Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:56

daffodil schreef:
Nou ik heb bij ons op de club ook even staan tobben hoe ik een M filmpje goed in beeld krijg. Ons juryhok zit letterlijk op de C. Ervoor staan kost me dus een paar meter van de bak maar ik denk dat als ik een barkruk in het juryhok zet, ik half uit het raam kan filmen als ze die onderdelen moet doen, het is proef 18 toch?

Maar lastig is het wel want ik kan dus nergens anders staan.....

De ruiter kan prima de binnen hoefslag nemen, als ze 5 meter van de hoefslag gaan staan kun je ze prima zien. Gewoon een keer vooraf bekijken voor je begint met filmen.

Maar als je uit het raam gaat hangen, dan krijg je nooit alles op beeld. Dan zijn het of de poten of de kop...
En ik wil als jury toch ook echt zien wat de ruiter doet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:56

Dancer schreef:
PSvanLot schreef:
Het lijkt wel of mensen steeds lakser omgaan met de eisen van de filmpjes....

Heb er nu 2 beoordeeld, in de M1. Beide in de 150....

Het waren sowieso geen topproeven, maar ze doen ook zomaar wat.
Bij een proef heeft de filmer bij het C halthouden enkel de knie in beeld en bij het achterwaarts zoomt ze in op het gezicht van de amazone... Hier heb ik 2x een 1 voor gegeven.

Bij het andere proefje staat de filmer zo dicht op de C dat je er niks van ziet. Bij het halthouden en achterwaarts filmen ze alleen de benen en bij 2 overgangen bij C zie ik enkel een knie...

Dan denk ik echt, g*dv*rd*mm* wat denk je nu? dat je daar punten voor kunt krijgen?

Ik vraag me dan af of mensen zelf hun filmpje nog terugkijken voordat ze hem insturen? Dat zie je dan toch zelf ook?

Nee dat denk ik idd ook niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:57

LiselotZorro schreef:
PSvanLot schreef:

Bij een proef heeft de filmer bij het C halthouden enkel de knie in beeld en bij het achterwaarts zoomt ze in op het gezicht van de amazone... Hier heb ik 2x een 1 voor gegeven.

Bij het andere proefje staat de filmer zo dicht op de C dat je er niks van ziet. Bij het halthouden en achterwaarts filmen ze alleen de benen en bij 2 overgangen bij C zie ik enkel een knie...

Dan denk ik echt, g*dv*rd*mm* wat denk je nu? dat je daar punten voor kunt krijgen?

Ik vind het eigenlijk gewoon dom dat KNHS deze proeven laat rijden. Het is ook gewoon lastig tot onmogelijk om het er goed op te krijgen in sommige bakken en je wil ook niet je filmer, die uit goede wil jou wil helpen (!), met een waslijst aan eisen en ditjes en datjes opzadelen.

Vanuit jou snap ik het zeker! Maar ik snap ook dat dit niet voor iedereen even makkelijk te realiseren is.

Het is helemaal niet onmogelijk of lastig. Gewoon op de binnenhoefslag gaan staan.

LiselotZorro

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:58

Ik denk niet dat iedereen slim/creatief genoeg is om dat te bedenken :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:00

LiselotZorro schreef:
Ik denk niet dat iedereen slim/creatief genoeg is om dat te bedenken :D

Dat begrijp ik echt niet. Een filmpje insturen waar 4 onderdelen niet te beoordelen zijn...

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:04

linda2008 schreef:
Urosa, hoe ging het opnemen vandaag? (Of heb ik daar overheen gelezen? :o )

Overheen gelezen :D Trainingstechnisch heel tevreden, mooie progressie bij bepaalde onderdelen. Maar ook nog genoeg wat beter kan  ben benieuwd wat de jury ervan vindt. Nu lekker doortrainen en zondag weer een nieuwe poging.

PSvanLot: ernstig, wat raar ook van het inzoomen! Dat mag sowieso niet, maar dan ook nog het gezicht. Daar heb je al helemaal niks aan. Punten motiveert ze om het in ieder geval de volgende keer beter op te lossen :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:04

Aan de andere kant: die mensen doen (inzoomen uitgezonderd natuurlijk) wel braaf wat gevraagd wordt, namelijk bij C gaan staan en de proef filmen.
Zullen er zat zijn die juist denken dat ze niet 5m eerder mogen afwenden voor die ene oefening, dus braaf op C halthouden en achterwaarts laten zien, zich realiserend dat het slecht op film staat, maar wel aan de film eisen voldoen.

Ik vind het zo wel erg negatief overkomen naar mensen die in feite gewoon netjes de regels volgen. (Alweer, dat inzoomen uitgezonderd, dat is wel heel apart)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:06

urosa schreef:
linda2008 schreef:
Urosa, hoe ging het opnemen vandaag? (Of heb ik daar overheen gelezen? :o )

Overheen gelezen :D Trainingstechnisch heel tevreden, mooie progressie bij bepaalde onderdelen. Maar ook nog genoeg wat beter kan  ben benieuwd wat de jury ervan vindt. Nu lekker doortrainen en zondag weer een nieuwe poging.

