[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:41

Dat wordt vanavond meespringen goldie :j
Wat vervelend van je zadel! Ik ben wel blij met mijn zadelmaker, word altijd netjes geholpen. Hoor om me heen over anderen wel dat zadel verpest is maar bij deze eigenlijk geen slechte ervaringen.
Ben ook nog steeds heel blij met m'n kieffer springzadel. Zit echt als een huis zonder dat je in een houding geduwd wordt. Van de zomer wezen kijken voor een nieuw dressuur zadel, een met meer wrong om wat steviger te zitten omdat paard zo beroerd zit. Maar dat was geen succes :')

Goldie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:01

Zou wel willen, maar krijg mijn vader te eten :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:22

Oh Prestige zadels zitten idd heerlijk, ik had hiervoor een Paris die had ook van dat stroeve leer. En lekker zacht :D M'n Equipe zit ook heerlijk :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:27

Ja ik ben blij dat ik deze zadelmaker gevraagd heb voor een second opinion. Ik rij toch het meest met m'n dressuur zadel. Ook prestige. Dus nu twee prestige in de kast. Voel me bijna een prestigieuze zadelbezitter :))

Misschien maar eens kijken voor een prestige hoofdstel :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:42

Heb nog een hele set in de kast liggen maar vorige week een Dy'on hoofdstel en borsttuig gekocht. :o Kleur paste beter bij m'n zadel :D

Ik ga altijd naar Country Mill voor de zadelmaker, voor mij de beste!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:43

Ik ben nog altijd blij met mijn twee wintecjes, laatst een keer laten controleren door een zadelmaker en we kunnen zelf simpel de boommaat meten.
Al moet ik zeggen dat ik graag een nieuw wintec springzadel wil, in plaats van mijn veelzijdigheidszadel. Daar ben ik dus naar op zoek :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:28

Equipe word ook gemaakt door de mensen die de kunst in de prestige fabriek hebben geleerd :') daarom zijn ze vergelijkbaar met elkaar vertelde de man waar ik m'n spullen vaak koop haha

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:33

Amerigo komt ook uit dezelfde fabriek geloof ik. Ik kreeg m'n Prestige helaas niet meer passend.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:45

Pantykous schreef:
Heb nog een hele set in de kast liggen maar vorige week een Dy'on hoofdstel en borsttuig gekocht. :o Kleur paste beter bij m'n zadel :D

Jup, precies. Ik heb een Versailles en de spullen van Dy'on kleuren er echt perfect bij. <3

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:34

Ik heb echt heerlijk gelest! <3

Had alles van Prestige maar dat is te rood bij m'n Equipe eigenlijk. Luxe probleem.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:38

Oh ja Eva, bij Lammert. Fijn dat het goed ging!

Pfoeh jongens wat een dure spullen allemaal! Ik heb eigenlijk geen idee van welk merk mijn hoofdstel is, zadel van Amerigo. Daar ben ik heel erg blij mee!

Ot is gepakt in de wei door een pony.. DA erbij om een wond te hechten. Hij had echt lelijke bijtwonden.. En hij loopt ook nog eens niet goed.. Stomme paarden. Kan ik echt van balen :=
Voor de geïnteresseerden, ik heb mijn foto's van de fotoshoot!
[ITP] Mijn Easy Addiction bij de bloesem

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:51

Wij gaan Cascade haar moeder waarschijnlijk weer dekken dit jaar, nu we een huis gekocht hebben met genoeg ruimte.
Ik wil even uitzoeken of we papieren kunnen krijgen als we een pony hengst gebruiken (een du Bois hengst met dubbel creme gen) zou graag een leuke grote pony/klein paard fokken met een leuk kleurtje voor als de kids groter zijn.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:56

Grappig Jes!

Ik overweeg cassanova voor over 2 of 3 jaar.
Hoef zelf niet zo'n grote en ben vooral op zoek naar een koel karakter.
Hoewel ik de kwpn hengsten nog niet helemaal heb afgeschreven :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 00:12

Leuk Jes! Bijzondere kleurtjes zijn altijd leuk :)

Ik ben zo blij *\o/* met paard en met mezelf *\o/* begin weer vertrouwen te krijgen in paard dat hij springt, dat ik vaak mooie afstanden heb en ze eigenlijk altijd wel zie, dat ik weer durf te wachten ipv jagen en gewoon omdat ik een leuk paard heb :D en omdat ik een mooi compliment van de baas kreeg die totaal niet complimenteus is *\o/* *\%/*

En nu ga ik slapen O:)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 00:15

Ik heb vanavond ernstige discussie gevoerd met mijn paard. Morgen even checken of hij de boodschap begrepen heeft. Het kan niet zijn dat ik de linkerhand te vast hield want die heeft hij me gisteren gekneusd. Vrij worstelen met een wormspuit. Had hand over de neus en toen sloeg hij het hoofd naar voren tegen de muur. Hand zat er nog tussen. Toen had hij ineens ook zere ribben. Uiteindelijk met een praam die wormspuit erin gekregen. Flikker

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 00:18

Dat klinkt niet leuk -O- wormenspuit is hier ook altijd leuk. Beest is super afgericht maar met wormenspuit hang ik aan z'n hoofd door de stal :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 01:15

Vos wil meestal best meewerken al heeft ie wel ondeugende streken. Maar soms is ie zo meegaand als een betonblok. Wormspuit/tandarts/enten zijn daar wel de voorbeelden van. Dat is ook lastig te trainen omdat het niet vaak hoeft. Die zere ribben is ie over 3 maanden helaas wel weer vergeten.

