opisop_shop schreef:Die van mij staat hier prima.
Maar er zijn natuurlijk veel meer factoren om rekening mee te houden met een echte fikse eczemer (wat die van mij gelukkig niet is) ten opzichte van een gezond paard, zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid weidegang, al dan niet mogelijkheid om bij zomerdag op te stallen rond mugjestijd, of zelfs snachts op de wei en overdag op stal. Dan ook nog het weidebeleid (al dan niet bemesten, stripbegrazing enz). en dan ook nog evt. mogelijkheden om te schuren. Ook het voer wat gegeven wordt is erg van invloed, krachtvoer bepaal je vaak zelf maar fikse eczemers kunnen soms weer niet tegen kuil, en daar heb je vaak weer geen invloed op.
Mijn eczemer staat 24/7 buiten in de zomer. Nu toevallig op een stukje waar hij zijn hoofd kan schuren, maar normaliter niet. Stripbegrazing op schraal land. Krijgt geen krachtvoer en a kwaliteit hooi. Binnen met muggentijd gaat niet, de stallen zijn hier 2 keer zo heet als buiten, verder is het geen boxpaard, die breekt ie af. Ik heb mazzel gehad, mijn paard ontwikkelde eczeem op deze stal en eigenlijk was alles al zo en hebben we het zo gelaten.