En balen die prikken, zal niet lekker rijden zijn inderdaad, succes met de prikken trouwens! Anne wat fijn te merken dat ze het beter begint te kunnen, goed bezig
En super dat het longeren ook zo top ging.Karin wat fijn van je wedstrijd! En ondanks je foutjes toch mooi winst, super! Wijken pakte Burana vanaf begin af aan heel snel op eigenlijk, en is zonder wedstrijdspanning ook eigenlijk altijd een van onze sterke punten. Maar hoe doet hij het in stap? Daar kun je natuurlijk al veel meer in het tempocontrole doen. Op een volte de achterhand uitzetten is ook altijd een goede oefening om ze te laten wijken voor druk, dat is een oefening die ik standaard erbij pak in m'n training om haar fijn voor m'n been te krijgen.
Welkom Mara voor zover ik op je foto kan zien heb je een leuk paard!
Ik ben Fleur, en heb een 9-jarige merrie Burana, inmiddels al 4.5 jaar in m'n bezit, en als je meer info wilt mag je er vooral naar vragen 
Mijn les maandag ging weer lekker, ben wel optimistisch naar m'n wedstrijd zondag

En nog een positief puntje, m'n dressuurzadel kon toch nog aangepast worden!
Ze heeft de singelstoot naar voren geplaatst want anders had die de neiging om op d'r schouder te komen, wat ik zelf dus al had geconcludeerd
En weer wat opgevuld, dus voorlopig kunnen we er weer even mee vooruit, vind ook vooral m'n portemonnee fijn haha
Wel weer wennen na dus 2 maanden met m'n naar spring neigende vzh te hebben gereden
Zelf vind ik het ook altijd een heel groot verschil tussen dressuur en springzadels, kan aan het begin nooit normaal zitten dus snap dat het weer even wennen voor je is.
Dus naar buiten gegooid en dat leverde dit soort taferelen op:
Dus gelongeerd en dat ging prima weer!

Maarja, duidelijke punten om aan te werken!
Er waren nog 4 plaatsen te vergeven in de L2 en 2 daarvan zijn naar onze regio gegaan
Ik was echt super verbaasd, maar ook heel blij. Dat wordt nog even goed trainen de komende weken!
Ik was eerst van plan om hem te longeren, maar toch maar even gaan rijden, want zondag hebben we al weer een wedstrijd. We hebben vooral wat lang en laag geprobeerd te rijden en hij voelde heerlijk aan. Hij ging wel even helemaal leip toen er 2 andere paarden aan kwamen lopen langs de weg, dat was wel even heel spannend, maar daarna weer fijn de ontspanning kunnen vinden en doorgereden alsof er niks aan de hand was.
Ik heb net contact gehad met de osteopaat, omdat de Mud Gard ook bijna op is. Ze heeft mij middelen aangeraden om zijn lymfestelsel en darmen te reinigen. Hopelijk heeft dat wél effect. Anders moet ie toch aan de AB.
Instructrice mee vond ik altijd vreselijk fijn, die kent jullie als combinatie tenslotte het beste. Volgende keer beter!
Die punten was ik inderdaad dus nog een soort van blij mee, aangezien we zó veel beter kunnen. Ik bedacht me later dat ik m'n eigen relaxpilletjes dus ook vergeten was, nou geeft dat niet een verschil van dag en nacht, maar nu was het waarschijnlijk wel van pas gekomen
Ja ik word er ook niet vrolijk van als ik niks nieuws vraag en ze vertikt het gewoon, dan heb ik best wel moeite om het op een nette manier op te lossen en als ik zelf het gevoel heb dat ik dingen ga doen die oneerlijk zijn tegenover m'n paard, dan stop ik. Gebeurt de laatste tijd echt zeeeer weinig gelukkig en als het gebeurt, dan longeer ik inderdaad ook nog even om het goed af te sluiten, deze keer toevallig niet gedaan