Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:01

_Marinke_ schreef:
Zie het overigens veel bij de (pony)ruiters die naar de paarden overgaan, wat ouder worden en pa/ma opgevemoment zeggen dat ze ook wel wat mee mogen betalen aan hun hobby. Die hebben eerder (een deel van) hun zak/werk/kleed geld aan leuke hebbedingetjes uit kunnen geven, leuke avondjes in een discotheek en noem maar op en moeten nu {leren} keuzes te maken en dat alles gewoon niet kan. Die hoor je opgevemoment dat het starten veel te duur is en bv. het prijzengeld veel te laag etc. ;) *(Maarja dat was ook al zo bij het oude systeem overigens)*

Vandaar, die ken ik niet zoveel :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:07

Urielle schreef:
ponyparadijs schreef:
Urielle mag jij zo ver van te voren al inschrijven dan? Bij mij geldt dat de inschrijving pas 6 weken voor de wedstrijd open gaat. Anders wordt ik gek van de aanmeldingen. En ben ik waarschijnlijk al maanden voor de wedstrijd vol.

ja, als je hier 6 weken vooraf wil opgeven zit het al stampvol. Heb pas nog geinformeerd eind augustus voor iets half oktober omdat ik wou bijschrijven, reservelijst L2 had toen 46 mensen dus had weinig zin meer :=
Heeft wel zijn nadelen hoor, paard kreupel is echt veel afmelden en dat is balen!

Zit jij ook in een regio waar je maar 1 proef kan starten?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:13

Urielle schreef:
_Marinke_ schreef:
Zie het overigens veel bij de (pony)ruiters die naar de paarden overgaan, wat ouder worden en pa/ma opgevemoment zeggen dat ze ook wel wat mee mogen betalen aan hun hobby. Die hebben eerder (een deel van) hun zak/werk/kleed geld aan leuke hebbedingetjes uit kunnen geven, leuke avondjes in een discotheek en noem maar op en moeten nu {leren} keuzes te maken en dat alles gewoon niet kan. Die hoor je opgevemoment dat het starten veel te duur is en bv. het prijzengeld veel te laag etc. ;) *(Maarja dat was ook al zo bij het oude systeem overigens)*

Vandaar, die ken ik niet zoveel :D

Ik ben nu 20, heb eerder tussen de pony's met m'n 14 / 15 jaar bij veel jongere meiden in de les gereden (meeste van mijn leeftijd gingen al over naar de paarden en hadden al best wat jaar wedstrijdervaring, ik begon pas net), die meiden gaan nu allemaal zo'n beetje naar de paarden of komen op een leeftijd dat ze ook maar eens wat mee moeten betalen. En spreek sommige nog vrij regelmatig, dus tja.. :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:19

ponyparadijs schreef:
Zit jij ook in een regio waar je maar 1 proef kan starten?

Tot voorheen waren het er vrijwel overal wel twee, maar sinds dit seizoen (eerste keer dat er zo weinig op de kalender staat trouwens) kom ik ineens heel veel tegen dat het maar 1 proef is.
Maar goed, we zitten erg offtopic.
Mijn formulieren lukten wel in Word, was vergeten om aan te vinken bij Opties dat het ingeschakeld moest zijn bij het kopie wat ik gemaakt had. Heb net inschrijvingen verzonden dus ben benieuwd of het goed gegaan is nu.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:13

Net contact gehad met iemand in het menplatform. Voor de menners gaat de datum van 1 januari niet lukken. Inschrijfformulieren zijn ook nog niet te downloaden, blijft gewoon met coupons werken voorlopig.

Urielle

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:55

Poeh, het is nog best een gedoe nu zeg!
Heb net alle formulieren zitten typen, de helft van de verenigingen moet ik nog gaan bellen voor hun mailadres, het zal fijn zijn als het op de site van de KNHS staat straks.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:36

Wat ik me nog afvraag. Stel je hebt een gelimiteerde pas.

Je vergeet de tel en je rijd per ongeluk 5 wedstrijden. Wordt die pas dan automatisch opgewaardeerd of krijg je dan een boete ofzo?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:46

mss word je wel meteen voor twee jaar geschorst :D

zonder gekheid, ik zou denken dat ze je dan automatisch opwaarderen en een rekening sturen.

Urielle, ik heb gewoon de twee formulieren (sgw en dressuur/springen) compleet ingevuld voor alle paarden, en die opgeslagen. Als ik dan wil inschrijven voor een wedstrijd hoef ik alleen gegevens weg te halen als ze niet allemaal meegaan. Dan opslaan als nieuw document (met wedstrijdlocatie en datum) en je hebt een direct overzicht van je inschrijvingen. En nog een tip, je kunt rechtstreeks mailen uit Word (2007), klikken op het rondje linksboven, optie 'verzenden' en dan de optie 'email' (oid, kan het even niet testen nu). Er wordt dan automatisch een nieuwe email geopend met het word bestand als attachment.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:50

Moet je daarvoor geen uh hoe heet dat mail programma ook alweer hebben.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:51

Outlook?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:57

Klopt, dat was ik wel even vergeten :oo Ik gebruik Outlook, geen idee of het ook met andere emailprogramma's werkt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:04

o dat is wel goed ja, ik had nu per paard een formulier gemaakt (maar zonder de klasse, locatie, datum etc.) maar ik had idd wedstrijden waar er meer meegingen. dus dat was weer typwerk. Maar als ik heb opgeslagen kan ik erna niet meer in de grijze vakjes (van klasse, categorie, aantal proeven) meer komen? Dat mailen is ook wel een goede tip, heb zelf Hotmail maar ik denk dat veel mensen die dit lezen er echt wel wat aan hebben :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:18

dat lukt bij mij wel, wat ik onhandig vind is dat er met springen geen rekening is gehouden met flexibel starten.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:12

Nicolet90 schreef:
weet iemand trouwens ook hoe het gaat als je per 1 januari 2012 een startkaart/pas wil?
want ik wil er 1 aanvragen, maar ik krijg bij het aanvraagscherm nog gewoon het oude systeem met de oude prijzen...