Sorry :o
Maar dat klinkt als een prima rit waar je gewoon tevreden mee kunt zijn! Super fijn!! :)

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:06

Noukie schreef:
Aan de andere kant: die mensen doen (inzoomen uitgezonderd natuurlijk) wel braaf wat gevraagd wordt, namelijk bij C gaan staan en de proef filmen.
Zullen er zat zijn die juist denken dat ze niet 5m eerder mogen afwenden voor die ene oefening, dus braaf op C halthouden en achterwaarts laten zien, zich realiserend dat het slecht op film staat, maar wel aan de film eisen voldoen.

Dat denk ik inderdaad ook.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:07

Ik ben weer met een nieuwe groep bezig. De L1 dit keer, fijn om steeds genoeg afwisseling te hebben in de proeven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:09

Noukie schreef:

Ik vind het zo wel erg negatief overkomen naar mensen die in feite gewoon netjes de regels volgen. (Alweer, dat inzoomen uitgezonderd, dat is wel heel apart)

Het ging in de eerste periode van filmen eigenlijk nooit fout. Heb enorm veel M1 proeven beoordeeld en kan me niet heugen dat ik er 2 zo gehad heb als deze. In de afgelopen weken komt het echt te vaak voorbij.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:10

Ik heb voor morgen weer een aardige groep L2. Ik ben benieuwd!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:26

Hier ook startpas aangevraagd voor mn 8 jarige (kind , dus :D ) en onze welsh A. Ben benieuwd...hopelijk woensdag inschrijven.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:38

Hier stiekem ook al gehoopt op de punten van de 12e, de 8e al ingestuurd.
Had voor het event van de 19e M1 ingeschreven, maar moet door een slordigheid vd knhs nou nog 2 wp ipv 1, dus wou het even van de proef van de 12e af laten hangen of ik de 19e terug laat zetten of zo laat staan. Maar ergens vrees ik dat ie niet voor donderdag binnen is, dus misschien dan maar gewoon het zekere voor het onzekere nemen... :+
Of heel hard duimen dat ie toch morgen of overmorgen bijgewerkt is :D

Word echt helemaal simpel van die proef 14, paard kan hem ondertussen idd dromen, en verveelt zich sowieso een ongeluk in de L proefjes, dus zou blij zijn als we eindelijk M1 en M2 kunnen starten straks :Y)

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:42

MyWishMax schreef:
lshannah schreef:
Ik vond de feedback wat magertjes, had ook wel wat zevens, maar voornamelijk allemaal zesjes. Achterwaarts is echt nog een ding om dat goed uit te voeren, dus daar blijven we op trainen en het halsstrekken is inderdaad een dingetje. Ze kan het prima, maar in die L2 proef is het vlak na de galop en maar een halve volte, dus ik zal zelf ook beter moeten voorbereiden daarop. Dank voor meedenken!

Wat maakt het moeilijk voor jou na de galop? Helpt het om eerder de overgang terug te maken zodat je net die meter meer hebt om voor te bereiden in draf? Train ook die halve voltes. Die van mij kan heel goed halsstrekken maar die halve voltes of een diagonaal is toch anders als een hele volte. Ik oefen dus echt dat we meteen goed zakken en niet langzaam steeds lager en dus te lang erover doen. Ik rijd de overgang op de 1e letter waar het tussen moet, zodat ik daarna haar goed onder me kan krijgen, al aan het lichtrijden ben en weer goed achterover heb. Zodat we niet vanuit galop te hard draven met te weinig balans en dan nog halsstrekken.

Kijk dus echt eens kritisch of laat iemand mee kijken. Dat doe ik vaak en kijk ook mee naar anderen, het zijn dus maar hele kleine dingen die je moet veranderen dus schrijf desnoods alles op wat opvalt.

Ik vindt dit hartstikke moeilijk voor een L2 proef. Met elk jong paard zit ik weer te vloeken op dat hals strekken net voor of na die galop. Natuurlijk moet je dat gewoon kunnen rijden... maar met de africhting van een L paard en vaak ook nog met een jong paard die op zijn omgeving reageerd... is dat wel even flink sturen en gaat het ten koste van de vloeiendheid.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:52

JeanneV schreef:
MyWishMax schreef:

Wat maakt het moeilijk voor jou na de galop? Helpt het om eerder de overgang terug te maken zodat je net die meter meer hebt om voor te bereiden in draf? Train ook die halve voltes. Die van mij kan heel goed halsstrekken maar die halve voltes of een diagonaal is toch anders als een hele volte. Ik oefen dus echt dat we meteen goed zakken en niet langzaam steeds lager en dus te lang erover doen. Ik rijd de overgang op de 1e letter waar het tussen moet, zodat ik daarna haar goed onder me kan krijgen, al aan het lichtrijden ben en weer goed achterover heb. Zodat we niet vanuit galop te hard draven met te weinig balans en dan nog halsstrekken.

Kijk dus echt eens kritisch of laat iemand mee kijken. Dat doe ik vaak en kijk ook mee naar anderen, het zijn dus maar hele kleine dingen die je moet veranderen dus schrijf desnoods alles op wat opvalt.

