Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:05

caro29 schreef:
@psvanlot ik had er ook 2 waarvan het halthouden en achterwaarts niet kon beoordelen. Bij de 1 zag ik alleen de achter en bij de ander de knie van het paard. Ik had punten die varieerde van 161 tot 200. Ik heb bij beiden er bij gezet niet te beoordelen. Volgende keer of filmer instructie geven of anders eerder afwenden. Iets in die trant. Kwaliteit van de video’s waren van heel goed tot heel slecht

Dat doe ik idd ook. Gelukkig heb ik ook hele goede proeven.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:09

Noukie schreef:
Aan de andere kant: die mensen doen (inzoomen uitgezonderd natuurlijk) wel braaf wat gevraagd wordt, namelijk bij C gaan staan en de proef filmen.
Zullen er zat zijn die juist denken dat ze niet 5m eerder mogen afwenden voor die ene oefening, dus braaf op C halthouden en achterwaarts laten zien, zich realiserend dat het slecht op film staat, maar wel aan de film eisen voldoen.

Ik vind het zo wel erg negatief overkomen naar mensen die in feite gewoon netjes de regels volgen. (Alweer, dat inzoomen uitgezonderd, dat is wel heel apart)

Precies dat dus. Ik wist ook nietdat je eerder af mag wenden (ik zit ook nog niet in die klasse). Maar dan nog.. onze binnenbak heeft een gesloten bakrand. Als ik 5m eerder afwend, moet degene die filmt dus bij de bakrand staan, want anders komt alsnog de bakrand erop. En als ik dan 5m eerder afwend, weet ik niet of paard en ik er dan allebei helemaal op komen of dat het nog te dichtbij is.. Plus dat het eraan ligt wat de vorige oefening was, of je dan genoeg tijd hebt om nog 5m eerder af te wenden? Als je bijvoorbeeld bij B of E iets moet, wordt het wel kort.. maar ik ken de proef niet, dus misschien kan dat wel :)

Dee_Es

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:19

In proef 18 kan je makkelijk een paar meter eerder afwenden. Ik doe het zelfs zonder bakwand een metertje anders zit het C bordje net in de weg en ik ben telkens bang dat mn filmer anders net niet het hele paard in beeld heeft.

Ondanks dat ik altijd voor een goede voorbereiding zorg gaat er toch weleens wat mis bij het filmen. Nu had mijn lezer de datum niet gezegd terwijl het zelfs nog op een briefje stond. Ik was zelf geconcentreerd op mijn paard dus had het niet opgemerkt. Ik doe altijd mijn best alles netjes volgens de regels te doen dus ik hoop dat de jury dat snapt en een beetje coulant is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:05

Dee_Es schreef:
In proef 18 kan je makkelijk een paar meter eerder afwenden. Ik doe het zelfs zonder bakwand een metertje anders zit het C bordje net in de weg en ik ben telkens bang dat mn filmer anders net niet het hele paard in beeld heeft.

Ondanks dat ik altijd voor een goede voorbereiding zorg gaat er toch weleens wat mis bij het filmen. Nu had mijn lezer de datum niet gezegd terwijl het zelfs nog op een briefje stond. Ik was zelf geconcentreerd op mijn paard dus had het niet opgemerkt. Ik doe altijd mijn best alles netjes volgens de regels te doen dus ik hoop dat de jury dat snapt en een beetje coulant is.

Datum niet noemen is niet zo'n ramp.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:20

Jeetje wat gek en stom dat mensen nog steeds inzoomen joh. Zeker op het hoofd van de ruiter tijdens de proef :')

Hier nog geen punten, hoop morgen wat te krijgen. Welke van de 3 events maakt me niet uit, zo moeilijk ben ik nou ook weer niet _O-

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:36

Ik wist niet dat het L2 ook zo’n moeilijk stukje had met het halsstrekken! Is in de M1 ook een aandachtspunt voor ons :j laat ik zelf ook nog punten liggen.

Jammer van de net-niet winstpunten!

Ik word trouwens bij de oefeningen bij C tijdelijk onthoofd. Maar dan zie je wel het gehele paard :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:14

xRoossie95 schreef:
Jeetje wat gek en stom dat mensen nog steeds inzoomen joh. Zeker op het hoofd van de ruiter tijdens de proef :')

Hier nog geen punten, hoop morgen wat te krijgen. Welke van de 3 events maakt me niet uit, zo moeilijk ben ik nou ook weer niet _O-

Dat hoop ik ook voor jou... :(:)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:21

Ik vind eigenlijk dat de KNHS naar de proeven zou moeten kijken; Welke zijn goed beoordeelbaar vanaf video, waar gebeurt weinig/niks bij C. En niet klakkeloos de laatste proef per klasse

