[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:37

Lithya schreef:
Snorlex, Tolbert dressuur was vorig jaar geen aanrader tijdens ch haulerwijk. Toen reed je namelijk op gras.

Nee dat zei mijn hoefsmid ook al!
De CH sla ik over. Vind ik vaak ook te druk :o

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:40

Ik heb gisteren een foutloos rondje in de B gereden, helemaal tevreden. We gingen wel hard maar daar heb je buiten de ruimte voor gelukkig :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:45

Mooi Pantykous +:)+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:14

Hier zijn veel locaties waar je blij moet zijn als je je auto kan parkeren, hoe je weer weg komt weet niemand. Zulke locaties mijd ik liever ook daarna.
Hier zo'n 60/70 km vandaan is echt een top locatie, elke 2 weken zijn er wedstrijden, groot en goed parkeerterrein, ruime losrij banen en goede bodems (alles zand) plus nog een aantal winkels en restaurantjes daar, echt heerlijk om daar te starten!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:25

Mooi pantykous! Beter hard erover dan hard stoppen 8-)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:15

Beter pantykous!

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:11

Bloed onderzoek kwam vandaag terug niets week af dus in dat opzicht is paard lief gezond.
Wel vond de dierenarts het gerommel dat hij aan de linkerkant bij de longen hoorde toch enigszins zorgwekkend hij dacht dat ze misschien tegen dampigheid aan zat :( nu denk ik zelf ook al ben ik geen dierenarts van niet.
Ze hoest niet en is pas een paar dagen wat kortademig. Geef ze nu geweekt hooi tegen stof en fenegriek en ze gaat een weekje op rust daarna weer even luisteren naar de longen.
Jullie misschien nog tips om het ademen te verbeteren? Of iets wat verzachtend is voor de longen?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:25

Wat fijn van je goede rondje Eva! Waar ben je geweest?

Stuf, hooi nat maken weet ik dat dat kan helpen en je hebt van die poedertjes geloof ik (?) heb even een vriendin geappt. Haar paard hoest heel vaak en die geeft dan iets wat bij die van haar heel goed werkt!

Laatst op stal gesprongen en toen voelde het weer vertrouwd en morgen doen we ee met een spring clinic bij Lammert in Bunschoten. Als dat ook fijn gaat durf ik wel weer een keer BB op te geven. Heb het idee dat sinds ik met een spoortje rijd ik iets zekerder op hem over kom en daardoor toch er doorheen kan rijden en als het dan lukt krijg ik weer meer vertrouwen :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:42

Lekker Eva!
Vervelend zeg Stuf, ik heb helaas geen tips voor je..
Wat fijn Nann!

Gismo ging weer lekker vandaag. Alleen met de galop heeft ie nog zoveel moeite, kan alleen nog maar hard :P Komt vanzelf denk ik wel als ie wat sterker word en zijn balans nog wat verder ontwikkelt.
Mickey was stront vervelend. Is toch te gek dat ik mijn 15 jarige moet longeren totdat ie met zn tong over de grond sleept en drijfnat is voordat ik normaal de bak door kom? Voer is al minder maar zit er aan te denken er nog meer af te halen, als dat al verschil maakt..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:52

Komt hij veel buiten paljaslaura?

Nann: Hooi nat maken, zorgen dat de stal goed geventileerd is/wordt zijn de dingen die zo bij mij opkomen.
Is het stro erg stoffig?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:53

Gewoon helemaal eraf halen zou ik denken en alleen hooi. Eventueel wat pulp met olie voor de energie? Dat is idd niet normaal!

Wat fijn Nann! Ik ga donderdag weer springen bij Lammert. Veel plezier morgen. Ik ben gisteren bij Groenendaal geweest :D

Pfoeh, wat balen Stuf. Daar durf ik zo geen tips voor te geven behalve wat je al doet.

