Wat een zalig weer om lekker over de Veluwe te rijden vandaag. Heb echt genoten.
Bunn
Geplaatst: 10-04-16 16:49
Nou, ik heb vandaag met m'n dressuurpaard door 'n akker mogen ploegen. Wat was die bodem slecht, zeg! Toch nog 'n winstpunt gereden. En de andere proef had ik 179,5.
Maar: ze galoppeerde als 'n tierelier. Volgend weekend hebben we daar springen, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
En dan ga je er wel weer heen? Ik mijd bepaalde wedstrijden omdat ik daar ooit op een knollenveld moest rijden. Wedstrijden zat met wel een goede bodem
Bunn
Geplaatst: 10-04-16 17:58
Had het heel eerlijk ook niet zó erg verwacht, 't zijn nog wel selecties. Ben helaas erg beperkt in waar ik heen kan, omdat ik qua trailervervoer afhankelijk ben van anderen. Da's voor dressuren geen probleem, maar niemand op stal springt. Ponylief moet zo veel mogelijk kilometers maken, dus ik rij wat ik rijden kan. Plus dat ik van de zomer Outdoor Brabant wil starten en dat is ook zo'n ellende (althans, dat was het vorig jaar): dan heeft ze dat maar vast geleerd.
Klein voordeel is dat waar we nu losreden de springring komt. Dat gedeelte ligt hoger en was wel mooi stevig.
Klinkt niet echt ideaal.. Wij zijn denk ik hier in de buurt verwend Anne
Ik heb ook echt heerlijk galop training gedaan. Rond vijf uur, geen kip in het bos. Was lekker zweten
Lithya
Geplaatst: 10-04-16 18:54
Jaloers op jullie!!
Ben met mijn neefje naar de herten geweest. Komt uit de stad en begreep niets van mekkerende lammeren bij de geiten die er ook liepen (is 1,5).
Mag nu weer 4 dagen rijden en ben voorzichtig positief. Gelijk wedstrijd op zand opgegeven, dressuur, maar wil dolgraag weer op concours springen. Ook maar snel weer mee aan de gang
Vosje heeft een lekker rustige week gehad, nu westerbork toch is afgelast. Morgen spring ik er maar weer eens op
_Elke
Geplaatst: 10-04-16 19:55
Ik train dan op de hartslagmeter.
Eerst trainde ik steeds blokjes op ongeveer 25 km/h en dan opbouwen van 1 min galop met 5 min stap ertussen naar 2,5 minuut galop met 2,5 min stap. Dat is voor de basis conditie. Hartslag word dan stabieler en lager.
Nu heb ik uitgezocht aan de hand van de maximale snelheid dat m'n paard haar omslag punt (verzuring) ongeveer ligt op 190 slagen p/m (ik ga eind mei een echte lactaatmeting doen) en dat ik het beste kan trainen op 155 slagen p/m. Dan train ik dat ik op die hartslag steeds een hogere snelheid kan krijgen.
Snap je het nog? Haha En dit doe ik dan op woensdag en dan of zaterdag of zondag.
Ik train niet specifiek voor de eventing. Regelmatig rijden we een crosstraining. Laatste keer in Biddinghuizen en ik denk dat we daar blijven hangen om wat verder te ontwikkelen.
paljaslaura
Geplaatst: 10-04-16 21:02
Die tweede proef is wel zuur Bunn, netjes van je eerste! Was inderdaad heerlijk weer vandaag!
Vandaag met allebei de paarden het bos ingeweest. Met Gismo voor het eerst en die dappere dodo was zo braaf Liep gewoon voorop alsof hij het iedere dag al deed En mijn twee gekken kunnen op de wei dus wel bij elkaar! Zolang ze eten hebben gaan ze elkaar niet treiteren, want op de paddock zouden ze elkaar echt vermoorden als ze de kans kregen
Laatst bijgewerkt door paljaslaura op 10-04-16 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik denk dat het voor B L crossen ook niet heel veel uitmaakt. Dat is nog niet zo lang en hoge snelheid.
Maar ik wil dit seizoen toch hopelijk over naar het M (of volgend jaar haha) en ik vind het ook heel interessant om te weten en te volgen hoe mijn paard ervoor staat. En als ik ooit hoger train / rij dan zitten we in ieder geval al mooi in het ritme
Ik heb geleerd dat net zoals bij mensen je steeds een trainingsprikkel moet geven om beter te worden. Dan vraag je steeds iets meer en herstel je weer beter dan dat je was. Maar goed, ik ben dan ook een nerdje die dat heel interessant vind hihi
Ja voor de B en L vind ik het ook niet speciaal nodig. Ze loopg de cross prima en hersteld snel. Eigenlijk altijd een hartslag tussen de 55-60 voor en na de cross. Ben net L dus doe het lekker rustig aan. Maar probeer me er langzaam aan in te gaan verdiepen. Maar dan moet ik ook nog bedenken of ik met haar verder ga of ze de verkoop in gaat.
Ach. Leven met de dag Volgende cross pas begin mei. Duurt zo lang.. echt balen. Dus ga maar een training tussen tijds inplannen en wat gewone wedstrijden
Die hartslag is bij de vos nog wel een dingetje. Als die weet wat er komt staat die in piaff bij de eerste keuring met een hartslag boven de 80. Om vervolgens bij de nakeuring op 62 te zitten. Pony had 68 en 68 in Markelo.
Snorlex
Geplaatst: 10-04-16 23:32
Oef 179,5 bah wat een stomme punten
Interessant, trainen op hartslag. Heb op de middelbare mijn profiel werkstuk gedaan over sportblessures. Verzuring, ideale training, supercompensatie dus in theorie weet ik "hoe het werkt" maar de praktijk?!
Balen van Westerbork. Wilde graag kijken op de zondag.
Ik heb trouwens een foto gemaakt van de hindernissen (oefening voor afstanden/ritme). Zal ik deze week even plaatsen als ik op de laptop zit!
Ik ben echt een zeur qua wedstrijdlocaties. Mijn vader wil al nooit naar locaties waar "de drek boven z'n auto uitkomt" en ik ben toch ook best kieskeurig Gras start ik sowieso liever niet, merrie trapt met stoten haar benen heel snel kapot. Heb 1 outdoorlocatie waar ik heel graag spring. Parkeerplaats is bestraat dus paps ook helemaal happy.
Tolbert wil ik dit jaar ook gaan proberen
Indoor heb ik ook een fijne locatie gevonden, zowel springen als dressuur maar vooral dressuur wordt niet vaak georganiseerd.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Ik heb geen probleem met een goed weiland. Maar met de bodemplaat over de modder en met de tractor eruit gesleept worden is 1x en nooit weer. Plassen in de ring vind ik ook drama. Normaal dressuur rijden is dan onmogelijk. Lang gras is ook zoiets. Even met de bloter door de ring staat zoveel verzorgder en is 5 minuten werk. Daarnaast herstelt de grasmat dan ook sneller.
Ik moet er ook eens meer mee gaan doen Valt hier in de buurt gelukkig mee met slechte terreinen. We hebben ook niet veel, maar wat er is is wel goed Een enkele keer ergens iets hard..
Lithya
Geplaatst: 11-04-16 07:23
Snorlex, Tolbert dressuur was vorig jaar geen aanrader tijdens ch haulerwijk. Toen reed je namelijk op gras.