Dat was mij ook opgevallen en ik heb er dus een printscreen van gemaakt :P Ga eens kijken hoe ze daar op gaan reageren als ik die opstuur...
Voor alsnog vraag ik mijn tweede startkaart nog niet aan. Eerst even kijken of ik nog wel zeker weten door ga met hem. Aan de andere kant is 1 wedstrijd per maand wel haalbaar en dus is de startkaart zelfs voor mijn tweede paard niet echt veel duurder dan dit jaar...

CharleyT schreef:
Als je heel eerlijk rekent scheelt het echt niet veel.

Hier ben ik het helemaal mee eens, maar dat "paardrijden al zo duur is" is natuurlijk geen reden om de KNHS dan maar gewoon de prijzen te laten verhogen. en de digitalisering binnen zeer korte tijd door iedereen zijn strot te duwen...
Voor een gemiddelde wedstrijdruiter is er ook echt niets aan de hand. Je moet net even wat vaker starten dan 1 keer in de maand, geen probleem lijkt mij. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die echt puur voor de hobby af een toe eens een wedstrijdje rijden. En ik moet zeggen dat ik de beperkte startkaart dan werkelijk asociaal duur vind!

Maar nu wel toch op de digitale toer zijn, kan de KNHS de hardcopy PAARDENSPORT er ook wel uit gooien! Ik gooi m altijd zo bij het oud papier, dus ik zou graag zien dat ook dat verdwijnd. Scheelt ook weer 27,50 per jaar :) Dan wordt mn startkaart nóg voordeliger. Want voor mij wordt het denk ik ook wel goedkoper dan in de huidige situatie... Start toch wel vaak 2x in de maand, zeker in de winter!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:50

Denk niet dat ze dat zullen doen. Ze doen alleen iets als het ze wat oplevert :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:00

Toch is het van de zotte dat ze allemaal digitale nieuwsbrieven hebben en alles digitaal zo promoten en je nog steeds wel opschepen met een P&S waar je niets mee doet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:03

Gezien het feit er ook alleen maar 'oud' nieuws in staat is het ook erg uit de tijd.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:11

Denk dat de P&S toch wel het e.e.a. aan advertentie opbrengsten oplevert..(naast de abonnementskosten) als minder mensen het blad willen, heb je minder afzet en dus minder inkomsten. De KNHS lijkt steeds meer een commerciële instantie die de basissport ruiters gebruikt als melkkoe om nieuwe accomodaties en topsport mee te bekostigen..
Sorry voor het zwartgallige, maar alles wordt maar duurder...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:14

Ik denk dat het voor ons voor de kosten niet zoveel uitmaakt als ze het blad afschaffen. Het lidmaatschapsgeld komt te vervallen. Maar om dat te compenseren gaat de starpas, en andere kosten gewoon omhoog.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:40

ponyparadijs schreef:
Gezien het feit er ook alleen maar 'oud' nieuws in staat is het ook erg uit de tijd.

+ dat er laatst doodleuk in stond dat de nieuwste wijzigingen van regelementen e.d. ook op de site stonden.
De reden dat je P&S af moet nemen is omdat er wijzigingen van regelementen in komen te staan 8)7

Als je digitaal wilt gaan, doe het dan helemaal goed :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 07:49

Ik dacht trouwens dat als je je startkaart afmeldt je ook van de P&S af bent maar helaas. Dan moet je je ook echt afmelden bij de vereniging. Stom gedoe...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:42

Qizz schreef:
Ik dacht trouwens dat als je je startkaart afmeldt je ook van de P&S af bent maar helaas. Dan moet je je ook echt afmelden bij de vereniging. Stom gedoe...

P&S zit gekoppeld aan je lidmaatschap van de KNHS, niet aan een startkaart.
Ik vind het ook hopeloos achterhaald. Zijn allemaal digitale nieuwsbrieven te lezen. Wat een papierverspilling.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:00

Volgens mij ontvangt het 'hoofdlid' sowieso de P&S. Als je wedstrijden rijdt ben je verplicht om P&S te ontvangen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:32

Fenny schreef:
Volgens mij ontvangt het 'hoofdlid' sowieso de P&S. Als je wedstrijden rijdt ben je verplicht om P&S te ontvangen.

Klopt Fenny, maar eigenlijk is het belachelijk dat we allemaal betalen voor een reclamefolder (want er zit echt veel reclame in en bij) waarvan de informatie ook op internet staat. Het is gewoon niet meer van deze tijd als je het mij vraagt.
En je moet er toch niet aan denken dat je er twee krijgt! Dat heb ik dus tijdelijk wel gehad na het aanvragen van mijn tweede startkaart, maar heb er nooit voor betaald natuurlijk. Was een foutje van de KNHS, maar ze hadden er wel bijna een heel jaar voor nodig om het recht te zetten...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:11

Vroeguh! Hahahaha toen kreeg je de P&S omdat daar de wedstrijden in stonden. Dan kon je dus kijken waar je kon starten. Maar sinds dat eruit is vindt ik het blad eigenlijk overbodig!