Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:40

Ik heb mijn punten voor het event van de 12e binnen, dinsdag ingeleverd. Wederom 178 punten en ik zou toch zweren dat de keren daarvoor slechter gingen, terwijl ik daar hogere punten had. Dus weer vrolijk verder trainen...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:42

urosa schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik mag van mezelf pas vanaf donderdag gaan kijken of er al iets van de 19e terug is. Hebben vrijdagavond opgenomen en zaterdag ingestuurd.

Maar dan kun je morgen al punten terug hebben als je een snelle jury hebt :=

Waarom zeg je dat nou? :')

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:46

lshannah schreef:
Ik heb mijn punten voor het event van de 12e binnen, dinsdag ingeleverd. Wederom 178 punten en ik zou toch zweren dat de keren daarvoor slechter gingen, terwijl ik daar hogere punten had. Dus weer vrolijk verder trainen...

Balen zeg :(

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:51

Kaitlyn schreef:
urosa schreef:
Maar dan kun je morgen al punten terug hebben als je een snelle jury hebt :=

Waarom zeg je dat nou? :')

_O-

Jammer Ishannah! Goede instelling!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:04

urosa schreef:

Thanks! Ik wil die 178-vloek doorbreken ;-) ennn hoewel ik natuurlijk wel een beetje baal, gaat dat me niet verder helpen. Oefening wel.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:24

lshannah schreef:
urosa schreef:

Thanks! Ik wil die 178-vloek doorbreken ;-) ennn hoewel ik natuurlijk wel een beetje baal, gaat dat me niet verder helpen. Oefening wel.

Heb je fijne feedback gekregen? En helpt het ook om zelf het filmpje terug te kijken en dan gericht te werken aan (makkelijke) verbeterpunten? Halsstrekken bijvoorbeeld, of overgangen. Soms kun je heel makkelijk van een 5 een 6 maken of een 7.

lshannah

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:30

Ik vond de feedback wat magertjes, had ook wel wat zevens, maar voornamelijk allemaal zesjes. Achterwaarts is echt nog een ding om dat goed uit te voeren, dus daar blijven we op trainen en het halsstrekken is inderdaad een dingetje. Ze kan het prima, maar in die L2 proef is het vlak na de galop en maar een halve volte, dus ik zal zelf ook beter moeten voorbereiden daarop. Dank voor meedenken!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:35

Dat halsstrekken direct na de galop kan ook heel ingewikkeld zijn!
Maar lekker verder trainen en dan komt de volgende proef vast boven de 180! *D

Snorlex; gefeliciteerd! Wat een punten!

Ik mag pas vanaf vrijdag filmen, maar het liefst wil ik nu al _O-
Wachten duurt lang haha!
De les van vandaag ging wel heel fijn, dus nog even een keertje rijden van de week en dan ergens het weekend vol goede moed filmen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:38

lshannah schreef:
Ik vond de feedback wat magertjes, had ook wel wat zevens, maar voornamelijk allemaal zesjes. Achterwaarts is echt nog een ding om dat goed uit te voeren, dus daar blijven we op trainen en het halsstrekken is inderdaad een dingetje. Ze kan het prima, maar in die L2 proef is het vlak na de galop en maar een halve volte, dus ik zal zelf ook beter moeten voorbereiden daarop. Dank voor meedenken!

Wat maakt het moeilijk voor jou na de galop? Helpt het om eerder de overgang terug te maken zodat je net die meter meer hebt om voor te bereiden in draf? Train ook die halve voltes. Die van mij kan heel goed halsstrekken maar die halve voltes of een diagonaal is toch anders als een hele volte. Ik oefen dus echt dat we meteen goed zakken en niet langzaam steeds lager en dus te lang erover doen. Ik rijd de overgang op de 1e letter waar het tussen moet, zodat ik daarna haar goed onder me kan krijgen, al aan het lichtrijden ben en weer goed achterover heb. Zodat we niet vanuit galop te hard draven met te weinig balans en dan nog halsstrekken.

