Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:59

Kun je de bak niet iets verkleinen zodat je niet om de bomen heen rijdt maar er voorlangs?

tessie98xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:11

Vorige week maandagavond proefje ingestuurd. Vandaag maar weer een dagje refreshen :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:16

Zo, het weekend is voorbij... hier kunnen we ook weer starten met refreshen :+ 8-)

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:17

linda2008 schreef:
Zo, het weekend is voorbij... hier kunnen we ook weer starten met refreshen :+ 8-)

*\o/* *\%/* *\o/*

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:20

Ik hoop deze week de punten van 12/11 en gister hopelijk mn laatste m1 proef ingestuurd voor 19/11! Meneer kent hem echt te goed uit zn hoofd, m2 maar alleen losse onderdelen oefenen en geen hele proeven meer. Hebben jullie ook van die ijverige paarden?

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:41

Lekker refreshen met zn allen ! Hihihi ik doe ook weer hard mee

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:57

Snorlex schreef:
Kun je de bak niet iets verkleinen zodat je niet om de bomen heen rijdt maar er voorlangs?

Helaas niet, dan kom ik echt een stuk ruimte te kort.

Voor iedereen die zich zorgen maakt, het is gewoon veilig om te rijden hoor. Ruimte genoeg om rond de boom te rijden :')

Dan ga ik eens kijken of ik ergens een bak kan huren.. En anders moeten we maar gewoon wachten tot volgend jaar..

Iedereen bedankt voor de antwoorden :j

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:10

SilviaKok schreef:
Ik hoop deze week de punten van 12/11 en gister hopelijk mn laatste m1 proef ingestuurd voor 19/11! Meneer kent hem echt te goed uit zn hoofd, m2 maar alleen losse onderdelen oefenen en geen hele proeven meer. Hebben jullie ook van die ijverige paarden?

Ja verschrikkelijk, wij moeten bijvoorbeeld aangalopperen op de volte tussen X en C, maar zodra ik de volte begin bij C spant ze zichzelf al helemaal op omdat ze weet dat de galop eraan komt :'). Het is dan ook echt moeilijk om haar die eerste halve volte nog in draf te houden :+

Ik oefen de proef sowieso al niet als een geheel achter elkaar, maar toch weet ze het op de een of andere manier :')

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:13

xVerax schreef:
SilviaKok schreef:

Ja verschrikkelijk, wij moeten bijvoorbeeld aangalopperen op de volte tussen X en C, maar zodra ik de volte begin bij C spant ze zichzelf al helemaal op omdat ze weet dat de galop eraan komt :'). Het is dan ook echt moeilijk om haar die eerste halve volte nog in draf te houden :+

Ik oefen de proef sowieso al niet als een geheel achter elkaar, maar toch weet ze het op de een of andere manier :')

Herkenbaar dit :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:00

Je paard leren wachten is zo zinvol. Hier weet de merrie ook echt wat er komt, maar in de lessen oefenen we juist op het wachten. Dat is bij tig keer dezelfde proef rijden echt wel heel fijn.

Ik heb zaterdag gefilmd en gisteren de proef ingeleverd. Ik ben benieuwd :j - in elk geval woensdag weer inschrijven voor de inleverdatum begin december.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:05

Ik ben heel benieuwd wat ik allemaal mag ontvangen aan filmpjes om te beoordelen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:09

Hilli, daar ben ik afgelopen keer met rijden ook goed mee bezig geweest. Ik heb vaak in het arbeidsstap gedeelte dat hij dan al wil aandraven.

Fijn Jennifer3010!

Ik ga vanmiddag filmen, ben beetje zenuwachtig :=

KirstenHorse, fijn dat je tevreden bent over je proefje!

Hopelijk krijgen de mensen die wachten op 5/11 en 12/11 snel punten!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:41

Mijn paard heeft dat ook inderdaad, vooral in de galop onderdelen waar ze mag verruimen. Dat vind ze érg leuk om te doen. :)) Dus in de training pakken we dat nu niet mee op de lange zijde maar op een volte of pas halverwege de lange zijde. Net zoals de diagonaal op gaan in galop en overgang arbeidsdraf, na 2x dat gedaan te hebben viel ze zelf al terug in draf. Dus nu wissel ik in de training af tussen gebroken lijn, M-E en een stukje contra of wel de diagonaal op en draven maar elke keer op een andere plek gaan draven.
Daar blijft ze wel oplettender van nu. :j

