Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Anneruth schreef:Ik ga via de website naar mijnknhs naar paarden & startpassen en dan zie je helemaal rechts details, klasseringen en resultaten. Onder resultaten staat je wedstrijdhistorie. Ik neem aan dat als je punten bekend zijn van de 19e dat ze die daar ook gewoon plaatsen, ook al is het de 19e nog niet.
marieke_483 schreef:Ik zit ook nog steeds wat in de knoei met het halsstrekken na de galop inderdaad!
Dat was eerst volledig drama, toen had die van mij nog (te) weinig balans in de galop en "viel" ik in draf ipv een overgang te maken, dan was de halve volte ook gewoon op topsnelheid in draf zonder ook maar iets te vertragen![]()
Galop is nu gelukkig meer in balans, dus ik kan een nette overgang maken, deze maak ik inderdaad zo vroeg mogelijk, bij voorkeur voor de hoek. De hoek rijd ik dan goed door en ik probeer haar zo veel mogelijk in balans te krijgen. Het tempo is nu goed en ze zakt ook, maar het kan nu nog wat meer.
Teugels op maat in de tweede halve volte lukt me 50/50 procent van de tijd goed, bij het vorige proefje greep ik gewoon 2x volledig mis op de teugel dus toen zat ik nog met teugels die wat te lang waren toen ik alweer een overgang naar galop moest maken![]()
Ik heb zaterdag mn nieuwe proefje opgenomen en eigenlijk gezegd dat ik pas vanaf morgenavond mocht refreshen, maar dat is nu alweer mislukt![]()
@lshannah: Ik weet niet of het voor jullie van toepassing is, maar veel ruiters die ik zie rijden laten nog wat punten liggen met nauwkeurig sturen, dus goed op de letters rijden.. Kan zomaar net die paar puntjes schelen die je van de 178 afhelpen
linda2008 schreef:xRoossie95 schreef:[Het is hier rustig omdat we allemaal op de app van de KNHS zittenDruk aan het refreshen hoor, maar nog zonder resultaat
ik refresh bokt net zo vaak.... wachten tot er puntjes binnen druppelen bij mensen want dan stijgt mijn hoop op punten ook weer![]()
PSvanLot schreef:Nibbit schreef:Ik vind eigenlijk dat de KNHS naar de proeven zou moeten kijken; Welke zijn goed beoordeelbaar vanaf video, waar gebeurt weinig/niks bij C. En niet klakkeloos de laatste proef per klasse
Het zou sowieso leuk zijn als er per maand of twee maanden een afwisseling is in de proeven.
HafNap schreef:De afgelopen 2 weken kreeg ik steeds op dinsdagmiddag m’n punten binnen van de proeven die ik za avond had ingestuurd. Dus ik hoop stiekem dat ik vanmiddag m’n punten van afgelopen za (event van 19-11 dus) binnen heb.
SilviaKok schreef:Hier ook een refresher voor 12/11 en stiekem al 19/11
Vraagje voor de juryleden:
Ik heb mijn proef van 12/11 volgens het boekje gefilmd, al zeg ik het zelf. Maar mijn filmer werd gebeld en het gezoem van haar horloge is te horen op het filmpje. Hoe storend is dit voor julie als zoiets gebeurd? Geen ringtoon maar dus alleen zooooom, zoooom, zoooom, zooom. Hopelijk maakt dit niet dat mn proef niet wordt beoordeeld. Had het erbij willen zetten maar doe dat dan toch niet omdat ik vind dat t gewoon goed moet zijn en anders zijn je punten niet verdiend zegmaar.
lshannah schreef:Lief dat je meedenkt! Daar heeft m’n instructrice me inderdaad al flink mee aan t werk gezet, net als het recht binnenkomen op de A-C lijn. De proeven daarvoor had ik 180,5 en 185,5 en voor mijn gevoel reed ik daar slordiger, dus met wat oefening zal dat echt goed moeten komen. Straks ga ik weer opnemen en daarnaast zijn we in de training veel bezig met het verbeteren van het halthouden/achterwaarts en het halsstrekken op de halve grote volte. Daar laat ik regelmatig punten liggen (en dat is terecht gejureerd hoor).
PSvanLot schreef:Het lijkt wel of mensen steeds lakser omgaan met de eisen van de filmpjes....
Heb er nu 2 beoordeeld, in de M1. Beide in de 150....
Het waren sowieso geen topproeven, maar ze doen ook zomaar wat.
Bij een proef heeft de filmer bij het C halthouden enkel de knie in beeld en bij het achterwaarts zoomt ze in op het gezicht van de amazone... Hier heb ik 2x een 1 voor gegeven.
Bij het andere proefje staat de filmer zo dicht op de C dat je er niks van ziet. Bij het halthouden en achterwaarts filmen ze alleen de benen en bij 2 overgangen bij C zie ik enkel een knie...
Dan denk ik echt, g*dv*rd*mm* wat denk je nu? dat je daar punten voor kunt krijgen?
caro29 schreef:Ik zet ook het geluid uit. Dat doe ik ook met harde wind of een voorlezer die gelijk filmt. Ik zet meestal het geluid uit na het rondje om het paard
SilviaKok schreef:Hier ook een refresher voor 12/11 en stiekem al 19/11
Vraagje voor de juryleden:
Ik heb mijn proef van 12/11 volgens het boekje gefilmd, al zeg ik het zelf. Maar mijn filmer werd gebeld en het gezoem van haar horloge is te horen op het filmpje. Hoe storend is dit voor julie als zoiets gebeurd? Geen ringtoon maar dus alleen zooooom, zoooom, zoooom, zooom. Hopelijk maakt dit niet dat mn proef niet wordt beoordeeld. Had het erbij willen zetten maar doe dat dan toch niet omdat ik vind dat t gewoon goed moet zijn en anders zijn je punten niet verdiend zegmaar.