Kijk dus echt eens kritisch of laat iemand mee kijken. Dat doe ik vaak en kijk ook mee naar anderen, het zijn dus maar hele kleine dingen die je moet veranderen dus schrijf desnoods alles op wat opvalt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:42

Ik probeer lastige lijntjes ‘los’ te oefenen (of in de tegengestelde richting zodat de paarden niet teveel vooruit gaan denken haha). Dat helpt bij mij goed om specifieke stukjes te verbeteren en dan inderdaad een beetje sleutelen hoe je het beste kunt rijden zoals MwM aangeeft.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:14

Ja, doen wij ook hoor! Lastige losse lijntjes los oefenen. Maar ik vind die tip van MyWishMax ook fijn m.b.t. de overgang op de letter. We zakken idd de meeste keren nog net te langzaam. Ik ben kritisch hoor, maar mijn instructrice en ik vonden de laatste twee echt er stabieler/beter/netter uit zien dan de twee proeven daarvoor, al was dat ook nog niet richting de 190 ofzo hoor. Dus het is zaak om een nog beter afgewerkte/nettere/stabielere proef neer te zetten. Komt goed! Dank jullie wel voor meedenken.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:18

*\o/* *\o/* *\o/* hoiii het is even geleden maar here I am again. Ik was aan het bijlezen maar ben vanaf pag 389 nu maar hier heen gegaan. Sorry voor alles wat ik daardoor heb gemist ^) heb weer leuke punten voorbij zien komen en een paar "bummer" punten 179.5 is idd best zuur

Mag ik weer mee praten? :D

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:36

Geen punten gehad vandaag... :(
Had het heel erg gehoopt, want ga vanavond filmen voor het event van 19/11. Dan maar 2 proefjes opnemen, L2 en M1, en nog even geduldig :') wachten op de punten van vorige week

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:57

tessie98xx schreef:
Geen punten gehad vandaag... :(
Had het heel erg gehoopt, want ga vanavond filmen voor het event van 19/11. Dan maar 2 proefjes opnemen, L2 en M1, en nog even geduldig :') wachten op de punten van vorige week

Jammer he ik ook nie -O- morgen weer refreshen

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:11

Hier ook nog niks!
Stalgenootje ook niet haha

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:17

xVerax schreef:
SilviaKok schreef:
Ik hoop deze week de punten van 12/11 en gister hopelijk mn laatste m1 proef ingestuurd voor 19/11! Meneer kent hem echt te goed uit zn hoofd, m2 maar alleen losse onderdelen oefenen en geen hele proeven meer. Hebben jullie ook van die ijverige paarden?

Ja verschrikkelijk, wij moeten bijvoorbeeld aangalopperen op de volte tussen X en C, maar zodra ik de volte begin bij C spant ze zichzelf al helemaal op omdat ze weet dat de galop eraan komt :'). Het is dan ook echt moeilijk om haar die eerste halve volte nog in draf te houden :+

Ik oefen de proef sowieso al niet als een geheel achter elkaar, maar toch weet ze het op de een of andere manier :')

Juist wel als geheel rijden en leren wachten . Mijn ruin was knetterheet en wist ook altijd precies wat er kwam. In t gewone leven al, met verschillende proeven. Oefende dus express altijd hele andere volgorde . Tot mn instructrice op een dag zei dat ie geen 4 meer was en misschien gewoon moest leren luisteren en we het juist op gingen zoeken. In alle rust, dat wel, natuurlijk. Maar uiteindelijk werkte het wel .

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:33

Yes, heb m’n proef van de 12e terug!
183 punten, heel tevreden! :z
En leuk commentaar

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:39

Sonraffie, gefeliciteerd met je winstpunt!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:42

Het lijkt wel of mensen steeds lakser omgaan met de eisen van de filmpjes....

Heb er nu 2 beoordeeld, in de M1. Beide in de 150....

Het waren sowieso geen topproeven, maar ze doen ook zomaar wat.
Bij een proef heeft de filmer bij het C halthouden enkel de knie in beeld en bij het achterwaarts zoomt ze in op het gezicht van de amazone... Hier heb ik 2x een 1 voor gegeven.