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 12:44

Kaitlyn schreef:
Mijn paard heeft dat ook inderdaad, vooral in de galop onderdelen waar ze mag verruimen. Dat vind ze érg leuk om te doen. :)) Dus in de training pakken we dat nu niet mee op de lange zijde maar op een volte of pas halverwege de lange zijde. Net zoals de diagonaal op gaan in galop en overgang arbeidsdraf, na 2x dat gedaan te hebben viel ze zelf al terug in draf. Dus nu wissel ik in de training af tussen gebroken lijn, M-E en een stukje contra of wel de diagonaal op en draven maar elke keer op een andere plek gaan draven.
Daar blijft ze wel oplettender van nu. :j

Ah jij rijdt ook proef 10 zo te zien :')

Goeie tips!

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:05

urosa schreef:
Hilli, daar ben ik afgelopen keer met rijden ook goed mee bezig geweest. Ik heb vaak in het arbeidsstap gedeelte dat hij dan al wil aandraven.

Fijn Jennifer3010!

Ik ga vanmiddag filmen, ben beetje zenuwachtig :=

KirstenHorse, fijn dat je tevreden bent over je proefje!

Hopelijk krijgen de mensen die wachten op 5/11 en 12/11 snel punten!

Heel veel succes! Laat je weten hoe het ging?’

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:14

SilviaKok schreef:

Drama, mijn voorlezer mag niet meer zeggen als ik in galop moet want meneer hoort het en wil zelf al vertrekken, zou fijn zijn als we proeven konden kiezen en dan konden afwisselen ipv steeds de zelfde proef rijden

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:18

SilviaKok schreef:

Jep hetzelfde hier, mevrouw weet gewoon in welke hoek ze moet aanspringen in galop, alleen dan doet ze het dus net te vroeg :') het zelfde met wijken, zodra ik de a-c lijn oprij gaat ze al opzij. In de training doen we nu wel veel afwisselen door of rechtdoor of ineens de andere hand op te wijken.

Iedereen die zijn punten van de 12e al heeft gefeliciteerd! Ik ben nog volop aan het refreshen :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:43

Haha jeetje zeg wat een meedenkende paarden, ik ben blij dat mijn pony braaf op mij doet wachten... met halthouden en/of achterwaarts is dat nog wat lastig maar daar werken we nu hard aan :j

Het leuke aan wachten op punten voor 2 proeven is wel dat je denkt; kan nu toch nooit lang meer duren voordat er iets binnen komt :)) hihi

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:46

Die van mij kent de proef ook al goed, ik vind het wel makkelijk. Ik merk dat hij daardoor ook zelfverzekerder het proefje doorloopt. Nieuwe proeven, dan is hij altijd een beetje van slag doordat we dan opeens ergens anders heen gaan dan hij verwacht.

Iemand vandaag al punten binnen gekregen?

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:48

_Anneruth schreef:
Iemand vandaag al punten binnen gekregen?

Nee helaas!
Heb t filmpje van 12-11 een week geleden op zondag ingeleverd. En t filmpje van 19-11 afgelopen vrijdag

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:48

xVerax schreef:
SilviaKok schreef:

Hier exact hetzelfde... vooral met de galopstukken inderdaad. Halve volte links halve volte rechts en dan rustig aangalopperen..... jaja. En dan met de volte links en aangalopperen inderdaad al bij C gaan stuiteren. Maar met de middendraf ook wel dat ze al in de hoek wil wegdraven. Te veel bij me houden geeft een hoofd in de lucht. Ik rijd de proef onderdelen wel maar niet meer achterelkaar en met andere overgangen.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:52

Ik ben gewoon mega ongeduldig... Hahahaha vreselijk gewoon.

Hier ook paardje die de proef al kent ondanks ik m uit mn hoofd rijdt weet ze precies waar ze in galop moet.. :-p

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:54

Nee nog geen punten.
Maar heb er vannacht wel over gedroomd... Dat ik 2 winstpunten had en door mocht naar het L1. Dit wordt echt te erg zo!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:54

HafNap schreef:
Nee nog geen punten.
Maar heb er vannacht wel over gedroomd... Dat ik 2 winstpunten had en door mocht naar het L1. Dit wordt echt te erg zo!

Jij had ze al van 12e toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:55

Ik heb proeven van de 12e liggen, die maak ik hopelijk vandaag af en anders morgen. L2 en M1.