbouwen ben komen die oefeningen later pas weer :D
Ik moet niet verder willen waar ik gebleven was maar even paar tandjes terug haha.
Maar wijken wil ik al wel weer meepakken.

Jammer van je wedstrijd Fleur. Maar inderdaad helemaal geen slechte punten voor dat het niet goed ging.
Kun je nagaan wat je rijdt als het wel goed gaat. Inderdaad lekker je instructrice meenemen.

Fijn dat het rijden in de regen wel goed ging Kirsten. Ondanks je natte pak.

Leuk van je fotoshoot en de trainingsweek Anne!

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:54

valdispert is echt een aanrader, ik heb de extra stress, omdat ik altijd erg zenuwachtig ben, mn broer en zus gebruiken het ook, en merken ook echt verschil (wedstrijd, afrijden enz!)

jammer dat het net niet wou fleur, maar je hebt dan alsnog wel goede punten gereden! idd je instructrice meenemen, scheelde bij mij ook, dan kreeg ik een oortje in en kon zij lekker zeggen wat ik moest doen, werkt super! ik hoop dat de voersverandering gaat helpen, kom je veel op vreemd terrein?

spannend, waar ga je starten? ik heb precies hetzelfde, als meneer niet wil word ik ontzettend schagerijnig en kan ik ook beter stoppen, dan longeer ik hem daarna, en op aanraden van mn instructrice moet ik er nu de slof opgooien, meneer vind het nogal leuk om te gaan hangen en dan lekker te gaan buffelen, fijn dat je de volgende dag wel lekker aan het lopen hebt gekregen, de aanhouder wint!!

je hebt echt een gave kruising lisa, heb even op je profiel gespiekt, mooie chique versschijning!
je pakt ipv de volte B-E-B een vierkant en dan moet je ong. 2 mtr van de bakrand afblijven, en in elke hoek van je vierkant een kwart keertwending maken zodat je op je vierkant blijft! ik hoop dat dit duidelijk is, voor degene die het fijn vinden kan ik wel wat oefening scannen en hier op het forum zetten

het boek heet 101 oefeningen voor paard, volgens mij, ik heb er iig heel veel aan

gister heb ik onderling L2 gereden en had 177 pnt, het ging nogal slordig allemaal omdat hij veel zag, en ik hem niet onder controle had, en natuurlijk wou het wijken niet, maar daar heb ik me maar niet aan gestoord, voor de rest was hij goed te rijden, jammer dat het erg nat was en we erg voorzichtig moesten rijden

met het 4tal hebben we ontzettend gelachen, nieman van ons had dit ooit gedaan, en chardon ging er in volle galop vandoor, die vond het maar raar dat we met zn vieren moesten galopperen achter elkaar aan, de proef zelf was eigenlijk heel netjes, alsnog veel 8en en 7ens en een laatste plek :') maar we hebben vooral veel lol gemaakt, we gingen als 'de boerenpummels' en we hebben zeker een verpletterende indruk gemaakt in zevenaar, die vergeten ons nooit meer :')

als ik het filmpje heb zal ik hem uploaden

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:05

karin1994 schreef:
valdispert is echt een aanrader, ik heb de extra stress, omdat ik altijd erg zenuwachtig ben, mn broer en zus gebruiken het ook, en merken ook echt verschil (wedstrijd, afrijden enz!)

jammer dat het net niet wou fleur, maar je hebt dan alsnog wel goede punten gereden! idd je instructrice meenemen, scheelde bij mij ook, dan kreeg ik een oortje in en kon zij lekker zeggen wat ik moest doen, werkt super! ik hoop dat de voersverandering gaat helpen, kom je veel op vreemd terrein?

spannend, waar ga je starten? ik heb precies hetzelfde, als meneer niet wil word ik ontzettend schagerijnig en kan ik ook beter stoppen, dan longeer ik hem daarna, en op aanraden van mn instructrice moet ik er nu de slof opgooien, meneer vind het nogal leuk om te gaan hangen en dan lekker te gaan buffelen, fijn dat je de volgende dag wel lekker aan het lopen hebt gekregen, de aanhouder wint!!

