Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:13

Hebben jullie ook in het nieuwsbulletin van de KNHS gelezen dat er nog een paar interessante wijzigingen in het reglement staan? -> de kleuren die het rijjasje mag hebben bij het springen zijn geschrapt (en dus is de weg nu vrij voor Rabobank-oranje) en op concours mag je per 1 april met jodhpurs (en chaps) rijden. Mag je over een tijdje misschien niet meer met laarzen rijden en alleen nog maar met schoenen met stalen neuzen??? (het is al eerder door verschillende mensen genoemd, maar dit vind ik toch wel een aanwijzing in die richting...)
Er staat verder ook een brief in van dhr Verwer. Hij zegt dat'ie om persoonlijke redenen z'n functie heeft neergelegd en uit de brief blijkt ook dat zijn opvolger aan de leden ter benoeming zal worden voorgedragen. Wat nu? Stemrecht???? Of bedoelt hij gewoon de bestuursleden van de Disciplinevereniging Dressuur?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:26

Is het niet zo dat je bij dressuur moet laten zien dat je je paard volledig onder controle moet hebben en dat je paard volledig gehoorzaamd?

Waarom weet het KNHS dat dan niet...

Als je paard gehoorzaamd, dan val je normaal toch niet op je kop. >;)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:14

Er staat wel keihard dat (bij dressuur althans, springen lees ik met opzet niet om niet in verwarring te raken) de helm ZWART of DONKERBLAUW moet zijn........

Dus mensen met een helm met zo'n mooie grijze streep erover:
"ZWART OF DONKERBLAUW SPUITEN DAT DING"

Even kijken hoe de KNHS reageert als ik de reglementen genadeloos ga toepassen.............. ~~}>

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:51

En hoe zwart is zwart? Ik vind mijn GPA niet echt zwart, donkergrijs komt meer in de buurt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:57

Aha.......... dus jij bent ook gewaarschuwd........ Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:14

Miona schreef:
en op concours mag je per 1 april met jodhpurs (en chaps) rijden.

Eh, niet van suede met franjes, alleen gladleren chaps Schijnheilig

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:17

Miona schreef:
-> de kleuren die het rijjasje mag hebben bij het springen zijn geschrapt

Yes, kan ik eindelijk met mijn baby roze colbertje op wedstrijden starten OK dan!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:52

WWWiske schreef:
Yes, kan ik eindelijk met mijn baby roze colbertje op wedstrijden starten OK dan!

Nou, dan hoeven we niet te vragen of jij op het terrein aanwezig bent... pffffffff babyroze Rolleyes Lips are sealed

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 01:08

Miona schreef:
Hebben jullie ook in het nieuwsbulletin van de KNHS gelezen dat er nog een paar interessante wijzigingen in het reglement staan? -> de kleuren die het rijjasje mag hebben bij het springen zijn geschrapt (en dus is de weg nu vrij voor Rabobank-oranje) en op concours mag je per 1 april met jodhpurs (en chaps) rijden. Mag je over een tijdje misschien niet meer met laarzen rijden en alleen nog maar met schoenen met stalen neuzen??? (het is al eerder door verschillende mensen genoemd, maar dit vind ik toch wel een aanwijzing in die richting...)

Er staat verder ook een brief in van dhr Verwer. Hij zegt dat'ie om persoonlijke redenen z'n functie heeft neergelegd en uit de brief blijkt ook dat zijn opvolger aan de leden ter benoeming zal worden voorgedragen. Wat nu? Stemrecht???? Of bedoelt hij gewoon de bestuursleden van de Disciplinevereniging Dressuur?

Ik had het ook gelezen en ik denk dat het om het laatst gaat.....

Nico liep tegen de muren op van de KNHS! Frusty

Je zou natuurlijk even kunnen bellen om te vragen of je op zijn plaats mag gaan zitten Cool

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:16

Ik ben al een zoektocht gestart op de website van de KNHS om er achter te komen wie bijv. het contactpersoon is van de disciplinevereniging dressuur (en hoe die te bereiken), maar er staat helemaal niks over op de website. Toch maandag maar even bellen. Open sollicitatie moet kunnen toch?

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:17

Vind het ook wel wat voor CGJ trouwens..

