In ieder geval dressuur, springen is opgave op het bord. Moet zorgen dat ik als laatste in de B moet want anders ben ik nog aan het dressuren. Jawel joh jij gaat vast weer dikke punten halen
Lithya thanks voor het vragen. Merrie liep weer goed volgens mijn man, dus ik ga morgen ochtend weer rijden (is alweer 7 maanden geleden dat ik erop zat). Volgende maand ook weer wedstrijd Hoop dat ik dan weer in mijn laarzen pas
Oh dressuur is niet onze sterkste kant haha vooral die nieuwe proeven. Moet nog even wennen. Wordt ook de eersre keer voor ons Springen start ik ergens in t L. Heb nog geen idee van tijden dus moet ik nog bekijken
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 20-04-16 01:00
Ik vind dat stukje na het halsstrekken en dan in 10 meter omstellen en teugels op maat maken niet simpel. Daar ben ik nog op aan het puzzelen. En een halve volte vertrekken in galop en gedoseerd terug is ook nog wel een dingetje.
Lithya
Geplaatst: 20-04-16 07:04
Lijkt wel of de Middengallop in alle proeven niet zo makkelijk zit. M2 moet over de diagonaal en dan door in contragalop. Verdraait kort bochtje.
_Caitlinnn
Geplaatst: 20-04-16 10:08
Ik weet niet zo goed waar ik het op bokt moet zetten maar toen dacht ik hier is wel passend
Ik organiseer een spring clinic en dacht misschien vinden jullie het leuk om mee te doen? Het is voor elk niveau en de instructeur is écht top! https://www.facebook.com/events/490613934472150/
Goldie
Geplaatst: 20-04-16 10:54
Spam Af en toe kan ze het wel Foto's moeten nog een beetje bewerkt, scheve horizon hier en daar Prethoofd, zat ook echt te genieten
Ze moest in het begin wel weer even zoeken zo op het gras, hoorde continu m'n ijzers tegen elkaar klappen
Ik vind de nieuwe proeven leuker! Maar wel lastiger, ik heb inderdaad ook moeite met het stukje halve volte halsstrekken en dan je teugels op maat maken en volgens mij daarna A afwenden? En ik vind E afwenden X volte 12 meter links, X volte 10 meter rechts ook lastig. Ik kom niet echt lekker uit dus gooi hem als het ware in een keer om naar rechts..
Mijn laatste dressuur proef is bijna 11 jaar geleden Net Cascade gereden, voond d'r wat zwaar op de hand en slecht voor het been dus daar moeten we weer aan werken. Wel probeert ze mij niet meer uit, ze weet dat ze dat niet wint, bij manlief schiet ze nog wel eens weg, wil de hoeken niet in en komt niet in de buurt van de staanders die in de bak gegroepeerd staan manlief is dan net niet handig/snel genoeg waardoor het d'r lukt.
Lithya
Geplaatst: 20-04-16 13:05
Kan soms ook zijn als er een tijdje een man op heeft gezeten Jes. Die zijn toch pietsje sterker.
Ohyeaahh ik heb vandaag op m'n nieuwe springzadel gezeten!! Hij moet ietsje opgevuld worden maar kan hem morgen ophalen!! En hij zat heeeerlijk!! Als een huis!!
Vrijdag meteen privéles mee rijden
Ik heb hem mijn dressuurzadel ook laten bekijken. Dikke domper (hij is twee maand geleden nagekeken door een net-gediplomeerde zadelmaakster) want de boom is eigenlijk te wijd en de kussens te vol en ongelijk. Beetje jammer want hij moet hier dus voor paar (lees veel) Euro aan verbouwen. Maar gelukkig krijgt hij hem wel weer goed en is het zadel het ook echt wel waard.
Ja nogal, kussens zijn scheef, boom is al keer verbreed dus nu weer smaller en ook scheef, kussens zijn overvol dus keihard, nieuwe vulling dus.. En dan denk je dat je dressuur zadel goed lag. Ik kan je zeggen ; I'm not amused..
Maar inderdaad ik kijk uit naar vele fijne km's op m'n roma