Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 12-04-16 13:59
Een creatief 8-je.... haha
Snorlex
Geplaatst: 13-04-16 23:05
Nou hier de foto! Je kunt steeds rondjes maken. Balkjes pakken. De vier hindernissen springen en steeds doorrijden dus met dubbel, of na de eerste hindernis van de dubbel er uit, beetje schuin aanrijden, of bijvoorbeeld een volte balkje-hindernis-balkje-hindernis & ga zo maar door. Gele hindernis, gele balk op X, zwarte kruisje (en dus van hand wisselen).
Het staat bij ons eigenlijk niet hoger dan 60 cm. Echt spelen met ritme
Ik rij vaak een volte balkje-hindernis-balkje-hindernis en als ze dan fijn blijft wachten rijd ik eens vanuit de volte de dubbel rechtdoor ivp weer over de balk voor de volte. Het is een beetje dom uitleggen, maar ik vind het echt heel leuk om zo te trainen.
Bij de C ligt overigens ook nog een balk, maar die staat niet op de foto
Nou, ik zie net de startlijst voor het weekend. Eigenlijk zou 't zaterdag én zondag zijn (had me ingeschreven voor de zondag), maar wegens weinig inschrijvingen rijden ze alleen zaterdag. Even goeie vrienden natuurlijk, dus ik bestudeer net de startlijst... maar waar de hel is de L en M gebleven? D'r zijn serieus alleen inschrijvingen voor de BB, B en Z. Met zo weinig inschrijvingen in de B kan zelfs ik dit weekend prijs rijden. Mocht m'n pony een keertje 'n klein beetje meewerken natuurlijk...
Haha! Toch is het dan toch anders om te winnen ik ga zondag dressuurproefje rijden. Weet nu al dat ik iig 2x 1e ben (ik rij tussen de ponys en de klasse m1/m2)
Je kan die lijntjes echt eindeloos rijden. Je kan ze ook in een links en rechtsomkeert rijden. Of vanuit een volte halve baan of vanaf de binnenkant of de buitenkant. echt eindeloze mogelijkheden.
Wat trainen jullie zoal met springen dan? Ik word echt doodgegooid met lijntjes en heel af en toe een parcoursje. Al is het nu wek weer even geleden dat ik een lijntje heb gesprongen. Ben benieuwd wat de meester voor vandaag verzonnen heeft!
Bunn
Geplaatst: 14-04-16 20:33
In de les rijd ik eigenlijk altijd hele parcoursen. Eigenlijk staat er iedere keer wel wat anders: inclusief boompjes, plankjes, 'waterbakken' en soms staat zelfs de muur binnen. Heb misschien pas drie keer 'n echt gymnastieklijntje in m'n les gehad.
Thuis daarentegen zet ik altijd lijntjes weg. Soms doe ik 'ns iets geks uit m'n '101 jumping exercises for horse and rider'-boek. Is overigens een echte aanrader. Alleen jammer dat we niet extreem veel hindernissen hebben thuis en ik 't ook niet kan laten staan (allemaal doodsbange dressuurtroela's hier ).
Wij hebben nu 8 in uitjes in de bak staan, een drie sprong en losse sprongen. Vandaag dus weer alles gesprongen met het monster Mickey. Hij wilde twee keer gaan maar kon 'm er net op tijd uithalen samen met mijn instructeur. Dus hij heeft zich gedragen voor de verandering! Gisteren ook de drie sprong doorgereden met Gismo en dat deed die mafkees gewoon, trots op 'm Leuk Snorlex! Alleen is het dan een lijntje als het meer dan 2 galopsprongen is Maar dat terzijde haha
Thuis varieerde ik wel. Losse hindernis, lijntje, dubbel ruim of krap. Met balken.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 14-04-16 23:17
Ik spring thuis 1x per week met lijntjes. Instructie is ook erg creatief. Staat elke keer wat anders. Meestal wel met een bedoeling erachter. Mijn paard loopt graag het gat teveel dicht en springt liever iets naar rechts ipv te sluiten. Door balken op tactische plekken te leggen ontkomt ie er niet aan. En aan het eind trekken we het voor hem nog een halve meter op en gaat de rest vast uitstappen. Dan mag hij even zijn kunstje doen en is paard ook weer blij.
Bunn
Geplaatst: 15-04-16 19:58
Die is ook weer blij met d'r palmboom.
Lithya
Geplaatst: 15-04-16 22:51
Zo kijkt ze niet bunn
Bunn
Geplaatst: 16-04-16 08:15
Hahaha, en nu is ze dubbel nukkig: de wedstrijd is afgelast. Hele nacht voor banketstaaf gestaan met d'r palmboom.
Balen Bunn! Cascade gaat vandaag een rondje springen met "stalhouder" en morgen op dezelfde locatie een rondje met mijn man en met "stalhouder" Hoop dat het weer snel beter wordt zodat ik ook weer kan gaan rijden.
Ik heb dat boek besteld wat hier genoemd werd (en gelijk nog 3 andere met oefeningen) dus mijn bankrekening bedankt weer
Snorlex
Geplaatst: 16-04-16 12:42
Ik zit in de auto, sta voor de stal, lekker in de zon maar wil niet uitstappen want het waait zo hard en dat is koud
Anne_GTI