Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:22

JiKaLeNiPau schreef:
PSvanLot schreef:
Het lijkt wel of mensen steeds lakser omgaan met de eisen van de filmpjes....

Heb er nu 2 beoordeeld, in de M1. Beide in de 150....

Het waren sowieso geen topproeven, maar ze doen ook zomaar wat.
Bij een proef heeft de filmer bij het C halthouden enkel de knie in beeld en bij het achterwaarts zoomt ze in op het gezicht van de amazone... Hier heb ik 2x een 1 voor gegeven.

Bij het andere proefje staat de filmer zo dicht op de C dat je er niks van ziet. Bij het halthouden en achterwaarts filmen ze alleen de benen en bij 2 overgangen bij C zie ik enkel een knie...

Dan denk ik echt, g*dv*rd*mm* wat denk je nu? dat je daar punten voor kunt krijgen?

Dat vond ik ook al. De laatste keer heb ik zelfs 2 proeven terug gestuurd. De ene in een natte bak, avond, geen licht en tegen het beetje licht van schemer in gefilmd dus niet te beoordelen zag alleen het stukje bij C en de andere was gefilmd achter een dichte wand maar niet even op een krukje gevolg ik zag de bak vanaf de E-B lijn naar A en verder niets dat wordt ook erg lastig beoordelen. En die paspoorten is ook echt een probleem om te filmen àls ze het al doen‍ -O-

Ik vraag me dan af of die mensen het proefje terugkijken voor ze hem inleveren :+
Dat het zo donker is zie je toch zelf ook... en dat de halve bak niet zichtbaar is _O-

Ik ga mijn eigen filmpje het weekend opnemen maar was wel van plan die even terug te kijken & luisteren of hij oké is

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:29

Sonraffie schreef:
Yes, heb m’n proef van de 12e terug!
183 punten, heel tevreden! :z
En leuk commentaar

Gefeliciteerd!

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:32

Noukie schreef:
Aan de andere kant: die mensen doen (inzoomen uitgezonderd natuurlijk) wel braaf wat gevraagd wordt, namelijk bij C gaan staan en de proef filmen.
Zullen er zat zijn die juist denken dat ze niet 5m eerder mogen afwenden voor die ene oefening, dus braaf op C halthouden en achterwaarts laten zien, zich realiserend dat het slecht op film staat, maar wel aan de film eisen voldoen.

Ik vind het zo wel erg negatief overkomen naar mensen die in feite gewoon netjes de regels volgen. (Alweer, dat inzoomen uitgezonderd, dat is wel heel apart)

Dan voel je je denk ik aangesproken? Dit is toch door de KNHS ook besproken dat je dan de bak iets inkort en daar gaat filmen? Je voldoet dus niet aan de film eisen omdat het hele paard niet te zien is.... heel zwart/wit gezien

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:36

xSannee schreef:
Ik vraag me dan af of die mensen het proefje terugkijken voor ze hem inleveren :+
Dat het zo donker is zie je toch zelf ook... en dat de halve bak niet zichtbaar is _O-

Ik ga mijn eigen filmpje het weekend opnemen maar was wel van plan die even terug te kijken & luisteren of hij oké is

Ik denk het niet of ze hebben betere ogen dat kan ook :D de eerste kan beter in het donker kijken en de tweede door een dichte wand. Ik vind het zelf dan ook nog vervelend om terug te sturen maar dit kon echt niet

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:38

_Anneruth schreef:
O ik kijk meestal alleen op de site.

Ik hoor om me heen ook app. En wat al werd gezegd op de app staat de uitslag ook eerder dan op de site

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:39

PSvanLot schreef:
Mijn laatste van 12-11 zijn weg. Nu liggen er nog 16 van allerlei data.

Goed bezig

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:41

SilviaKok schreef:
12/11 terug, helaas geen puntje, 175, veel hetzelfde feedback. Dus volgende week nog x M1 filmen en hopelijk nog paar x oefenen. Rij paardje helaas maar 2x in de week, e

Jammer Silvia maar gewoon lekker doorgaan!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:44

LiselotZorro schreef:
_Anneruth schreef:

Haha! Ik heb vanmorgen al een paar keer gerefresht :j.
Ik wacht overigens op het resultaat van 12 november en heb het donderdagavond ingestuurd.

Ik ook. Ik vind eigenlijk wel dat we vandaag aan de beurt zijn. :')

Ik eerst :Y) :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:45

xRoossie95 schreef:
Ik eerst :Y) :')

Nou ik vind dat dat mag hoor :j
Heb je ook niet gehoord wanneer je die van 5-11 uiterlijk kunt verwachten nu ofzo?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:46

Ik wacht ook nog steeds op het resultaat van 12 november. Ik heb vorige week maandagavond al ingestuurd. Maar, ik heb geduld (althans, dat probeer ik) :Y)

Overigens gun ik het jou ook als allereerste xRoossie95! :j

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:47

Gefeliciteerd voor de mensen met punten! En voor de mensen die er net naast zaten... :(:) hopelijk volgende keer beter!