je hebt echt een gave kruising lisa, heb even op je profiel gespiekt, mooie chique versschijning!
je pakt ipv de volte B-E-B een vierkant en dan moet je ong. 2 mtr van de bakrand afblijven, en in elke hoek van je vierkant een kwart keertwending maken zodat je op je vierkant blijft! ik hoop dat dit duidelijk is, voor degene die het fijn vinden kan ik wel wat oefening scannen en hier op het forum zetten

het boek heet 101 oefeningen voor paard, volgens mij, ik heb er iig heel veel aan

gister heb ik onderling L2 gereden en had 177 pnt, het ging nogal slordig allemaal omdat hij veel zag, en ik hem niet onder controle had, en natuurlijk wou het wijken niet, maar daar heb ik me maar niet aan gestoord, voor de rest was hij goed te rijden, jammer dat het erg nat was en we erg voorzichtig moesten rijden

met het 4tal hebben we ontzettend gelachen, nieman van ons had dit ooit gedaan, en chardon ging er in volle galop vandoor, die vond het maar raar dat we met zn vieren moesten galopperen achter elkaar aan, de proef zelf was eigenlijk heel netjes, alsnog veel 8en en 7ens en een laatste plek :') maar we hebben vooral veel lol gemaakt, we gingen als 'de boerenpummels' en we hebben zeker een verpletterende indruk gemaakt in zevenaar, die vergeten ons nooit meer :')

als ik het filmpje heb zal ik hem uploaden

voor degene die het leuk vinden, ik heb net een topic gemaakt van het rijden met chardon, waar ik echt super trots op ben :)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1854116

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:59

Fijn Kirsten dat hij lekker ging in de buitenbak :j

Anne, verstandig om dan maar gewoon te stoppen, met gefrustreerd raken verlies je veel meer inderdaad. En gelukkig ging het de dag daarna lekker! Klink inderdaad als een druk, maar wel erg leuk programma :D En ben benieuwd hoe je de chambon vind werken :)

Wat onwijs leuk zeg Lisa van je nieuwe aanwinst! En kan me voorstellen dat je graag weer wil oppakken waar je was gebleven met Freule. Maar jullie gingen destijds zo lekker dat dat volgens mij wel weer helemaal goed moet komen :D

Karin, mooi topic voor zover ik even snel zie, ik zal 'm later vandaag even wat beter bekijken :) Klinkt als een interessant boek, vierkant rijden ga ik ook eens meenemen, misschien een hele stomme blonde vraag, maar die kwart keertwending moet om de voorhand neem ik aan? Geen verkeerde punten voor een slordige en kijkerige proef! Dan moet met wat meer rust die L2 ook wel gewoon lukken! En wat leuk zo'n 4-tal :)

Ik baalde inderdaad een beetje van m'n wedstrijd, zat me daar ter plekke gewoon te schamen voor mezelf, en m'n geklungel. Ik was echt al m'n gevoel gewoon volledig kwijt -O- Die punten was ik inderdaad dus nog een soort van blij mee, aangezien we zó veel beter kunnen. Ik bedacht me later dat ik m'n eigen relaxpilletjes dus ook vergeten was, nou geeft dat niet een verschil van dag en nacht, maar nu was het waarschijnlijk wel van pas gekomen :') Karin, op zich kom ik niet heel erg vaak op vreemd terrein, afgezien van wedstrijden dan, die afgelopen 2 maanden ook op een wat lager pitje stonden. Plan is ook om binnenkort een keer bij mijn instructrice in haar bak te gaan rijden, dat soort dingen zou ik graag veel vaker doen als ik een eigen trailer zou hebben, nu huur ik er goedkoop 1 van een vriendin, wat voor wedstrijden prima is, maar als ik daarbuiten ook allerlei dingen wil doen loopt het toch wel op in de kosten.
Verder ga ik hier vanavond maar weer even lekker rijden, als de bak enigszins te doen is met die hoeveelheid water van vandaag :wow:

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:15

zeker proberen! hij moet met de achterhand draaien zeg maar en met zn voorbenen zo veel mogelijk op zn plaats blijven, ik probeer straks wel wat oefeningen te scannen!

jammer is dat dan he, niks van aantrekken en gewoon doorzetten! komt vanzelf weer goed! moet je nagaan wat voor een punten je zou rijden als jullie fijn hadden rondgestuurd! nu al bijna een winstpunt!

ja inderdaad veel naar vreemd terrein en daar een proefje rijden! en binnenkort naar het wekeromse zand :P misschien werkt over een tijdje de magnesium ook wel, en gaat het dan stukken beter!
ik hoop dat je je zwempak thuis kunt laten :')

