Ja was echt heel erg gemeen.. Nu staat die pony ook in z'n eentje. Ik denk dat niemand hem erbij wilt hebben na wat hij gedaan heeft.. Dat vind ik dan weer zielig, maar bij mij komt hij er niet meer bij.
Is er iemand wel eens in Kootwijk geweest? Ik was er vandaag maar wat een mega mooi terrein en alles super goed geregeld. Hoop dat ik er ook een keer kan starten! En mega knappe paarden/combinaties. Echt heel gaaf. We zaten nog even bij het L te kijken op gras maar ik vond het bijna net zo hoog als Z. Damn wat een hoogte
Lithya
Geplaatst: 23-04-16 16:50
Ben er wel een paar keer langs gekomen met buitenrit. Heel mooi terrein!!
Ik heb er regelmatig gereden. Super mooi! Nann jemig ik zou dat paard never nooit meer in de buurt willen hebben van mijn paard. Is die nu niet bang voor andere paarden?
Ik heb gister bijspijkerkamp gehad bij Gert. Vanaf moment 1 ging het super. Al veel beter dan de vorige keer. Dus vandaag goede moed op pad. Eigenlijk ging het begin van het parcours super. Geen gestuntel en gestuiter tot hindernis zes hihi daarop twee keer stop. Ik werd beetje overdonderd de eerste keer, twee keer flink aangetrapt. Toen ging ze wel. Daarna nog rondje hc. Zelfde grapje weer op zes. Maar de rest echt top. Dus beetje dubbel gevoel maar neig naar tevreden Ik heb in ieder geval wel weer zin om weer te starten! Ohja ook nog puntje in L2 gepakt. Dat dressuur gedoe gaat wel lekker
Mirthe hoe is het met chall??
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Wat naar Nann! Hopelijk is ie snel de oude weer. Fijn Elke! Iedere stap is er 1!
Mickey was super braaf en fijn te rijden vandaag! Eerste parcours foutloos en tweede 1 pech balk. Dus helemaal blij! Volgende keer vol goede moed weer een rondje L erbij pakken Gismo zijn tweede bosrit is ook weer een feit, dappere dodo liep hele stukken voorop!
Nou ik ben met dressuur de 1e proef wel zo onwijs laag gejureerd. Het ging niet wp waardig, maar er zaten ook zeker leuke stukken tussen. Tweede proef wel een puntje gepakt. Ik moet wat vaker de proefjes oefenen, wat een gestuntel en gestress. Dan alles achter elkaar, dan een halve ronde niks. Ik was van mn pad
Springen laatste 3 hindernissen van de 2e fase een balk. Truus draaie mooi kort en scherp maar aan het eind was de focus er vanaf
Lithya
Geplaatst: 23-04-16 21:25
Gefeliciteerd Cio en Elke!!
Heeft de staleigenaar nog stappen ondernomen Nann?
Carola dat is jammer.. Mijn eerste proef vond ik wel eerlijk gejureerd eigenlijk. Was geen winstpunt en dat vond ik ook niet zo voelen dus wel terecht.. maar ik zag dat eentje echt hele nette proef reed en die had 'maar' 185. Wel Gefeliciteerd met je punt En jammer van de balken, al heb ik die liever dan stops
Vond het best mooi terrein!
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Vilsteren is ook fijn terrein. Dat is ook binnenkort
Anne_GTI
Geplaatst: 24-04-16 00:13
Paard blij. Mocht vandaag de Veluwe weer op. Als het borsttuig erom gaat doet hij de oren al naar voren want dan gaat er iets leuks gebeuren. Slimpie
Had nog een grappige actie. Er stonden een koppel reeën vlak naast het ruiterpad. Ik zag dat en gebaarde als een volleerde commando naar mijn dochter dat ze stil moest zijn en naar links moest kijken. Voorzichtig zette ik het paard stil om even rustig te kijken. Ook mijn dochter en haar pony keken naar de reeën die op hun beurt terug staarden maar wel bleven staan. Mooi fotomoment dacht ik en haalde rustig mijn telefoon uit de zak. Eigenlijk stond er een boom wat in de weg voor een mooie foto. Dus benen wat naar achteren om paard achteruit te zetten. Dat vonden de reeën maar raar en ze sprongen ineens alle kanten op. Dat werkte weer aanstekelijk op de paarden want die gingen vrolijk meedoen. Foto mislukt... moraal van het verhaal; reeën kan je best dichtbij komen maar laat je paard niet achteruit lopen.