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:26

Nibbit schreef:
Ik vind eigenlijk dat de KNHS naar de proeven zou moeten kijken; Welke zijn goed beoordeelbaar vanaf video, waar gebeurt weinig/niks bij C. En niet klakkeloos de laatste proef per klasse

Misschien dat dat nog gebeurt bij een volgende versie. Ze hebben nu natuurlijk het online proevenrijden van de plank getrokken zoals het er lag, maar er is bijv. ook binnen het dressuurforum over gesproken en ze zullen het bij de KNHS en met de juryleden ook wel geëvalueerd hebben.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:47

Snorlex schreef:
Ik wist niet dat het L2 ook zo’n moeilijk stukje had met het halsstrekken! Is in de M1 ook een aandachtspunt voor ons :j laat ik zelf ook nog punten liggen.

Ik vind het halsstrekken in M1 proef 18 rottiger dan in L2 proef 14. :o Het komt bij ons tot nu toe ook niet lekker uit de verf, het voelt ook als zo'n kort stukje op de diagonaal en dan dus ook pardoes tussen twee galopstukken in. :=

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:36

Er komen toch nieuwe proeven in het voorjaar?

Als ze slim zijn nemen ze daar ook een paar extra onlineproeven in mee. Sommige lijnen komen op beeld gewoon anders over.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:52

Nibbit schreef:

Het zou sowieso leuk zijn als er per maand of twee maanden een afwisseling is in de proeven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:53

Marjolein schreef:
Er komen toch nieuwe proeven in het voorjaar?

Als ze slim zijn nemen ze daar ook een paar extra onlineproeven in mee. Sommige lijnen komen op beeld gewoon anders over.

Als het goed is wel. Hoop dat ze wat beter in elkaar gezet zijn dan de huidige...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:47

Wat is het hier rustig... geen refreshers? :+ :Y)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:51

Nee ik mag nog niet van mezelf. :D :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:53

Kaitlyn schreef:
Nee ik mag nog niet van mezelf. :D :')

Wauw wat een zelfdiscipline :o

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:55

linda2008 schreef:

Haha,jawel hoor. Al verwacht ik nog niks, zondagmiddag ingestuurd.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:12

Ik heb het filmpje zaterdagmiddag ingeleverd maar denk niet dat refreshen vandaag zin heeft. Bovendien kom ik er niet uit hoe ik mijn wedstrijdhistorie kan bekijken omdat het nog geen 19 november is :') en daar zie je als eerste de punten. “Mijn klasseringen” wordt pas later bijgewerkt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:13

linda2008 schreef:

Haha! Ik heb vanmorgen al een paar keer gerefresht :j.
Ik wacht overigens op het resultaat van 12 november en heb het donderdagavond ingestuurd.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:16

Snorlex schreef:
Ik heb het filmpje zaterdagmiddag ingeleverd maar denk niet dat refreshen vandaag zin heeft. Bovendien kom ik er niet uit hoe ik mijn wedstrijdhistorie kan bekijken omdat het nog geen 19 november is :') en daar zie je als eerste de punten. “Mijn klasseringen” wordt pas later bijgewerkt.

Wedstrijdhistorie zie je via resultaten.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:19

_Anneruth schreef:

Uitslagen toch? Of is er een knopje resultaten en kijk ik daar overheen? Ik zie de wedstrijdhistorie wel maar kan 19 november niet selecteren omdat het in de toekomst ligt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:19

_Anneruth schreef:
linda2008 schreef:

Haha! Ik heb vanmorgen al een paar keer gerefresht :j.
Ik wacht overigens op het resultaat van 12 november en heb het donderdagavond ingestuurd.

ah gezellig een lotgenoot :Y) ik wacht ook nog op 12 nov (en 19 nov, maar dat is erg vroeg).
Ik heb ingestuurd in het weekend ervoor. Ach ja... officieel hebben ze nog tot donderdag (maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik nu nog steeds niet ongeduldig ben :o )

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:23

linda2008 schreef:

Het is hier rustig omdat we allemaal op de app van de KNHS zitten _O- Druk aan het refreshen hoor, maar nog zonder resultaat :')

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:28

Voor mij heeft het refreshen voor 19/11 nog weinig zin, afgelopen zondagavond pas ingestuurd maar ben wel erg nieuwsgierig :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:29

Snorlex schreef:
_Anneruth schreef:

Uitslagen toch? Of is er een knopje resultaten en kijk ik daar overheen? Ik zie de wedstrijdhistorie wel maar kan 19 november niet selecteren omdat het in de toekomst ligt.

Ik ga via de website naar mijnknhs naar paarden & startpassen en dan zie je helemaal rechts details, klasseringen en resultaten. Onder resultaten staat je wedstrijdhistorie. Ik neem aan dat als je punten bekend zijn van de 19e dat ze die daar ook gewoon plaatsen, ook al is het de 19e nog niet.