In de gewone dagelijkse dingen is hij super braaf maar daar zit ook aardig opvoeding in. Er blijft toch altijd een ondeugende aap ergens verstopt zitten en die moet ik zo af en toe even wegschoppen. Dan is ie weer maanden lief.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:23

vibabu schreef:
Leuk Jes! Bijzondere kleurtjes zijn altijd leuk :)

Ik ben zo blij *\o/* met paard en met mezelf *\o/* begin weer vertrouwen te krijgen in paard dat hij springt, dat ik vaak mooie afstanden heb en ze eigenlijk altijd wel zie, dat ik weer durf te wachten ipv jagen en gewoon omdat ik een leuk paard heb :D en omdat ik een mooi compliment van de baas kreeg die totaal niet complimenteus is *\o/* *\%/*

En nu ga ik slapen O:)

*\o/* *\o/* *\o/*

Je beschrijft t altijd zo mooi Anne :D maar idd af en toe moeten ze weer even pas op de plaats maken. Boeven!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:32

Wat top vibabu!
Oei Anne vervelend en ook wel herkenbaar .. :=

Mickey vond t maandag een strak plan om alvast zelf weg te rennen op de wei maar ik had m nog niet los.. Brandwond op m'n pink en Mickey heeft anderhalf uur met touw en al op t land gestaan want die hufter liet zich ook niet meer pakken :roll:

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:00

Discussie gesloten. Paard had er vannacht nog eens goed over nagedacht en was superfijn vanmorgen. Hij was nat van het zweet en ik had de jas nog aan en zo hoort het.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:48

Oei Laura daar zou ik ook flink boos om worden.

Zo..... 7 maanden niet rijden heeft ervoor gezorgd dat ik nu ook weet waarom Cascade in de linker galop achter overspringt. Eerder was ik teveel aan haar manier van lopen gewend en voelde het dus niet, maar Cascade gooit in de linker galop haar achterhand wat naar buiten en springt dan dus over. Nu dus daar aan werken, in draf had ze ook al wel wat moeite met de linker buiging.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:35

Dat zijn geen leuke fratsen Laura!

Haha, dus discussie was een zinvolle discussie Anne?

Nog wat werk aan de winkel Jes? Gelukkig gaan we het betere seizoen in!!

Gisteren gespeeld met hindernissen. 1 lijntje op 4 galopsprongen, 1 losse en wat balken. Mocht niet het lijntje door als ie lomp over de eerste kwam. Dat werden dus best wat voltes. Al werd hij daar ook wel weer heel fijn van.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:36

Ah Laura, pijnlijk.. Wat stom dat hij zich niet meer liet vangen!

Anne goed bezig!

Jes, waarom heb je 7 maanden niet gereden? Maar wel fijn dat je daar nu aan kan werken. :j

Ot loopt nog steeds niet goed.. Het lijkt er voor nu op dat hij vooral een enorme klap op zijn spieren gehad heeft. Masseuse was er vandaag en die heeft hem behandeld en 2 weken geleden ongeveer heb ik hem ook al laten masseren en toen was alles prima op wat spanning hier en daar maar verder zat hij heel goed in zijn lijf, nu zat er veel spanning in zijn hals en vooral in het gedeelte na waar je zadel ligt zeg maar. Ik hoorde van stalgenootjes dat het paard wat Otto zo gepakt heeft hem in echt in een hoekje gedreven heeft en hij kon op een gegeven moment geen kant op en hij zat zelfs en toen is dat paard (terwijl Otto zat) gegrepen.. Hoop echt dat het alleen een spieren kwestie is en dat hij snel weer opknapt!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:51

Lythia lekker gymmen dus :P
Nann :oo had dat paard zoiets al eens eerder gedaan?

Heb door mijn zwangerschap niet gereden. ML heeft paard wel in conditie gehouden dus kan gelijk weer flink met d'r aan de slag, heb alleen zelf last van spierpijn.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:57

Paardje is nieuw, hij stond wel op de wei waar ze hem gekocht heeft met anderen paarden.. Nu staan ze niet meer samen. Dat risico durf ik niet meer te lopen.

Oh wat fijn zo'n man! Maar dat je spierpijn hebt geloof ik direct na zo'n tijd niet rijden.