Ik zou vrijdagavond gaan dressuren, opgezadeld.. En toen naar het strand gegaan Miepje was op de heenweg superbraaf en relaxed, schrok alleen even van een paar fazantjes. Maar op het strand.... Mijn hemel wat een discussie hadden we daar. Ik wou wat galoptraining doen, nou maar ze wou alleen keihard. Nou dan blijven we toch lekker draven.. Ooooh ze was woest en sterk, was niet heel leuk rijden. Daarna richting huis was ze weer braaf. Meestal is de discussie volgende keer dan niet meer nodig. Gisterochtend zat ik al lekker om half 9 te paard, heerlijk gereden Vandaag heeft ze vrij, wat een vies weer
Heerlijk zeg, ik wou dat ik strand zo dichtbij had. Al vind ik het bos ook echt heerlijk!!
Er waren foto's gemaakt gisteren alleen echt serieus, mijn hoofd hahaha te erg! Iets van concentratie word ik niet mooier op
Vandaag is ze behandeld door de osteopaat. Ze is vooruit gegaan maar mag nog meer. Moet longeren echt vaker gaan doen. verder krijgt ze nu ook brokjes van equilin. Voedingssupplement met magnesium en andere mineralen. Ze zei namelijk dat haar buik nog steeds een beetje pijnlijk is. Nu dus ook luzerne voor extra speeksel
Krijgen jullie paarden extra dingen qua eten? Hier dus nu biks, luzerne en dat supplement waardoor ze minder biks nodig heeft.
Ze staan nu ook weer in de wei, worden ze ook blij van hihi
Snorlex
Geplaatst: 25-04-16 22:58
Ik heb zo'n zin om het bos weer in te gaan, maar met dit weer? Ik baal er echt van.
Ik voer in de winter 2x per dag prebiotica (voor de mest) en het hele jaar door joint comp. Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik de joint comp voer Ooit mee begonnen toen ze onder behandeling was van een DA/osteo na veel problemen met het zadel en nu "durf" ik niet meer te stoppen Geef het ook alleen na het rijden.
Anne_GTI
Ciocco, das altijd balen als de waardering niet correct is voor je gevoel.
Ik heb niet echt uitrij mogelijkheden, alles moet met de trailer. Die heb ik nu dus we zijn laatst voor het eerst naar het bos geweest, echt heel gaaf!
Evel krijgt in de winter pulp bij, en tot 200ml olie als dat nodig is. Hij krijgt standaard muesli van cavalor met een scheutje olie.
Bunn
Geplaatst: 26-04-16 08:23
Hier krijgt ze er niks bij. Gewoon brok. Ze krijgt daar maximaal wat ze minimaal nodig heeft. En geen korrel meer, omdat ze anders niet meer te rijden is voor me. Het is een ontzettend moeilijke eter, zodra je er iets overheen doet of er pulp of muesli bij geeft of wat dan ook, dan laat ze het staan. We hebben al zo veel geprobeerd om d'r relaxter te krijgen, dikker te krijgen of te helpen bij d'r spieropbouw, maar je krijgt het er uiteindelijk toch niet in. Of ik vlieg er ieder ritje vanaf, maar daar heb ik ook geen zin in.
Kuil/hooi vindt ze stiekem ook niets, je kunt haar gewoon het beste zo lang mogelijk op de wei laten lopen.
Oh dat is wel vervelend. Ik heb Evel wel pulp moeten leren eten, maar hij teert einde winter vaak ontzettend in. Ondanks dat we hele goede kwaliteit ruwvoer hebben. Daarom geef ik ook zoveel olie bij, dat zet aan zonder heet te maken. Vorige winter kreeg hij 10 liter pulp en 200ml olie naast onbeperkt ruwvoer Muesli een halve tot 3/4 schep, dat is meer dan genoeg.
De mijne krijgt alleen een goede sportmuesli. Ik voer helemaal geen brok meer, sindsdien is ze veel minder opgeblazen en makkelijker op gewicht te houden