Bij het andere proefje staat de filmer zo dicht op de C dat je er niks van ziet. Bij het halthouden en achterwaarts filmen ze alleen de benen en bij 2 overgangen bij C zie ik enkel een knie...

Dan denk ik echt, g*dv*rd*mm* wat denk je nu? dat je daar punten voor kunt krijgen?

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:43

Sonraffie schreef:
Yes, heb m’n proef van de 12e terug!
183 punten, heel tevreden! :z
En leuk commentaar

Wat fijn! Gefeliciteerd! :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:49

Ishannah, jammer zeg, maar wel een goede instelling! Blijven oefenen gaat je altijd verder helpen :j

Mwm, wat een fijne behulpzaamheid! Super leerzaam.

Sonraffie, gefeliciteerd!!

Sjelle, helaas nog geen punten. Ik ook nog niet :n

Tessie, je kunt toch ook gewoon nog een keer L2 starten en pas M1 zodra je zeker weet dat je je punten hebt? Of zeg ik nu iets geks? :=

XRoossie, jij al iets van punten?

Urosa, hoe ging het opnemen vandaag? (Of heb ik daar overheen gelezen? :o )

Naomi-haffie, wacht jij ook nog op punten van de 12e?

Kaitlyn, hahaha! Jep! Ik heb ook al eens punten op dinsdags terug gehad als ik in het weekend had ingestuurd :P lekker meedoen met de refresh-club ;) hihi

PsvanLot, jeetje zeg..... ik kan me voorstellen dat het soms lastig is om alles bij C in beeld te krijgen, maar je kunt ongetwijfeld zien of iemand er wel zijn best voor doet of juist helemaal niet... alleen een knie is gewoon bijzonder knap! Schandalig slechte inzet dan!

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:49

Nou ik heb bij ons op de club ook even staan tobben hoe ik een M filmpje goed in beeld krijg. Ons juryhok zit letterlijk op de C. Ervoor staan kost me dus een paar meter van de bak maar ik denk dat als ik een barkruk in het juryhok zet, ik half uit het raam kan filmen als ze die onderdelen moet doen, het is proef 18 toch?

Maar lastig is het wel want ik kan dus nergens anders staan.....

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:52

PSvanLot schreef:

Bij een proef heeft de filmer bij het C halthouden enkel de knie in beeld en bij het achterwaarts zoomt ze in op het gezicht van de amazone... Hier heb ik 2x een 1 voor gegeven.

Bij het andere proefje staat de filmer zo dicht op de C dat je er niks van ziet. Bij het halthouden en achterwaarts filmen ze alleen de benen en bij 2 overgangen bij C zie ik enkel een knie...

Dan denk ik echt, g*dv*rd*mm* wat denk je nu? dat je daar punten voor kunt krijgen?

Ik vraag me dan af of mensen zelf hun filmpje nog terugkijken voordat ze hem insturen? Dat zie je dan toch zelf ook?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:52

Daffodil, maar juryleden hier in het topic hebben al vaker aangegeven dat de ruiter gewoon eerder af kan wenden als er een oefening bij C uitgevoerd moet worden zodat deze goed in beeld kan worden gebracht. Dan hoef je niet de bak in te korten voor de gehele proef, maar zijn de oefeningen bij C wel goed in beeld. Ik vond dat een hele slimme optie als je niet ver genoeg achter C kunt staan.. :j

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:54

PSvanLot schreef:

Ik vind het eigenlijk gewoon dom dat KNHS deze proeven laat rijden. Het is ook gewoon lastig tot onmogelijk om het er goed op te krijgen in sommige bakken en je wil ook niet je filmer, die uit goede wil jou wil helpen (!), met een waslijst aan eisen en ditjes en datjes opzadelen.

Vanuit jou snap ik het zeker! Maar ik snap ook dat dit niet voor iedereen even makkelijk te realiseren is.