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:02

Ze staat heel de dag buiten en er werd nooit gemest,opgestrooid,geveegd als ze in stal staat,dus dat is al goed geregeld wel staat ze idd op stro wat opzich niet overdreven stoffig is maar mocht het echt om een allergie gaan dan gaat ze op zaagsel of vlas.
Nu heeft ze dit wel eerder gehad vorig jaar november had ze precies het zelfde 2 weken rust en toen waren de longen weer schoon en konden we weer aan het werk.
Dus hoop dat dit hetzelfde is ze hoest niet dus daarom denk ik niet dat het dampigheid is.
Aangezien dan de longblaasjes kapot zijn door chronische hoesten..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:05

Ze staan nu een uur op de wei en als ik tijd heb ook nog op de paddock. Ik ga 'm denk ik dan op een handje zetten oid. Dat is hier namelijk gewoon 1/4 schep want niemand kan lezen. Als ik 1/4 neerzet is het vaak een halve schep |o

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:28

Misschien met de lente in z'n bol is dat uurtje toch te weinig?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:36

Ik heb hier helaas geen mogelijkheden om veel buiten te zetten.. Op de vorige stal was het enige anderhalf uur op de paddock en daar deed ie t ook goed op. Heb zelf een klein landje waar ze de hele zomer mee moeten doen met zn tweeën dus kan ze niet eens een hele dag daar neer zetten :(

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:13

Oh ik wist niet dat ie veel op stal stond. Kan ook goed zijn dat je 'm zo netjes in de conditie hebt dat het nu tegen je gaat werken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:54

Mijn oudere paarden zijn ook zo scherp en fit dat het soms haast niet leuk meer is Laura :o Vooral Bella moet ik het eerste kwartier echt goed verbinding houden en het been erom, want anders kan de koers zomaar wijzigen :+ Goed aan het werk zetten en vooral het been er goed omheen houden is het enige dat je kan doen!
Eddie is ook superscherp op het moment! Donderdag werkte dat tegen hem, hij was zo fris dat hij haast boven de staanders uitsprong. En toen struikelde hij een keer en lagen paard en ruiter op de grond := Paar dagen flink stijf geweest, maar nu was alles weer goed met hem. Donderdag maar even rondje L ipv M.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:05

Heel vervelend Stuf. Wij hebben een tijdje voor een de stal besproeid met mierenzuur. Als je zelf verkouden was, was het zo over. Volgens mij is het niet eens meer te krijgen. Besprenkelden het stro ook wel eens met wat water als het net opgestrooid was.

Lastig als ze zo druk zijn. Maar verbaasd je dat als je ziet hoe zijn conditie is en zijn uitloopmogeljjkheden?

Oe Gomir. Ruiter er goed vanaf gekomen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:08

Ja hoor, die had niets gelukkig. En Ed is er ook niet van geschrokken verder, die sprong vandaag nog net zo blij weer rond :D En dus niet moe te krijgen :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:24

Omg, Cas liet me net schrikken -O-
Waren uit eten geweest, even voeren dat ik thuis kwam..
Tref ik een heel sloom paard aan, stro in der manen... raar met der benen slaan, beetje zwalkend rondlopen, hangen tegen het schot... Nou eten wou ze ook niet...
Dacht na een paar minuten ga maar even wandelen, licht aan gedaan, halster gepakt...
Staat ze te eten en doet weer volledig normaal..
Denk dus dat we der uit der slaap hebben gehaald en dat ze nog niet echt wakker was en slapende benen had :=
Gekke merrie...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:42

Congrats!
Heb ik hier ook wel eens. Vooral als ik eens snachts thuis kom haha. Maak er al geen paniek meer om.

Vosje is momenteel ook erg scherp. Maar als ze buiten is geweest een middag niet. Naar buiten kan ook idd veel verschil geven

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:55

Gefeliciteerd goldie! En snap dat je even schrok :P
Tja woon midden in Amsterdam dus dit is echt het enige wat ik m kan bieden. Ben nogal gebonden aan hoe ver het is aangezien ik alleen een scooter heb. Dus lekker ingewikkeld allemaal

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:47

Afbeelding

Heb er al 15 km bos en heide op zitten in een goed uur. Even beetje conditie training voor paard en ruiter

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:59

Heerlijk!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:31

Lekker zeg!! Waar heb je gereden?