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:13

Leunis van Lieren ( een echte Zeeuw) neemt voorlopig de functie van Nico Verwer waar. Maar inderdaad ik snap niet waarom CGJ12 niet een gooi naar deze functie doet, zou hem goed passen Schijnheilig

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:27

Daar ben ik het helemaal mee eens!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:16

In de Bit van deze maand staat trouwens een mooi stukje over de onzin van de capverplichting. Dat ze de verkeerde data hebben genoemd, dat vergeef ik ze graag!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:49

Doorscannen naar Kitty en op de site dressuurhoed plaatsen OK dan!

Miona
Citaat:
Ik ben al een zoektocht gestart op de website van de KNHS om er achter te komen wie bijv. het contactpersoon is van de disciplinevereniging dressuur (en hoe die te bereiken), maar er staat helemaal niks over op de website. Toch maandag maar even bellen. Open sollicitatie moet kunnen toch?

Fijn toch he zo'n vernieuwde site waar de info die je zoekt niet eens op staat...

Gewoon bellen

Alhoewel telefonisch bereikbaar is de KNHS na 3jan ook niet zo best....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:41

Ja, dat zou ik ook graag willen lezen.

Hoorde dat in Paard en Sport een pro-cap stuk stond van Paulien Alberts Blauw oog >;) Rolleyes Verward Ziek

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:44

Ik hoorde gisteravond iemand die vorig jaar naar een clinic was geweest waar Edward Gal, Anky, Tineke B. en nog wat anderen waren te rijden.

En wat denk je?
Ze moesten allemaal een veiligheidscap op Bloos!

Nu dragen ze dan allemaal microfoons dus lieten ze ook het publiek 'meegenieten' van wat ze daarvan dachten.
M.n. Tineke was 'not amused' en stak dat niet onder stoelen of banken.

Zonde dat ik daar niet bij was.

Ik wil niet veel zeggen, maar ze hadden mij de pot op gekunt. Wil wel een clinic komen geven maar wel op míjn voorwaarden zou ik hebben gezegd.

Had dit op het topic 'ernstige twijfel beleid KNHS' gezet,maar past hier natuurlijk beter.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:54

ranna schreef:
Ja, dat zou ik ook graag willen lezen.

Hoorde dat in Paard en Sport een pro-cap stuk stond van Paulien Alberts Blauw oog >;) Rolleyes Verward Ziek

Je bedoelt zeker die P&S van 2 oktober?

En het artikel is op een manier geplaatst waar Paulien geen weet van had!
Dat heb ik van haar persoonlijk!

Ze hebben haar 'gebruikt' terwijl ze juist het voorbeeld is van de vrije keus!

Helm op met Jurenco, hoed op met Moresco!

Duidelijk toch?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:02

Maar hoe komen ze dan aan haar verhaal.
Heb het niet gelezen hoor, las het ergens op bokt.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:07

Tja, zoals dat gaat even een intervieuwtje doen (ook na aanleiding van het ongeluk in Ermelo) en vervolgens niet weten hoe het geplaatst wordt!

Ze schrok zich een hoedje (excuse le mot ...) toen ze het in de P&S zag!
Ze had gedacht dat het zo'n klein kadertje zou zijn..

Wordt het breed uitgemolken over twee pagina's!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:49

Gerrie schreef:
Doorscannen naar Kitty en op de site dressuurhoed plaatsen OK dan!

Done! Lachen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:41

Prima OK dan!

Dan kan ik het tenminste ook lezen Bloos

Op www.stegen.net wordt trouwens nog steeds op de stelling (" Een traditie die we moeten koesteren, of een achterhaald hoofddeksel waar we uit oogpunt van veiligheid snel afscheid van moeten nemen. etc") gereageerd OK dan!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:09

Das grappig, de man achter Stegen.net heeft mij gister voor RTV Drenthe geïnterviewd Haha!

Hij heeft me met mijn paard dat ik in training heb op de foto gezet. Die zou ook op de site komen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 01:31

Hoofdredacteur Fabian van Bit leest ook mee op Bokt.......... dat lijkt me wel duidelijk!!!!
(het is BIJNA PLAGIAAT Haha!:D:D)

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:54

Kitty schreef:
Zou je dit nader willen verklaren? Het liefst met voorbeelden.
Ik kom namelijk nogal jong over, dus begrijp nog echt niet wat je bedoelt. Verward

aan de teksten te lezen inderdaad allemaal minderjarigen dacht ik maar ik heb me vergist, en het lijkt me beter als jullie allemaal met cap blijven rijden als je een tekst zonder leestekens niet eens goed kunnen lezen Lachen