Ik vindt dit hartstikke moeilijk voor een L2 proef. Met elk jong paard zit ik weer te vloeken op dat hals strekken net voor of na die galop. Natuurlijk moet je dat gewoon kunnen rijden... maar met de africhting van een L paard en vaak ook nog met een jong paard die op zijn omgeving reageerd... is dat wel even flink sturen en gaat het ten koste van de vloeiendheid.

Dat is wel zo'n waardeloze oefening voor het L2. Als ik een ring heb met 30 L2 combinaties rijden er maximaal 5 een 7 of hoger.
Wie dit bedacht heeft? Paarden zijn totaal uit balans.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:58

JeanneV schreef:

Ik heb er met mijn vierjarige ook echt moeite mee. Ik probeer ook op de eerste letter de overgang terug te maken waardoor ik wat tijd win om het beter voor te bereiden... maar nu denkt mevrouw al aan de overgang terug voor de eerste letter... dus been bij waardoor ik ver voorbij die eerste letter pas draaf en in een te hoog tempo richting de halve volte hals strekken rijd.... oefenen oefenen oegenen...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:00

Whahaha nou ik ben blij te lezen dat dat niet helemaal aan ons ligt :P hier zakt ze keurig na de galop in dat halsstrekken, maar pony is dan wel balans aan het zoeken en dan moet je ineens van binnenachterbeen wisselen... tja dat lukt gewoon nog niet :o ach ja ik ben hier dan ook gewoon blij met een 6. Je kunt niet alles verwachten van een jonge pony (en ook geen topruiter die dit gemakkelijk in goede banen kan leiden ofzo haha := )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:02

Ik rijd dan wel hoge cijfers daarvoor, maar makkelijk is het niet nee. Hoewel ik vooral moeite heb met de teugels snel en netjes op maat maken en daarna snel weer aangaloperen. Juist omdat mijn paard zo goed hals strekt heb ik een hoop om op maat te maken en ben ik altijd na de letter nog bezig. De overgang galop is dus vaak ook met nog langere teugel en die pak ik in de galop weer iets meer op maat. Maar het is niet makkelijk om vanuit de galop in de hoek terug en dan meteen bij die laatste letter hals strekken. Daarom doe ik de overgang terug dan vroeg, dan heb je iets meer tijd.

Nu weet ik uit mijn hoofd niet hoe die in 14 zit, maar in 13 is het ook in de hoek voor c overgang galop draf, cx halsstrekken en xb op maat en rechts. Daar gelukkig nog stuk tot de hoek om verder op te pakken.

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:24

Ik zit ook nog steeds wat in de knoei met het halsstrekken na de galop inderdaad!
Dat was eerst volledig drama, toen had die van mij nog (te) weinig balans in de galop en "viel" ik in draf ipv een overgang te maken, dan was de halve volte ook gewoon op topsnelheid in draf zonder ook maar iets te vertragen :+
Galop is nu gelukkig meer in balans, dus ik kan een nette overgang maken, deze maak ik inderdaad zo vroeg mogelijk, bij voorkeur voor de hoek. De hoek rijd ik dan goed door en ik probeer haar zo veel mogelijk in balans te krijgen. Het tempo is nu goed en ze zakt ook, maar het kan nu nog wat meer.
Teugels op maat in de tweede halve volte lukt me 50/50 procent van de tijd goed, bij het vorige proefje greep ik gewoon 2x volledig mis op de teugel dus toen zat ik nog met teugels die wat te lang waren toen ik alweer een overgang naar galop moest maken :')

Ik heb zaterdag mn nieuwe proefje opgenomen en eigenlijk gezegd dat ik pas vanaf morgenavond mocht refreshen, maar dat is nu alweer mislukt :')

@lshannah: Ik weet niet of het voor jullie van toepassing is, maar veel ruiters die ik zie rijden laten nog wat punten liggen met nauwkeurig sturen, dus goed op de letters rijden.. Kan zomaar net die paar puntjes schelen die je van de 178 afhelpen :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:41

Hier weer 12 proefjes gekregen om te mogen jureren, leuk :D!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:44

@psvanlot ik had er ook 2 waarvan het halthouden en achterwaarts niet kon beoordelen. Bij de 1 zag ik alleen de achter en bij de ander de knie van het paard. Ik had punten die varieerde van 161 tot 200. Ik heb bij beiden er bij gezet niet te beoordelen. Volgende keer of filmer instructie geven of anders eerder afwenden. Iets in die trant. Kwaliteit van de video’s waren van heel goed tot heel slecht

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:46

urosa schreef:
Sonraffie, gefeliciteerd met je winstpunt!

Dank :D

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:47

PSvanLot schreef:

Wow dat is inderdaad bijzonder, ik hou me helemaal aan het voorbeeld van de knhs

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:56

Hier 177 -O- echt jammer!
Proef ging voor mijn gevoel erg fijn en toch echt ook beter dan de voorgaande keren.

Volgende keer beter. Hoop ik! :Y)

Succes de rest met refreshen!