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:12

Inderdaad een erg leuk koppie Lisa. Wilde eigenlijk geen paard met veel wit maar die missie is 2 jaar geleden behoorlijk mislukt :')

Karin, ik ga starten op de manege waar ik tot 2 jaar geleden heb gereden, dus wel leuk om te zien hoever ik nu ben 8-) Ja ik word er ook niet vrolijk van als ik niks nieuws vraag en ze vertikt het gewoon, dan heb ik best wel moeite om het op een nette manier op te lossen en als ik zelf het gevoel heb dat ik dingen ga doen die oneerlijk zijn tegenover m'n paard, dan stop ik. Gebeurt de laatste tijd echt zeeeer weinig gelukkig en als het gebeurt, dan longeer ik inderdaad ook nog even om het goed af te sluiten, deze keer toevallig niet gedaan :')
Nou las jullie het leuk hebben gehad, maakt de score toch eigenlijk niks meer uit haha!

Ik ook Fleur, ik zal m'n ervaring hier wel even delen al wordt het waarschijnlijk wel pas na 7 augustus. Hele tijd tevreden geweest over de longeerhulp maar nu gaat ze écht zakken en dan krijgt ze echt veel rukken in d'r mond :x
Erg he, dat je het dan even kwijt bent. Zit je zo te prutsen dat je echt geen idee hebt waar je mee bezig bent :=

Waaah ben weer blij! Met losrijden was ze heel erg zoekende qua tempo en aanleuning en ik heb er best wel wat moeite mee om daarop in te spelen en aan te geven waar ze heen moet. Heb toen de scheiding tussen goed en fout heel duidelijk gehouden zodat ze daar 'houvast' aan had en net voordat m'n instructrice aankwam had ik d'r weer fijn :D Neem gelukkig altijd ongeveer 25 minuten de tijd zodat ik dit soort 'makkelijkere' problemen ervoor kan oplossen en in m'n les echt bezig kan zijn met dingen waar ik niet in m'n eentje uitkom. Heel lekker proefgericht bezig geweest, onderdeel voor onderdeel en niet klakkeloos die proef rijden want daar word ik behoorlijk zenuwachtig van als er iets fout gaat, dat wordt de volgende stap dus voor nu was dit super. Ze liep echt fijn en hier kunnen we weer lekker mee verder. +:)+ +:)+

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:02

Leuk anne! zal wel een hoop veranderd zijn, leuk als ze je nog zouden herkennen!
ja ik snap helemaal wat je bedoelt! ik kan dan ook beter stoppen ipv gefrustreerd door te gaan, wat dat betref kan ik nu al veel meer hebben dan vroeger, hij moet sommigen dingen natuurlijk ook gaan snappen, en dat kost bij het ene paard ook meer tijd dan het andere!

en wat fijn dat ze zo goed liep zeg, heerlijk! goed dat je het nu ook aangegeven hebt en dat ze dat ook snapt! lekker verder gaan puzzelen, komt vast goed!

ik heb gister ook echt weer heerlijk les gehad, dmv travers het wijken geoefend, nu kon hij niet vluchten omdat, de bakrand daar zat, en het ging zo goed, toen 2x de a-c lijn op geweest om vervolgens te wijken, en dat deed hij! wel iets twijfelend maar het begin is er gewoon! we hebben even moeten doorpakken, en hij liet duidelijk merken dat hij het echt moeilijk vond, nog nooit een paard horen puffen en steunen :') hij liet lekker los, en ik heb hem fijn hoog in de hals kunnen rijden, toppertje!

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:56

Karin, wat gaat er precies niet goed met het wijken? probeerde het een beetje terug te lezen maar heb het geloof ik gemist :')
Wel slim Anne om te stoppen als het niet goed voelt en dan even te longeren. Laatst had ik les maar het ging niet lekker en ik had er geen zin meer in dus ben toen meer gaan rondhobbelen, had ik ook beter kunnen gaan longeren. Goede tip :)

Gister heb ik ff gereden maar ging niet zo lekker. Hij heeft sinds paar dagen nu ook achter ijzers, volgend weekend moet die op gras starten dus dan kunnen we rondom stiften indraaien voor wat meer grip. Misschien dat die daar aan moet wennen? Vandaag gaan we iig balkjes lopen aan de longe.