Ik heb zojuist mijn eerste proef ingestuurd. Onze eerste wedstrijd samen. Ik zag op de film al van alles wat beter kan, dus dat kan ik mooi mee nemen voor volgende week.
Denk dat ik de week erna een keer oversla en even het protocol af wacht. Ben heel benieuwd wat de jury ervan vindt!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:47

linda2008 schreef:
Heb je ook niet gehoord wanneer je die van 5-11 uiterlijk kunt verwachten nu ofzo?

Nee daar hadden ze niks over gezegd. Alleen dat ik m opnieuw moest inleveren. Dus ga eigenlijk wel weer van 5 werkdagen uit? Hoop alleen dat het sneller is :')

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:55

[quote="NadjaNadja"]Ik wacht ook nog steeds op het resultaat van 12 november. Ik heb vorige week maandagavond al ingestuurd. Maar, ik heb geduld (althans, dat probeer ik) :Y)

Hier hetzelfde! :') :j

JiKaLeNiPau

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:21

Ik heb de volgende serie weer binnen M1. Vannacht maar even doen (heb nachtdienst)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:38

Ik ga vanavond weer opnemen, ben heel benieuwd. Had 2 weken terug 181, inmiddels weer les gehad, en een verandering in bit gehad, dus ben heel benieuwd of er wat verschil gaat zijn :)

Diegene die een zwart paardje die slecht geschoren is met een sterretje op de kont, that's me :+

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:40

JiKaLeNiPau schreef:
Ik heb de volgende serie weer binnen M1. Vannacht maar even doen (heb nachtdienst)

Voor 12-11 of 19-11? :):)

Jammer van de net geen winstpunten en gefeliciteerd met de wel behaalde winstpunten! Succes met het refreshen allemaal *\o/*

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:51

Hier ook weer voor het eerst een filmpje ingestuurd M2 dit keer ;)

Was even lastig had hele mooie dressuurpionnen besteld en wilde mooi buiten rijden.. helaas buitenbak zeiknat dus toch maar in de 20x40 bak gedaan..

papa paste net tussen het schot en de deur dus heb de keertwendingen gewoon 2 meter van de kant afgedaan en paps op een hoge kruk neergezet en het gelukkig goed te zien. ook de contra iets van de kant afgereden zodat deze goed te zien is! nu gaan we weer afwachten op hopelijk leuke punten (al zit er nog genoeg verbetering in de proef)!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:03

Ik denk dat ik nog even geduld moet hebben voor ik mijn punten krijg. Heb net een filmcheck gedaan bij de KNHS en kreeg een berichtje dat ik 5 werkdagen vanaf de eventdatum moet rekenen. Dan zou ik vrijdag ongeveer mijn punten moeten krijgen (12 november).

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:04

_Anneruth schreef:
Ik denk dat ik nog even geduld moet hebben voor ik mijn punten krijg. Heb net een filmcheck gedaan bij de KNHS en kreeg een berichtje dat ik 5 werkdagen vanaf de eventdatum moet rekenen. Dan zou ik vrijdag ongeveer mijn punten moeten krijgen (12 november).

Dat is een standaard antwoord :j (uiterlijk 5 dagen na eventdatum).

Maar ik wacht gezellig, ongeduldig mee :Y)

edit; normaal druppelen op dinsdag ook alweer de eerste resultaten binnen voor het komende event (dus 19-11 in dit geval). Maar ik zie nu nog niets voorbij komen. Zal de KNHS een achterstand hebben opgelopen?

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:15

@linda2008, viel mij idd ook al op. Weinig punten vandaag... saai....

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:25

KirstenHorse schreef:
JiKaLeNiPau schreef:

Jammer van de net geen winstpunten en gefeliciteerd met de wel behaalde winstpunten! Succes met het refreshen allemaal *\o/*

19 nov *\o/*

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:36

Even een vraagje voor de jury's: moeten jullie zelf de punten optellen? Kan het zijn dat de puntentelling niet klopt zegmaar?

Edit: ik ben er al achter, ik mis een cijfer! Dus ga even een mailtje doen naar de KNHS.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:39

linda2008 schreef:
_Anneruth schreef:

Dat is een standaard antwoord :j (uiterlijk 5 dagen na eventdatum).

Maar ik wacht gezellig, ongeduldig mee :Y)

edit; normaal druppelen op dinsdag ook alweer de eerste resultaten binnen voor het komende event (dus 19-11 in dit geval). Maar ik zie nu nog niets voorbij komen. Zal de KNHS een achterstand hebben opgelopen?

Ik denk dat dat ook grotendeels komt omdat mensen nu meer in het weekend filmen vanwege het licht buiten, maar dat is een aanname.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:43

JiKaLeNiPau schreef:
KirstenHorse schreef:

19 nov *\o/*

Leuk, daar kan ik tussen zitten! Veel plezier met jureren vannacht :D

Ik vind het erg leuk om in deze corona tijd op deze manier toch in contact te zijn met jury's en andere wedstrijdruiters! We wisselen toch best veel informatie en tips met elkaar uit en helpen elkaar waar we kunnen :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:43

NadjaNadja schreef:
Even een vraagje voor de jury's: moeten jullie zelf de punten optellen? Kan het zijn dat de puntentelling niet klopt zegmaar?

Edit: ik ben er al achter, ik mis een cijfer! Dus ga even een mailtje doen naar de KNHS.

De punten tellen automatisch op dmv een formule in Excel.